عصر قم

آخرين مطالب

استاندار قم:

موانع پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم برطرف شود سیاسی

موانع پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم برطرف شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - استاندار قم بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم به‌صورت دوره‌ای را ضروری دانست و گفت: باید هر اقدامی که به رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کمک می‌کند را احصا کنیم.

بهرام سرمست روز پنجشنبه در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار کرامت استانداری با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه عمرانی و زیربنایی افزود: معاونت عمرانی استانداری تا جلسه آینده با دستگاه های تخصصی نشست های تخصصی برگزار کند و آن طرح هایی که بر اساس زمان بندی قابلیت اتمام دارد را مشخص نماید.
وی در ادامه تاکید کرد: طرح هایی که باید پیگیری شود نیز مورد پیگیری قرار گیرد و در نهایت خروجی آن در جلسه مطرح شود.
استاندار قم با بیان اینکه در مجموع در این زمینه نیاز به پیگیری بیشتر است گفت: برخی از طرح ها نیز نیاز است که بازدیدی از آنها صورت گیرد و از نزدیک در جریان پیشرفت امور قرار بگیریم، از این رو برنامه های بازدید برای روزهای یکشنبه برنامه ریزی شود تا ببینیم کدام یک از این طرح ها را می توانیم به پایان برسانیم.
وی تصریح کرد: هر دستگاه باید قول دهد که دست کم یک طرح را تا پایان سال به بهره برداری برساند و طرح هایی که امکان تمام شدن دارند نیز در اولویت قرار بگیرد چرا که احتمالا نتوانیم همه این طرح ها را به اتمام برسانیم و چون زمان بر است می تواند برای دوره های بعدی نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک جلسه اختصاصی برای طرح های عمرانی و زیربنایی در نظر بگیرد و تا آن مقطع نیز معاونت عمرانی استانداری جلسه های تخصصی را با دستگاه ها برقرار کند.
استاندار قم ادامه داد: برخی از موارد را در حضور وزیران مربوطه اعم از راه و شهرسازی و میراث فرهنگی دنبال کردیم که نتایج خوبی نیز داشته و برخی از پیگیری ها منجر به دستورهای مثبت و مساعدی شده که باید در گزارش معاونت عمرانی لحاظ شود.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود گزارش ارایه شده در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: طرح های این حوزه بیش از حد انتظار پیشرفت داشته و به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است.
وی یادآور شد: برای طرح هایی که از زمان بندی عقب تر هستند از سوی معاونت اقتصادی استانداری به صورت موردی جلسه های تخصصی گذاشته شود و یکی از خروجی های این جلسه نیز باید رفع مشکل این طرح ها باشد و موانع پیشرفت آنها را برطرف کنیم.
استاندار قم پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی استان را خوب ارزیابی و با تاکید بر ضرورت کار بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرد: باید موانع پیشرفت مطرح شود تا بتوانیم به تعهدهایی که داریم برسیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 28 طرح اقتصاد مقاومتی برای سال 99 به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان رسیده است گفت: 21 طرح در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پایش و پیشبرد اقتصاد مقاومتی) ثبت و مورد تایید ستاد ملی قرار گرفت و عملکرد این تعداد طرح همراه با هفت طرح دیگر که مدنظر استان بود نیز توسط ستاد پیگیری می شود.
محمود نوربخش گفت: علاوه بر طرح های جهش تولید و طرح های اقتصاد مقاومتی سال 99، مصوبه های 10 گانه سال 98 را نیز تاکنون پیگیری کردیم که بخش زیادی از آنها را به نتیجه رساندیم.
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر نیز به دنبال پیشنهادهای جدید برای ماه های باقیمانده سال جاری و همچنین سال 1400 بودیم که در حال جمع بندی هستیم.
رئیس سازمان مدیریت قم گفت: به تازگی نیز مکاتبه ای از دبیرخانه ستاد ملی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی را باید تا پنجم بهمن ماه نهایی کنیم و به تصویب ستاد برسانیم را دریافت کردیم.
وی اضافه کرد: مکاتبه های آن با دستگاه های اجرایی انجام شده و در حال دریافت پیشنهادهای دستگاه ها هستیم و در کمیته ای نیز که ذیل ستاد است و متشکل از دبیرخانه ستاد ملی، دبیرخانه ستاد استانی و معاونت اقتصادی استانداری است این جلسه ها را تشکیل می دهیم تا طرح های اقتصاد مقاومتی 1400 را هم نهایی کنیم.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه تعداد طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه عمرانی و زیربنایی را 10 مورد دانست و گفت: این طرح ها مربوط به هشت دستگاه اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، راه آهن، شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی، میراث فرهنگی و شرکت گاز است.
علیرضا جواهر با اشاره به عملکرد برخی از این طرح ها افزود: عنوان طرح مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مطالعه جامع و یکپارچه بهره برداری از ظرفیت دریاچه نمک است.
وی با بیان اینکه طرح فوق از طرح های مهم استان به شمار می آید گفت: برای اجرای این طرح با مشاور عقد قرارداد شد و هم اکنون نیز در دست اقدام و از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش تولید و اشتغال افزود: در این بخش سه دستگاه دارای طرح های اقتصاد مقاومتی است که اداره کل جهاد کشاورزی با 6 طرح و پیش بینی اشتغال 560 تَن و اعتبار چهار هزار و 460 میلیارد ریال از جمله آن است.
عزیزالله قربانی همچنین سازمان صمت را دومین دستگاه ذکر کرد و افزود: تعدادی از این طرح ها با طرح های جهش تولید مشترک است و اشتغال پیش بینی شده برای آن نیز هزار و 590 تَن با اعتبار هزار و 71 میلیارد تومان اعتبار ریالی و چهار میلیون و 800 هزار دلار اعتبار دلاری است.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی نیز یک طرح با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال دارد.
برچسب‌ها
قم جهش تولید اقتصادی بهرام سرمست

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/244712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت

کنکور 1403 در قم با حضور بیش از 17 هزار داوطلب

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

کنکور سراسری سال1403 در قم آغاز شد

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

روند دمای هوای قم تا اواسط هفته آینده افزایشی است

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات