آخرين مطالب

دانشگاه باید دانشجوی ماهر و توانمند تربیت کند علمي

دانشگاه باید دانشجوی ماهر و توانمند تربیت کند
  بزرگنمايي:

عصر قم - سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی با مهارت و توانمند تربیت کند، تاکید کرد: برخی فرایندهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازنگری است، چراکه متاسفانه دانشگاه ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.
سیده شبنم فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، در رابطه با نقش دانشگاه در جامعه عنوان کرد: دانشگاه باید خالق حرکت های مهم و تاثیر گذار در یک جامعه باشد، و در واقع به سمت بهینه سازی پیش رفته و در ابعادی که یک جامعه از آن رنج می برد و مشکل دارد، توانایی ارائه راهکار و حل مسئله داشته باشد.
وی افزود: نهادی به عنوان دانشگاه، باید به دانشجو شخصیت دهد، به این معنا که فرایندها و نظامات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید به سمتی رود که دانشجویی که از آن فارغ التحصیل می شود، فردی باشد که بتواند در جامعه کارایی داشته باشد.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی قم، باتوجه به سیاست هایی که در آن تعریف شده است، حساسیت نسبت به اشتغال، تلاش در رفع موانع تولید و ایجاد پویایی و تحرک در جامعه است.
لزوم تربیت دانشجوی توانمند برای ورود به فضای کسب و کار
فاطمی با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی با مهارت تربیت کند، تاکید کرد: برخی فرایندهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازنگری است، چراکه متاسفانه دانشگاه ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.
وی اظهار کرد: اولین گامی که دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در این راستا برداشته است، به کارگیری تیم اساتید توانمند است، ایجاد بسترهای لازم برای به کارگیری دانشجو در موقعیت های شغلی جامعه نیز، دومین قدمی است که دانشگاه علمی کاربردی قم در این زمینه برداشته است.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، با بیان اینکه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی توانایی لازم جهت وارد شدن به حرفه کسب و کار ندارند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای رفع چنین مسئله ای در تلاش است با راه اندازی سایت ویژه کسب و کار دانشجویان و فارغ التحصیلان، شیوه های ورود به اشتغال در جامعه را ضمن معرفی فرصت ها و مراکر شغلی، به آن ها آموزش دهد.
فاطمی با تاکید بر اینکه دانشجو باید شخصیت حرفه ای در جامعه پیدا کند، اظهار کرد: حداقل کاری که موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها می توانند در این زمینه انجام دهند، آموزش‌های اقتصادی و شیوه‌های ورود به کسب و کار است، تا یک دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، از پس نیازهای اقتصادی خود و خانواده‌اش بر بیاید.
آمادگی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم جهت پذیرش دانشجو
گفتنی است؛ ثبت نام دوره کاردانی فنی و دوره های کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، همزمان با سراسر کشور برای ورودی مهر ماه 98 از 27مرداد ماه سال جاری و همچنین دوره های فناوری و کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی از دوم شهریور ماه آغاز می شود.
رشته های فنی فناوری اطلاعات_اینترنت و شبکه های گسترده، کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری، کاردانی فنی نرم افزار_برنامه سازی کامپیوتری، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی_گرافیک، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی_عکاسی و کاردانی حرفه‌ای عکاسی خبری از جمله رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در مقطع کاردانی است.
رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه نیز شامل کارشناسی حرفه ای گرافیک_پوستر نشانه، کارشناسی حرفه ای گرافیک_تصویر سازی، مهندسی فناوری اطلاعات_تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات_ فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری است.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پژوهشگر جهاد دانشگاهی قم برگزیده استان شد

وضع بودجه پژوهشی کشور مناسب نیست

پژوهش عرصه جهادی عمل کردن است

دانشجویان فعال جهاددانشگاهی قم تقدیر شدند

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی در قم

حدود 70درصد مردم قم مبتلابه اضافه‌وزن و چاقی هستند

سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شد

26 واحد جدید آموزشی در قم به بهره برداری می رسد

طرح همیار دانش بنیان در قم آغاز شد/ پرداخت کمک بلاعوض به مخترعان

تمدید شرکت در ششمین جشنواره بانو امین تا 14 آذرماه

همه در پیشگیری از ایدز نقش داریم

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان میان بانوان قمی است

زمین برای ساخت مدرسه در 8 نقطه قم تأمین شده است

ملت ایران با بصیرت راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند

35 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم صاحب فرزند می شوند

درمان بسیاری بیماری‌های صعب‌العلاج بوسیله این زباله بیولوژیکی

نگهداری 120هزار نمونه خون بندناف در رویان

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می‌کند

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک

چرا باید خون اهدا کنیم؟

فراخوان برگزاری نخستین مسابقه ملی طرح کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی

راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

سیستم‌های آموزشی در گردونه ناکارآمدی/ «فناوری» گمشده نظام آموزشی

ماموریت‌گرایی وآینده‌پژوهی اولویت‌های آموزش عالی کشور است

دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در تعالی جامعه اثرگذار هستند

کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است

3 طرح عمرانی با حضور وزیر علوم در قم کلنگ زنی و بهره برداری شد

جایگاه آموزش عالی درکشور ارتقا یافته‌است

وزیر علوم: شبکه علمی میان دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود

رویکرد مدیریت استان استفاده از نظرات تخصصی دانشگاهی است

دانشگاه‌های کشور باید با تحولات علمی منطبق شوند

توسعه دانشگاه‌های استانی سبب ایجاد عدالت آموزشی می‌شود

رویکرد دانشگاه‌ها باید رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس قطع وابستگی به بیگانگان است

خدمات جهاددانشگاهی برای کشور راهگشا است

استاد پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان درگذشت

بساط دلال‌گری اعضای بدن در کشور جمع شده‌است

مهارت‌آموزی موجب افزایش نشاط دانش آموزان می‌شود

نخبگان قرآنی سفیران نور در جامعه دانشگاهی هستند

یک هزار توریست به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مراجعه کردند

آیا اهدای خون برای زنان آسیب‌زا است؟

کمبود نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل مدارس استثنایی قم است

قم نخستین پایلوت استانی نظام استانداردسازی محصولات دانش بنیان شد

راهی برای علم به احکام شریعت جز اجتهاد وجود ندارد

ازآمادگی برای تولید برق خورشیدی تا انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های قم

قرارداد 25 طرح میان دانشگاه‌ها و صنعت قم به امضا رسید

مبتلایان به اوتیسم روبه افزایش است

روزگار سخت اقتصاد نرم‌افزاری/ مشکلات نبود قانون کپی رایت

توسعه قم با کمک مراکز علمی شتاب می‌گیرد