عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

حمایت از صنایع صادرات‌محور در قم تا بازگشت 54 واحد صنعتی به مدار تولید اقتصادی

حمایت از صنایع صادرات‌محور در قم تا بازگشت 54 واحد صنعتی به مدار تولید
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ حمایت ازصنایع «صادرات‌محور» در اولویت، تاثیر گلخانه درافزایش‌ تولید و اشتغال در کشاورزی، و بازگشت 54 واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد به مدار تولید از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

9 خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت، اجرای مانور زلزله برای دانش‌آموزان جعفرآباد، افزایش 92 هزار مترمربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم ، صدور بیش از 1000 فقره جواز تاسیس، بافت 163 تخته فرش توسط مددجویان،بهره‌برداری از 5 طرح تعاونی، پرداخت 770 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ایجاد 90 خانه ورزش روستایی و اهدای 18 سری جهیزیه به نوعروسان از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
حمایت از صنایع «صادرات‌محور» در اولویت
استاندار قم گفت: اولویت ما در استان، حمایت از صنایع صادرات‌محور و پیشرفته است و همه مدیران باید در این راستا گام بردارند.
بهرام سرمست در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم افزود: نیاز داریم که صنعت را در کنار سایر بخش‌های اقتصادی فعال در قم به جد مورد پشتیبانی قرار دهیم و این مهم‌ترین وظیفه مدیریت استان است.
تاثیر گلخانه در افزایش‌ تولید و اشتغال در کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اجرای کردن برنامه‌های راهبرد تغییر الگوی کِشت و گسترش گلخانه‌های استان که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته، موجب افزایش سطح تولید محصولات و اشتغال در بخش کشاورزی قم می‌شود.
عباس پورمیدانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید، تقویت سطح گلخانه‌های استان است.
99 درصد نسخه‌های پزشکی در مرکزهای تامین اجتماعی قم الکترونیکی است
مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر 99 درصد نسخه پزشکان در مراکز ملکی تامین اجتماعی این استان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
داوود علی‌محمدی هفته گذشته با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: طرح حذف دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه اجرایی می‌شود و بیماران با ارایه شماره ملی در مراکز درمانی می‌توانند خدمات دریافت کنند.
بازگشت 54 واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد به مدار تولید
استاندار قم، جهش تولید و تحقق شعار سال را محور برنامه های مدیریت استان دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده، 54 واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد استان طی یک سال اخیر به مدار تولید بازگشته است.
بهرام سرمست هفته گذشته در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه استان قم، ضمن تقدیر از حمایت و توجه مراجع عظام تقلید و علما از دولت و مدیریت استان افزود: تمام مسئولان دولت و استان تمام تلاش خود را برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عمل به وظایف خود به کار بسته اند.
صدور بیش از 1000 فقره جواز تاسیس
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه،‌ یکهزار و 139 فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در استان صادر شده‌است.
محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: دراین مدت براساس راهبرد جهش تولید، صدور یکهزار و 88 فقره جواز تاسیس ایجادی با سرمایه‌گذاری بیش از 107هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای 23‌هزار تن درقم انجام شد.
9 خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت
مدیرکل بهزیستی قم گفت: 9 خدمت توانبخشی زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.
مهدی پهلوانی هفته گذشته در این زمینه افزود: با توجه به ابلاغ بودجه به سازمان بیمه سلامت، خدمات؛ کاردرمانی، ارزیابی جامع کاردرمانی و شغلی، توانبخشی آسیب شنیداری پیش‌زبانی، مشاوره تجویز سمعک یا ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار، زبان، تکلم و ارتباط کلامی و یا پردازش شنوایی، خدمات ارزیابی گفتار و زبان، صدا، بلع و پردازش شنیداری زیر حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.
روستاها از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار شدند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد شده، هم اکنون روستاهای استان از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار است.
جواد غلامپور هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به اجرای گام اول توسعه فیبرنوری روستایی در این استان افزود: اجرای 104 کیلومتر فیبرنوری روستایی درسطح استان،‌ زمینه برای افزایش سایت‌های تلفن همراه و ارتقای فناوری آنان از نسل دوم به نسل سوم و چهارم و پایدارسازی شبکه ارتباطی در سال جاری محقق شد.
ایجاد 90 خانه ورزش روستایی
رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قم گفت: با بهره برداری از پنج خانه ورزش روستایی جدید در دهه مبارک فجر امسال، تعداد خانه‌های تجهیز و افتتاح شده استان در پنج سال به 90 باب افزایش یافت.
احمد کشوری فرد، درگفت وگو با ایرنا ‌افزود: به منظور توسعه سرانه ورزشی و تحقق عدالت در حوزه زیرساخت‌های ورزشی، احداث خانه‌های ورزش روستایی از سال 94 در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.
اجرای مانور زلزله برای دانش‌آموزان جعفرآباد
همزمان با سراسر کشور تمرین «پناهگیری در زلزله» ویژه دانش‌آموزان روستای‌های بخش جعفرآباد و دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات در قم اجرا شد.
روزانه 40 تُن گوشت مرغ توزیع شود
استاندار قم، بر اجرای مصوبه توزیع روزانه 40 تُن گوشت مرغ در سطح استان تاکید کرد و گفت: تامین گوشت مرغ و تخم مرغ باید بر اساس قیمت مصوب دولتی انجام شود.
بهرام سرمست درجلسه کارگروه تنظیم بازار قم، توجه به نیازهای تولیدکنندگان را بخشی از فرایند تنظیم بازار دانست و افزود: اتحادیه ها در این راستا نقش ویژه ای ایفا می کنند.
جذب تسهیلات در بخش کشاورزی قم 120درصد ‌است
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قم گفت: از یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تسهیلات رونق تولید، بخش کشاورزی، توانسته است؛ 120 درصد منابع مرتبط به خود را جذب کند.
مهرداد غضنفری هفته گذشته درحاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درگفت وگو با خبرنگاران افزود: از یکهزار و 100 میلیارد تومان منابع پیش بینی شده، به صورت سامانه‌ای و روش مستقیم، با وجود اینکه این سهم درنیمه دوم سال ابلاغ شد، بیش از 80درصد آن نیز جذب شده‌است.
پرداخت 770 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در موضوع تسهیلات رونق تولید طی سال‌جاری برای استان، یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون 770 ‌میلیارد آن پرداخت شده‌است و این روند همچنان با سرعت بیشتر ادامه دارد.
محمود سیجانی درحاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ افزود: با توجه به ادامه یافتن روند پرداخت تسهیلات درنظر گرفته شده تا سال آینده، انتظار این است که میزان جذب و پرداخت تسهیلات در قم از میزان اعلام شده نیز فراتر رود.
افزایش 92 هزار مترمربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی استان طی هشت سال گذشته گفت: 92هزار مترمربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم افزوده شده است.
رسول مُنعِم هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان کل فضای ورزشی سرپوشیده استان از حدود 61 هزار و 600 متر مربع در سال 92 به بیش از 81 هزار و 700 مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.
بافت 163 تخته فرش توسط مددجویان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر اهتمام به اشتغالزایی و درآمدزایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: امسال مددجویان این استان 173 تخته فرش و قالیچه با مساحت 250 متر مربع با ارزش بالغ بر 27 میلیارد ریال بافتند.
مهرداد مصلح، یکی از رویکردهای مهم این نهاد را، ایجاد اشتغال پایدار خانگی برای مددجویان برشمرد و افزود: در حال حاضر 371 قالیباف در این رشته فعال هستند.
بهره‌برداری از 5 طرح تعاونی
پنج طرح تعاونی با اشتغالزایی 240 تن در استان قم با سخنرانی ویدیوکنفرانسی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.
رشد 25 برابری مخازن آب درحال بهره‌برداری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با اشاره به پیشرفت‌های صنعت آبفای این استان در مقایسه با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تعداد مخازن آب در مدار بهره برداری قم با افزایش 25 برابری از 14 هزار متر مکعب به 351 هزار مترمکعب رسیده‌است.
علی جان صادق پور در جلسه شورای اطلاع رسانی قم افزود: در موضوع تامین آب در دوران قبل از انقلاب تتها 20 حلقه چاه در بستر رودخانه قمرود داشتیم و با امکانات اولیه و با کیفیت بسیار پایین به بخشی از شهر آبرسانی انجام می‌شد.
ظرفیت بالای قم برای تولید محصولات حلال
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و محصولات حلال تولید شده در آن، مورد توجه مسلمانان و استقبال بازارهای بین‌المللی قرار خواهد گرفت.
محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این استان در طول‌سال‌های اخیر دستاوردهای ارزشمندی در زمینه تولید محصولات غذایی و صادرات آن به بازارهای بین‌المللی به دست آورده است.
اهدای 18 سری جهیزیه به نوعروسان
در مراسمی با حضور مرتضی حیدری فرماندار قم، 18 سری جهیزیه هر کدام به ارزش 25 میلیون تومان به ارزش کلی 24 میلیارد ریال به جمعی از نوعروسان قمی همزمان با حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمدباقر(ع) اهدا شد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم دولت تدبیر و امید

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/263159/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

هشدار نارنجی هواشناسی در قم صادر شد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

لاغری در عرض دو هفته

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

کشف بقایای زنان خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی 6 هزار سال پیش

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

جدال 20 آتش‌نشان با شعله‌های آتش در شهرک صنعتی شکوهیه؛ حریق بالاخره اطفا شد

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

آدمی حسرت سرگردونه

آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم