عصر قم

آخرين مطالب

ادای دین به شهدا با برقراری ارتباط با نسل جدید میسر خواهد شد معاونت امور زنان و خانواده

ادای دین به شهدا با برقراری ارتباط با نسل جدید میسر خواهد شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - وبینار ستاد مرکزی و استانی کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز برای تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد.

وبینار ستاد مرکزی و استانی کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز برای تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد. وبینار ستاد مرکزی و استانی کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز برای تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعدازظهر چهارشنبه 10 دی‌ماه در سالن شهید رسول‌زاده و به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد.
معصومه ابتکار در این وبینار که با هدف هماهنگی های لازم برای برگزاری کنگره تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده برگزار شد، مهم ترین اقدام برای ادای دین به شهدا را برقرار ساختن ارتباط شهدا با نسل جوان دانست و گفت: نوع ارتباط و پیام ها باید تحول ساز، الهام بخش، امیدآفرین و انرژی مثبت باشد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ارتباط برقرار کردن این کنگره با نسل دهه ٧٠ و ٨٠ یکی از اهداف است، به نوعی که در مخاطب تحول ایجاد شود، ادامه داد: شخصیت شهدا فرا زمانی است.
ابتکار با اشاره به گزارشاتی که از فعالیت ها برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره رسیده، آن را حاکی از یک عزم جدی برای برگزاری دانست و ادامه داد: برگزاری این جلسه با شهادت حضرت زهرا (س) و برگزاری کنگره در آستانه ولایت ایشان تقارن زیبایی خلق کرده است.
وی ‌با تاکید بر اینکه وقتی با یاد و خاطره شهدا و خانواده ای آنان پیوند برقرار می شود، ناامیدی و خستگی از بین می رود، تصریح کرد: یادآوری این ایثارگری ها و فداکاری ها آرامشی به جامعه منتقل می کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: موضوع زنان در کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز از این بُعد اهمیت دارد که قرار است اطلاعات مربوط به همه شهدای زن جمع آوری و معرفی شود به همین دلیل شناسایی چهره درخشان این زنان عزم ملی می طلبد.
وی جلب همکاری دانشگاه‌ها در پژوهش ها و علمی شدن این کار را از دیگر اهداف کنگره عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم دانشگاه ها و مراکز مطالعاتی فعال ورود کنند که این حمایت و فعالیت استانداری ها را می طلبد.
وی تصریح کرد: نوع ارتباط و پیام ها باید تحول ساز، الهام بخش، امیدآفرین و انرژی مثبت باشد؛ این کار همکاری آموزش و پرورش، وزارت علوم و غیره را می طلبد. رسانه ها و سازمان های مردم نهاد هم حتما باید در کنگره نقش کلیدی داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید در گذشته نشست‌هایی در این زمینه برگزار شده باشد، اما هیچ کدام به این جامعیت نبوده است، ادامه داد: جمع آوری اطلاعات از این زنان یک عزم ملی را می‌طلبد و بنیاد شهید و معاونت زنان به تنهایی نمی‌تواند اطلاعات را جمع آوری کند.
ابتکار افزود: اگر استان‌های مختلف ما را در شناسایی زنان کمک کنند می‌توانیم به یک بانک اطلاعاتی جامع دست یابیم.
او با بیان اینکه جلب همکاری با جامعه دانشگاهی و مراکز علمی در اولویت است، ادامه داد: یکی از جنبه مهم این کنگره یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و باید هویت ملی تقویت شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: زنده کردن هویت ملی در میان نسل جوان دارای اهمیت است و نیز توجه به سبک زندگی در حوزه ایثار یکی از جنبه‌های مهم این کنگره است.
وی عنوان کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز را برگرفته از یکی از پیام‌های مهم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و به تأثیر از فرامکانی و فرازمانی بودن شهدا و شهدای زن خواند و اضافه کرد: توجه دادن به بحث ایثار به‌عنوان یک سبک زندگی موفق و برقراری ارتباط بین این بانوان تاریخ‌ساز با نسل‌های جوان دهه هفتاد و هشتاد از مهم‌ترین اهداف این کنگره ملی است. امیدواریم نتیجه این کنگره ملی یک حرکت امیدآفرین باشد و گوشه‌ای از دین این فرشتگان تاریخ‌ساز را ادا کرده باشیم.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درخصوص زمان برگزاری کنگره هم گفت: با مشورت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تلاش می‌شود این کنگره در یکی از روزهای هفته زن و دهه مبارک فجر که امسال با هم تقارن دارند برگزار شود.
وی ضمن تشکر از همکاری ستاد استانی کنگره، گفت: بیش از 80 درصد مخاطبین کنگره، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و تصویر ذهنی درستی از آن دوران ندارند و از طرفی هم تحت هجمه روانی رسانه‌های خارج از کشور هستند، لذا استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و به‌ویژه فضای مجازی باید مدنظر قرار گیرد.
سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان شهیده کشور، هم‌زمانی وبینار کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز و ایام فاطمیه را معنادار خواند و درباره چگونگی انتخاب نام این کنگره ملی، گفت: عنوان لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز با مشورت اعضای ستاد مرکزی و کمیته‌های ستاد و از پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در کنگره شهدای زن در سال 91 انتخاب شده است و سعی ما در برگزاری این کنگره ملی این است که بتوانیم از مقام بانوانی که تاریخ‌ساز شدند و نقشی که زنان ما در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در جنگ و در دیگر عرصه‌ها داشتند، تجلیل صورت گیرد.
سلیمانی با اشاره به کنگره‌هایی که پیش از این خاص شهدای زن برگزار شده است، اظهار کرد: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز به دلیل دربرگیری زنان شهیده، جانباز و آزاده، متفاوت از کنگره‌ها و برنامه‌های مشابه است. در این کنگره برای نخستین بار با تشکیل کمیته‌های خاص علمی، محتوایی، فرهنگی و تبلیغات، هنری و… تلاش شده با هماهنگی، هم‌افزایی و تشریک مساعی بین نهادها و سازمان‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های استانی شاهد برگزاری کنگره‌ای سراسری و در خور شأن این ایثارگران باشیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف برای مشارکت در برگزاری این کنگره ملی، اضافه کرد: لازمه تعالی این برنامه، هم‌افزایی و هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مربوط به این حوزه است. خوشبختانه تا به امروز همکاری خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و سایر دستگاه‌ها برقرار شده است و امیدواریم در نهایت این کنگره به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی باشد.
در پایان این مراسم اسکندر یارنسب، دبیر نخستین کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد کنگره ارائه داد و مسئولان استانی نیز از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی نظرات و نکات خود را مطرح کردند.
نشست هماهنگی کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» با هدف تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی و رییس ستاد کنگره با همت بنیاد شهید و معاونت امور زنان و خانواده در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.


لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/261264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی