آخرين مطالب

برگزاری بیش از 318کارگاه در مرکز آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی قم علمي

برگزاری بیش از  318کارگاه در مرکز آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی قم
  بزرگنمايي:

عصر قم -
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: مرکز تخصصی آسیب های اجتماعی با هدف پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی، در سال گذشته بیش از 318 کارگاه برگزار کرده است.
علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، عنوان کرد: مقوله آسیب های اجتماعی، موضوع بسیار مهمی است که با تبادل گسترده فرهنگی و انتقال بین نسلی و رشد سریع تکنولوژی، تغییر نظامات فرهنگی و اجتماعی و ابزار آلات بشری رنگی دیگر به خود گرفته و به شکل کامل تغییر ماهیت داده است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی در کشور ما در سال های اخیر، تابع چند فرایند مهم بوده است؛ رشد تکنولوژی و تبدیل سریع بافت جمعیتی از یک جامعه میان¬سال به یک جامعه جوان با بیش از 30 میلیون جوان، افزایش گسترده و غیر قابل تصور مراکز علمی و دانشگاهی باعث ایجاد شکاف میان نسلی شده و این امر را به اوج خود رسانده است.
آسیب های اجتماعی اولویت دار شامل چه مواردی است؟
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، بیان کرد: اقتصاد، فقدان معنویت، خانواده، رسانه، جامعه و مسائل اجتماعی از ریشه های کلان آسیب های اجتماعی به شمار می روند، همچنین اعتیاد، بیکاری، طلاق، اختلالات روانی در جوانان،‌ مهاجرت و قاچاق از جمله آسیب های اجتماعی اولویت دار شناخته شده اند.
حسینی در رابطه با تاثیرات مهم رشد آسیب های اجتماعی دانشگاهیان اظهار کرد: قشر دانشگاهی به عنوان قشر مولد، تاثیرگذار و قشری که آینده کشور قطعا با حضور قدرتمند آن ها در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مسائلی از این دست رقم می خورد، ‌از اهمیت بالایی برخوردار است و باتوجه به اینکه رشد این آسیب ها در بین این اقشار قطعا رشد کرده و آینده کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، اهمیت شناخت و رفع این مشکلات می تواند نقش کلیدی در حل مشکلات داشته باشد.
وی گفت: جهاد دانشگاهی واحد قم، ‌در این راستا باتوجه به توانمندی ها، ظرفیت بالا، مراکز تخصصی و نیز با استفاده از اساتید، کارشناسان و تیم های مجرب در استان و با درک دقیق از شرایط امروز کشور و آسیب های فعلی، به دنبال ارائه برنامه هایی با هدف و زمان مشخص است تا بتواند درحد خود، به رفع پیشگیری از این آسیب ها کمک کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، بیان کرد: مرکز تخصصی آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی در سال 97 آغاز به کار کرد، این مرکز، در طول مدت فعالیت خود با بیش از 30 استاد برجسته در حوزه های مختلف مربوط به آسیب های اجتماعی جلسات متعددی را برگزار کرده است، همچنین این مرکز در سال گذشته، بالغ بر 318کارگاه و دوره مختلف برگزار کرد.
حسینی در رابطه با تشکیل تیم سواد رسانه مرکز آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: این تیم، متشکل از دانشجویان(بومی و غیر بومی) در حوزه سواد رسانه ای است که با هدف گسترش سواد رسانه ای در سطح استان و به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت دانشجویان در تعامل با رسانه ها شکل می گیرد.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مراکز فناوری مهم‌ترین ظرفیت اقتصاد دانش بنیان هستند

کارآفرینی رویکردی مهم در تدوین طرح‌های پژوهشی است

شورای پژوهشی حوزه تقویت شود/ ایجاد بانک ایده‌های مدیریتی حوزه

زنگ‌ پژوهش در قم به صدا درآمد

15 درصد بارداری‌ها درقم می‌تواند پرخطر باشد

شکستن قیمت کتاب، راه حل کلیشه‌ای بخش دولتی

پژوهشگر جهاد دانشگاهی قم برگزیده استان شد

وضع بودجه پژوهشی کشور مناسب نیست

پژوهش عرصه جهادی عمل کردن است

دانشجویان فعال جهاددانشگاهی قم تقدیر شدند

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی در قم

حدود 70درصد مردم قم مبتلابه اضافه‌وزن و چاقی هستند

سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شد

26 واحد جدید آموزشی در قم به بهره برداری می رسد

طرح همیار دانش بنیان در قم آغاز شد/ پرداخت کمک بلاعوض به مخترعان

تمدید شرکت در ششمین جشنواره بانو امین تا 14 آذرماه

همه در پیشگیری از ایدز نقش داریم

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان میان بانوان قمی است

زمین برای ساخت مدرسه در 8 نقطه قم تأمین شده است

ملت ایران با بصیرت راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند

35 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم صاحب فرزند می شوند

درمان بسیاری بیماری‌های صعب‌العلاج بوسیله این زباله بیولوژیکی

نگهداری 120هزار نمونه خون بندناف در رویان

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می‌کند

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک

چرا باید خون اهدا کنیم؟

فراخوان برگزاری نخستین مسابقه ملی طرح کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی

راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

سیستم‌های آموزشی در گردونه ناکارآمدی/ «فناوری» گمشده نظام آموزشی

ماموریت‌گرایی وآینده‌پژوهی اولویت‌های آموزش عالی کشور است

دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در تعالی جامعه اثرگذار هستند

کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است

3 طرح عمرانی با حضور وزیر علوم در قم کلنگ زنی و بهره برداری شد

جایگاه آموزش عالی درکشور ارتقا یافته‌است

وزیر علوم: شبکه علمی میان دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود

رویکرد مدیریت استان استفاده از نظرات تخصصی دانشگاهی است

دانشگاه‌های کشور باید با تحولات علمی منطبق شوند

توسعه دانشگاه‌های استانی سبب ایجاد عدالت آموزشی می‌شود

رویکرد دانشگاه‌ها باید رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس قطع وابستگی به بیگانگان است

خدمات جهاددانشگاهی برای کشور راهگشا است

استاد پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان درگذشت

بساط دلال‌گری اعضای بدن در کشور جمع شده‌است

مهارت‌آموزی موجب افزایش نشاط دانش آموزان می‌شود

نخبگان قرآنی سفیران نور در جامعه دانشگاهی هستند

یک هزار توریست به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مراجعه کردند

آیا اهدای خون برای زنان آسیب‌زا است؟

کمبود نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل مدارس استثنایی قم است

قم نخستین پایلوت استانی نظام استانداردسازی محصولات دانش بنیان شد