عصر قم

آخرين مطالب

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید به حضور زنان نیاز داریم وزارت رفاه

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:  برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید  به حضور زنان نیاز داریم
  بزرگنمايي:

عصر قم - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه آموزشی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی ، توانمندسازی به ویژه در حوزه زنان را یکی از موضوعات مهم دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید به حضور زنان نیاز داریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ابراهیم صادقی فر در این کارگاه اظهار داشت: به رغم همه برنامه ها و دغدغه های اداری که طی سالیان اخیر در حوزه زنان صورت گرفته همچنان در این بخش کاستی هایی وجود دارد .
وی تصریح کرد: امروزه فقیر به کسی گفته می شود که توانمند نباشد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا این نقیصه را با رفاه مطلوب و کاهش فقر رفع کنیم .
صادقی فر همچنین تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که به طور میانگین، زنان 2 برابر بیشتر از مردان در خطر مشکلات ناشی از بیماری های روانی قرار دارند و متاسفانه همین اختلالات، کانون خانواده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین باید برنامه ریزی های جدی در این زمینه صورت بگیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان نظام روان شناسی اظهار کرد: در آینده ای نزدیک بهبان هایی را در این حوزه آموزش خواهیم داد که در بنگاه های 50 تا 500 نفره حضور می یابند و مشاوره های لازم را ارائه می دهند.
صادقی فر سلامت روان را یکی از موضوعات مهم خواند که باید در سطح بنگاه های اقتصادی کشور اجرا شود .
وی تاکید کرد : ضرورت دارد مدیران اجرایی کل استان ها و بنگاه های اقتصادی در کشور اقدامات جدی به ویژه در حوزه زنان انجام دهند و به سوی افزایش توانمندسازی زنان حرکت کنند چرا که متاسفانه در حوزه زنان بی عدالتی هایی شامل آموزش ، دستمزد ، مهارت و .... وجود دارد.
صادقی فر با اشاره به این که «مهارت زندگی» بسیار مغفول مانده بیان کرد: به مهارت های فرزند پروری، همسرداری و ... باید توجه بیشتری شود ؛ در همین راستا معاونت فرهنگی اجتماعی ، انیمیشن های آموزشی با موضوع خانواده تهیه کرده که در سطح خانواده ها و بنگاه های اقتصادی کاربرد زیادی خواهد داشت.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که با افزایش مهارت باید از فقر درآمدی ، مهارتی و .... پیشگیری کنیم ، خاطرنشان کرد: با توانمندسازی گسترده در سطح جامعه قطعا از معضلات خطرناک فرهنگی، اقتصادی و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده ایم و اگر نتوانیم فقر ناشی از توانمندسازی را رفع کنیم با خطر بسیار جدی روبه رو خواهیم شد و آموزش یکی از بهترین راه های رفع معضلات این بخش است .
صادقی فر با اشاره به مسکن دار شدن زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد و لوایح خوبی در این زمینه آماده شده است.
90 درصد بیماری ها و حوادث شغلی منشا انسانی دارد
حسن محمد صادقیان، مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این کارگاه آموزشی با بیان این که یکی از وظایف مهم دولت ها، حفظ سلامت آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تنها متولی 25 درصد سلامت جامعه است و سایر دستگاه های اجرایی تا 75 درصد در این بخش مسوول هستند .
وی با اشاره به این که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو جنبه " کاهش حوادث و بیماری های شغلی" و " مدیریت آسیب های اجتماعی "، موضوع سلامتی مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: 90 درصد بیماری ها و حوادث شغلی منشا انسانی دارد؛ بنابراین تمرکز بر روی آموزش کارگران و جنبه های نظارتی و بازرسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کارفرمایان نیز با تامین ملزومات ایمنی ، تجهیزات به روز و خارج کردن دستگاه های فرسوده باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند .
وی با اشاره به مدیریت آسیب های اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه آسیب ها گسترش پیدا کرده و قشر کارگر نیز درگیر این آسیب ها از جمله مصرف مواد مخدر شده اند، که چندان زیبنده جامعه نیست .
وی افزود: بر اساس آمارها هم اکنون حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در سطح کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند که متاسفانه مصرف مواد به سمت زنانه شدن در حرکت است و زنان درگیری بیشتری پیدا کرده اند .
مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که مصرف مواد مخدر در میان قشر تحصیل کرده جامعه نیز در حال افزایش است، بیان کرد: متاسفانه گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در حال گسترش است و مصرف در میان جمعیت عمومی حدود 5/6درصد است.
وی با اشاره به وضعیت سلامت روان جامعه اظهار کرد: بیش از 20 درصد جمعیت عمومی از یک نوع بیماری رنج می برند که این آمار در میان زنان 2 برابر بیشتر از مردان است .
صادقیان با اشاره به آسیب های شغلی زنان افزود: هم اکنون حدود دو و نیم میلیون زن سرپرست خانوار و نیم میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارد که متاسفانه آنان نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند.
وی گفت: به طور کلی در محیط های کاری زنان، تبعیض هایی از نظر درآمد و حقوق وجود دارد و از ارتقای شغلی کمتری برخوردارند و دسترسی کمتری به فضاهای آموزشی و ورزشی دارند که خود نیز مشکلاتی را در پی دارد.
زمینه های افزایش تاب آوری اجتماعی باید فراهم شود
همچنین در ادامه این کارگاه آموزشی وحیده نگین مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده نیز گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری با وزارت کار موافقت نامه های مشترک زیادی از جمله در حوزه امور تعاون، کارآفرینی و اشتغال، کاهش آسیب های اجتماعی و ... داشته اند که به نفع جامعه هدف بوده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین سطح دستمزد و کسور حق بیمه زنان در چند سال اخیر در میان گروه سنی 25 تا 40 سال نسبت به مردان افزایش یافته است که نشان می دهد زنان با تخصص و تحصیلات بالاتر وارد بازار کار شده اند .
نگین افزود: اگر چه 20 درصد بیمه شده های اصلی زن هستند ولی رشد زنان بالاتر بوده و نشان می دهد زنان وارد بازار کار رسمی شده اند .
قوانین در حوزه زنان نیاز به بازبینی دارد
در ادامه این کارگاه فاطمه ذوالقدر، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تاب آوری اجتماعی طرح جدیدی است؛ بنابراین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید به حضور زنان نیاز داریم .
وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از زنان در جنوب کشور از حقوق و درآمد متفاوتی نسبت به مردان برخوردار هستند در حالی که پابه پای مردان کارمی کنند .
ذوالقدر معتقد است قوانین در حوزه زنان نیاز به بازبینی دارد و در این زمینه باید نظارت و پیگیری های لازم صورت بگیرد .
در پایان این کارگاه 4 ساعته "محمدکاظم متولی مصلی" پژوهشگر پژوهش خود با موضوع "توان افزایی و تاب آوری اجتماعی " را ارائه کرد.
وی گفت: مشارکت حلقه مفقوده پروژه های توانمندسازی اجتماعی است .
متولی تاکید کرد: مشارکت کنشی آگاهانه، داوطلبانه و جمعی و سازمان یافته در راستای تحقق اهداف ، نیازها و منافع جمعی است .
21 خرداد 1400 12:36
کد خبر : 240,731
کلیدواژه ها: صادقی فر,معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار,زنان,تاب آوری اجتماعی,اقتصاد مقاومتی
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/310149/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم