عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

قم در رتبه سوم سرمایه‌گذاری دربخش صنعت تا شتاب صادرات درسالجاری اقتصادی

قم در رتبه سوم سرمایه‌گذاری دربخش صنعت تا شتاب صادرات درسالجاری
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - شتاب صادرات قم درسال 1400 ،تصویب سند آمایش سرزمینی قم در شورای عالی آمایش کشور،انجام فرآوری منگنز درقم،کسب رتبه سوم توسط قم در رابطه با سرمایه‌گذاری و افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه به 175 درصد از اخبار مهم هفته گذشته قم بود.

خریداری 20 هزار تن گندم از کشاورزان، اختصاص 8 میلیارد ریال برای مرمت آثار فرهنگی قم درسال گذشته،‌ حمایت 7500 خانوار قمی در طرح شهید سلیمانی ،ساماندهی خانه مسافرهای قم، محکومیت 1080 ساعت پاکسازی طبیعت برای یک محکوم قضایی، بهره‌برداری از سه طرح عمرانی با اعتبار 310 میلیارد ریال درقم،اختصاص سبد غذایی کمیته امداد به 982 کودک دچار سوءتغذیه ،موافقت استاندارقم با کلیات مصوبه تغییر ساعت اداری از خردادماه و اختصاص 50 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان تحقیقات هواشناسی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
شتاب صادرات قم در سال 1400
مدیرکل گمرکات قم گفت: آمارها نشان می‌دهد روند صادرات استان از ابتدای سال جاری نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل با شتاب خوبی مواجه شده‌است.
اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از 12 میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به بازارهای بین‌المللی صادر شد در حالی که این رقم در فروردین‌ماه سال‌ گذشته سه میلیون دلار بود و این رشد نشان از اهتمام فعالان اقتصادی استان برای گسترش صادرات با وجود برخی محدودیت‌های به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال 1400 است.
وی با اشاره به این‌که با تلاش بخش‌خصوصی و حمایت مسئولان استان، فعالیت‌های تجاری در قم رونق گرفته است، افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان در فروردین‌ماه سال‌جاری به بیش از 187 میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال‌ قبل حدود 58 میلیارد ریال بود.
خریداری 20 هزار تن گندم از کشاورزان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به این که فرآیند خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغاز شده‌است، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی قم، امسال حدود 20 هزار تن گندم از تولید کنندگان و کشاورزان استان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری خواهد شد.
سعید محمدی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه علاوه بر سیلوی 108 هزار تنی شهید آصف نخعی قم که در کیلومتر10 جاده اراک واقع شده است، شرکت تعاونی روستایی جعفرآباد قم نیز به عنوان مباشر خرید آماده تحویل گندم از کشاورزان عزیز آن بخش است.
اختصاص 8 میلیارد ریال برای مرمت آثار فرهنگی قم درسال گذشته
سرپرست اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم گفت: سال گذشته هشت میلیارد و 400 میلیون ریال برای مرمت آثار تاریخی و فرهنگی این استان اعتبار جذب شده‌است.
علیرضا ارجمندی در گفت و گویی افزود: گنبد سبز یکی از آثاری مهمی است که سال گذشته عملیات مرمت آن شامل اجرای کانال زه‌کشی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بدنه مقبره‌ها و ساماندهی محوطه بیرونی با اعتباری بالغ ‌بر یک ‌میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی به پایان رسید.
وی به مرمت مجموعه بازار قم اشاره و اضافه کرد: در این مرمت که شامل بازار کهنه و راسته بازار نو می‌شود با هزینه‌کرد سه میلیارد و 500 میلون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی، سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی پوشش‌ها، عایق‌کاری‌ بام به روش ‌سنتی با اندود کاهگل و اجرای نمای آجری انجام شد.
حمایت 7500 خانوار قمی در طرح شهید سلیمانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه در یک ماه اخیر هفت هزار و 409 خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند، گفت: روند تعداد افراد رهگیری شده نیز با چهار هزار و 353 مورد کاهشی بوده که قم در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.
سیامک محبی هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت افزود: واکسن‌ها را بر اساس جمعیت گرفته بودیم و از آنجایی که وزارت بهداشت بر اساس مصرف، نوبت‌های بعدی واکسن را اختصاص می‌دهد، تصمیم مرکز بهداشت استان این بود که گروه‌های سنی را روی جوان‌ترها قرار دهیم.
ساماندهی خانه مسافرهای قم
سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی قم؛ با بیان اینکه باید خانه‌مسافرهای قم ساماندهی شوند،گفت:مشکلات خانه‌ مسافرها با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.
علیرضا ارجمندی در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام جواد عرب بافرانی رئیس انجمن صنفی خانه‌مسافرهای قم برگزار شد، گفت: موانع و مشکلات واحدهای اقامتی و خانه‌مسافرهای استان قم برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: درصنعت گردشگری، «خانه‌مسافر» واحدهای موقتی هستند که در ایام پیک مسافر در کنار مرکزهای اقامتی رسمی مانند هتل و مهمانپذیرها فعالیت می‌کنند.
تصویب سند آمایش سرزمینی قم در شورای عالی آمایش کشور
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم از تصویب سند آمایش سرزمینی قم در شورای عالی آمایش کشور، خبر داده شد.
بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، بهنگام‌سازی، بومی‌سازی و اجرایی کردن سند آمایش سرزمین را دارای اهمیت دانست و گفت:‌ باید در تدوین برنامه هفتم و برنامه‌ریزی‌های سالانه بر اساس این سند عمل شود.
وی تاسیس 2 شهرستان کهک و جعفرآباد در استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: باید نقش و جایگاه این 2 شهرستان در سند آمایش استان در نظر گرفته شود.
وی درادامه سند آمایش سرزمینی استان ا برداشتی از ویژگی های فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی قم برشمرد و افزود: با توجه به افق‌هایی که به لحاظ توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی قم شاهد هستیم، باید رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز در این سند گنجانده شوند.
انجام فرآوری منگنز در قم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم،گفت:فرآوری مواد استخراج شده از معدن منگنز استان درقالب یک طرح مهم اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از 250 میلیارد تومان اجرایی می‌شود. 
محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با اجرای این طرح از خام فروشی منگنز استخراج شده در قم جلوگیری شده و با فرآوری آن، ارزش افزوده بالایی برای این بخش مهم اقتصادی استان ایجاد می‌شود. 
وی افزود: معدن منگنز ونارچ قم با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای حدود 300 تن بزرگترین و بهترین معدن منگنز کشور است.
محکومیت 1080 ساعت پاکسازی طبیعت برای یک محکوم قضایی
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: متهم یکی از پرونده‌های قضایی در قم، جهت انجام خدمات عمومی به 1080 ساعت پاکسازی طبیعت محکوم شده‌است.
علی احمدی هفته گذشته با اشاره به صدور یک رأی زیست محیطی در مراجع قضایی استان گفت: بر اساس ماده 79 قانون مجازات اسلامی، متهم یکی از پرونده های قضایی جهت انجام خدمات عمومی به این اداره کل معرفی شده است.
وی در ادامه افزود: بر اساس دادنامه صادره این فرد باید روزی 4 ساعت و در مجموع 1080 ساعت به پاکسازی طبیعت از اشیاء و مواد آلاینده زیست محیطی به ویژه در حاشیه جاده ها اقدام کند و کارشناسان این اداره کل نیز بر این مسأله کنترل و نظارت داشته و گزارش آن را به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.
بهره‌برداری از سه طرح عمرانی با اعتبار 310 میلیارد ریال درقم
سه پروژه عمرانی شهرداری درمناطق کم برخوردارقم با اعتبار 310 میلیارد ریال طی آئینی روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور استاندار به بهره برداری رسید.
بهرام سرمست در این آئین، با تاکید بر توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی، افزود: توسعه متوازن شهری به عنوان اولویت در دستور کار همه مسئولان استان باشد.
در این آئین بلوار امامت پردیسان، حد فاصل بلوار شهروند تا میدان آیت الله بهجت با اعتبار 50 میلیارد ریال، بوستان ستایش واقع در محله هفت پردیسان با اعتبار 30 میلیارد ریال و افتتاح و مجتمع فرهنگی سردار شهید رضا عزیززادگان واقع در بلوار آیت الله بنی فضل با اعتبار 230میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
اختصاص سبد غذایی کمیته امداد قم به 982 کودک دچار سوءتغذیه
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم گفت: در سال گذشته از 982 کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و سوءتغذیه با ارائه سبد غذایی یک‌میلیون ریالی ماهانه حمایت شد.
محمدابراهیم نعیمی بابیان اینکه خانواده‌های دارای کودک مبتلا به سوءتغذیه، برای خرید مواد لبنی و پروتئینی به فروشگاه‌های منتخب معرفی شدند، افزود: در سال 99 نزدیک به چهار میلیارد ریال برای کاهش سوءتغذیه 982 کودک زیر پنج سال هزینه شده‌است.
وی از پایش این کودکان در بازه زمانی 6 ماهه خبر داد و ادامه داد: در صورت بهبود شرایط تغذیه، کودکان دیگری جایگزین خواهند شد.
موافقت استاندارقم با کلیات مصوبه تغییر ساعت اداری از خردادماه
استاندار قم با اشاره به ضرورت تغییر و جا ‌به جایی ساعت اداری در این استان از ابتدای خردادماه گفت: درحال حاضر علی الحساب برای اینکه کاهش و کسری ساعت اداری جهت ارائه خدمت نداشته باشیم با کلیات مصوبه مربوط به ساعت فعالیت ادارات از ساعت 6:30 تا 13:30 موافقت می‌کنیم.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم افرود: در این زمینه باید یک هماهنگی با هیات دولت داشته باشیم، چرا که وحدت رویه‌ای در کل کشور برای این موضوع نیاز است.
وی بیان داشت: ظاهرا این وحدت رویه وجود ندارد، ما باید آن را اعمال کنیم، از این رو کلیات این مصوبه را با جا به جایی ساعت کار از ساعت 6:30 تا 13:30 منوط به هماهنگی با هیات دولت می‌پذیریم تا از اول خرداد تا پایان مرداد اجرا کنیم.
کسب رتبه سوم توسط قم در رابطه با سرمایه گذاری
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اینکه قم سال گذشته رتبه سوم سرمایه گذاری کشور را کسب کرده‌است، گفت: احیای واحدها و معادن راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، نهضت ساخت ساخت و پرداخت تسهیلات مالی از شاخص‌های مهم وزارت صنعت در ارزیابی استانهای برتر در امر سرمایه‌گذاری بوده‌است.
محمود سیجانی درحاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درقم با بیان اینکه 13 واحد تملیکی قم در سال‌جاری به چرخه تولید باز خواهد گشت، ادامه داد: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال 99 رتبه سوم کشور را بعد از استان های مرکزی و یزد بدست آورده‌است.
وی اظهار کرد: طی سال‌جاری یکهزار و 500 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان به واحدهای صنعتی و تولیدی قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری تسهیلات مالی پرداخت خواهد شد.
افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه به 175 درصد
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم گفت: با تعامل همه اپراتورها، ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در قم به 175 درصد رسید.
جواد غلام­پور هفته گذشته درجلسه‌ای با استاندارقم باارائه گزارشی ازاقدام‌های به عمل آمده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قم طی سال 99 افزود: با تعامل خوبی که در این بخش بین دستگاه‌های همکار وجود داشت، توسعه ارتباطات روستایی در استان پیشرفت خوبی داشته‌است و تمامی مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.
وی افزود: تعداد مشترکان تلفن همراه در استان 2 میلیون و 374 هزار و 95 تَن می‌باشد که ضریب نفوذ تلفن همراه را به 175 درصد رسانده‌است.
غلام پور همچنین تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان نیز 121 درصد می‌باشد.
اختصاص 50 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان تحقیقات هواشناسی قم
در نشست رییس سازمان هواشناسی با استاندار قم تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات هواشناسی قم مورد توافق قرار گرفت.
استاندار قم در دیدار سحر تاج بخش رییس سازمان هواشناسی کشور طی سخنانی با اشاره به نقش آفرینی هواشناسی در برنامه‌ریزی‌ها و کاهش خسارات ناشی از شرایط جوی، بیان کرد: مدیریت استان در تصمیم گیری‌ها از نظرات کارشناسی در این حوزه بهره می‌برد.
بهرام سرمست توسعه زیرساخت‌ها در حوزه هواشناسی را بسیار مهم برشمرد و افزود: بهبود زیرساخت‌های هواشناسی می‌تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی‌های کلان به خصوص در زمینه مدیریت بحران ایفا کند.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/303636/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو