عصر قم

آخرين مطالب

قم آماده برگزاری باشکوه آیین معنوی شب های قدر فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - دستگاه های اجرایی قم روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران آمادگی خود را برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران و شب زنده داران در شب های قدر تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این جلسه، گفت: برای تأمین امنیت در برگزاری شب‌های قدر هماهنگی‌های خوبی با نهادهای مسئول و متولی نظامی و انتظامی انجام‌ گرفته است.
هادی محمود نژاد بابیان محل‌های در نظر گرفته‌ شده برای استقرار برادران در شب‌های قدر گفت: رواق‌های بالاسر و شهید مطهری، مسجد علامه طباطبایی،صحن صاحب‌الزمان و شبستان امام خمینی مهم‌ترین محل‌های در نظر گرفته ‌شده برای ورود برادران در حرم مطهر همزمان با شب‌های قدر می باشد.
وی افزود: رواق امام رضا(ع)، شبستان‌های مسجد اعظم و نجمه خاتون و بالکن‌های شرقی شبستان امام خمینی (ره)برای استقرار بانوان دیده‌شده است.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: میدان آستانه، میدان امام خمینی(ره) و صحن‌های فاطمی و جوادالائمه(ع) نیز برای استقرار شهروندان به‌صورت خانوادگی در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به زمان‌بندی برگزاری مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر گفت: برنامه‌های حرم از ساعت 22 شب آغاز و تا 2 و 30 دقیقه بامداد ادامه خواهد داشت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل پارکینگ و خروج خودروها از پارکینگ صحن شرقی و تداخل در پایان مراسم مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر از مسائلی بوده که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.
**معاون خدمات زائران مسجد جمکران نیز در این جلسه، تصریح کرد: از آنجایی‌که شب بیست و سوم ماه رمضان امسال با شب چهارشنبه همزمان شده انتظار می‌رود شب بسیار پرتراکمی در انتظار این مکان مقدس بنابراین باید تدابیر لازم باید اندیشیده شود.
ابراهیم صدوقی بیان کرد: برای مفروش کردن صحن 40 هزار متری امام مهدی، مسجد جمکران مشکل داشته و انتظار می‌رود مسئولان استان یک‌چهارم از هزینه‌های آن را متقبل شوند.
وی با اشاره به حجم زیاد تردد در مسجد جمکران در شب‌های قدر ادامه داد: در شب‌های قدر باید نسبت به سهولت تردد ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری و همچنین اتوبوس‌های برون‌شهری تدبیر شود.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: رأس ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد مراسم شب‌های قدر در مسجد مقدس جمکران به پایان می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: پلیس‌راه درصورتی‌که از پارک خودرو در رینگ نخست مسجد مقدس جمکران جلوگیری کند بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته در مسئله حمل‌ و نقل برطرف می‌شود.
**سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: در حوزه پیش بیمارستانی و اورژانس 115 جلسات متعددی برای اقدام‌های موردنیاز و به‌موقع برگزارشده است.
مهدی فراهانی اضافه کرد: درمجموع 57 دستگاه آمبولانس، بالگرد و دیگر خودروهای امدادی همزمان با شب‌های قدر در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید برافزایش سوانح راهنمایی و رانندگی در شب‌های قدر اظهار داشت: تجربه‌های سال‌های گذشته نشان از تصادفات متعدد موتورسواران در دقایق ابتدایی بعد از پایان مراسم شب‌های قدر در سطح شهر است.
حسن مالکی نژاد عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، اضافه کرد: برای سهولت در عبور و مرور خودروها صرفاً در زمان ورود خودروها به پارکینگ مبلغ موردنظر دریافت می‌شود تا روان‌سازی ترافیک در وضعیت بهتری دنبال شود.
**مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه تأکید کرد: در مکان‌های مناسبی که مشخص‌ شده کادر درمان و نیروهای امدادی مستقر خواهند شد.محسن اوروجی گفت: همزمان با شب‌های قدر تمام نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.
معاون فرمانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به استقبال ویژه مردم از حضور در مناسبت‌های مذهبی گفت: در شب‌های قدر تعداد زائران و مجاوران مراکز مذهبی قم به‌ویژه حرم مطهر و مسجد جمکران بسیار زیاد است.
محمد مقدم ،مهم‌ترین مشکل قم در برگزاری شب‌های قدر را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: معضل ترافیک مهم‌ترین مشکل استان در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی مثل شب‌های قدر است.
وی همچنین تأکید کرد: برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی نیز باید تدابیر درستی در سطح استان اندیشیده شود تا مشکلی ازنظر خدمات‌رسانی ایجاد نشود.
**همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم نیز با اشاره به ظرفیت بقاع متبرکه استان در برگزاری شب‌های قدر بیان کرد: در تمام بقاع متبرکه اجتماعات مردمی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف احمدی ادامه داد: از ساعت 23 تا 3 بامداد بیشترین عبور و مرور مردم در سطح بقاع متبرکه می باشد که دراین ‌بین تراکم جمعیت در بقاع متبرکه شاخص بسیار بیشتر خواهد بود.
وی عنوان کرد: در بقعه متبرکه امامزاده سید علی(ع) به دلیل توزیع وعده سحری اجتماع جمعیت بسیار زیاد بوده و باید به‌عنوان یک نقطه ویژه در شب‌های قدر امسال دیده شود.
7403/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/91111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد