عصر قم

آخرين مطالب

از ابلاغ 34 پروژه اقتصاد مقاومتی تا صدور14 مجوز احداث نیروگاه خورشیدی درقم اقتصادی

از ابلاغ 34 پروژه اقتصاد مقاومتی تا صدور14 مجوز احداث نیروگاه خورشیدی درقم
  بزرگنمايي:

عصرقم- مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال قم، لزوم تشکیل مجمع مشورتی بانوان عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام (ره) تقویم توسعه ورزش همگانی سال 98 در قم تدوین از دیگر اخبار هفته گذشته این استان بود.

لزوم تشکیل مجمع مشورتی بانوان

استاندار قم گفت: از تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان حمایت و از جلسات فصلی برای عملیاتی شدن پیشنهادهای این شورا استقبال می‌کنیم، بهرام سرمست هفته گذشته درگفت‌وگویی بابیان اینکه از حضور جامعه زنان در تصمیم‌گیری‌ها در اعتلای عفاف و حجاب در جامعه باید استفاده شود افزود: از ظرفیت زنان صاحب ایده و نظر و نخبگان فرهنگی باید در این راستا بهره‌مند شویم. وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد از مصادیق مردمی کردن فرهنگ‌سازی در حوزه بانوان هستند و از تقویت آن‌ها با جدیت حمایت می‌کنیم. وی یکی از مشکلات امور بانوان را نگاه یکجانبه به این حوزه دانست و گفت: حجاب فقط مختص زنان نیست و این امر باید به‌صورت فرهنگی در جامعه تبیین شود.

اجرای 34 پروژه اقتصادی مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: 34 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط دبیرخانه مرکزی اقتصاد مقاومتی کشور به قم ابلاغ و باید تا پایان سال وضعیت آنها تعیین تکلیف نهایی شود. محمود نوربخش هفته گذشته در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: دستگاه‌های استانی باید به صورت فصلی گزارش پیشرفت این 34 پروژه مصوب را ارائه و موانع پیشرفت و عملیات عمرانی را مشخص کنند. مشاور سازمان برنامه و بودجه قم نیز در این جلسه گفت: از سال 95، 123 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان آغاز که از این بین 39 پروژه اجرا، 62 در حال اجرا و 15 پروژه متوقف‌شده است. حمید اخوان افزود: در یک نگاه کلی 34 درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان اجرا، 54 درصد در حال اجرا و 11 درصد نیز متوقف است.

انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استانداری قم

استاندار قم در حکمی، محمدرضا گروسی را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم منصوب کرد. در متن حکم استاندار قم خطاب به گروسی آمده است: باعنایت و تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ سمت بعنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی منصوب می‌گردید.گروسی، سرپرستی حوزه استاندار قم را نیز برعهده دارد. مدیرکل حراست استانداری سمنان، دبیر هیأت امنای بنیاد شهید، سرپرست معاونت فرهنگی و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و همچنین مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سوابق وی است. سیدمحمدرضا هاشمی معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با حکم وزیر کشور به سمت معاون استاندار و فرماندار مشهد منصوب شد.

دومین جشنواره مطبوعات در قم

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: روند اجرایی دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم در این استان آغاز شد.محمدجواد محرابی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: نخستین دوره جشنواره مطبوعات قم به دلیل اینکه اولین تجربه استان در برگزاری چنین جشنواره‌ای بود، اشکالاتی داشت که در برگزاری دومین جشنواره تلاش شده است تا این مشکلات برطرف شود.وی با بیان اینکه خانه مطبوعات قم، با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان برگزار می‌کند، گفت: ارتقای دانش رسانه‌ای، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای و آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

لزوم اتصال راه آهن به شهرک‌های صنعتی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم گفت: درصورتی که راه‌آهن سراسری به شهرک‌های صنعتی استان متصل شود تا 70 درصد هزینه‌های صادراتی قم کاهش پیدا می‌کند.حسن آقاجانی هفته گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: اتصال راه‌آهن به شهرک‌های صنعتی 500 شغل مستقیم ایجاد می‌کند و یک پروژه کاملاً منطبق با اقتصاد مقاومتی است.

صدور 14 مجوز برای احداث نیروگاه خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برای احداث شهرک نیروگاه خورشیدی درمحدوده دریاچه حوض سلطان مطالعات ابتدایی صورت گرفته و برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی 14 مجوز صادرشده است. مهدی آهنین‌پنجه هفته گذشته درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: حمایت از طرح‌های جدید در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و شرکت توزیع نیروی برق قم است.وی اضافه کرد: دربخش خانگی نیز ظرفیت استان در سرمایه‌گذاری انرژی‌های خورشیدی مطلوب است، در صورت استفاده از تجهیزات داخلی حمایت‌های ویژه‌تری از سرمایه‌گذاری در این بخش صورت می‌گیرد.وی با اشاره به مهمترین دلایل رفتن به سمت انرژی‌های جدید گفت: کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، کاهش قیمت تولید انرژی‌های تجدید پذیر و نوسانات قیمت سوخت‌های فسیلی از عوامل مؤثر در این رابطه است.آهنین‌پنجه اضافه کرد: ظرفیت استان قم در سرمایه‌گذاری و تولید انرژی‌های تجدید پذیر بسیار بالا است و 33 مکان برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی شناسایی‌شده است.

افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی

مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال قم، روز یکشنبه در مرکز اورژانس 115 قم آغاز به کار کرد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در این آئین گفت: بهره برداری از مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی در این استان با هدف ارتقای خدمات این مرکز و تکریم ارباب رجوع صورت می‌گیرد.وی تکریم شهروندان و رعایت حقوق آنها را از دیگر اهداف طرح دانست و بیان کرد: در سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال تمام اطلاعات شخصی و بالینی مورد نیاز به جای روش سنتی قبلی که مبتنی بر پر کردن فرم‌های مأموریت بود، به صورت دیجتیال در گوشی هوشمند ثبت و ذخیره می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری

عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار یادگار امام (ره) هفته گذشته در آیینی با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، مسئولان، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقم آغاز شد.معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این آئین اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های تأثیرگذار در حل معضل ترافیکی شهر است که به‌صورت 2 سطحه اجرا خواهد شد و ارتباط رینگ جمهوری با رینگ پیرامونی شهر را تکمیل می‌کند.علیرضا قاری قرآن طرح تونل جمهوری را مشابه طرح تونل غدیر عنوان کرد و افزود: طرح یادشده شامل 2 فاز از میدان امام حسین (ع) تا کمربندی امام علی (ع) است. وی افزود: این طرح قرار است طی مدت 2 سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.معاون شهرداری قم بابیان این‌که درمجموع یک هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده گفت: به‌منظور کاهش تملکات این طرح به‌صورت 2 طبقه می‌باشد، و هزینه صورت گرفته برای تملک معارضات در مسیر آن نیز 500 میلیارد ریال است.

کاهش 50 درصدی استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: کاهش شدید استفاده از حمل و نقل عمومی از مشکلات حمل و نقلی و ترافیکی این شهر است. عباس ذاکریان هفته گذشته در جلسه کارگروه حمل و نقل و رسانه قم در دفتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس اظهار داشت: قم پس از تهران و مشهد سومین شهر کشور است که در خوشبینانه ترین وضعیت میزان استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی در مقایسه با یک دهه گذشته 50 درصد کاهش پیدا کرده است. وی بیان کرد: سرانه سفرهای درون شهری در قم 1.3 بود و روزانه یک میلیون و 300 هزار سفر درون شهری در قم انجام می‌شد ولی هم اکنون نصف شده ولی در مقابل آمار استفاده از خودروهای شخصی دوبرابر شده است. معاون شهردار قم گفت: سیاست اعمال شده در قم مانند تمام کلان شهرهای کشور حرکت به سمت خودرو محوری است و به طرق مختلف استفاده از خودرو تسهیل می‌شود. وی احداث خیابان‌های عریض و طویل، محورهای دو طبقه و تقاطع‌های غیر همسطح را از جمله اقدام‌ها صورت گرفته برای ترغیب مردم به استفاده از خودروهای شخصی دانست، و افزود: تمام روش‌های حمل و نقلی منسوخ شده در دنیا در شهری مانند قم در حال اجرا است‌. وی افزود: هم اکنون در کشورهای جهان واژه رژیم جاده رایج شده یعنی به جاده رژیم می‌دهند و آن را لاغر می‌کنند تا حمل و نقل شخصی کمتری در آن انجام شود.

تدوین تقویم توسعه ورزش همگانی

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تأکید بر توسعه ورزش همگانی در قم افزود: تقویم توسعه ورزش همگانی سال 98 در قم تدوین و با تصویب نهایی این تقویم، در مناسبت‌های مختلف برای توسعه ورزش‌های همگانی در استان برنامه‌ریزی‌شده است.رسول منعم هفته گذشته در جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان در استانداری قم، ادامه داد: ورزش می‌تواند به عنوان ابزاری مناسب برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش‌آفرینی کند و به‌طورقطع توسعه ورزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. وی با اشاره به ابلاغ طرح «تابستانه با ورزش» با شعار «خانواده فعال، تابستان جذاب» توسط وزارت ورزش و جوانان به استان‌ها گفت: در قالب این طرح، در تمام شب‌های جمعه از ابتدای تیرماه تا انتهای شهریورماه با ایجاد 12 ایستگاه در پارک‌ها و بوستان‌های مختلف برنامه‌های شده است.

ایجاد 2 شهرک صنعتی خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به پیگیری برای ایجاد 2 شهرک صنعتی خصوصی تا پایان امسال در این استان گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار است. تا کنون مجوز احداث اولین شهرک خصوصی صادر شده است. مهرداد غضنفری هفته گذشته در سیزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم، افزود: تاکنون مجوز احداث اولین شهرک خصوصی صادر شده است. وی با اشاره به آماده سازی 96 هکتار زمین در شهرک شکوهیه برای واگذاری به واحدهای تولید کفش ماشینی و دمپایی افزود: وعده ما به واحدهای تولیدی افتتاح فاز اول این طرح در دهه فجر امسال است که باید دستگاه‌های مختلف برای تحقق این موضوع تلاش کنند.

استفاده از ظروف یکبار مصرف باید کاهش یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: ظروف یک بارمصرف پلاستیکی با وجود اینکه به ظاهر بهداشتی است اما زمینه مساعدی را برای انواع بیماری‌ها به وجود آورده و اثرات منفی آن بسیار نگران‌کننده است. سید رضا موسوی مشکینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: الگوی زندگی شهری امکان حذف پلاستیک را از بین برده اما باید رویکردهای کاهش استفاده از پلاستیک به‌صورت جدی در بین تمام مردم دنبال شود.مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به‌روز جهانی «نه به پلاستیک» عنوان کرد: میزان تولید و پسماندهای پلاستیک به میزانی در سطح جهان افزایش پیداکرده که عملاً حیات و زندگی بشر را با مشکل روبه‌رو کرده است.وی افزود: انباشت پسماندهای ناشی از پلاستیک در برخی جزایر و اقیانوس‌ها به حجمی بوده که از آن‌ها به‌عنوان قاره‌های پلاستیکی یاد می‌شود.

تولید یکهزار و 500 تن انواع ماهی پرورشی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سال گذشته یک هزار و 500 تن انواع ماهی پرورشی در استخرهای استان تولید شد. سید محمدرضا طاهری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تولید این آبزیان اعم از ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، تیلاپیا و ماهی سفید در 223 باب استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی در قم صورت گرفت. وی افزود: همچنین در این مدت 120 کیلوگرم خاویار به ارزش هفت میلیارد و 800 میلیون ریال از ماهیان خاویاری پرورشی استان استحصال شد.وی بیان کرد: تولید سه میلیون و 750 هزار قطعه انواع ماهی زینتی در 31 واحد پرورش ماهیان زینتی استان، از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در زیرمجموعه مدیریت شیلات قم طی سال گذشته بود

برگزاری راهپیمایی در حمایت از حجاب و عفاف

اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه قم بویژه بانوان هفته گذشته در آستانه بیست و یکم تیرماه سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد مشهد در حمایت از حجاب و عفاف و لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند. شرکت کنندگان در این آئین که تحت عنوان "حجاب میراث کهن" و با شعار "من حجاب را دوست دارم" ترتیب یافته بود، پس از اجتماع در مصلای قدس قم و استماع سخنان حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سمت میدان شهدا حرکت نموده و روز ملی حجاب و عفاف را گرامی داشتند.راهپیمایان با سر دادن شعارهای "الله اکبر، لا اله الا الله، هیهات من الذله، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده و فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود" پیروی خود از اصل ولایت فقیه اعلام و توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در اشاعه فرهنگ بی بند و باری و فساد در جامعه را محکوم کردند.

عزیمت بیش از 2 هزار قمی به حج تمتع

مدیرکل حج و زیارت قم گفت: 2 هزار و 100 زائر قمی در قالب 14 کاروان به حج واجب امسال مشرف می‌شوند.مهدی صالحی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: اعزام کاروان حجاج استان قم به سرزمین وحی از بیست و دوم تیرماه جاری آغاز می‌شود و در این میان 10 کاروان مدینه قبل و 4 کاروان مدینه بعد هستند.وی با اشاره به اینکه تمام پروازهای حجاج قمی از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، افزود: پس از انجام اعمال حج و زیارت اماکن مقدس در مکه مکره و مدینه منوره، فرآیند بازگشت کاروان‌ها تا دهه اول ماه محرم به طول خواهد انجامید.وی ادامه داد: 51 درصد حجاج استان را برادران و 49 درصد را خواهران تشکیل می‌دهند و همه اقشار سنی از نوجوان، جوان و سالمند در کاروان‌ها حضور دارند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/96125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد