عصر قم

آخرين مطالب

سرمایه تامین اجتماعی حق الناس است اقتصادی

سرمایه تامین اجتماعی حق الناس است
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/قم مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: افزایش ضریب پوشش بیمه ای مردم استان از 13.4 درصد در سال 57 به حدود 63 درصد در سال 99 رسیده است که این امر گام بلندی است در راستای گسترش تعمیم بیمه تامین اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود.

علی اصغر دادخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم، در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: تامین اجتماعی از جمله مهمترین سازمان های خدمتگزار به طیف وسیعی از مردم استان است که وظیفه بزرگی در زمینه خدمت رسانی به مردم از قبل از تولد تا بعد از مرگ را برعهده گرفته است.
دادخواه تصریح کرد: تامین اجتماعی متعلق به آحاد کارگران و بیمه شدگان بوده و سرمایه آن، حق الناس است که هر برنامه ریزی و فعالیتی که در این سازمان انجام می‌شود، باید مبتنی بر رعایت حقوق کارگرانی باشد که طی سالها پرداخت حق بیمه به سازمان انتظار برخورداری از خدمات آن را دارند.
وی گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان قم در شرایط سخت اقتصادی و رکود حاکم بر آن به ویژه در ایام تحریم های ظالمانه و همچنین همه گیری کرونا که صاحبان بنگاه های تولیدی، نقدینگی لازم برای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی ندارند در سایه کمک و همراهی دو طرفه و درک متقابل و ایجاد حس اعتماد ضمن کمک به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، با اتخاذ تدابیر و تمهیداتی همچون اجرای بخشنامه های راهگشا، شفاف سازی دستورالعمل ها، اعتمادسازی، سالم سازی و آموزش هیات های تشخیص مطالبات و... به یاری بخش تولید و صنعت استان آمد.
وی ادامه داد: اداره کل تأمین اجتماعی قم در راستای افزایش رضایت مندی شرکای اجتماعی و به‌ منظور کمک به کارفرمایان بدهکار، با اجرایی نمودن مصوبه توقف ممنوع‌الخروج نمودن و توقیف ابزار تولید و تجهیزات کارفرمایان مدیون، راه را برای توسعه اقدامات تجاری و اقتصادی کارفرمایان گشود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به گسترش همکاری و تعامل مؤثر و کارآمد با نهادها و مراجع سیاستگذار کلان استان گفت: با توجه به تاثیرگذاری تصمیمات متخذه از سوی دولت، مجلس و ... در اهداف، سیاستها و برنامه های سازمان، به منظور ایجاد هماهنگی و هم سویی در راهبردهای بلند مدت حوزه تامین اجتماعی و حفظ ثبات و پایداری سازمان و همچنین فراهم نمودن زمینه های ارائه خدمات مطلوب به مخاطبین، تعاملات سازنده ای با نهادهای مذکور در سطح استان قم صورت پذیرفته است.
وی بابیان اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی با رشدی 21 برابری نسبت به سال 57 از 39 هزار 679 نفر به 810 هزار و 525 نفر رسیده است، اظهار کرد: جمعیت بیمه شدگان اصلی رشدی 22 درصدی و جمعیت مستمری بگیران نیز رشدی 141 برابری نسبت به سال 57 داشته است.
وی ادامه داد: افزایش ضریب پوشش بیمه ای مردم استان از 13.4 درصد در سال 57 به حدود 63 درصد در سال 99 رسیده است که این امر گام بلندی است در راستای گسترش تعمیم بیمه تامین اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود.
دادخواه بابیان اینکه میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم 810 هزار و 525 تن است که 63 درصد جمعیت کل استان قم را شامل می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر 83 درصد بیمه شدگان اصلی در استان قم را آقایان و 17 درصد مابقی از قشر بانوان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم اصلاح نگاه و فرهنگ مردم نسبت به تامین اجتماعی را از نقاط مثبت و قابل دفاع در خصوص عملکرد این اداره کل دانست و گفت: اکثر کارفرمایان استان قم با استقبال از خدمات دهی سازمان، در تعامل دوسویه و مثبت با تامین اجتماعی بوده و هم اکنون 13544 کارگاه فعال در سطح استان قم وجود دارد که مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی با اشاره به اجرای بیمه کارگران ساختمانی در چهارسال دولت یازدهم، تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان قم در حال حاضر را 16 هزار و 683 تن عنوان و تاکیدکرد: با اقدامات سازنده و نگاه حمایت مدارانه مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، پرونده کارگران ساختمانی معرفی شده از مراجع ذی صلاح جهت بیمه شدن در حال تکمیل و پیگیری مجدّانه است.
وی بابیان اینکه بیمه طلاب و روحانیون، کارگران ساختمانی، خدمات الکترونیک از خدمات تامین اجتماعی در بعد از انقلاب است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون با 44 هزار و 250 تن بیمه شده اصلی و 125 هزار و 477 بیمه شده تبعی، بزرگترین گروه بیمه شدگان توافقی تامین اجتماعی در استان قم را تشکیل میدهند.
علی اصغر دادخواه با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به ‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد گفت: بر همین اساس 30 خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل‌ارائه است.
وی با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره 1420 نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به ‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات 30 گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/307322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف