عصر قم

آخرين مطالب

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی در کرمانشاه خبر داد:

طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان هرسین اجرا می شود وزارت رفاه

طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان هرسین اجرا می شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه گفت: طرح ملی کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت در سطح کشور اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، در این جلسه ابعاد مختلف طرح کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل مورد بررسی قرار گرفت و فرماندار شهرستان هرسین بر حمایت همه جانبه فرمانداری برای اجرای طرح مذکور در این شهرستان تاکید کرد.
هادی موسوی نیک مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه در سفر به استان کرمانشاه در نشست با فرماندار شهرستان هرسین ضمن ارائه کلیات طرح شناسایی و حمایت از اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: طرح ملی کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت در سطح کشور اجرایی می شود.
مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست دسترسی به آموزش در سه رده کودک در سن ابتدایی، کودک در سن دوره اول دبیرستان و کودکان در دوره دوم دبیرستان خارج از مدرسه در این طرح انجام می شود، گفت: با وجود تلاشهای صورت گرفته برای افزایش پوشش تحصیلی، همچنان برخی از کودکان به دلایل مختلف از جمله فقر اقتصادی، معلولیت، دوری از مدرسه، مشکلات فرهنگی و ... از دسترسی به آموزش محروم هستند.
هادی موسوی نیک ادامه داد: میزان باسوادی به طور مشخص بر میزان مرگ و میرکودکان، درگیری فرد و خانواده وی با آسیب های اجتماعی، سلامت جسمی و روانی و دیگر ابعاد زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به این که طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل مبتنی بر سه اصل اساسی است، اظهار کرد: تعریف دقیق گروه هدف، شناسایی موانع بازماندگی از تحصیل کودکان و تدوین سیاستهای مناسب برای بازگشت کودکان به تحصیل و تضمیین نگهداشت آنها در مدرسه اصول اولیه طرح هستند و سیاستگذاری مناسب برای حذف بازماندگی از تحصیل کودکان در یک چارچوب مشخص در این طرح تعریف شده است.
موسوی نیک طرح ایجاد ساختار منسجم و هدفمند برای شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را از اهداف طرح عنوان کرد و گفت: تعیین تصویر دقیقی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی و خانواده آنها در از اهداف طرح است.
وی با بیان این که با اجرای این طرح موانع ورود کودکان 6تا11 سال به چرخه رسمی آموزش شناسایی می شود، ادامه داد: در این طرح سیاستها و برنامه های حمایتی مؤثر برای کمک به بازگشت کودکان فقیر و دارای معلولیت های جسمی به چرخه آموزش تدوین شده است.
هادی موسوی نیک افزود: در این طرح از ظرفیت موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی به مدرسه با ایجاد یک بستر مناسب استفاده می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن توضیحاتی در خصوص کلیات طرح، گفت: طرح حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل، برنامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش و سازمان حمایت از کودکان ملل متحد است که برای اولین بار در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت اجرایی می شود.
حسن عزیزی با اشاره به این که نداشتن شغل و فقر مالی از عوامل اصلی بازماندگی از تحصیل کودکان است، افزود: در حوزه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با برنامه ریزی های به عمل آمده و با تدوین سند سه ساله اشتغال استان و شهرستان های تابعه و رصد روزانه در جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوشبختانه نرخ بیکاری در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی با اعلام این که گام اول اجرای طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه مدیریت استان با کاهش نرخ بیکاری و زمینه ایجاد اشتغال های جدید برداشته شده است، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در شهرستان هرسین به نتایج مثبتی برسیم و به عنوان یک الگو در دیگر شهرستانها شاهد رسیدن به اهداف متعالی طرح باشیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان شهرستان و همچنین دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم دبیرستان را ارائه کرد و آمادگی اداره آموزش و پرورش را برای همکاری و همراهی اجرایی کامل طرح اعلام و مسئولین ادارات و نهادهای حمایتی حاضر در نشست هرکدام به نوبه خود ضمن بیان دیدگاه خود در زمینه اجرای طرح آمادگی خود را برای اجرای خوب طرح اعلام کردند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/265733/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

صادرات کفش نمدی از قم با اروپا

آغاز اصلاح نقاط حادثه خیز محور راهجرد به سلفچگان

قم قهرمان مسابقات اسب سواری

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

شعرخوانی دختر شیرین زبان

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

50 درصد از 700 تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد