عصر قم

آخرين مطالب

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تأکید کرد:

آمادگی کامل و صد در صدی برای برگزاری انتخابات داریم سیاسی

آمادگی کامل و صد در صدی برای برگزاری انتخابات داریم
  بزرگنمايي:

عصر قم - بیژن سلیمان پور امروز در جلسه ستاد انتخابات استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت گفت: پروسه برگزاری انتخابات یک مدت زمان طولانی را می‌طلبد. حداقل 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات کارها آغاز شده و در ستاد انتخابات استان و بخش ها هم به تناسب نوع عملکردها در آغاز نیمه دوم سال گذشته شروع به کار کردند و برنامه زمان بندی انتخابات از آذر 99 ابلاغ و فرآیندهای اجرایی انتخابات آغاز شده است. 
وی در خصوص نقاط قوت برگزاری انتخابات در استان یادآور شد: حضور سطحی از نیروهای مجرب، کارآمد و آشنا به برگزاری انتخابات با هدایت استاندار که از ذخایر اجرایی حوزه وزارت کشور به ویژه در بخش سیاسی، اجتماعی و به ویژه انتخابات است کار را از منظر اشراف به قوانین و فرآیندهای انتخابات آسان می‌کند.
سلیمان پور با تاکید بر ارتقا سطح هماهنگی‌های بین بخشی بین حوزه اجرا و نظارت و همچنین هیئت بازرسی و سایر نهادهای که در امر برگزاری انتخابات تشریک مساعی دارند، بیان کرد: از نظر تعامل و همکاری، همدلی و هم افزایی استان قم در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات کمیته اجرایی انتخابات اضافه کرد: تصمیمات بر اساس بررسی نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی و توجه جدی به شرایط جدید در بحث برگزاری انتخابات بوده و حاصل این فعالیت ها، تقویت تعامل بین بخشی و اخذگزارش عملکرد سایر کمیته ها و بازنگری در آنها و در واقع کمک به حسن انجام مأموریت ها بوده است.
وی ضمن تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری افزود: در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی کارهای خوبی انجام شده و در بین استان های دیگر کشور در ایجاد بسترهای مشارکت حداکثری، استان قم پیشگام بوده است.
سلیمان پور ادامه داد: آثار متنوعی با مضامین و تعابیر ملّی، انقلابی، جهادی و شرعی در جهت بالابردن مشارکت مردم در سطح استان چاپ و نصب شده است.
وی گفت: در بحث رسانه و مطبوعات بسترهای خوبی فراهم شده تا با تبیین دستاوردها و اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در جنگ و تنگناهای اقتصادی که دشمن ایجاد کرد و حرکت نظام در ریل توسعه و پیشرفت، فضای یأس و سیاه نمایی که خواسته دشمن است که شهروندان را از صندوق های اخذ رأی دور کند جلوگیری کرد.
معاون استاندار از اصحاب رسانه تقاضاکرد: در این چند روز باقی مانده تا انتخابات دستاوردهای کشور را به عنوان آینده نوید بخش به مردم عرضه کنید که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری کدورت ها منجر به نیامدن مردم به پای صندوق های اخذ رأی نشود و مردم با امید به آینده بهتر و با تکیه بر قدرت و اقتدار ایران در سالهای اخیر و پیروزی ملت در برابر جنگ اقتصادی دشمن بیشتر در پای صندوق ها حضور پیدا کنند.
سلیمان پور با تاکید بر انتخابات نیمه الکترونیکی ادوار گذشته یادآور شد: شاید تعبیر نیمه الکترونیک درست نباشد چرا که نیمه به معنای 50 درصد است در حالی که در ادوار گذشته هم بیش از 90 درصد فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی بوده وبخش تجمع آرا به صورت دستی انجام می شده لذا به این خاطر نیمه الکترونیکی تعبیر می‌شود که با برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراهای اسلامی انتخابات امسال در 24 استان به عنوان کلان شهر مقایسه می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات در کمیته فناوری اطلاعات گفت:در تدارک منابع فنی- مهندسی کاربران بسیار مجرب و با تجربه در ادوار گذشته آموزش های لازم را دریافت کردند و در روزهای منتهی به انتخابات اقداماتی در راستای آشنایی مردم با سیستم جدید تمام الکترونیک انتخابات شوراها انجام می‌شود، بنابراین در بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شرایط پایدار و مطلوبی خواهیم داشت.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه علی رغم برگزاری انتخابات در ادوار مختلف همیشه در هر انتخاباتی نکات جدیدی برای آموزش وجود دارد تصریح کرد: کمیته آموزش از طریق ستاد انتخابات استان هدایت ولی در حوزه اجرایی توسط فرمانداری مدیریت می‌شود و اعضای شعب اخذ رأی، نمایندگان فرماندار، کاربران فناوری و حتی نیروهای انتظامی که امنیت و نظم شعب را تأمین می‌کنند آموزش دیدند و در کنار ارائه بسته های آموزشی، هیئت های نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و هیئت بازرسی هم آموزش های لازم را دریافت کردند وبه مجموعه فرمانداری توصیه شده در صورت لزوم مروری بر حوزه آموزش داشته باشند.
سلیمان پور ضمن تأکید بر وجود امنیت پایدار در استان و برگزاری جلسات هفتگی کمیته امنیت و رفع نارضایتی ها قبل از تبدیل به اعتراض و نا امنی و نهایتا توجه به خواسته های مردم گفت: با رصد نارضایتی های صنفی و خدماتی و رفاهی و در واقع پاسخگویی به مطالبات گروه های هدف یک زیرساخت امنیتی برای انتخابات استان ایجاد کردیم.
وی ادامه داد: 3 هزار نفر نیروی انتظامی در شعب اخذ رأی برای برقراری امنیت مستقر خواهند شد همچنین 2 هزارنفر نیروی امنیتی و اطلاعاتی امنیت عمومی استان را پوشش خواهند داد بنابراین شرایط مطلوب است.
رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص وظایف کمیته حراست یادآور شد: پیش بینی و برآورد ضریب امنیتی دستگاه هایی که باید انتخابات را برگزار کنند، استعلام منابع انسانی که در امر برگزاری کمک می‌کنند، و تدارک یک برنامه عملیاتی از منظر حراست و حفاظت 48 ساعت قبل و بعد از روز اخذ رأی است.
سلیمان پور افزود: در حوزه پشتیبانی به رغم تنگناهای مالی کشور همه تدارکات لازم برای تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، ملزومات و حمل ونقل تصمیمات جامع و کافی صورت گرفته است.
وی در بحث تعامل هیئت نظارت و هیئت اجرایی با تأکید بر وضعیت استان بیان کرد: در بررسی صلاحیت ها با یک تشریک مساعی دستگاه های چهارگانه و با عمل به قانون و شرع تلاش کردیم افراد با صلاحیت اخلاقی وارد عرصه شوند ولی این کار در فضایی صورت گرفت که عدم صلاحیت ها با اطلاع خود شخص و به شکل انصراف مدیریت شد و افرادی که با عدم تأیید صلاحیت مواجه بودند مستدل و مستند به قانون بود.
سلیمان پور با اشاره به برگزاری انتخابات دوره گذشته در شرایط سخت بیماری کرونا افزود: در حوزه فناوری اطلاعات با وجود اینکه به دلیل ملاحظات بیماری بسیاری از کاربران ما در شعب حاضر نشدند مقام اول را در کشور بدست آوردیم همچنین از حیث سلامت فرآیند انتخابات و مشارکت مردم استان قم بالاتر از میانگین کشوری بود.
رئیس ستاد انتخابات استان ضمن تاکید بر افزایش شعب اخذ رأی از 669 به 722 شعبه بیان کرد: 604 شعبه برای شهر قم و 118 شعبه برای بخش های تابعه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در انتخابات خبرگان یک حوزه انتخابیه استانی داریم و نامزدهای قطعی مشخص شدند و از فردا صبح تبلیغات خود را طبق قوانین در رسانه ملی آغاز می‌کنند و آیت الله محمد سعیدی و آیت الله مهدی نیکویی برای تصاحب یک کرسی از مجلس خبرگان به نمایندگی از مردم استان قم رقابت خواهند کرد.
سلیمان پور ادامه داد: 846 هزار نفر واجد شرایط رأی در استان داریم و 2071 نفر رأی اولی هستند.
معاون استاندار با اشاره به تردید برخی شهروندان با توجه به ملاحظات بیماری کرونا برای شرکت در انتخابات یادآور شد: اولا شعب اخذ رأی افزایش یافته و ازدحام به مراتب کمتر است، ثانیا اقلام بهداشتی پیش بینی شده و ثالثا تمام اعضا شعب که حداقل 22 نفر در هر شعبه خواهد بود رعایت دستور العمل ها را خواهند داشت و اگر مقدور باشد این افراد قبل از استقرار در شعب تست کرونا انجام دهند همچنین اپلیکیشنی پیش بینی شده که شهروندان نزدیک ترین و خلوت ترین شعب اخذ رأی را انتخاب کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: تعرفه های انتخابات از محل تحویل و با رعایت الزامات امنیتی و قرنطینه وارد استان شده است.
سلیمان پور در پایان از اعضا ستاد انتخابات استان، مسئولین کمیته ها و بخشداران و همه دستگاه های اجرایی و نهاد های مردمی، علما و مراجع تقلید، خانه احزاب و مطبوعات و آحاد مردم شریف استان برای مشارکت در انجام این تکلیف الهی برای اعتلای کشور تشکر کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/310494/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد