عصر قم

آخرين مطالب

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خبر داد؛

تقدیم لایحه بودجه 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری قم به شورای شهر سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - معاون شهردار قم از تصویب بودجه 2 هزار و 350 میلیارد تومانی شهرداری قم برای سال آینده خبر داد و گفت: این بودجه نسبت به امسال 20 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن رنجبر شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری که در شهرداری قم برگزار شد، از تقدیم لایحه پیشنهادی شهرداری برای بودجه سال 98 به شورای اسلامی شهر قم خبر داد و اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری سومین بودجه در قالب برنامه قم 1400 است.
وی افزود: در تدوین این بودجه تلاش شد از خروجی‌های سیستم بازخورد استراتژیک برای تنظیم کردن حرکت سازمان به سمت اهداف مشخص شده در برنامه 1400 بهره برده شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اضافه کرد: طرح‌ها در ذیل سیاست‌های 118 گانه و در نهایت اهداف یازده گانه تدوین شده است که با توجه به خروجی‌های سیستم‌های کنترلی باز تنظیم شده و اهداف کمی به آنها اختصاص داده شده است.
رنجبر با تأکید بر اینکه شهرداری برای رسیدن به اهداف اقداماتی را تعریف کرده تا وارد بودجه شود، گفت: چنین اقدامات زمانی ارزشمند است که اهداف ما را برای رسیدن به چشم‌انداز مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به هفت گزاره چشم انداز شهر قم، عنوان کرد: هریک از این گزاره‌ها با شاخص‌هایی کنترل می‌شود که این سامانه‌های بازخوردگیری وضعیت تحقق هرکدام از شاخص‌های 50 گانه را نشان می‌دهد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به مبنای تدوین بودجه سال 98 بیان کرد: با استفاده از اطلاعاتی که از سیستم‌های بازخوردگیری به دست آمد بودجه سال 98 تدوین شد.
توسعه فضای سبز تفرجگاهی شهری قم باید در سال 98 بیش از 206 هزار و 323 مترمربع باشد
رنجبر با ذکر مثالی در این رابطه عنوان کرد: در حوزه فضای سبز کمیت عددی نشان می‌دهد که توسعه فضای سبز تفرجگاهی شهری باید در سال 98 بیش از 206 هزار و 323 مترمربع باشد تا اهدافی که در چشم انداز داریم عملی کنیم.
وی از بودجه هزار و 830 میلیارد تومانی برای 160 طرح پیش بینی شده از 500 طرح خبر داد و تصریح کرد: در این راستا میزان بودجه‌ای که باید به هر منطقه تخصیص پیدا می‌کرد مورد بررسی قرار گرفت تا به صورت جزئی‌تر برنامه‌ریزی شود.
معاون شهردار قم با تأکید بر اینکه برای تأمین بودجه شهرداری در سال 98 گزینه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، گفت: در این راستا ردیف‌های گوناگون مورد بررسی قرار گرفت و 2 هزار و 350 میلیارد تومان برای بودجه شهرداری در سال آینده در کمیته‌های تخصصی به تصویب رسید.
وی در ادامه مبلغ پیشنهادی بودجه سال 98 شهرداری به شورای اسلامی شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از بررسی و کارشناسی‌های متعدد در نهایت بودجه سال 98 شهرداری قم با مبلغ هزار و 887 میلیارد تومان عمرانی و 462 میلیارد تومان جاری در صحن علنی شورای شهر تقدیم شورا شد.
رنجبر در بخش دیگری از سخنان خویش از تخصیص مبلغ 165 میلیارد تومان برای حفاظت و برخورداری از محیط زیست پایدار خبر داد و بیان کرد: 616 میلیارد تومان نیز برای روان و متعادل سازی عبور و مرور شهری تخصیص یافته است.
اختصاص 61 میلیارد تومان نیز برای کاهش خطرپذیری و ارتقاء ایمنی شهری
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم همچنین از تخصیص مبلغ 32 میلیارد تومان برای بهره‌مندی از محیط و فضای امن شهری خبر داد و گفت: 61 میلیارد تومان نیز برای کاهش خطرپذیری و ارتقاء ایمنی شهری اختصاص یافته است.
رنجبر با بیان اینکه نزدیک به 560 میلیارد تومان دیون شهرداری نیز در بودجه سال آینده شهرداری پیش‌بینی شده است اذعان کرد: این رقم شامل تسویه حساب‌ها با بانک‌ها، غرامت و صلح‌نامه مناطق و... است.
وی تأکید کرد: از رقم 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بودجه سال آینده 780 میلیارد تومان عدد نقدی است که باید گرفته شود و از این رقم 462 میلیارد تومان بودجه جاری و نزدیک به 180 میلیارد تومان هزینه جاری شامل 90 میلیارد تومان نظافت شهر و جمع‌آوری پسماند، 46 میلیارد تومان نگهداری فضای سبز، 40 میلیارد تومان هزینه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی و 180 میلیارد تومان صرف هزینه‌های داخلی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه باقی هزینه‌های شهرداری از محل‌های دیگری مثل اوراق تسویه دیون از دولت، وام، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم بالغ بر 300 میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری جذب منابع مالی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پیشنهاد و پیش بینی برای درآمد حاصل از عوارض برای سال آینده 416 میلیارد تومان است، گفت: پیش بینی ما در این بخش شامل تأمین 150 میلیارد تومان از محل عوارض پروانه‌های ساختمانی، 63 میلیارد تومان مازاد بر تراکم، 13 میلیارد تومان کسب و پیشه، 30 میلیارد تومان حذف پارکینگ و 160 میلیارد تومان ماده 100 و سایر عوارض است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم با تأکید بر اینکه 20 درصد بودجه سال آینده شهرداری جاری و 80 درصد آن عمرانی است، خاطرنشان کرد: این نسبت نشانگر عزم توسعه خدمات در شهر قم است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/81270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان