آخرين مطالب

وظیفه دانشگاه‌ علمی کاربردی تربیت "شخصیت تولیدگر" است علمي

وظیفه دانشگاه‌ علمی کاربردی تربیت "شخصیت تولیدگر" است
  بزرگنمايي:

عصرقم- سیده شبنم فاطمی با تاکید بر این که وظیفه دانشگاه‌ جامع علمی_کاربردی ایجاد شغل نیست بیان کرد: وظیفه ذاتی دانشگاه تولید دانش است؛ دانشگاه‌ها نسبت به تولید دانش مسئولیت دارند و نباید مسئولیتی غیر از این را بپذیرند، درحال حاضر دانشگاه ها یا مسئول تولید اشتغال برای قشر نیازمند جامعه شده اند و یا تبدیل به راهی  برای تئوری حضور فن‎گرایان شده‌‎اند.

وی اضافه کرد: مسئولیت دانشگاه‎ها نسبت به تولید دانش، مسئولیتی است که هرگز نباید فراموش شود، در صورت فراموشی، اعتماد جامعه نسبت به دانشگاه‌ها از دومنظر از بین می‌رود؛ اول اینکه مردم جامعه به علمی که از سوی دانشگاه تولید می‌شود بی اعتماد می شوند چون لحظه به لحظه نتایج این علم در حال تغییر است و این دانش هیچ ضمانتی برای صحیح بودن ندارد.  و منظر دیگر اینکه بدون دانش دانشگاه‌ها نمی توانند  بحران‌های موجود در کشور را حل کنند، چون قبل از آن نسبت به تولید دانش آن بی توجه بوده اند در نتیحه یا در این بحران‌ها مسئولیت قبول نکرده‌اند و یا در صورت تقبل مسئولیت، بیشتر ویران کرده اند.

فاطمی با بیان اینکه این اعتماد از دست رفته در صورتی بازمی‌گردد که دانشگاه‌ها بدانند مسئولیت و وظیفه آنها تولید دانش است، عنوان کرد: امروزه دانشگاه‌های علمی_کاربردی در معرض این خطر قرار دارند که از تولید دانش به سمت تولید شغل رفته‌ و وظیفه اصلی خود را فراموش کنند.

سرپرست مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی استان قم افزود: لازم است در دانشگاه‌های علمی_کاربردی شعاری تحت عنوان "شخصیت تولیدگر" را رواج دهیم؛ به این معنا که به جای شغل و  مهارت شخصیتی تولیدگر در دانشجو بپرورانیم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت تولیدگر دارای مؤلفه‌های زیادی است بیان کرد: دو بازوی مهم در ایجاد موفقیت "ایجاد فضای گفتمان اجتماعی" و "مواجهه انتقادی با جامعه" است؛ هر زمان این دو بازو درست شوند، ما دانشگاه موفقی خواهیم داشت. و هر دانشجو شخصیت و فردیت پیدا می کند که بعادا می تواند به کار جامعه بیاید.

سرپرست مرکز آموزش علمی_کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم ضمن اشاره به برخی ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مسیری طولانی در پیش دارد ادامه داد:‌ وظیفه جهاد دانشگاهی چیدن استراتژی برای حل بحران‌های کشوراست که لازمه تحقق آن کمک سیاست‌های بالا دست به جهاد است، لذا استراتژی شخصیت تولید گر می تواند با کمک جهاد و همت جهادگران محقق شود.


آمادگی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم جهت پذیرش دانشجو
گفتنی است؛ ثبت نام دوره کاردانی فنی و دوره های کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، همزمان با سراسر کشور برای ورودی مهر ماه 98 از 27مرداد ماه سال جاری و همچنین دوره های فناوری و کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی از دوم شهریور ماه آغاز می شود.

رشته های فنی فناوری اطلاعات_اینترنت و شبکه های گسترده، کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری، کاردانی فنی نرم افزار_برنامه سازی کامپیوتری، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی_گرافیک، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی_عکاسی و کاردانی حرفه‌ای عکاسی خبری از جمله رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در مقطع کاردانی است.

رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه نیز شامل کارشناسی حرفه ای گرافیک_پوستر  نشانه، کارشناسی حرفه ای گرافیک_تصویر سازی، مهندسی فناوری اطلاعات_تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات_ فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مراکز فناوری مهم‌ترین ظرفیت اقتصاد دانش بنیان هستند

کارآفرینی رویکردی مهم در تدوین طرح‌های پژوهشی است

شورای پژوهشی حوزه تقویت شود/ ایجاد بانک ایده‌های مدیریتی حوزه

زنگ‌ پژوهش در قم به صدا درآمد

15 درصد بارداری‌ها درقم می‌تواند پرخطر باشد

شکستن قیمت کتاب، راه حل کلیشه‌ای بخش دولتی

پژوهشگر جهاد دانشگاهی قم برگزیده استان شد

وضع بودجه پژوهشی کشور مناسب نیست

پژوهش عرصه جهادی عمل کردن است

دانشجویان فعال جهاددانشگاهی قم تقدیر شدند

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی در قم

حدود 70درصد مردم قم مبتلابه اضافه‌وزن و چاقی هستند

سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شد

26 واحد جدید آموزشی در قم به بهره برداری می رسد

طرح همیار دانش بنیان در قم آغاز شد/ پرداخت کمک بلاعوض به مخترعان

تمدید شرکت در ششمین جشنواره بانو امین تا 14 آذرماه

همه در پیشگیری از ایدز نقش داریم

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان میان بانوان قمی است

زمین برای ساخت مدرسه در 8 نقطه قم تأمین شده است

ملت ایران با بصیرت راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند

35 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم صاحب فرزند می شوند

درمان بسیاری بیماری‌های صعب‌العلاج بوسیله این زباله بیولوژیکی

نگهداری 120هزار نمونه خون بندناف در رویان

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می‌کند

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک

چرا باید خون اهدا کنیم؟

فراخوان برگزاری نخستین مسابقه ملی طرح کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی

راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

سیستم‌های آموزشی در گردونه ناکارآمدی/ «فناوری» گمشده نظام آموزشی

ماموریت‌گرایی وآینده‌پژوهی اولویت‌های آموزش عالی کشور است

دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در تعالی جامعه اثرگذار هستند

کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است

3 طرح عمرانی با حضور وزیر علوم در قم کلنگ زنی و بهره برداری شد

جایگاه آموزش عالی درکشور ارتقا یافته‌است

وزیر علوم: شبکه علمی میان دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود

رویکرد مدیریت استان استفاده از نظرات تخصصی دانشگاهی است

دانشگاه‌های کشور باید با تحولات علمی منطبق شوند

توسعه دانشگاه‌های استانی سبب ایجاد عدالت آموزشی می‌شود

رویکرد دانشگاه‌ها باید رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس قطع وابستگی به بیگانگان است

خدمات جهاددانشگاهی برای کشور راهگشا است

استاد پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان درگذشت

بساط دلال‌گری اعضای بدن در کشور جمع شده‌است

مهارت‌آموزی موجب افزایش نشاط دانش آموزان می‌شود

نخبگان قرآنی سفیران نور در جامعه دانشگاهی هستند

یک هزار توریست به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مراجعه کردند

آیا اهدای خون برای زنان آسیب‌زا است؟

کمبود نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل مدارس استثنایی قم است

قم نخستین پایلوت استانی نظام استانداردسازی محصولات دانش بنیان شد