عصر قم

آخرين مطالب

رضایی: به استان‌ها اختیارات اقتصادی می‌دهیم سیاسی

رضایی: به استان‌ها اختیارات اقتصادی می‌دهیم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک پیام تصویری با مردم استان قم در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های خود در دولت احتمالی آینده سخن گفت.

به گزارش ایرنا، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این پیام تصویری خطاب به مردم استان قم با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: ایران، سرزمین اقوام، رویاهای مالامال از شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان عالم است. طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان نواز و بناهای باشکوه و سابقه تمدنی چندهزار ساله حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در علام دارد.
رضایی ادامه داد: هنر امام(ره) این بود که به کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع و انسجام داد و همه را یکی کرد و با این انسجام بر قامت خود ایستادیم ولی متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در این دو سه دهه اخیر، باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم بشود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی به آن دست بدهد.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما دوباره می خواهیم قیام کنیم و برروی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو ایجاد کنیم. آری آغاز دولتی جدید با رویکردی نو.
وی افزود: امام بزرگ ما اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و شرق و غرب هم نتوانست جلوی آن را بگیرد، امام برای بار دوم همه اقوام و استان ها را متحد کرد و در جنگ تحمیلی که بیش از 50 کشور پشت سر صدام بود، ایستاد و همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.
رضایی ادامه داد: با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمندی که در کشور وجود دارد می توانیم برای بار سوم قیام کنیم. قیام فرهنگی ، اقتصادی، قیام برای شکستن محاصره اقتصادی، قیام برای زندگی بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی.
وی با بیان اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه اول و دوم نداریم، گفت: اینگونه نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و فردی از قبل پیروز شده باشد ، بلکه انتخاب افراد در دست مردم است.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما دوباره می خواهیم قیام کنیم، برای بهزیستی، زندگی بهترِ کارکنان، معلمان و بازنشستگان و زدودن غم و غصه از چهره ایرانیان به عنوان بهترین مردمان عالم، برای رسیدن به قله های بلند، همانگونه که در انقلاب و دفاع مقدس رقم زدیم.
وی شرط رسیدن به قله های بلند سعادت و حل مشکل مردم را یکپارچگی دوباره ملی دانست و ادامه داد: دولت ما می خواهد، قدرت، ثروت و پیشرفت را برای همه با تکیه به حمایت های مردم رقم بزند. ما دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم.
رضایی، دادن مسئولیت و اختیارات به استان ها را از جمله برنامه های دولت خود دانست و گفت: دادن اختیارات و مسئولیت به استان ها، به این معناست که به طور مثال، سپرده های مردم در همان استان باید سرمایه گذاری شود نه اینکه سپرده ها به تهران منتقل و سپس این سپرده ها تبدیل به ارز شده و از کشور خارج شود.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قرار نیست که تهران استان ها را استثمار کند و ما با این استثمار نو پایان می دهیم و به استان ها اختیار و مسئولیت می دهیم و در استان ها قطب های اقتصادی ایجاد می کنیم.
وی ادامه داد: دولت ما دولت «اقدام و تحول» است و دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است. در دولت ما، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک نخبگان همان استان تنظیم شده است و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص آن نوشته نشده باشد.
رضایی با تاکید بر اینکه هر استاتی ظرفیت، فرهنگ و اقیلم خاص خود را دارد، افزود: نباید صنایع فولاد را در استان های مرکزی کشور که ویژگی بارز آن صنایع دستی است، آورد. چرا که این اقدام موجب خشک شدن آب آن و نابودی صنایع دستی آن می شود.
وی ادامه داد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت های هر استان است و دولت اقدام و تحول، متناسب با ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده ایم و اجرا می کنیم.
وی ادامه داد: یارانه 450 هزار تومانی برای همه استان هاست ولی برای برخی فعالیت های خاص متناسب با ظرفیت آن استان ایجاد می شود، هر استانی نسخه خود را می خواهد و دولت ما بر این اساس عمل می کند.
رضایی افزود: اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصادی را به آن استان ها می دهیم و قطب های اقتصادی را در استان ها ایجاد می کنیم.
وی اظهارداشت: استان های مختلف از جمله آذربایجان، سیستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه و ایلام و استان های مرزی ما می تواند به دلیل دارای بودن مرزهای زمینی مبادلات تجاری با همسایگان داشته باشد.
وی با بیان اینکه مجموع 25 کشور اروپایی به اندازه ایران است و این ظرفیت های بزرگ کشور را نشان می دهد، گفت: در دولت اقدام و تحول، همه مردم را به صحنه می آوریم و تمام ایران را به کارگاه بزگ اقتصادی تبدیل می کنیم ولی این منوط به به کارگیری جوانان، بانوان با ایجاد شور و نشاط، دادن آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون، گیر ندادن به جوانان، بالا بردن توانایی آنها است.
رضایی ادامه داد: این تجربه را در دوران دفاع مقدس دارم که با استفاده از جوانان و اقوام مختلف ایران و با تجمیع این ظرفیت ها، کارهای بزرگی از جمله آزادی خرمشهر را رقم زدیم و بار دیگر دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی را در ایران ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه جناج بازی، قوم گرایی، بی عدالتی و پارتی بازی ها باید کنار برود و ما اینکار را می کنیم، گفت: بیرون کردن فقر، گرانی و تبعیض اهمیتی کمتر از بیرون کردن سربازان صدام از خوزستان ندارد. دولت ما به اذن خدا و حمایت های مردم، این کار را خواهیم کرد.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برای رسیدن به این ایده بزرگ، چند خط و مشی داریم. از جمله اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب می کنیم. کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که این ظرفیت ها مورد غفلت قرار گرفته اند و بعد همه پارتی بازی نمی کنیم.
رضایی تاکید کرد: انتصاب استانداران بر اساس شایستگی و فارع از جناج بندی ها حق مردم است و ما در بُعد اقتصاد بر اساس قانون، اختیارات کافی را به استان می دهیم.
وی افزود: دولت اقدام و تحول با همه توان پشت سر استانداران و مناطق است و با آنها همفکری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم ولی اجازه می دهیم که خود تصمیم بگیرند.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر از جمله معلمان، کشاورزان، کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه 450 هزار نفر، اشتغال و تولید را با حمات دولت مرکزی در استان ها اشغل ایجاد می کنیم.
وی با بیان اینکه نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را در کشور راه می اندازیم، گفت: امروز هزینه هر متر مربع ساختمان از 3.5 تا 5 میلیون تومان است که قیمت یک خانه 80 متری حداکثر 300 میلیون تومان می شود. در دولت ما این طرح اجرا می شود که هر کس 30 میلیون بیاورد، از بانک ها می خواهیم که 90 درصد را وام دهند. همان خانه به عنوان وثیقه بانک خواهد بود. مالکیت خانه برای مردم است ولی همان سند در بانک می ماند تا تمام قسط ها پرداخت شود و سود آن را هم یارانه می دهد به طوریکه مردم با دادن 10 درصد آورده، صاحب خانه شود.
رضایی افزود: در اروپا وام های رهنی داده می شود، تعجب می کنیم که کسانی که در غرب درس خوانده اند، افکار غربی را با خود به کشور آورده اند ولی تجارب غربی را استفاده نمی کنند.
وی با بیان اینکه اگر مسکن را راه بیندازیم، 300 صنعت، پشت سر آن راه می افتد، گفت: لوکوموتیوی به نام خانه سازی دارید و 300 واگن دارد که شغل بسیاری ایجاد می کند.
وی گفت: متاسفانه گروه های سیاسی سرگرم کار حزبی هستند و شعبده بازی می کنند. به جای اینها به فکر مردم باشید. صاحب این کشور و انقلاب مردم هستند.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من و دوستانم مانند دوران جنگ، بار دیگر آمده ایم که خود را سپر مردم ایران کنیم و نمی گذاریم این غم و غصه که بر چهره مردم نشسته است، تداوم یابد. اجازه نمی دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.
وی تاکید کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت من در قبلا مردم ایران است. اینکه آبرو و حیثیت ، نشاط و شادی در زندگی ما موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است و ما کمک می کنیم به کمک جوانان، این اتفاق صورت بگیرد.
رضایی با بیان اینکه خانه داری را به عنوان حقوق در نظر می گیریم گفت: تربیت فرزندان و خانه داری شغل است و اعلام می کنیم که در مرحله اول خانم های خانه دار دارای 2 فرزند پس از 6 ماه آموزش از جمله 3 ماه آموزش پیرامون مسائل تربیتی و 3 ماه مسائل بهداشت به آنها حقوق می دهیم.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مساله کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم، افزود: علاوه بر مساله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را در داخل استان ها رونق می دهیم و رونق اقتصادی را از پایین به بالا ایجاد می کنیم.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری 28 خردادماه جاری برگزار می‌شود./
برچسب‌ها
انتخابات 1400 قم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/310511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو