عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از سومین روز کنگره بین‌المللی قدس شریف:

مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی سیاسی

مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- دومین کنگره بین المللی قدس شریف پنجشنبه‌شب در حالی با سخنرانی شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف در قم به کار خود پایان داد که در آن از مقاومت و وحدت بین گروه‌های فلسطینی وکشورهای اسلامی به عنوان تنها راه آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی یاد شد.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف پس از سه روز فعالیت پنجشنبه شب با سخنرانی شخصیت هایی از 30 کشور جهان مانند ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات متحده عربی، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا، تونس و غیره در قم به کار خود پایان داد.
دومین کنگره بین المللی قدس شریف در محورهایی مانند فلسطین و حقوق بشر، فلسطین و ترفندهای رژیم صهیونیستی برای اشغال قدس شریف، قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس شریف و فلسطین و امت اسلامی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به دلیل شرایط ویژه محدودیت های کرونا بصورت مجازی در قم ترتیب یافت.
شعار و هشتگ انتخاب شده برای همایش امسال «القدس اقرب» یا آزادی قدس نزدیک است، می باشد که برگرفته از سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است. دومین کنگره قدس شریف شب گذشته با پیام رییس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.
وحدت اسلامی تنها راه غلبه بر اشغالگران قدس است
مدیر حوزه علمیه پیامبر اعظم افغانستان در سومین روز از کنگره بین المللی قدس شریف اظهار داشت: از اشغالگری قدس شریف اعلام انزجار می‌کنیم و این اقدام زخمی بر قلب مسلمانان است و تنها راه موفقیت بر رژیم صهیونیستی وحدت در سایه علما، بزرگان دینی و با اقتدا به امام خمینی(ره) است.
سید جواد صالحی افزود: حدود هفتاد سال است که قلب مسلمان از اشغال قدس به درد آمده و در طول این سال ها ظلم های بسیاری به ملت فلسطین شده است.
وی با بیان این که همه مسلمانان جهان خود را در غم و رنج مردم فلسطین شریک می‌دانند، افزود: مردم افغانستان نیز از زمان اشغال فلسطین با مجاهدان آنان همراه بوده اند و مشکل فلسطین را نتیجه همکاری برخی حاکمان مستکبر در کشور های اسلامی می دانند، چون هیچ مسلمانی با اشغال قدس شریف موافق نبوده است.
مدیر حوزه علمیه پیامبر اعظم افغانستان ادامه داد: همزمان با اشغال فلسطین، در افغانستان محلی برای کمک به این ملت مظلوم تشکیل شده و همچنان این حمایت ها تا پیروزی نهایی آن ها ادامه دارد.
وی با اشاره به این که صهیونیست ها هدفشان حکومت بر نیل تا فرات و ایران تا افغانستان است، گفت: در همین راستا، جمعیت مسلمانان جوان افغانستان تشکیل شد تا با این اهداف شوم مقابله کند.
رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است
یک فعال رسانه ای اهل اوگاندا نیز در ادامه کنگره بین المللی قدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد، گفت: روز آزادی فلسطین فرا رسیده و هر روز شاهد تزلزل بیشتر رژیم صهونیستی هستیم و امید می‌رود در آینده نزدیک نابودی آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنیم.
آدام سبیالا، افزود: همانگونه که همه می دانیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری کرده و این روز نماد حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و همه وظیفه داریم به حمایت از آن ها به پا خیزیم.
وی با بیان این که امروز سکوت در برابر ظلم مستکبران هرگز جایز نیست، افزود: خیانت‌هایی که به ملت مظلوم فلسطین شده، هرگز قابل بخشش نخواهد بود.
فعال رسانه ای از اوگاندا ادامه داد: صهیونیست ها نه نتها به ملت مظلوم فلسطین بلکه به همه ملت های جهان ظلم کرده اند و این ظلم آن ها ادامه دارد.
دفاع از مظلوم وظیفه همه مسلمان است
مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا نیز با بیان اینکه دفاع از مظلوم وظیفه همه مسلمان است، یادآور شد: امروز ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت جوامع جهانی دارند و باید همه جهانیان از آن ها دفاع کنند تا پیروزی نهایی فلسطین رقم بخورد.
ظفر بنگاش، افزود: چرا برخی تلاش می کنند، در وجود بیت المقدس و معراج پیامبر اشکال کنند. چرا یهود اصرار دارند که بر این بقعه مقدسه قدس شریف مسلط شوند در حالی که خداوند آن را مقدس و ملکی برای مسلمانان قرار داده است.
وی ادامه داد: پیامبر هنگامی که به معراج رفتند، بر مسجدالاقصی تاکید داشتند و آن را مقدس شمردند و هر پژوهشگری در تاریخ ادیان باید به این موضوع توجه کند زیرا دین تنها به یک عبادت معنوی خلاصه نمی شود.
مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر از کانادا با بیان این که اسلام و دین و تدین صرف اندیشه نیست، ادامه داد: اگر این گونه بود، نیاز به دستور خداوند به حضرت ابراهیم(ع) برای ساختن کعبه نبود تا همه به سوی آن بروند؛ لذا خداوند از کسانی که مانع زیارت حاجیان می شوند به گناه بزرگ توصیف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ایمان و اسلام از چهار رکن تشکیل می شود، همانگونه که کعبه بر چهار پایه بنیان شده است و این رسالتی است که بر دوش ما گذاشته شده و باید طبق این اعتقاد افزون بر مسائل دینی به مسائل دیگر جامعه نیز پایبند باشیم و به دفاع از مظلوم و دوری از ظالم بپردازیم.
بنگاش مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم را وظیفه هر مسلمان و بنده ای دانست و بیان داشت: امروز ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت جوامع جهانی دارند و باید همه جهانیان از آن ها دفاع کنند تا پیروزی نهایی برای آن ها رقم بخورد.
وی تصریح کرد: قدس شریف برای همه مسلمانان جایگاه و ارزشی خاص دارد و اولین قبله مسلمانان است؛ به همین دلیل از آن حمایت کرده و در دفاع از آن هرگز کوتاه نخواهند آمد.
قدس به زودی آزاد خواهد شد
رییس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان نیز در بخشی از این کنگره با اشاره به این که رژیم اشغالگر به پایان عمر خود رسیده و امروز مشکلات داخلی آن را متزلزل کرده است، گفت: قدس به زودی آزاد خواهد شد و این روز را همگان خواهند دید.
طلال عتریسی، افزود: پافشاری امام خمینی(ره) بر بزرگداشت این روز و اشراف سیاسی ایشان بر اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، نشانه عمق شناخت ایشان از مسائل اسلام است.
وی با بیان این که قدس با ماه مبارک رمضان بسیار ارتباط دارد و از جایگاهی برخوردار است که کسی نمی تواند آن را کتمان کند، افزود: همه ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دانند.
تحلیل گر سیاسی و رییس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان ادامه داد: صهیونیست ها همیشه تلاش داشته اند تا قدس را به عنوان پایتخت خود اعلام کنند، اما بزرگداشت روز قدس هر سال در ماه مبارک رمضان مانع تحقق این پدیده شوم شده است و مقاومت و فرهنگ مقاومت هرگز نخواهد گذاشت که صهیونیست ها قدس را پایتخت خود اعلام کنند.
وی با بیان این که قدس شریف به قدری ریشه در اعتقادات مسلمانان دارد که هیچ کس نمی تواند مانع عظمت و عزت آن شود، بیان داشت: دشمنان با برخی توطئه ها و جریان ها تلاش می‌کنند که اقداماتی را علیه قدس شریف انجام دهند، اما موفقیت چندانی به دست نیاورده اند.
طلال عتریسی گفت: فشارهای اقتصادی و سیاسی در جوامع اسلامی هرگز مانع حمایت مسلمانان از قدس شریف نشده است و نخواهد شد و با وجود این که همچنان این فشارها ادامه دارد، اما دشمنان باید بدانند که این نقشه آن ها هم نابود خواهد شد.
حملات موشکی به تل آویو کابینه نتانیوهو را متزلزل کرد
مسئول امور بانوان حزب الله لبنان نیز در ادامه این کنگره، با اشاره به موفقیت‌های اخیر مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغال حملات موشکی به اسرائیل غاصب را بسیار موفقیت‌آمیز خواند و گفت: این حملات سبب شد تا کابینه نتانیو متزلزل شود.
عفاف حکیم، افزود: نشانه هایی از پیروزی ها برای مسلمانان و فلسطینی ها در حال رقم خوردن است.
وی تصریح کرد: حملات فلسطینها باعث تزلزل کابینه نتانیو شده است، درس بزرگی برای مستکبران است و باید بدانند که تفکرات اسلامی نمیگذارد آن ها بیش از این پیشروی داشته باشند و یا افکار پلیدشان را در فلسطین رقم بزنند.
مسئول امور بانوان حزب الله لبنان اظهار کرد: در این سال‌ها هدف گذاری خوبی برای قدس شریق گذاشته شده‌است، هم اینک عرصه بر رژیم صهیونیست‌ها تنگ آمده است.
حکیم اظهار داشت: اتفاق خوبی در حال رخ دادن است و در فلسطین نشانه های از آیات الهی را شاهدیم که چنین از مظلوم حمایت میکند تا چنین استقامتی را شاهد باشیم.
وی یادآور شد: همه جوامع اسلامی بدانند راه نجات در وحدت است و نگذارند دشمنان در جامعه اسلامی نفوذ کند، این یک فریضه الهی است و همه موظفیم از ملت مظلوم و حرکت مقدس قدس شریف حمایت کنیم.
حمله به قلب رژیم صهیونیستی نتیجه پشتیبانی‌های سردار سلیمانی است
نماینده پارلمان تونس نیز در بخشی از این کنگره با بیان اینکه فلسطین تنها نیست، ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی حامی اصلی فلسطین هستند،اظهار داشت: پشتیبانی‌های حاج قاسم سلیمانی سبب شده تا فلسطینیان اینگونه شجاعانه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و به قلب رژیم اشغالگر قدس حمله کنند.
مبارکه الابراهیمی، افزود: جمهوری اسلامی ایران محور حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی در جهان شناخته می‌شود و همه این حمایت‌ها سبب شده تا حرکت های مقدس را در فلسطین شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: قدس شریف، قلب همه آزادگان است و آزادی آن سبب خوشنودی و خوشحالی همه مسلمانان جهان می‌شود، گرچه اسرائیل غاصب به وسیله فشار به فلسطین، می‌خواهد امنیت را در این کشور متزلزل کنند، اما این خودشان هستند که به سقوط نزدیک می‌شوند.
نماینده پارلمان تونس ادامه داد: قدس شریف از مقدس ترین اماکن اسلامی است، پیامبر اکرم(ص) توصیه کرده‌اند که همه به این سرزمین سفر کنند، زیرا پیامبران و انبیاء زیادی در این مکان مقدس مدفون هستند و ما وظیفه داریم از آن حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه قدس مقدس است زیرا خداوند آن را محل مدفن بسیاری از انبیاء و پیامبران قرار داده است، تصریح کرد: قدس، سرزمین مقدس و سرزمین جهاد است. ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در جهان برای همگان ستودنی است. امروزه تنها راه اثرگذاری و نجات قدس مقاومت میدانی در برابر مستکبران است.
الابراهیمی یادآور شد: طبق وعده قرآنی پیروزی برای فلسطین واقعی به زودی رقم خواهد خورد و آزادی قدس شریف را شاهد خواهیم بود.
خاورمیانه باید از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک شود
یک متفکر و فعال اجتماعی مصری نیز در این کنگره بیان کرد: جوامع بین‌المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک کنند و نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داده‌شود.
شیخ راسم النفیس باتاکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن‌ها محکوم است، افزود: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.
وی اظهار داشت: روز قدس روز بسیار بزرگی است و با وجود فراگیر شدن ویروس کرونا، کشورهای مسلمان در تلاش هستند این روز بزرگ داشته شود.
وی با بیان این که امام خمینی(ره) روز قدس را یوم الله نامیده‌اند و ما هم باید این روز را بزرگ بداریم، افزود: قدس از صفات الهی است وچون خداوند مظهر پاکی است، به همین دلیل این شهر از نظر خداوند شهر پاکی‌ها می‌باشد.
متفکر و فعال اجتماعی مصر ادامه داد: تمام انبیاء و پیامبرانی که در این مکان مقدس مدفون شده‌اند، از پاکان هستند، چون خداوند این مکان را مقدس و پاک آفریده‌است و به خاطر همین تقدس است که باید از آن حمایت کنیم.
وی باتاکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن‌ها محکوم است، گفت: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.
شیخ راسم النفیس بیان داشت: بسیاری از حاکمان تلاش کردند که از رژیم صهیونیستی و غصبی که انجام داده، حمایت کنند، اما همه آن‌ها نابود شدند و این را بدانیم که رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد. جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.
وی در ادامه اظهار داشت: بی تردید وضعیت امروز سرزمین های اشغالی ایجاب می کند که همه کشورها و سازمان های بین المللی در جهت تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند. این رسالت جهانی زمانی اهمیت پیدا می کند که ما در پرونده ننگین و نکبت بار رژیم صهیونیستی در طول 73 سال اشغال سرزمین فلسطین، غیر از جنایت و ترور، تداوم محاصره غزه، کودک کشی، اسارت، تخریب منازل، سرکوب آزادی ها، پایمال کردن ابتدایی ترین حقوق بشر، نژادپرستی، ادامه الحاق اراضی فلسطین، شهرک سازی، تبعیض در واکسیناسیون پاندومی کرونا و ممانعت از تزریق واکسن کرونا به زندانی ها، نقطه مثبتی نمی‌بینیم.
همه‌پرسی راه حل مساله فلسطین
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به این کنگره اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به عنوان یک کشور حامیِ فلسطین و با هدف تأمین حداکثری امنیت ملی و امنیت منطقه غرب آسیا، ضمن حمایت از گفتمان مقاومت، همزمان، راه حل سیاسی و دموکراتیک، برگزاری همه پرسی در سرزمین های اشغالی با مشارکت همه ساکنین اصیل را برای تعیین سرنوشت، در سازمان ملل به ثبت رسانده است و پیگیر اجرای این راه حل می باشد. انتظار داریم که این ابتکار عمل مشروع توسط سازمان همکاری های اسلامی، اتحادیه های بین المجالس اسلامی، آسیایی و جهانی و جنبش عدم تعهد نیز مورد حمایت قرار گیرد.
محمدباقر قالیباف اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و جهان، از پارلمان‌های اسلامی می‌خواهم بار دیگر با تشکیل کمیته‌های ویژه فلسطین، اقدامات تأثیرگذار خود را به منظور حرکت منسجم و یکپارچه در حمایت از حقوق ملت فلسطین باز تعریف نمایند.
رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:دولت ها و پارلمانها می‌توانند با جدیت، ضمن رصد و پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و مستندسازی از جرایم ارتکابی سیستماتیک و مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، پیگیری حقوقی و جنایی این جنایات در محاکم بین المللی را در اولویت قرار دهند.
وی اظهار داشت: ضروریست اجرای مصوبات کمیته تحریم سازمان همکاری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی مورد توجه مشترک پارلمان های کشورهای اسلامی قرار گرفته و نمایندگان محترم در این زمینه قانونگذاری های ملی صورت گرفته را عملیاتی سازند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود، پارلمان‌های کشورهای اسلامی، دولت خویش را مکلف سازند، با تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی، جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی را در محاکم رسمی محاکمه نمایند. مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در این خصوص رایزنی های لازم را با پارلمان‌های اسلامی به صورت فعال به عمل آورند./
برچسب‌ها
قم اسرائیل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان خاورمیانه رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس
پروندهٔ خبری
دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم روز جهانی قدس در1400

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/297914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

هشدار نارنجی هواشناسی در قم صادر شد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

لاغری در عرض دو هفته

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری