عصر قم

آخرين مطالب

ضعف‌هایی که به موقع برای پرسپولیس آشکار شدند ورزشی

ضعف‌هایی که به موقع برای پرسپولیس آشکار شدند
  بزرگنمايي:

عصر قم - طرفداری / پرسپولیس برابر سایپا پیروز شد اما "اما"های زیادی بر جای گذاشت. 
پرسپولیس و سایپا در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود سرخپوشان به پایان رسید.
پرسپولیس برای این دیدار با ترکیب زیر وارد میدان شد:
حامد لک، محمدحسین کنعانی، سید‌جلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، وحید امیری، امید عالیشاه

عصر قم

پرسپولیس در این بازی نیز همچون هفته های گذشته، بدون مهاجم نوک تخصصی وارد میدان شد. سرخ ها خیلی زود و در دقیقه 6 به گل رسیدند. سیدجلال حسینی که انگاری هرچه سنش بالاتر می رود، کیفیت بهتری به نمایش می گذارد، بازهم در نقش گلزن ظاهر شد و پس از اینکه یک فضا و توپ خوبی را برای سیامک نعمتی مهیا کرد، خودش به فضای خالی پشت مدافعان سایپا رفت و پس از اینکه نعمتی چند بازیکن را جا گذاشت، توپ را به او داد و او نیز روی غفلت بازیکنان سایپا، با یک شوت خوب دروازه این تیم را باز کرد و حساب کار 1 بر 0 شد.
پس از این گل انتظار می رفت که سایپا مجبور شود خیلی زود از لاک دفاعی خود بیرون بیاید و روی دروازه پرسپولیس حمله کند و این اتفاق باعث به وجود آمدن فضاهای خالی در زمین سایپا شود و سرخ ها از این فضاها استفاده کنند. اتفاقا این کار نیز انجام شد. سایپا سعی داشت روی دروازه پرسپولیس فشار بیاورد و وینگرهای پرسپولیس نیز بارها در نیمه اول موفق به ایجاد موقعیت شدند اما سایپایی ها اجازه زدن گل دوم را به پرسپولیسی ها ندادند.
به عنوان مثال در دقیقه 15 حرکت پرسپولیسی ها از سمت چپ یک موقعیت روی دروازه سایپا به وجود آورد. یا در دقیقه 35 پاس خطرناک آقایی از جلوی دروازه سایپا عبور کرد و عالیشاه موفق به استفاده از توپ نشد و شاید بهترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه 40 بود که سانتر بی نقض آقایی از سمت چپ با ضربه سر بازیکن پرسپولیس همراه شد اما گلر سایپا به خوبی توپ را مهار کرد. به هرحال نیمه اول با همان نتیجه 1 بر 0 به پایان رسید.

عصر قم

در نیمه دوم اوضاع فرق کرد، میل نفوذ مدافعان کناری پرسپولیس خصوصا سعید آقایی کم شد و به نظر می رسید که سرخ ها سعی در نگه داشتن بازی داشتند و امیدوار بودند که انرژی سایپایی ها به مرور تحلیل رود تا در 15 دقیقه پایانی بازی بتوانند با حملات خطرناک خود، اختلاف را بیشتر کنند. به نظر می رسید که همه چیز بر طبق میل سرخ ها است اما گل نزنی های بازیکنان ترکیب اصلی و بعد بازیکنانی که در نیمه دوم به زمین بازی آمدند، حسابی هواداران را کلافه کردند.
سیامک نعمتی، امید عالیشاه، وحید امیری، مهدی مهدی خانی، مهدی عبدی و احسان پهلوان همگی در این بازی موقعیت گلزنی داشتند و می توانستند دروازه سایپا را باز کنند اما هیچ کدام موفق به گلزنی نشدند. این بازی در نهایت با همان گل دقیقه 6 سیدجلال حسینی به پایان رسید.
یکی از نکات جالب این بازی، عملکرد فوق العاده سعید آقایی در سمت چپ خط دفاع پرسپولیس بود. این مدافع آذری اینقدر عملکرد خوبی داشت که مهدی شیری در سمت راست حتی اگر روز بدی هم نداشته باشد، باز به چشم هواداران نمی آید چه برسد که شیری نیز عملکرد خوبی نداشته باشد. سعید آقایی در این بازی خصوصا در نیمه اول، بارها با نفوذهای خود همچون یک مدافع کناری در کلاس جهانی، برای مهاجمان تیمش موقعیت سازی کرد و سانترهای دقیقش باعث شدند که حسابی دروازه حریف با خطر مواجه شود.

عصر قم

یکی دیگر از نکات این بازی، استراتژی پرسپولیس پس از زدن گل خصوصا در نیمه دوم بود. پرسپولیس در این بازی به جای اینکه با حملات بیشتر و گلزنی های بیشتر بتواند خیلی زود اختلاف را زیاد کند و خیال هوادارانش را راحت کند، تصمیم به کنترل بازی گرفت. همین هم باعث شد که شاهد موقعیت های زیادی برای سایپا در این بازی باشیم. طبق آمار متریکا، سایپا در نیم فصل اول، بدترین امید گل را در میان 16 تیم لیگ برتری داشته است. آن ها بدترین خط حمله را نیز داشتند و همچنین کمترین شوت را به سمت دروازه حریفان خود زدند و از آن سوی پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارا است و حریفانش کمترین امید گل را داشتند. ترکیب این آمار ها باید یک روز آرام برای حامد لک رقم می زد اما برعکس، سایپا حسابی در این بازی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و امید گلی نزدیک به امید گل پرسپولیس به ثبت رساند.

عصر قم

بی شک اگر تیم دیگری با مهاجمان بهتری برابر پرسپولیس قرار می گرفت، امروز می توانست حسابی این تیم را تنبیه کند و به حامد لک گل بزند. یحیی و دستیارانش باید این مسئله را بررسی کنند تا هواداران پرسپولیس در بازی های آینده با خیالی راحت تر بازی تیم محبوب شان را ببینند.
و اما نکته آخر؛ بازی قبلی پرپسولیس در لیگ برابر گل گهر، کمی گول زننده بود. شاید کادرفنی و مدیران باشگاه با دیدن آن بازی تصمیم گرفته بودند که قید خرید مهاجم را بزنند اما این بازی به آن ها نشان داد که مهره های هجومی پرسپولیس هنوز که هنوزه جای کار دارند و هافبک ها هم همیشه توپ هایشان به گل تبدیل نمی شود و اگر سیدجلال باز هم گل نمی زد این نکته را هم می فهمیدیم که سیدجلال قرار نیست همیشه سوپرمن تیم باشد و تیم را نجات دهد. لذا به نظر می رسد این بازی در زمان خوبی انجام شد و حالا شاید مسئولان پرسپولیس متقاعد شوند که در همین پنجره نیم فصل یک مهاجم خریداری کنند. به نظر می رسد تصمیم یحیی گل محمدی برای خرید شهریار مغانلو جدی تر شده باشد.

عصر قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/268936/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم