عصر قم

آخرين مطالب

برای ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران هیچ نیروی جدیدی جذب نشد

4 میلیون و 700 هزار ملک ممیزی می شود شهرداری تهران

4 میلیون و 700 هزار ملک ممیزی می شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - شهر: در دوره پنجم ممیزی املاک -سال 1387 - 700 دستگاه تبلت، 500 دستگاه رایانه و 500 دستگاه متر لیزری تهیه شد تا ممیزی املاک شهر تهران انجام شود. این در شراطی است که در این دوره جذب نیرو انجام نشده و از کارشناسان دفاتر خدمات الکترونیک شهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاحیه ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران صبح امروز شنبه -4 بهمن 1399- با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری، یدالله کاظمی مجری طرح ششمین دوره ممیزی املاک و برخی دیگر از معاونان شهردار تهران و همینطور شهرداران مناطق 22 گانه به طور آنلاین در نشست حضور داشتند، برگزار شد. در پایان این آیین، از تمبر ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران رونمایی شد. 
یدالله کاظمی مجری طرح ممیزی املاک در این نشست، ممیزی املاک را سبب به روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهر تهران دانست و توضیح داد: با گسترش شهر تهران از نظر وسعت و جمعیت و تغییر کاربردها و کاربری‌ها توزیع خدمات شهری به امری تخصصی و پیچیده تبدیل شده که نیازمند برنامه‌ریزی‌های فنی و اصولی است و در این راستا مهم ترین ابزار مورد نیاز در اختیار داشتن اطلاعات جامع شهری و دسترسی به آمار به روز است.
کاظمی با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعات املاک شهر تهران، درباره چرایی ضرورت به روزرسانی اطلاعات املاک شهر تهران گفت: این به روزرسانی سبب کامل شدن اطلاعات حرف و مشاغل، شناسایی اراضی بایر و متروکه، اطلاعات سرانه های خدماتی محلات و نواحی، اصلاح جانمایی و پارسل های املاک شهر و شناسایی واحدهای غیرمسکونی دارای تخلف می‌شود.
به گفته او؛ دوره پنجم ممیزی املاک سال 1387 آغاز شد، 700 دستگاه تبلت، 500 دستگاه رایانه و 500 دستگاه متر لیزری تهیه شد تا ممیزی املاک شهر تهران انجام شود. اگر قرار بود در دوره ششم هم دوباره این میزان بودجه هزینه شود، توجیه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر امکان جذب نیروی جدید هم در شهرداری نیست. بنابراین بحث برون سپاری مطرح و مقرر شد دفاتر خدمات الکترونیک شهر زیر نظر موسسه فناوران شهر انجام می‌شود، به عنوان بخش خصوصی کار میدانی را انجام دهد.
او با یادآوری اینکه بر اساس حکم شهردار تهران آذر 1399، نشست های زیادی برگزار شد بیان کرد: نرم افزار ممیزی املاک از قبل تهیه شده بود اما؛ باید بازنگری می شد چرا که فرایند ممیزی تاحدودی تغییر پیدا کرده بود و دفترچه ملاک عمل را به روز آوری کردیم، همچین ساختار ممیزی املاک هم تغییراتی داشت. پس از اعمال تغییرات، تست اولیه نرم افزاز در منطقه 6 انجام و از مناطق و ستاد اجرایی بازدیدهایی صورت گرفت و نیازهای ستاد اجرایی و کمیته مناطق تامین شد.
مدیر و مجری طرح ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران، با بیان اینکه در فاز نخست قرارداد میان معاونت مالی و اقتصاد شهرداری شهرداری تهران و موسسه فناوران شهر منعقد شد، ادامه داد: اجرای ممیزی املاک در 11 منطقه در فاز نخست با حضور شهرداران مناطق انجام می‌شود. در هر منطقه چندین راسته تعریف شده و از نظر فرم ها به بلوک، ملک و آپارتمان و غیرمسکونی تقسیم شده است. هم اکنون در شهر تهران 35 هزار بلوک وجود دارد. مناطق هدف 52 درصد بلوک ها را شامل می شوند، در فاز نخست 14 درصد بلوک ها ممیزی می شود.
کاظمی افزود: درباره واحدهای غیرمسکونی از 712 هزار واحد، 64 درصد در مناطق هدف است و حدود 65 درصد املاک شهر تهران در مناطق هدف هستند. همچنین شهر تهران به پنج قسمت تقسیم شده و هر قسمت در یکسال ممیزی و کل طرح در یک دوره پنج ساله تمام می شود.
او ششمین دوره ممیزی املاک را با دوره های گذشته مقایسه کرد و توضیح داد: در مرحله چهارم ممیزی املاک، 2 میلیون واحد ملک و در مرحله پنجم، این تعداد به سه میلیون واحد افزایش پیدا کرده پیش بینی ما در این مرحله این است که واحدهای ملکی به 4 میلیون و 700 هزار واحد برسد. ممیزی آنلاین است و علاوه بر این در املاکی که ممکن است دسترسی به اینترنت کمتر باشد سیستم آفلاین پیش بینی شده که اطلاعات بارگذاری شود. این در شرایطی است که ممیزی املاک در دوره‌های گذشته آفلاین بوده است.
به گفته رئیس ستاد راهبردی ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران؛ در این دوره با 10 روز کار ممیزی انجام می‌شود اما؛ این در شرایطی است که در دوره‌های گذشته بعد از آنکه ممیزان اطلاعات را برداشت می کردند و پس از پایان دوره ممیزی یعنی بعد از پنج سال به دست منطقه یا سازمان بیرونی و داخلی می‌رسید اما؛ الان اطلاعات بعد از برداشت در دسترس منطقه است و بعد از 15 روز امکان بهره برداری وجود دارد.
کاظمی با بیان اینکه فرایند ممیزی در سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران تعریف شده و قابل رصد و ارزیابی است، گفت: در دوره قبل برای همه ممیزان لباس واحد تعریف شده بود اما؛ در این دوره علاوه بر لباس یک شکل لوگوی ششمین دوره ممیزی هم تعریف شده و همچنین روی لباس کارت شناسایی ممیزی کد کیو آر (QR) هم پیش بینی شده و شهروندان و مودیان می توانند هویت ممیز را با اسکن کردن احراز کنند.
او توضیح داد: در قسمت ستاد اجرایی لایه های نظارتی که تیم ویژه 16 نفره است، دیده شده و مواردی که مدیر پهنه تیم ممیزی احتمال اشکال در آنها را می‌بینند، دوباره راستی آزمایی می‌شود. در کنار این تیم، تیم بازبینی ممیزی مجدد در ستاد عالی پیش بینی شده است که عموما از کارکنان آموزش دیده سازمان بازرسی و حراست هستند.
خبرنگار: فریبا رحمانی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/249875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم