عصر قم

آخرين مطالب

برنامه‌ های اصلاح و توسعه ساختاری در شهرداری مغفول است مقالات

  بزرگنمايي:

عصرقم- در این مطلب آمده است:
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر لزوم توجه به چارچوب‌ های برنامه‌ ای و توسعه ‌ای در قالب توسعه نرم‌ افزاری در برنامه‌ های شهرداری تاکید کرد.
حسن بختیاری در گفت وگو با هفته ‌نامه ندای وطن، بودجه سال 98 شهرداری قم را از نظر کلیات، مشابه بودجه ‌ریزی چند سال اخیر شورا و شهرداری دانست و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر به لحاظ بودجه‌ ای و مالی مجموعه شهرداری شرایط بهتری پیدا کرده که این موضوع یکی از نقاط قوت مجموعه شورای پنجم است.
وی با بیان این که سعی کردیم میزان افزایش بودجه سال 98 منطقی باشد، خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری حدود 2 هزار و 300 میلیارد بود که در بررسی ‌ها به ویژه در بخش درآمد، به عدد 2 هزار و 160 میلیارد رسیدیم که بر همان مبنا نیز بودجه عمرانی و جاری شهرداری تنظیم شد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که از مجموع بودجه مصوب، هزار و 730 میلیارد تومان در بخش ‌های مختلف عمرانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 434 میلیارد نیز در بخش جاری شهرداری لحاظ شد که تقریبا نسبت بودجه عمرانی به جاری حدود 80 به 20 است.
وی در عین حال گفت: البته معمولا تحقق بودجه عمرانی کمتر از عدد پیش ‌بینی شده اتفاق می ‌افتد که پیش ‌بینی می‌ کنیم این عدد به حدود 70 به 30 برسد.
بختیاری با بیان اینکه حدود 300 میلیارد از بودجه عمرانی در بخش تملک و بازگشایی معابر شهری در نظر گرفته شده است، یادآور شد: 180 میلیارد تومان نیز در برنامه توسعه فضای سبز و 80 میلیارد به صورت خاص درخصوص احداث زیرگذرها و تقاطع‌ ها لحاظ شده است.
وی همچنین با اشاره تباصر بودجه ابراز کرد: این تبصره‌ ها به منظور تنظیم برنامه و نحوه نظارت و کنترل شورا در طول اجرای برنامه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که حدود 600 میلیارد تومان از درآمد شهرداری از محل عوارض و تراکم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخش دیگری از منابع درآمدی شهرداری شامل ارزش افزوده می‌ شود که تقریبا 70 میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص می ‌دهد.
وی با بیان این که بخشی از منابع شهرداری مربوط به اوراقی است که از سوی دولت در مقابل مطالبات شهرداری در نظر گرفته می ‌شود، تاکید کرد: میزان تحقق درآمد در این بخش نیز به میزان پایبندی دولت به تعهداتش بستگی دارد؛ هرچه دولت بیشتر به تعهدات خود عمل کند، میزان تحقق بودجه شهرداری بیشتر خواهد بود.
بختیاری یادآور شد: تجربه سال‌ های گذشته نشان می ‌دهد معمولا با پیگیری ‌هایی که انجام می ‌شود و کمک ‌هایی که از سوی نمایندگان محترم اتفاق می‌ افتد بودجه حدود 90 درصد محقق می ‌شود.
وی با بیان این که طبق معمول آن چه به صورت قطع یقین تحقق پیدا می‌ کند عدد بودجه جاری است، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا بودجه عمرانی هم به صورت کامل محقق شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که نگاه شورای شهر به بودجه صرفه جویانه بوده است، ابراز کرد: در همین راستا بودجه سال 98 حدود 11 درصد رشد داشته که عددی منطقی است بنابراین انتظار داریم مجموعه هزینه‌ های جاری در شهرداری تا حدود زیادی کنترل شود.
وی در بخش پایانی این گفت وگو با بیان این که موضوعات برنامه ‌ای در نظام برنامه ‌و بودجه شهرداری مغفول مانده است، یادآور شد: در مجموعه شهرداری‌ ها اقدامات اساسی همچون اصلاح فرایندها، توجه به اصلاح ساختار، بهبود فرایندها و اصلاح و افزایش بهره‌ وری مغفول مانده است.
بختیاری با اشاره به این که در ادوار شورا آن چه بیشتر به آن توجه شده موضوع عدد و رقم بودجه بوده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم میزان بهره‌ وری را در مجموعه شهرداری به روش‌ های مختلف از جمله بهبود فرایندها ارتقا دهیم، شاهد توفیقات بیشتری در عملکرد شهرداری خواهیم بود.
وی با تاکید بر اهمیت رضایتمندی مردم از خدمات تاکید کرد: این مهم در قالب اصلاح فرایندها و توسعه دولت الکترونیک رخ می‌ دهد در حالی که شهرداری نسبت به این موضوع توجه لازم را ندارد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که در حوزه‌ های زیرساختی از جمله محیط زیست شهری نیازمند توجه بیشتر هستیم، اذعان کرد: متاسفانه در حوزه مدیریت پسماند با وجود اقداماتی که انجام شده با یک عقب‌ ماندگی مزمن مواجه هستیم.
وی با اشاره به این که قرار بود تا پایان برنامه پنجم دفن زباله به صورت کامل منتفی شود، گفت: متاسفانه در شهر قم هم همانند تمام شهرداری‌ های کشور هنوز این اتفاق رخ می ‌دهد.
بختیاری با بیان این که رویکرد شهرداری و شورا هنوز در قالب مدیریت شهری شکل نگرفته است، اظهار کرد: هنوز مسائلی مثل توسعه فرهنگ شهروندی و آلودگی هوای شهر همچنان نیازمند توجه بیشتری است.
وی بر لزوم توجه به چارچوب‌ های برنامه‌ ای و توسعه‌ا ی در قالب توسعه نرم‌ افزاری تاکید کرد و گفت: اگر این مسائل در کنار عدد و ارقام بودجه مورد توجه قرار گیرد، می‌ توانیم یک شهرداری پیشرو را داشته باشیم، اما صرف پرداختن به عدد و رقم نمی ‌تواند ما را در دستیابی به شهرداری توانمند و شهر پیشرو کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر