عصر قم

آخرين مطالب

هدیه یک تبلت؛ با هدیه یک مدرسه و تمام کتابخانه‌های دنیا را به بچه‌ها هدیه دهید معاونت امور زنان و خانواده

هدیه یک تبلت؛ با هدیه یک مدرسه و تمام کتابخانه‌های دنیا را به بچه‌ها هدیه دهید
  بزرگنمايي:

عصر قم - جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور در این طرح برگزار شد

جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور در این طرح برگزار شد جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور برای اجرای این طرح با حضور معصومه ابتکار و معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
معصومه ابتکار در این جلسه تاکید کرد: در بحث آموزش هم با موضوع فقر سروکار داریم و هم با موضوع عدالت جنسیتی که در دوران کرونا تشدید شده است. بخشی از مشکل را رسانه ملی با برنامه مدرسه تلویزیونی حل کرده،اما هنوز همه مشکلات حل نشده و هر معلمی باید با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از حرکت خوبی که برای تأمین تبلت دانش‌آموزان آغاز شده است، گفت: اینکه شما با بخش‌های مختلف در حال کار هستید و همه دستگاه‌ها در این طرح سهم داشته‌اند، باارزش است. 
معاون رییس جمهور اظهار امیدواری کرد با رعایت الزامات بهداشتی کامل از سوی عموم مردم شرایط کرونا رو به بهبود رود و در شهرهای سفید به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم و افزود: ناچاریم مشکل تبلت و ابزار هوشمند را حل کنیم و بهترین راه مشارکت مردم و خیرین هستند. بسیاری افراد نذرهایی برای ایجاد مدرسه و کمک به تجهیزات مدرسه دارند که می تواند برای تامین تبلت تغییر جهت دهند، چون امروز تبلت همان مدرسه است.
وی ادامه داد: در عین حالی که تحولات خوبی در تحقق عدالت آموزشی در کشور داشته‌ایم، پاسخ آموزش و پرورش به کرونا سریع، به موقع و با کیفیت خوب بود. وزیر آموزش و پرورش در اجرای طرح آموزش مجازی با مخالفت‌های زیادی مواجه شد اما خوب پیش رفت که جای تقدیر دارد.
وی بر اهمیت موضوع انتقال مهارت های زندگی در عصر جدید و انقلاب دیجیتال تاکید کرد و گفت: به موضوع استفاده صحیح از فضای مجازی هم باید توجه شود و در خواست ما این است که در شبکه شاد آموزش مهارت های صحیح استفاده از فضای مجازی برای خانواده ها و دانش آموزان ارائه شود.
در این جلسه معصومه ابتکار با اشاره به اینکه در این روزها هم به شکل معنایی و هم به شکل آئینی به وجود حضرت زهرا(س) توسل می‌کنیم، گفت: باید به وجود ایشان توجه فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش نیز داشته باشم. این بانو معرفت، حکمت و دانایی ویژه‌ای فراتر از عصر خودشان داشتند و دارای کمالات فکری و معنوی بوده‌اند که باید از این جنبه‌ها نیز به ایشان توجه داشته باشیم.
وی پیشنهاد کرد: در شبکه شاد و شبکه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی در دسترس قرار داده شود و به هر ترتیبی که مسئولان آموزش و پرورش صلاح می‌دانند زمینه توجه دانش‌آموزان به این خطبه را فراهم کنند.
ابتکار به محتوای خطبه فدکیه نیز اشاره کرد و گفت: این خطبه بسیار عجیب است؛ فلسفه خلقت، سیر زندگی انسان‌ها، بیان حوادث تاریخی و شرایط بعثت، تحولات فکری و معنوی دوران بعثت، پیرایه‌هایی که به دین و تفکر دینی زده شده و در نهایت آینده‌نگری بی‌نظیری که هشدار می‌دهد چه آینده‌ای در پیش رو داریم اگر به این نکات توجه نکنیم در این خطبه آمده است.
وی اعلام کرد: اگر مسابقه‌ای برای این خطبه ترتیب داده شود، معاونت امورزنان و خانواده نیز بخشی از جوایز آن را تقبل خواهد کرد.
ابتکار در پایان هشدار داد: دانش‌آموزان کم تجربه هستند و نمی‌دانند وارد چه عرصه‌ای شده‌اند و شاید عرصه مجازی را با واقعی مقایسه کنند. در حالی که این دو عرصه بسیار متفاوت و حتی متضاد هم است. برای مثال مبنای روابط در فضای مجازی بی‌اعتمادی است و با مبنای ارتباط در فضای حقیقی که اعتماد است بسیار متفاوت است. تا یک سال قبل استفاده از تبلت و موبایل در مدارس ممنوع بود اما اکنون مجبوریم مدرسه را وارد تبلت کنیم. ما از آموزش‌ها عقب هستیم و باید بیشتر برای آموزش مهارت‌های استفاده از فضای مجازی کار کنیم. والدین و دانش‌آموزان باید آسیب‌ها و مخاطرات این فضا را بشناسند و بدانند با یک کلیک چه مخاطراتی ممکن است برای سلامت آنها ایجاد شود.
به گزارش ایکنا؛ در پایان این نشست نیز به صورت نمادین چند تبلت از سوی ابتکار به چند دانش‌آموز اهدا شد.


در این نشست سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش‌ و پرورش با اعلام اینکه اکنون 70 درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد مشغول یادگیری هستند، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان از تبلت یا تلفن همراه والدین استفاده می‌کنند ودرصدی نیز به هیچ ابزاری دسترسی ندارند، بنابراین در مجموع 30 درصد محرومیت را مطرح می‌کنیم که برای تامین آن حداقل 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: از آنجا که چنین اعتباری نداریم خواهان مشارکت مردم در هدیه تبلت به دانش آموزان هستیم. در این مسیر تاکنون 150 هزار تبلت فراهم شده؛ پویش نذر هوشمند 21 هزار تبلت و خیرین مدرسه‌ساز قول همکاری داده اند. 13 هزار تبلت از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تأمین می‌شود و انجمن اولیای خردمند فرزندان هوشمند نیز آماده همکاری هستند. پویش «من حاضرم» و پویش جمعیت هلال احمر از هفته آینده آغاز به کار می کند و دو هزار تبلت نیز برای ایتام تهیه خواهد شد. کمیته امداد امام، شورای شهر، بنیاد برکت،یونیسف و سایر نهادها نیز مشارکت در این حوزه را پذیرفته‌اند.


لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/261317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود