عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت اولویت اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا تشدیدحفاظت از زمین‌های کشاورزی قم اقتصادی

ضرورت اولویت اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا تشدیدحفاظت از زمین‌های کشاورزی قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ ضرورت اولویت اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تشدید حفاظت از زمین‌های کشاورزی، رشد صادرات، ارایه 800 خدمت به ‌صورت غیرحضوری، تخصیص 49 درصد کل اعتبارات استان؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

افتتاح 17 طرح شرکت آب و فاضلاب، اجرای طرح تجمیع قبوض به ‌صورت آزمایشی، اجرای 11 طرح بهسازی راه درسطح محورهای جاده‌ای، بهره‌برداری از 3 طرح صنعتی، افتتاح 10 طرح بهداشتی و درمانی،افزایش 150 درصدی باشگاه‌های اختصاصی بانوان، صدور دستورات قضایی برای ایمن‌سازی کوه دوبرادران، اجرای حذف رونوشت مدارک از فرآیند بانکی و بهره‌برداری از بیمارستان «مادر» در سال آتی از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
رشد صادرات
مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات قم وضعیت رو به رشدی دارد و ادامه این روند مثبت، ظرفیت بسیار مطلوبی را در مقابل فعالان اقتصادی استان ایجاد می‌کند.
اسفندیار دریکوندی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار صادرات ماه‌های اخیر استان رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که این موضوع علاوه بر تقویت امید در میان فعالان اقتصادی موجب بهبود وضعیت تولید واحدهای صنعتی فعال در قم نیز شده است.
ضرورت اولویت اصلاح نقاط حادثه‌خیز
استاندار قم، با اشاره به تلفات جاده‌ای مسیرهای مواصلاتی محورهای مختلف این استان گفت: ایمن‌سازی محورهای جاده‌ای یک ضرورت دارای اولویت در قم است.
بهرام سرمست هفته گذشته در دیدار عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: توسعه مسیرهای مواصلاتی قم به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی 17 استان باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان ملی قرار گیرد.
تشدید حفاظت از زمین‌های کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به منظور حفظ سطح سبز استان و جلوگیری از تخلفات احتمالی در اراضی کشاورزی،‌ حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی در قم تشدید می‌شود.
عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود: کشاورزی درقم به دلیل محدودیت‌های منابع آبی و تنش‌های محیطی با دشواری زیادی همراه است و کشاورزان استان با تلاش فراوان از پوشش گیاهی مزارع و باغات خود حفاظت می‌کنند به همین دلیل هرگونه تخلف و سوءاستفاده از اراضی در استان نتایج غیرقابل جبرانی به همراه دارد.
ارایه 800 خدمت به ‌صورت غیرحضوری
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: درمجموع حدود 800 خدمت به‌صورت غیرحضوری و از بستر فضای مجازی و سامانه‌های الکترونیکی در این استان ارایه می‌شود.
محمدرضا گروسی هفته گذشته در جلسه شورای اداری استان قم افزود: بسترسازی برای پیشبرد دولت الکترونیک یکی از هدفگذاری‌های مهم استان طی 2 سال گذشته بوده است.
تخصیص 49 درصد کل اعتبارات استان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: سند راهبردی آمایش استان در افق 1414 یکی از مهم‌ترین اسنادی است که در برنامه ریزی های کلان استان مورد توجه است.
محمود نوربخش در جلسه شورای اداری استان قم افزود: 331 میلیارد تومان اعتبارات قم در سال‌جاری بوده که تاکنون 164 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب تخصیص یافته که 49 درصد کل اعتبارات است.
اجرای طرح تجمیع قبوض به ‌صورت آزمایشی
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: طرح تجمیع قبوض آب، برق و گاز به‌صورت آزمایشی (پایلوت) درقم اجرایی می‌شود و مجری این طرح شرکت برق است.
حمید ابراهیمی هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: طراحی و برنامه‌ریزی این طرح از اوایل تابستان امسال آغاز و شرکت توزیع برق نیز به‌عنوان مسئول اجرای طرح انتخاب شد.
بهره‌برداری از بیمارستان «مادر» در سال آتی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با وجود محدودیت‌های مالی و شیوع ویروس کرونا، مسایل عمرانی درحوزه بهداشت و درمان مورد غفلت واقع نشده و ضمن بهره‌برداری از مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) درسال جاری، بیمارستان «مادر» شهر قم نیز اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
محسن بهشتی هفته گذشته در جلسه شورای اداری استان قم افزود: دستگاه‌های اجرایی همه ساله در 2 مقطع هفته دولت و دهه فجر طرح هایی را افتتاح و یا کلنگ زنی می‌کنند که در دهه فجر امسال نیز 212 طرح در سراسر استان با اعتبار540 میلیارد تومان و 2هزار و 164 تَن اشتغالزایی به بهره برداری رسید.
نرخ تورم در قم در دی‌ماه به پایین‌ترین حد در کشور رسید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه 99 در استان 41.5 درصد با 4 درصد فاصله با متوسط کشوری و نرخ تورم ماهانه 0.8 درصد بوده‌است.
مهرداد غضنفری درجلسه شورای اداری استان قم افزود: با تلاش و هم افزایی مجموعه دولت و بخش خصوصی شاهد اقدامات مثبت و موثر بسیاری در حوزه‌های اقتصادی قم در 2 سال گذشته بوده‌ایم و سند سرمایه‌گذاری، اشتغال و جهش تولید تدوین شده‌است.
ورود 100 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه حمل‌ونقل
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، با اشاره به ورود 40 دستگاه اتوبوس بازسازی شده از ابتدای سال به ناوگان حمل و نقل گفت: برای ورود 60 دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال برنامه ریزی شده است و مجموع این اتوبوس ها به 100 دستگاه می‌رسد.
عباس ذاکریان هفته گذشته ، در آیین شروع به کار 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شده و 83 تاکسی شهر قم افزود: از سال 96 که در خدمت شهرداری بودیم؛ یکی از اولویت‌های کاری، تقویت و پایداری وضعیت حمل و نقل عمومی بودهاست.
اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را ندادیم
استاندار قم گفت: در 2 سال گذشته اجازه نداده ایم، حتی یک واحد تولیدی در این استان تعطیل شود و طی این مدت 54 واحد راکد صنعتی نیز به مدار تولید و اشتغال استان بازگشته است.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه شورای اداری استان قم افزود: از 74 واحد تملیکی استان توسط بانک ها هم 70 واحد تعیین تکلیف شده‌اند و به زودی تمامی آنان به چرخه تولید باز می گردند.
اجرای 1000 کیلومتر خط‌کشی در سطح راه‌ها
رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار کیلومتر خط کشی درسطح راه‌های استان قم اجرا شده‌است.
جعفر اویسی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این اداره کل در امسال افزود: از جمله مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌ شده در این مدت، اجرای فاز چهارم از طرح جایگرینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم ـ تهران بود.
صدور دستورات قضایی برای ایمن‌سازی کوه دوبرادران
بازپرس شعبه 2 دادسرای قم، از صدور دستورات قضایی برای ایمن‌سازی کوه دو برادران قم، به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ سقوط شهروندان و کوهنوردان در این محدوده خبر داد.
احمد عظیمی، در نامه‌ای به شهرداری قم با بیان اینکه در سال‌های گذشته و به‌ویژه امسال شاهد حوادث متعددی در محدوده کوه دو برادران بودیم که متاسفانه منتهی به فوت چند نفر از شهروندان شد، جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه را ضروری خواند.
افتتاح 17 طرح شرکت آب و فاضلاب
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، 17 طرح شرکت آب و فاضلاب (آبفا) قم با اعتبار 250 میلیارد ریال و با حضور بهرام سرمست استاندار قم کلنگ زنی و افتتاح شد.
افتتاح 2 مرکز نیکوکاری اصناف
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر؛ مرکزهای نیکوکاری اصناف و بازاریان، ویژه آقایان و ویژه بانوان با هدف کارآفرینی جوانان جویای کار طی مراسمی در استان قم افتتاح شد.
اجرای حذف رونوشت مدارک از فرآیند بانکی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه به تازگی الزام بانک‌ها به حذف ضرورت ارایه مدارک به استان ابلاغ شده‌است، گفت: با اجرایی شدن این موضوع برای دریافت هرگونه خدماتی در این استان نیازی به دریافت رونوشت (کپی) مدارک وجود نخواهد داشت.
جواد غلامپور هفته گذشته درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش از این استان‌های قم، سمنان و خوزستان پایلوت کشوری برای حذف اخذ رونوشت مدارک در دستگاه‌های اجرایی برای دریافت خدمات بودند که این طرح شامل بانک‌ها نمی‌شد.
30 درصد اموال دولتی قم در برابر حوادث غیر مترقبه بیمه است
مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: طبق آخرین آمار ارایه شده 30 درصد اموال منقول و غیرمنقول که در اختیار دستگاه های دولتی استان قرار دارد، در برابر حوادث غیرمترقبه تحت پوشش بیمه است.
محسن اوروجی درجلسه شورای هماهنگی شرکت های بیمه قم افزود: دستگاه های دولتی قم بر اساس اعتبارهایی که دارند، موظف به بیمه کردن اموال خود هستند.
محدودیت منابع مانع از تهیه نقشه حریم گسل‌ها شده ‌است
رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: محدودیت منابع مانع از انجام مطالعات مربوط به تهیه نقشه تعیین حریم‌های گسل‌ها در این استان شده‌است.
محمدصادق پیشوایی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه 11 گسل اصلی در سطح استان قم شناسایی شده است، افزود: این گسل‌ها شامل ایندوس، کوشک‌نصرت،‌ قمرود، ‌البرز، ‌حاجی‌آباد،‌ خضر،‌ بیدهند، حوض سلطان،‌ زفره،‌ تلخاب و کهک است.
پیگیری راه‌اندازی مجموعه ورزشی پردیسان
استاندار قم گفت: فعالسازی دوباره ساخت مجموعه ورزشی مهم چهار هزار و 500 نفری چندمنظوره امام رضا(ع) شهرک پردیسان در حال پیگیری است و امیدواریم این مجموعه سال 1400 در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
بهرام سرمست هفته گذشته در آیین بهره برداری از 2 طرح ورزشی قم افزود: امیدواریم پیگیری ها برای خارج کردن روند احداث مجموعه ورزشی امام رضا(ع) از رکود در سال آینده به ثمر برسد و سرانجام این مجموعه مهم پس از چند سال وقفه، به بهره برداری برسد.
افزایش 150 درصدی باشگاه‌های اختصاصی بانوان
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان به ویژه در بخش بانوان طی فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: باشگاه های اختصاصی بانوان قم طی هشت سال بیش از 150 درصد افزایش یافته‌است.
رسول مُنعِم در آیین بهره‌برداری از 2 طرح ورزشی قم افزود: تعداد باشگاه‌های اختصاصی بانوان در این استان از 20 باشگاه در سال 92 به 52 باشگاه در سال‌جاری افزایش یافته است.
17 مددجو صاحب مسکن شدند
مدیرکل بهزیستی قم گفت: در ایام مبارک دهه فجر 17 خانوار از مددجویان زیر پوشش بهزیستی قم صاحب مسکن شدند و طی مراسمی کلید واحد مسکونی تحویل آنان شد.
مهدی پهلوانی افزود: همزمان با 2هزار و 381 معلول و مددجوی سراسر کشور، در استان قم نیز 17 واحد مسکونی تحویل مددجویان شد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم اراضی کشاورزی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/259515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران