عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

از افتتاح 57 طرح کشاورزی تا صادرات 115 میلیون دلار کالا از قم اقتصادی

از افتتاح 57 طرح کشاورزی تا صادرات 115 میلیون دلار کالا از قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ افتتاح 57 طرح کشاورزی و افزایش 654 فرصت اشتغال دراین بخش ، ضرورت شناسایی زمین‌های دارای کاربری آموزشی، افتتاح 212 طرح همزمان با دهه فجر، اجرای طرح «آب امید»، صادرات 115 میلیون دلار کالا از گمرکات و«وِنارچ» بزرگ‌ترین معدن منگنز ایران از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

اجرای 10 طرح عمرانی در سطح راه‌ها، تامین 14هزار تُن انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان، ثبت‌نام 612 متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان،بهره‌برداری از طرح ارتقای آبرسانی به 23 روستا، افتتاح 57 طرح کشاورزی، بهره‌برداری از 3 واحد صنعتی در سلفچگان، اهدای 2500 تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت، آغاز عملیات آبرسانی به 18 روستای قمرود، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی از 42 طرح شهری، اهدای دستگاه کمک تنفسی از محل عواید موقوفه،قنوات قطب تولید شیر و گوشت قم، تشکیل یکهزار پرونده جدید معلولان در بهزیستی و تخصیص نیافتن حقابه از مشکلات روستاها از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود. قم یکی از استان‌های برتر در توسعه زیربنای روستایی
افزایش 654 فرصت اشتغال در کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر، 57 طرح در بخش کشاورزی استان، با اعتبار بیش از 972 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 654 تَن به بهره برداری رسید.
عباس پورمیدانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: درهمین رابطه زیربخش آب و خاک 29 طرح، در بخش بهبود تولیدات گیاهی یک طرح و بخش بهبود تولیدات دامی 12 طرح به بهره برداری رسید
ضرورت شناسایی زمین‌های دارای کاربری آموزشی
استاندار قم گفت: شناسایی و تخصیص زمین‌های با کاربری آموزشی در راستای تامین فضای آموزشی استان ضروری است.
بهرام سرمست در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم، با بیان لزوم توسعه فضای آموزشی استان متناسب با جمعیت و تراکم در مناطق مختلف افزود: تسریع در حل مشکل اختصاص زمین برای ساخت مدارس در استان از اولویت های مهم و اساسی است.
قم یکی از استان‌های برتر در توسعه زیربنای روستایی
وزیر کشور، ضمن تقدیر از عملکرد استان قم به دلیل اجرای طرح های زیربنایی روستایی، این استان را یکی از استان های برتر کشور در اجرای طرح های زیربنایی روستایی دانست.
عبدالرضا رحمانی فضلی، با اهدای لوحی خطاب به بهرام سرمست استاندار قم آورده است: استان قم در ارزیابی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان یکی از استان های برتر کشور برگزیده شده است.
تخصیص نیافتن حقابه از مشکلات روستاها
در جلسه بررسی موانع و مسایل طرح‌های مناطق محروم قم که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد؛ از نبود ایمنی در مسیرهای دسترسی و عدم اختصاص کامل حقابه‌ها به عنوان 2 مشکل مهم در توسعه روستاهای استان نام برده شد.
بانک‌ها برای حمایت از تولید موظف به پرداخت تسهیلات هستند
رئیس سازمان بازرسی قم، با اشاره به ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک ها گفت: اگر تقاضای متقاضی قانونی باشد بانک‌ها موظف به ارایه تسهیلات هستند، چرا که حمایت از تولید است.
حجت الاسلام محمود طالبی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم افزود: برای حل مشکل های بخش تولید در راستای سیاست های حمایت از حفظ و توسعه اشتغالزایی در استان، باید مشکل های بخش خصوصی به سازمان بازرسی انتقال داده شود..
قم دارای یکی از گمرکات برتر کشور است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: در بین 157 گمرک کشور، این استان یکی از 10 گمرک برتر را دارد که جای بسی افتخار است.
عادل علیپور درجلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه که با حضور بازرس کل استان برگزار شد، افزود: انتظار می‌رود در برخورداری گمرک استان از حمایت‌های مالی و تجهیزاتی نیز با حمایت‌های مسئولان استان، این رتبه حفظ شود.
افزایش 11 درصدی مصرف گاز
مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ 2 میلیارد و 350 میلیون مترمکعب انرژی گاز در این استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌ افزایش 11 درصدی نشان می‌دهد.
علیرضا نصیری هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین مصرف گاز در بخش مشترکان خانگی صورت گرفته و اضافه شدن تعدادی مشترک جدید به‌ویژه در بخش خانگی یکی از دلایل افزایش مصرف است.
بهره‌برداری از طرح ارتقای آبرسانی به 23 روستا
طرح ارتقای ظرفیت تامین آب شرب برای آبرسانی به 23 روستای بخش جعفرآباد هفته پیش، با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.
قم در حوزه کشاورزی مزیت رقابتی بالایی دارد
استاندار قم گفت: با وجود آنکه قم در بخش کشاورزی و امور دامی درصد کمی از سهم فعالیت و اشتغال ایجاد شده را دارد، ولی به لحاظ کیفی در مقایسه با استان های مختلف از مزیت رقابتی بسیار بالایی برخوردار است.
