عصر قم

آخرين مطالب

معاون تسهیلات صندوق نوآوری:

2160میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان تخصیص یافت اقتصادی

2160میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان تخصیص یافت
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کشور، 2 هزار 160 میلیارد ریال تسهیلات و هفت هزار و 500 میلیارد ریال خط اعتباری را در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا، رضا قربانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: اگر طرح های ارائه شده از سوی شرکت های دانش بنیان توجیه اقتصادی نداشته باشد اما آنها تسهیلات دریافت کنند، بدهکار شدن تنها دستاورد دریافت تسهیلات می باشد و این خود مقدمه مشکلات بعدی است.
وی با اشاره به این که هر چقدر صندوق های استانی تقویت شوند قدرت آنان برای ارائه تسهیلات افزایش می یابد، افزود: سهم صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم در دریافت تسهیلات پایین است و احتیاج به تقویت دارد.
وی گفت: این صندوق از اهمیت ویژه ای برای ارتقا سطح فعالیت شرکت های دانش بنیان فعال دراین استان برخوردار است و باید توان مالی آن برای ارائه خدمات بیشتر از جمله پرداخت تسهیلات تقویت شود.
قربانی گفت:توجه به اقتصاد دانش بنیان یکی از مهمترین اجزا اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل صندوق پژوهش و فناوری کریمه نقش بسزایی در تحقق سیاست های اقتصادی نظام در سطح قم دارد.
وی افزود: باید مجموعه سهام داران دولتی و خصوصی این صندوق دست به کار شوند و با افزایش توان مالی آن، سطح خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان فعال در قم را گسترش دهند.
وی ادامه داد: به هر اندازه که توان مالی این صندوق افزایش یابد، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز که با تشکیل هیات امنا زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می کند، به میزان 9 برابر اعتبارات مالی جدید در زمینه تسهیلات دهی و ایجاد خط اعتباری به صندوق کریمه اختصاص می دهد که این مساله می تواند تاثیر زیادی در افزایش خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان استان قم داشته باشد.
قربانی با اشاره به فعالیت گسترده صندوق نوآوری و شکوفایی در عرصه های ارائه تسهیلات و ضمانت نامه، سرمایه گذاری و همچنین اجرای راهکارهای توان افزایی شرکت های دانش بنیان، گفت: این صندوق در راهبردی جدید خود به دنبال خروج از رویکرد تصدی گری در پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و واگذاری این امر به صندوق های پژوهش و فناوری کشور است.
وی بیان کرد: صندوق های پژوهش و فناوری، نهادهای مالی تخصصی هستند و می توانند با شناخت خوبی که از وضعیت اقتصادی هر منطقه دارند، در خدمت رسانی هرچه بیشتر به شرکت های دانش بنیان با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری کنند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح از ایجاد صف های طولانی در صندوق نوآوری و شکوفایی برای پرداخت تسهیلات و اختصاص خط های اعتباری جلوگیری می شود و کار حمایت از شرکت های دانش بنیان با سهولت بیشتری دنبال می شود.
قربانی با اشاره به حجم نقدینگی بالای موجود در کشور، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی برای جذب هرچه بیشتر این سرمایه ها در مسیر تقویت توان شرکت های دانش بنیان طرح های مختلفی را اجرا می کند که در نمونه ای از آن این صندوق تا 80 درصد سرمایه گذاری نهادهای مالی دارای اهلیت را در این بخش طی بازده زمانی مشخص تضمین می کند.
وی افزود: با این کار ریسک سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان کاهش می یابد و شاهد شکل گیری کانون های سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.
وی ادامه داد: بنابراین صندوق های پژوهش و فناوری در مرحله ارزیابی و سنجش طرح های ارائه شده باید تمام توان خود را به کار گیرند تا تسهیلات حمایتی بتواند در مسیر ارتقا توان شرکت های دانش بنیان استفاده شود.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اجرای این طرح های حمایتی نقش موثری در تامین مالی شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال و رونق تولید ملی خواهد داشت.
وی بیان کرد: البته موضوع تامین مالی تنها حدود 30 درصد مشکل شرکت های دانش بنیان کشور را در برمی گیرد و بحث اصلی که باید در این خصوص دنبال شود، بازار سازی برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان است.
وی بااشاره به این که تاکنون 10هزار میلیارد ریال به صندوق های پژوهش و فناوری کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کمک شده است، ادامه داد: اجرای طرح های لیزینگ یکی از راهکارهای موثر برای حمایت از فروش شرکت های دانش بنیان است و صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه نیز در این جلسه با تشکر از خبرگزاری ها و رسانه های استان به دلیل حمایت از حوزه کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری در قم گفت: برنامه های متنوعی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی درنظر گرفته شده است که می تواند گردش مالی آنها را رونق بخشیده و موجب تقویت بازار فروش محصولات آنان شود.
علیرضا باباخان بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری کریمه با پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی و حضور بخش خصوصی و دولتی، حمایت های گسترده ای را از مجموعه شرکت های دانش بنیان و تولیدی استان قم به عمل آورده است و تاکنون بیش از یکهزار و 200 شرکت از خدمات این صندوق در بخش های متنوع تسهیلات دهی، صدور ضمانت نامه، مشاور و سایر امور استفاده کرده اند.
وی با اشاره به اجرای طرح واگذاری بخش از فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق های پژوهش و فناوری استان ها، ادامه داد: صندوق کریمه در این زمینه آمادگی کامل دارد و تاکنون توانسته است خدمات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را در سطح توان خود، ارائه دهد.
باباخان گفت: در همین رابطه با شرکت های دانش بنیانی که در سطح استان قم نیاز به تسهیلات دارند تماس گرفته شد تا طرح خود را به طور کامل توضیح دهند و بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی بیان کرد: در گذشته ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فرآیندی طولانی داشت و در مواقعی چند ماه به طول می انجامید اما اکنون با شرایط جدید ایجاد شده که از مرحله ارزیابی تا پرداخت و نظارت برعهده صندوق های پژوهش و فناوری است، این مرحله کوتاه می شود و صندوق پژوهش و فناوری کریمه آمادگی دارد با چابکی و دقت عمل در این زمینه وارد شود و برای ارتقا توان مالی شرکت های دانش بنیان فعال در استان قم تلاش کند.
وی ادامه داد: اگر شرکت ها در مرحله ارزیابی طرح خود را به خوبی بیان کنند، ریسک سرمایه گذاری در آن کاهش می یابد و تسهیلات با فرآیند آسانتری در اختیارشان قرار می گیرد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: مبلغ اعتبار اولیه درنظر گرفته شده برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان قم، 240 میلیارد ریال است که این رقم در صورت مشارکت فعال بخش خصوصی و دولتی و توجیه بالای اقتصادی طرح های ارائه شده، قابل افزایش است.
وی با اشاره به این که خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان از بسته های حمایتی برخوردار خواهند شد، افزود: متقاضیان استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان می توانند از بسته های حمایتی مختلف همچون طرح های لیزینگ استفاده کنند.
وی تاکید کرد: سهام داران صندوق پژوهش و فناوری کریمه از میان بخش های خصوصی و دولتی هستند که بخش دولتی باید در این زمینه کمک بیشتری برای افزایش سرمایه صندوق داشته باشد و شرایط به وجود آید تا کارگزاری مالی دستگاه های اجرایی از طریق صندوق کریمه انجام شود.
صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های دانش ‌بنیان بوجود آمد؛ همچنین در آیین نامه اجرایی ماده 44 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور نیز ایجاد و توسعه صندوق های پژوهش و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است و مطابق ماده 5 اساسنامه مصوب پیرو این آیین نامه، یکی از مهمترین فعالیت صندوق‌ها پژوهش و فناوری، ارایه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت یارانه، تسهیلات کوتاه ‌مدت و بلندمدت، پرداخت تمام یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه و ارایه خدمات ضمانت‌ نامه‌ ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری‌ سازی نتایج پژوهش‌هاست.
7405/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور