عصر قم
روابط عمومی نباید دیواری بین رسانه و مدیران باشد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 21:54:40
عصر قم - رییس خانه مطبوعات استان قم گفت: روابط عمومی ها نباید دیواری بین رسانه و مدیران باشند و با ایجاد فاصله در امر اطلاع رسانی، وقفه ای ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، مرتضی داستانی عصر امروز در میزگرد آسیب شناسی دلایل تنزل و تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و نهادهای استان قم عنوان کرد: متاسفانه روابط عمومی ها گاهی دچار آفت هایی می شوند از آن جمله تبدیل شدن به تریبونی برای مدیران و مسئولان و بیان یک طرفه اخبار و رویدادهاست.
رئیس خانه مطبوعات استان قم افزود: باید بین روابط عمومی ها و رسانه، ارتباط تنگاتنگی ایجاد شود، از این رو شناخت کارکرد و جایگاه رسانه توسط روابط عمومی ها می تواند تا حد زیادی به تحقق اهداف کمک کند.
وی اظهار کرد: روابط عمومی ها نباید رسانه را در انحصار خود در بیاورند، بلکه رسانه باید آزاد باشد تا بتواند پلی میان مردم و مسئولان قرار گیرد و به رسالت خود جامه عمل بپوشاند، همچنین روابط عمومی ها نباید دیواری بین رسانه و مدیران باشند و با ایجاد فاصله در امر اطلاع رسانی،وقفه ای ایجاد کنند.
وی با اشاره به برخی از آسیب ها در حوزه روابط عمومی ها گفت:در حال حاضر روابط عمومی‌های قم از کارکرد رسانه غافل هستند.
رئیس خانه مطبوعات استان قم عنوان کرد: خانه مطبوعات قم،تحولات خوبی را پشت سر نهاده و یکی از اقدامات مهم آن،ایجاد ارتباط میان رسانه ها و تبیین گفتمان مستمر و اصلاح روش هاست.
داستانی افزود:موضوع تنزل جایگاه روابط عمومی درست نیست، چراکه از ابتدا روابط عمومی‌ها جایگاه خوبی برای فعالیت نداشتند؛ روابط عمومی ها نسبت به ده سال قبل در قم رشد کرده اند هر چند دچار آسیب هایی نیز شده اند که باید مورد بازنگری قرار گیرند.
وی بیان کرد:روابط عمومی ها نیاز به روزرسانی دارند،آن ها باید فضای مجازی و فناوری ها را بشناسند و در مسیر درست مورد استفاده قرار دهند.
رئیس خانه مطبوعات استان قم عنوان کرد:رسانه ها نیز دارای وظایف مهمی هستند و باید در اعتماد سازی افکار عمومی تلاش کنند و پیگیر مطالبات مردم باشند.
وی اظهار کرد:اصحاب رسانه باید جایگاه و شان خود را به خوبی بشناسند و اجازه ندهند روابط عمومی ها و مدیران آن ها را تطمیع کنند.
داستانی ادامه داد:هیچ مدیری حق ندارد با اعطای هدیه، رسانه را در انحصار خود دربیاورد، رسانه باید دارای استقلال باشد تا به وظیفه خود به درستی عمل کند، رسانه نیز حق باجگیری و مطالبه امتیاز از مسئولان را ندارد.
وی تاکید کرد:اگر روابط عمومی ها و رسانه ها رشد کردند،می توان به پیشرفت و تحول امیدوار بود وگرنه هیچ رشدی در انتظار جامعه نخواهد بود.
این پیشکسوت رسانه بیان کرد:باید از ظرفیت افکار عمومی در تعالی جامعه استفاده کرد،رسانه ها و روابط عمومی ها بدون در نظر گرفتن افکار عمومی نمی توانند موفقیتی داشته باشند.
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/91132/روابط-عمومی-نباید-دیواری-بین-رسانه-و-مدیران-باشد
بستن   چاپ