عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

صدور 110 پروانه فعالیت صنایع تا پیگیری اجرای 648 طرح صنعتی درقم اقتصادی

صدور 110 پروانه فعالیت صنایع تا  پیگیری اجرای 648 طرح صنعتی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ پیشرفت 50 درصدی گازرسانی به شهرک‌های صنعتی ، تاکید استاندار بر تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری، پیگیری اجرای 648 طرح صنعتی، لزوم ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی بخش‌های قم، ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در منطقه‌های گوناگون؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

جهش در استانداردسازی تجهیزات پارکی،‌ ایجاد 9 کارگروه تخصصی با استفاده از دانشگاه‌ها، حمایت از تولید در اولویت، فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط 136 تبعه غیرایرانی، ضرورت ورود تولیدکنندگان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز معادن، شناسایی 226 کودکِ کار، صدور 18 هزار سند مالکیت واحد مسکونی روستایی، افزایش 55 برابری پهنای باند اینترنت، مشارکت 90 درصدی بانوان در تیم‌های حمایت روانی هلال‌احمر، قم شهر ملی انگشتر، آغاز به کار آزمایشی مجتمع کشتارگاه صنعتی دام، انجام امور زیربنایی همزمان با ساخت مسکن ملی، دستورات قضایی جدی در انتظار مرکزهای تجاری ناایمن، معرفی 1500 مددجوی برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها، آغاز طرح سازماندهی تیم‌های مداخلات اجتماعی پس از بلایا و اهدای 991 سری جهیزیه به نوعروسان از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
صدور 110 پروانه بهره‌برداری صنعتی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه همراستا با راهبرد جهش تولید، 110 پروانه بهره برداری ایجادی در بخش صنعت استان صادر شده‌است.
محمود سیجانی درگفت وگو با ایرنا افزود: صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری ایجادی در بخش صنعت استان با سرمایه‌گذاری پنج‌هزار و 448میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 2هزار و 473 تَن همراه بوده‌است.
50 درصد پیشرفت طرح گازرسانی به شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت گاز قم، با اشاره به طرح توسعه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی شکوهیه، محمود آباد و الغدیر به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی سال 99 استان در حوزه گاز گفت: این طرح در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما 25 درصد از زمان‌بندی تعیین شده برای آن عقب تر است.
علیرضا نصیری هفته گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قم، با بیان اینکه طرح فوق باید تا پایان آذرماه 75 درصد پیشرفت فیزیکی پیدا می کرد، در تبیین علت تحقق نیافتن این موضوع افزود: افزایش و نوسان شدید قیمت لوازم، شامل لوله و تجهیزات و همچنین استقبال محدود مناقصه گران برای شرکت در مناقصه های خرید لوله و تجهیزات از جمله آن است.
تاکید استاندار بر تسریع در اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری
استاندار قم، بر تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری تاکید کرد.
بهرام سرمست در آیین افتتاح طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری گفت: امیدواریم با دستور ویژه رئیس‌جمهوری اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح مهم زیربنایی تامین شود.
لزوم ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی بخش‌های قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: زیرساخت‌های بخش‌های استان در حوزه بهداشت با توجه به رشد جمعیت، نیاز به ارتقای بیشتری دارند که مرکز بهداشت استان این موارد را مد نظر دارد و تمهیداتی در این خصوص اندیشیده است.
محمدرضا قدیر در سفر خود به بخش خلجستان، بر نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم به تقویت خدمات بهداشتی در بخش‌های استان تاکید کرد.
شهر قم توان بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیشتر را ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های استان باید مبتنی بر نتایج حاصل از مطالعات آمایش سرزمین و توان اکولوژیکی استان باشد، زیرا شهر قم توان بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیش از این را ندارد.
سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در جلسه آلودگی هوای قم افزود: در هنگام آلودگی هوا نباید حمایت های یک جانبه و بخشی نگری داشته باشیم، زیرا توجه به تامین سلامت عمومی جامعه بسیار ضروری است و همه دستگاه های اجرایی باید در این مساله مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.
صدور 18 هزار سند مالکیت واحد مسکونی روستایی
جانشین معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تاکنون 18 هزار سند مالکیت با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک برای خانه‌های روستایی این استان صادرشده‌ است.
اسدالله صمدی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار صورت می‌گیرد.
پیگیری اجرای 648 طرح صنعتی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس آمارهای امسال، اجرای 648 طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی زیر 20 تا بالای 60 درصد در قم پیگیری ‌می‌شود.
محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود: از میان این طرح های صنعتی و صنایع معدنی در دست اقدام استان، 329 مورد پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد.
افزایش 55 برابری پهنای باند اینترنت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد 55 برابری به 220 گیگابیت برثانیه افزایش یافت.
جواد غلامپور هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: پهنای باند استان در ابتدای سال 93 حدود چهار گیگابیت برثانیه بود که این پهنا هم اکنون به 220 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است.
مشارکت 90 درصدی بانوان در تیم‌های حمایت روانی هلال‌احمر
مشاور امور بانوان و خانواده جمعیت هلال احمر گفت: 90 درصد بانوان قمی در تیم‌های حمایت روانی و فرهنگی پس از بلایای هلال احمر مشارکت دارند.
نرگس صداقتی در خصوص آغاز سازماندهی تیم های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا افزود: شرکت کنندگان در قالب سه جلسه با حفظ و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در معاونت امور جوانان حضور یافتند.
نیروگاه حرارتی 2.5 برابر شهر قم نفت‌گاز می‌سوزاند
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: نیروگاه حرارتی به تنهایی 2.5 برابر شهر قم نفت گاز می‌سوزاند و این امر باعث افزایش آلودگی هوا در قم می‌شود.
سید محمود طاهری هفته گذشته در جلسه کارگروه آلودگی هوای قم، با بیان اینکه همه سوخت تحویل شده به نیروگاه حرارتی قم بر اساس برنامه ریزی های ملی است، افزود: این نیروگاه مازوت سوز نیست و حدود 20 درصد سوخت تحویلی به آن یورو 4 بوده است.
فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط 136 تبعه غیرایرانی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: در 9 ماه گذشته، 136 نفر از اتباع غیرایرانی ساکن دراین استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
محمود تقی پور افزود: این آموزش‌ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان مبنی بر توجه به آموزش اتباع مقیم در ایران و همچنین تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.
قم به زودی با کمبود کارگر صنعتی روبرو می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم؛ کاهش نرخ بیکاری در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: قم به زودی با کمبود شدید کارگر صنعتی روبرو می شود و باید از همین امروز به دنبال تربیت نیروهای کاردان و ماهر باشیم.
مصطفی کاویانی هفته گذشته در جلسه ستادمدیریت بحران قم افزود: برای اولین از سال 93 نرخ بیکاری در قم به 8 درصد رسیده و شهرک‌های صنعتی استان به شدت با کمبود کارگر مواجهه شده‌اند.
ضرورت رفع موانع پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی
استاندار قم، بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم به‌صورت دوره‌ای را ضروری برشمرد و گفت: باید هر اقدامی که به رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کمک می‌کند را احصا کنیم.
بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم، با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه عمرانی و زیربنایی افزود: معاونت عمرانی استانداری تا جلسه آینده با دستگاه های تخصصی نشست های تخصصی برگزار کند و آن طرح هایی که بر اساس زمان بندی قابلیت اتمام دارد را، مشخص نماید.
ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف قم
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: همراستا با راهبرد جهش تولید و به منظور افزایش سطح تولید و اشتغال در بخش‌ کشاورزی قم، شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان ایجاد خواهد شد.
عباس پورمیدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان،‌ فرصت‌های متعدد شغلی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های کشاورزی در محل زندگی خود فراهم می‌شود و دیگر نیازی به مهاجرت کشاورزان برای دسترسی به آب و زمین مناسب در مناطق اطراف نیست.
ضرورت ورود تولیدکنندگان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز معادن
رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز معادن استان از جمله حوزه‌های اقتصادی آماده ورود تولیدکنندگان قمی است که می‌تواند فرصت درآمدزایی مطلوبی را برای صنعتگران فراهم کند.
محمدتقی کاظم ‌زاده هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، ضمن اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه و متنوع حوزه معدن درقم افزود: برای بهره‌برداری درست ازاین منابع به تجهیزات ودستگاه‌های گوناگونی نیاز است که تامین و ساخت آن‌ها، فرصت مطلوبی را برای تولیدکنندگان استان فراهم می‌آورد.
اثر تجمیعی واحدهای صنعتی آلاینده در قم مشکل‌آفرین شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: از معضلات جدی زیست محیطی در قم اثر تجمیعی واحدهای صنعتی آلاینده ای است که شاید هرکدام به تنهایی حداقل ضوابط و استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده باشند، اما برآیند آن‌ها منجر به آلودگی آب، خاک و هوا شده است.
سید رضا موسوی مشکینی در نشست رسانه ای به مناسبت «هفته هوای پاک» افزود: در روند توسعه قم باید به سند آمایش سرزمین و ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی این خطه توجه داشته باشیم. 
شناسایی 226 کودکِ کار
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 226 کودک کار و خیابان در قم شناسایی شدند و از خدمات بهزیستی این استان استفاده کردند.
مریم علیشیری درگفت وگویی، با اشاره به اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان افزود: بارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب وگریز دوری شده و ‌جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی به صورت شاخص مطرح شده است.
قم شهر ملی انگشتر
شهر قم در بین 31 استان کشور به‌عنوان شهر ملی انگشتر به ثبت رسید.
در مراسم اعطای این لوح ثبتی که با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کاخ موزه نیاوران تهران، بهرام سرمست استاندار قم گفت: این استان دارای ظرفیت یکهزار کارگاه تولید زیورآلات سنتی است و یکهزار و 200 هنرمند در این هنر-صنعت مشغول به فعالیت هستند.
جهش در استانداردسازی تجهیزات پارکی ‌
مدیرکل استاندارد قم، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در استانداردسازی وسایل بازی و تجهیزات پارکی دراین استان انجام شده است، گفت: درحال حاضر تمام وسایل بازی به کارگرفته شده در کلانشهر قم از نظر ساخت استاندارد است.
مجید آوری فرد هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس قوانین موجود، شهربازی‌ها و زمین‌های بازی برای استفاده باید دارای استانداردهای لازم باشند.
دستورات قضایی جدی در انتظار مرکزهای تجاری ناایمن
معاون دادستان قم با تاکید بر اینکه اولویت برای ما حفظ جان و امنیت شهروندان و زایران است، هشدار داد: دستورات قضایی جدی دادستانی در انتظار مراکز تجاری ناایمن استان است.
علی‌اصغر سلطانی هفته گذشته در جلسه ایمنی مراکز و مجتمع‌های تجاری قم، با اشاره به اینکه رویکرد ما در برخورد با اصناف یک رویکرد تعاملی است، افزود: با وجود تذکرات مکرر از سوی نهادهای قضایی، شهرداری و آتش‌نشانی متاسفانه هنوز شاهد آن هستیم که در برخی مجتمع‌های تجاری اصول ایمنی رعایت نشده است.
معرفی 1500 مددجوی برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه،‌ یکهزار و 500 مددجوی این نهاد برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مهرداد مصلح هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از این تعداد، 700 نفر در 9 ماه امسال و 800 نفر در سال گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته بودند.
ایجاد 9 کارگروه تخصصی با استفاده از دانشگاه‌ها
استاندار قم، با اشاره به راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها گفت: ذیل این دفتر، 9 کارگروه تخصصی برای طرح مشکلات مبتلا به استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه های قم به منظور حل این مسایل ایجاد شده است.
بهرام سرمست در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم قرآنی استان قم افزود: دانشگاه ها باید علاوه بر کارویژه‌های سابق خود، در راستای رفع چالش ها و نیازهای جامعه گام بردارند.
آغاز به کار آزمایشی مجتمع کشتارگاه صنعتی دام
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم گفت: مجتمع کشتارگاه صنعتی دام قم با نام «طیب گوشت پارسا نوین ایران» به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کرده است و تا پایان امسال به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.
سید ضیاءالدین ضیایی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این مجتمع در ابتدای محور قم ـ جعفریه و در مساحت 20 هکتار و با هزینه‌ای حدود 32 میلیارد تومان ساخته شده و در حال حاضر به منظور رفع نقص های احتمالی، به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است.
آغاز طرح سازماندهی تیم‌های مداخلات اجتماعی پس از بلایا
با حضور جمعی از مسئولان، طرح «سازماندهی تیم‌های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا» در معاونت امور جوانان هلال‌احمر قم آغاز شد.
محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم در این نشست گفت: داوطلبانه بودن، یکی از مهم ترین ویژگی های خدمات در هلال احمر است و با این فرآیند مهم کارهای ارزشمندی در خدمت رسانی شکل می گیرد.
اهدای 991 سری جهیزیه به نوعروسان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 991 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد و سایر نیازمندان در قم اهدا شد.
محمدابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 291 مورد از این تعداد اهدای جهیزیه به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد بود که شامل 203 مورد دختران جوان و 88 مورد نیز ازدواج مجدد زنان مطلقه تحت پوشش بوده است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/245419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی چهارشنبه 29 فروردین 1403 افق قم

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری