عصر قم
کمترین شکایات مردم قم از بیمه سلامت است
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 23:05:28
عصر قم - محمد رضا فخاریان مدیر کل بیمه سلامت استان قم در در نشست خبری امروز عنوان کرد: بیمه سلامت با حدود40 میلیون بیمه شده، بزرگترین سازمان بیمه شده ای کشور است که میانگین در هر سال141میلیون بار مراجعه به 45 هزار مرکز طرف قرارداد در سطح کشور را داشته است.
وی با بیان اینکه صندوق های بیمه ای ما شامل صندوق های کارمندان دولت، ایرانیان، سایر اقشار، روستاییان، بیمه همگانی و اتباع خارجی است، ادامه داد: در سال 98 در استان قم حدود بیش از دو میلیون بار مراجعه به بیش از 600 مرکز درمانی طرف قرارداد وجود داشته است که حدود 220 میلیار تومان هزینه درمان شده است و در سال جاری نیز به صورت میانگین نزدیک به 18و نیم میلیارد تومان هزینه ی درمان داشته ایم.
وی در رابطه با رسالت بیمه سلامت اظهار کرد: توسعه کمی وکیفی خدمات، پوشش فراگیر و عادلانه، رفع هم پوشانی بیمه شدگان، گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اهداف بیمه سلامت است و برای دستیابی به این اهداف و تسهیل پرژه ها سازمان، چهار پروژه مهم در قالب سامانه استحقاق سنجی، سامانه رسیدگی الکترنیک اسناد بستری، نسحه نویسی و نسخه پیچی الکترنیک تعریف شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: از نتایج الکترنیکی این فرایند ها می توان به اجرای برنامه توسعه ششم، ارائه سریع خدمات، کاهش حضور فیزیکی برای دریافت خدمات، صرفه جویی در وقت و هزینه ها و کاهش گردش اسناد کاغذی اشاره کرد.
وی در خصوص مزایای کاهش گردش اسناد کاغذی عنوان کرد: به صورت میانگین در هر سال65 هزار پرونده با میانگین 15 برگ ارجاع داده می‌شد که این سامانه سبب صرفه جویی در وقت، منابع کاغذی واعمال خودکار قوانین بیمه ای در پرونده ها شد.
فخاریان تصریح کرد: یک هزار 335نفر با بیماران خاص داریم که خدمات و داروهای ایرانی این بیماران و برخی داروهای خارجی که مشابه ایرانی ندارد به صورت کاملا رایگان در اختیارشان گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه 603 مرکز طرف قرار داد، 11دفتر پیشخوان که سه تا از این دفاتر در روستاها هستند را داریم، عنوان کرد: در مراکز دولتی- دانشگاهی در حدود هشت میلیارد 900میلیون تومان میانگین هزینه ماهانه ، در بخش غیر دولتی حدود 9 میلیارد 600میلیون تومان و چهار بیمارستان علی بن ابی طالب ، بیمارستان امام رضا(ع)، آیت الله گلپایگانی و ولی عصر(عج)مجموعا دو ونیم میلیارد ماهانه هزینه دارند.
وی با اشاره بر اینکه در سال جاری در حدود 110میلیارد پرداختی به مراکز مختلف داشته ایم، بیان کرد: مهمترین پروژه های شروع شده این سازمان در سال گذشته را می‌توان به استحقاق سنجی در گرفتن دفترچه، سامانه گردش اسناد بستری که ابتدا در بیمارستان های دلتی شروع شد اشاره کرد که در این طرح افراد در خدمات بستری بدون همراه داشتن دفترچه با ارائه کد ملی روند کاریشان انجام می‌شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: افراد شخصا نیز با ارسال کد ملی شان به ستاره 1666مربع نیز از تاریخ اعتبار دفترچه شان متوجه شوند و همچنین سامانه تلفنی 1666 نیز پاسخگوی مشکلات و شکایت بیمه شدگان است.
فخاریان با بیان اینکه دو ونیم میلیون نفر رفع هم پوشانی داشتیم، اظهار کرد: در حمایت از محرومین آزمون وسع راه اندازی کردیم تا افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند به صورت رایگان، دهک بعد نیم بها با مبلغ 340 هزار تومان و افرادی که از نظر مالی مشکلی ندارند با پرداخت 680هزار تومان بیمه می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در برسی عملکرد ادارات کل استان در شاخص های اختصاصی رتبه یک و به گفته سازمان بازرسی نیز جزء دو ادار استان که کمترین شکایات را داشته اند هستیم که این امر را مدیون همه مجموعه بیمه سلامت و همکاران هستیم..
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/208393/کمترین-شکایات-مردم-قم-از-بیمه-سلامت-است
بستن   چاپ