بهرام سرمست در آیین افتتاح و بهره برداری مجتمع کشتارگاهی صنعتی و مکانیزه قم افزود: وجود دامشهر و شهرک لبن به عنوان نقطه تبادل دام کشور در قم یک امتیاز بسیار ارزنده ای برای این استان است.
بهره‌مندی روستاییان از خدمات کاروان سلامت هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم هفته گذشته گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه مبارک فجر، طرح کاروان سلامت هلال احمر در روستای مشک آباد بخش قنوات اجرا شد و بیش از 200 نفر از اهالی این روستا از خدمات این کاروان بهره‌مند شدند.
محمدرضا بهرامی افزود: این کاروان به منظور تحقق اهداف این جمعیت از جمله حفاظت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری در قالب برنامه‌های حمایتی هلال احمر است.
اهدای دستگاه کمک تنفسی از محل عواید موقوفه
سید سجاد موسوی قیداری رییس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم گفت: یک دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور از محل عواید موقوفه شیخان و با مشارکت افراد نیکوکار، خریداری و به بیمارستان امام علی ابن ابیطالب(ع) شهر قم اهدا شد.
صادرات 115 میلیون دلار کالا از گمرکات قم
مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان به بازارهای جهانی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه،‌ 115 میلیون و 444هزار دلار بوده‌است.
اسفندیار دریکوندی در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه 97هزار و 964تن انواع کالا به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان ازبکستان صادر شده‌است.
قنوات قطب تولید شیر و گوشت قم
رییس شورای اسلامی قنوات گفت: این شهر از جمله مهم‌ترین مراکز تولید شیر و گوشت استان است و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اشتغال در منطقه با سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.
سید حسن حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم قنوات سابقه طولانی در فعالیت‌های مرتبط با دامپروری دارند و بسیاری از ساکنان این شهر از طریق پرورش دام و تولید شیر و گوشت امرار معاش می‌کنند.
تشکیل یکهزار پرونده جدید معلولان در بهزیستی
مدیرکل بهزیستی قم گفت: امسال یکهزار پرونده جدید ویژه معلولان و مصدومان در بهزیستی استان تشکیل ‌شده‌است.
مهدی پهلوانی ستوده در گفت وگویی افرود: این موضوع به معنای تولد افراد معلول نیست، زیرا موالید جدید با مشاوره‌های ژنتیکی و کمک به هزینه آزمایشگاه کنترل‌ شده‌است.
ثبت‌نام 612 متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تاکنون 612 متقاضی در این استان برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در سامانه مرتبط ثبت‌نام کرده‌اند.
محمد ملااسماعیلی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: از این تعداد، 520 متقاضی ساکن روستاهای سطح استان و 92 متقاضی نیز ساکن شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند.
«وِنارچ» بزرگ‌ترین معدن منگنز ایران
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: معدن منگنز ونارچ در استان قم با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 280 تن بزرگ‌ترین و بهترین معدن منگنز کشور است.
محمدجواد آخوندی درگفت وگو با ایرنا افزود: این معدن زیرزمینی، جز سهامی عام و از نمادهای موفق بورس است. 
اهدای 2500 تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: امسال با همکاری اولیا و خیرین 2هزار و 500 «رایانه لوحی» (تبلت) به خانواده‌های بی‌بضاعت این استان اهدا شد.
حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار اعضای شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: در دوره ابتدایی بیش از 98.5، در دوره متوسطه اول 98 و در دوره متوسطه دوم 95 درصد دانش‌آموزان زیر پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند.
افزایش آمار ازدواج
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، میزان ازدواج در این استان هفت درصد افزایش و آمار طلاق 6.7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافت.
رسول مُنعِم در گفت وگو با ایرنا؛ فرهنگ سازی، آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج و ایجاد مراکز مشاوره خانواده را از جمله اقدام های مهم در کاهش آمار طلاق در این استان برشمرد و افزود: قم جزو سه استان مطرح کشور در کاهش آمار طلاق در سال جاری است.
تامین 14هزار تُن انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم، با اشاره به اینکه تامین انواع کود در قم روند مناسبی دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها حدود 14هزار تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در استان تدارک دیده شده‌است.
حسین زند هفته گذشته درگفت‌ وگو با ایرنا افزود: در کودهای ازته (اوره) که حدود 70 درصد برنامه سالانه کودی استان را شامل می‌شود با تدارک 11هزار و 500 تن تاکنون معادل 108 درصد برنامه ابلاغی سال‌جاری محقق شده‌است.
اجرای 10 طرح عمرانی در سطح راه‌ها
رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 طرح عمران جاده‌ای در سطح راه های این استان اجرا شده‌است.
عباس شکوری افزود: طی این فرآیند برای احصا و جمع آوری اطلاعات جامع بیش از 2هزار و 200 دستگاه پل و آب‌رو در سطح محورهای جاده ای استان اقدام شد.
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی از 42 طرح شهری
سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم گفت: چهارمین مرحله افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های شهری امسال؛ شامل 42 طرح عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل، فضای سبز، بافت تاریخی و تفریحی با اشتغال برای بیش از یکهزار تن در ایام دهه مبارک فجر انجام می‌شود.
بهره‌برداری از 3 واحد صنعتی در سلفچگان
به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، سه واحد صنعتی در بخش سلفچگان با اعتبار 230 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
افتتاح 16 واحد صنعتی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 16 واحد تولیدی و صنعتی در استان به بهره برداری می رسند.
محمود سیجانی هفته گذشته در این رابطه افزود: این واحدها با حجم سرمایه گذاری 2هزار و 626 میلیارد ریال و اشتغالزایی 579 تَن در استان به بهره برداری می رسند.
آغاز عملیات آبرسانی به 18 روستای قمرود
همزمان با دهه فجر، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 18 روستای دهستان قمرود با حضور مرتضی حیدری فرماندار و بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم شروع شد.
ضریب نفوذ اینترنت پهن باند قم به 113 درصد رسید
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه زیرساخت های فناوری اطلاعات در این استان با شتاب در حال توسعه است؛ گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت و سیار استان به حدود 113 درصد افزایش یافته است.
جواد غلامپور هفته گذشته در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان قم، با اشاره به آخرین وضعیت توسعه اینترنت پهن باند در این استان افزود: هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار به 99.53 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت به 13.42 درصد تا پایان آذر ماه سال جاری رسیده است.
اجرای طرح «آب امید»
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب قم گفت: طرح «آب امید» به منظور بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم‌مصرف خانگی در این استان اجرا می‌شود.
جواد پیرحاجاتی، با بیان اینکه در این طرح مشترکان خانگی آب، بر اساس میزان مصرف ماهانه به چهار دسته تقسیم می‌شوند، افزود: این دسته‌بندی بر اساس الگوی مصرفی که توسط وزارت نیرو به شرکت‌های آب و فاضلاب، ابلاغ شده، انجام گرفته است.
زیرساخت‌های امدادرسانی قم تناسبی با انتظارات موجود ندارد
استاندار قم گفت: قم موقعیت خاصی در کشور دارد و این موقعیت ویژه الزاماتی را می‌طلبد که در سطح مسایل ساختاری است و زیرساخت های موجود در قم متناسب با انتظارات و مسئولیت‌هایی که برای آن تعریف شده است، نیست.
بهرام سرمست در دیدار با محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: از آنجایی که قم معین استان تهران تعیین شده است، تناسبی در این زمینه غیر از همجواری جغرافیایی ندارد و این مسئولیت را سنگین تر می کند.
قم رتبه دوم کشور در امر مبارزه با قاچاق را کسب کرد
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آمارهای رسمی در دی‌ماه امسال، این استان از حیث ارزش ریالی کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه طی این مدت 523 میلیارد و 421 میلیون و 100هزار ریال ارزش کشفیات استان در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.
برچسب‌ها
بسته خبری روستائیان قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/256453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم

صادرات 12 هزار تُن کالا از قم در فروردین 1403

تحقق 79 درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین

پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

جزئیاتی جدید از سرو آزادانه "قلیان اکسیژن" در برخی استان ها

پلمب مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم

مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 قم

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت

قتل پدر با اجیر کردن 2 مرد؛ دختر جوان: پدرم نمیگذاشت در یک خانه مجردی زندگی کنیم

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

اختصاص 38 هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

صفحه نخست روزنامه‌های قم چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

برگزاری اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا

27 رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

صفحه نخست روزنامه‌های قم، پنجم اردیبهشت

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

دم‌کرده این گیاه تپش قلب و فشار خون را پایین می‌آورد

اضطراب زیادی دارید؟ این ویتامین ها را بخورید

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری