عصر قم

آخرين مطالب

برترین فیلم های کیانو ریوز + عکس فرهنگی

برترین فیلم های کیانو ریوز + عکس
  بزرگنمايي:

عصر قم - در طول بیش از سه دهه، کیانو ریوز همواره در حال تکامل بوده، از یک احمق دوست داشتنی به یک قهرمان اکشن باورنکردنی تبدیل شده. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 5 فیلم برتر کیانو ریوز آشنا کنیم
5 فیلم برتر کارنامه بازیگری کیانو ریوز ؛ از My Own Private Idaho تا Point Break
به واسطه دور شدن از روزهای اوجش، کیانو ریوز تا همین چند سال پیش توسط برخی در زمره بازیگران بد قرار می گرفت اما این موضوع ساده انگاری بیش از حد یک موضوع پیچیده است، مانند اینکه بگوییم قانون جاذبه نیوتن بی معنی است زیرا ریتم مناسبی ندارد. در طول بیش از سه دهه، کیانو ریوز همواره در حال تکامل بوده، از یک احمق دوست داشتنی به یک قهرمان اکشن باورنکردنی تبدیل شده و در ادامه تا حدود زیادی محو شدن تا اینکه بار دیگر به مرد میانسال محبوب جهانیان تبدیل شد. در تمام این سال ها چیزی که ثابت بوده این است که ریوز مهارت های منحصربفردی دارد و ترکیبی بی نقص از فیزیک مناسب، کاریزما و آسیب پذیری است که او را گزینه ای مناسب برای بسیاری از ژانرها ساخته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 5 فیلم برتر کیانو ریوز آشنا کنیم.
بیشتر بدانید : از جانی دپ تا کیانو ریوز: بازیگرانی که در موسیقی هم موفق هستند + عکس
جان ویک John Wick
وقتی اولین فیلم در مجموعه John Wick منتشر شد، کیانو ریوز حقیقتاً به یک فیلم موفق نیاز داشت زیرا سال ها بود نقش خوبی بازی نکرده و تقریباً فراموش شده بود. استقبال از فیلم John Wick را می توان نه تنها به موجی از علاقه به ریوز که در سال های اخیر در اینترنت راه افتاده بود نسبت داد، بلکه بخشی از آن را باید مرهون نقشی دانست که به شکل بی نقص برای ظاهر آرام و شخصیت میانسال و درونگرای واقعی او نوشته شده بود. جان ویک یک آدمکش بازنشسته است که همسر مرده اش به دلیلی خاص، یک توله سگ برایش بجای گذاشته است. یک بچه مایه دار لوس (الفی آلن) که ماشین جان را می خواهد به زور وارد خانه اش می شود و سگ دوست داشتنی جان در این ماجرا کشته می شود.
بیشتر بدانید : اقدام جالب کیانو ریوز برای غافلگیر کردن طرفدارانش!

عصر قم

کیانو ریوز در جان ویک
جان به خانه برگشته و بعد از مواجهه با سگ خود، در صدد انتقام بر می آید. اما این خلاصه چیزی نیست که بتواند تمام واقعیت های فیلم را روایت کند، فیلمی که چاد استاهلسکی کارگردانی آن را بر عهده داشته و سناریوش را نیز درک کولستاد نوشته است. تمام فیلم های John Wick ترکیبی جذاب و استادانه از سکانس های هیجان انگیز رزمی با بازی فیزیکی جذاب از ریوز و یک دنیای وحشی داستانی است، جایی که قاتلان اجیر شده سیستم مالی خاص خود را داشته و در هتل های مجللی زندگی می کنند که می توانند بدون ترس از کشته شدن در آن ها زندگی کنند.
آیداهوی اختصاصی خودم My Own Private Idaho
وقتی از ریوز پرسیده شد که آیا در مورد بازی در نقش یک کارگر جنسی در فیلم تراژیک جاده ای گاس ون سنت با نام My Own Private Idaho، شریک زندگی اش مخالفتی داشته یا خیر، ریوز با لحن شوخی گفت: «به تصویرم آسیب بزند؟ مگه من کی هستم، یک سیاستمدار؟». این حس بدبینی حساب شده همراه با اشتیاق برای مشارکت در نقش های ریسکی و با کارگردان های گزیده کار در نقش های مختلف، به ریوز اجازه می داد پروژه هایی را دنبال کند که او را به چالش کشیده و با وسواس های فکری او مرتبط باشند. فیلم My Own Private Idaho با آن سبک همواره در حال تفاوتش که ترکیبی از شکسپیر و وارهول است، تلاش دارد تا شرایط روانی شخصیت مایک با بازی ریور فینیکس را به تصویر بکشد، مردی جوان که به بیماری بیش خوابی مبتلاست.

عصر قم

کیانو ریوز در آیداهوی اختصاصی خودم
ریوز در نقش اسکات، به عنوان پسر لوس یک شهردار محلی اما یک حس احساسی بسیار محدود شده و شخصیتی درونگرا دارد. در واقع اسکات یک شخصیت مرموز است که می توان او را حل کننده معمای پول و هوس دانست. همزمان او شریک بی ارزش شخصیت فینیکس است که حس رومانس فیلم را با هر نگاه، ژست و بغل کردن خود تعمیق می بخشد.
نقطه فروپاشی Point Break
فیلم Point Break چیزی فراتر از تنها یک فیلم پلیسی است که گروهی موج سوار در آن بازی می کنند و از Fast and Furious در ساحل نیز متفاوت است. رابطه دوستی بین موج سوار و شخصیت بودی (پاتریک سویزی) که گهگاه دست به سرقت بانک می زند و همچنین جانی یوتا مامور مخفی اف بی آی (کیانو ریوز) به مرحله ای در حد تراژدی های شکسپیر می رسد، زمانی که هویت واقعی او فاش می شود.

عصر قم

کیانو ریوز در نقطه فروپاشی
در واقع جانی یک مامور پلیس است که در حال تحقیق در مورد بودی و گروهی دیگر از موج سواران است که به خاطر یک سری سرقت تحت عنوان گروه روسای جمهور سابق تحت نظر قرار دارند. ریوز به خاطر شخصیت آرام، دوراندیش و حضور غیرقابل نادیده گرفتنش در برابر دوربین گزینه ای بی نقص برای بازی در نقش یک مامور اف بی آی است که سابقاً فوتبالیست بوده و همزمان به خوبی در نقش یک دوست باحال که نقاب به صورت زده خوب جا افتاده است.
سرعت Speed
با موهای کوتاه و چشم هایش که به جاده دوخته شده اند، ریوز میزان ایده آلی از صداقت را به بلاک باستر محبوب خود با عنوان Speed آورده است، فیلمی که در مورد یک اتوبوس بدشانس که در صورت رسیدن سرعتش به زیر 50 مایل در ساعت، منفجر خواهد شد. در حالی که با هر بدلکاری، تنش در فیلم افزایش می یابد، سکانس هایی که توسط جان دی بونت فیلمبردار نامی Die Hard به تصویر کشیده شده اند، ریوز همچنان خونسردی خود را حفظ می کند. او در این فیلم نقش یک خنثی کننده بمب جذاب را بازی می کند که رویکرد خنده دار و بیش از حد مردانه ستارگانی مانند بروس ویلیس و آرنولد شوارتزنگر را معتدل تر ساخته است.

عصر قم

کیانو ریوز در فیلم سرعت
ریوز در این نقش یک خونسردی و آرامش خاص دارد که می توان آن راآتش زیر خاکستر دانست، چیزی که با تعهد بی پایان فیلم به تعلیق به خوبی هماهنگ شده است. در ادامه مسافران اتوبوس و به طور ویژه، ساندرا بولاک استرسی، یاد می گیرند که به او اعتماد کنند و آنگاه است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد شیفته شخصیت ریوز در این فیلم نشده باشد.
ماتریکس The Matrix
کیانو ریوز از دیرباز نماد شخصیت های «راهب گونه» بوده است، نوعی از شخصیت هایی که بلافاصله پس از فکر کردن به یک فیلسوف مدرن با دیالوگ های شاعرانه در مورد ماهیت جهان به ذهن انسان خطور می کند. به همین خاطر او بهترین گزینه برای شخصیت اصلی یک سری فیلم اکشن ووشیا در قالب تریلرهای تکنولوژیکی و فیلم های ماجراجویانه علمی تخیلی سایبرپانک است که ریشه در باورهای باستانی و عرفانی دارند و البته فیلم هایی که پر از سکانس های هیجان انگیز اکشن هستند. واچوفسکی ها، که اکنون باید آن ها را خواهران واچوفسکی نامید، با سه گانه Matrix خود با بازی ریوز در نقش نئو فیلم هایی ساختند که در آن ها ریوز نقش قهرمانی در انتظار مسیح را بازی می کند که دانایی را به جهالت و ساده انگاری ترجیح می دهد، خود و در نهایت بشریت را از بردگی طولانی در دست ماشین ها و زندان مجاری تاریک و ساده شان آزاد می کند.

عصر قم

کیانو ریوز در ماتریکس
این فیلم ها به وضوح طعنه ای به جوامع تکنولوژیکی جدید هستند، پیامی که در قالب دنباله های نسبتاً ضعیف نیز ثابت است. با چشم های نافذ و موهای مشکی و البته توانایی جا خالی دادن به گلوله ها، ریوز چیزی فراتر از یک محمل فیزیکی برای این ایده های متفاوت است و می توان او را مظهر تمام این ها دانست.
بیشتر بدانید : زندگی خانوادگی و هنری کیانو ریوز+گزارش تصویری
بیشتر بدانید : عجیب ترین ستاره هالیوود که با اتوبوس و مترو رفت و آمد می کند! + عکس
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/308165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته