عصر قم

آخرين مطالب

آسیب کرونا به بخش خدمات تا بالا بودن آمار فوت ناشی از کرونا در قم اجتماعی

آسیب کرونا به بخش خدمات تا بالا بودن آمار فوت ناشی از کرونا در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم -

عصر قم


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تزریق 51 هزار و 203 دز واکسن کرونا به گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون در این استان خبر داد.
محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی آخرین وضعیت کووید19 در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در 24 ساعت منتهی به بیست و یکم خردادماه سال جاری، 46 نفر با علائم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.
وی با بیان این‌که از این بین 29 نفر در مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 39 بیمار مبتلا با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.
قدیر با اشاره به فوت یک بیمار کرونا مثبت در شبانه‌روز گذشته، افزود: هم‌اکنون 110 بیمار کرونایی در این استان بستری بوده که وضعیت عمومی 34 نفر از آن‌ها وخیم است.
به گفته وی، در 24 ساعت گذشته در مجموع 624 تست روزانه کرونا در این استان انجام گرفته که 33 مورد از آن‌ها مثبت گزارش شده است.
تزریق واکسن کرونا در قم متوقف شد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی موقت مراکز واکسیناسیون کرونا در این استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تزریق تمامی سهمیه واکسن کرونای استان در نوبت اول و دوم، از جمعه مورخ 21 خردادماه، در تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق واکسن صورت نخواهد گرفت.
اطلاعیه حاکیست: با تامین واکسن، مجددا فعالیت این مراکز از سر گرفته خواهد شد.
از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم حدود 51 هزار دُز واکسن تزریق شده است.
کرونا آسیب شدیدی به بخش خدمات و گردشگری قم وارد کرده‌ است
استاندار قم گفت: شدت درگیری کرونا در قم در طول حدود 15 ماه گذشته به‌شدت زیاد بوده و این مساله آسیب‌های بسیاری شدیدی به بخش خدمات، گردشگری و اشتغال خرد و کلان وارد کرده ‌است.
بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم، افزود: 60 درصد اقتصاد قم بر مبنای بخش گردشگری و خدمات استوار است و کرونا از ابتدای زمان شیوع تاکنون خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این استان وارد کرده است، هرچند بازاریان و کسبه در طول این مدت همدلی و همکاری مثال‌زدنی با ستاد مدیریت بحران داشته‌اند.
به باور وی، وجود مراکز گردشگری مذهبی و اماکن مقدس سبب شده تا سالانه میلیون‌ها مسافر به این استان سفر کنند و هر سال 19 مناسبت شاخص ملی و مذهبی در این استان برگزار می‌شود که نمونه آن در سایر شهرها بسیار کمرنگ‌تر است.
وی بیان کرد: 966 مصوبه تاکنون در جلسه ستاد مدیریت بحران قم در خصوص کرونا تصویب شده که حدود 90 درصد از آن‌ها عملیاتی شده است.
استاندار قم ادامه داد: در شورای اطلاع‌رسانی استانداری قم نیز تاکنون 47 جلسه برگزار و 239 مصوبه طی آن تصویب شده است.
سرمست خاطرنشان کرد: اساس و پایه تمام مصوبات استانی در حوزه کرونا بر مبنای نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسیده و نظر تخصصی حوزه بهداشت و سلامت پیشران تصمیمات استانی بوده است.
به گفته وی، در مسیر مبارزه با کرونا از ظرفیت نیروهای مسلح، طلاب، مراجع، گروه‌های مردمی و جهادی برای رسیدگی به اقشار آسیب‌دیده و تامین تجهیزات درمانی قم استفاده مطلوبی شده‌ است.
وی اضافه کرد: قم به دلیل کشف اولین نمونه مثبت بیماری کرونا بیشترین دوره مبارزه با کرونا را در کشور از آن خود کرده است و از همان ساعت‌های ابتدایی کشف ویروس کووید19 جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و به اقتضای آن تصمیماتی گرفته شد که بعدها به نقطه اتکا وزارت بهداشت در تصمیم سازی‌های کرونایی تبدیل شد.
سرمست گفت: با وجود درگیری شدید این استان با بیماری کرونا اما قم با 4 ماه ثبات، بیشترین زمان ماندگاری در وضعیت آبی را در زمستان سال گذشته به نام خود ثبت کرده است.
وی اظهار داشت: در طول دوران درگیری با کرونا اجازه ندیم دوگانگی‌های کاذب و مخرب بین معیشت و سلامت و دین و درمان در این استان جایی برای خودنمایی داشته باشد.
10 میلیون واکسن «کوو ایران برکت» به‌زودی تزریق می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اتمام پروژه کلان ساخت واکسن ایرانی «کووبرکت» طی یک هفته آینده و دریافت مجوزهای بالینی و اخلاقی، گفت: به‌زودی 10 میلیون واکسن کوو ایران برکت تزریق و تا پایان سال تمام افراد واجد شرایط واکسن دریافت خواهند کرد.
علیرضا رئیسی در جلسه ستاد مدیریت بحران در قم، افزود: پنج شرکت بومی در حوزه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود واکسن کووبرکت تا انتهای خردادماه وارد مرحله عملیاتی شود و در مرحله اول یک‌میلیون دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.
وی با بیان اینکه هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ‌ومیر افراد مبتلاست، گفت: برای قطع زنجیره ویروس باید 70 درصد از مردم واکسینه شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا 7 ماه آینده تمام افراد در گروه‌های هدف در مرحله اول واکسن تزریق خواهند کرد.
وی تاکید کرد: اگر ما به دنبال تولید واکسن داخلی نمی‌رفتیم کشورهای خارجی به‌راحتی اجازه فروش واکسن را به ما نمی‌دادند و حرف‌هایی که امروز دنیا از حقوق بشر و اموری ازاین‌دست می‌زند، گزافه‌ای بیش نیست.
رئیسی، به بی‌عدالتی در عرصه بین‌الملل گریزی زد و گفت: کشور کانادا و آمریکا و کشورهای اروپایی بیش از 3 برابر جمعیت کشورشان واکسن خریدند و 84 درصد از واکسن‌های تولید شده در دنیا را 5 کشور استفاده کردند.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بیش از 2 میلیون دوز واکسن در آمریکا و چند کشور اروپایی ذخیره شده و تاریخ مصرف آن در حال اتمام است و این در حالی است که میانگین تزریق واکسن در برخی از کشورهای فقیر 25 عدد در طول شبانه‌روز است.
وی اظهار داشت: بیشترین تعداد مرگ‌ومیر مبتلایان کرونا در آمریکا مربوط به سیاه پوستان است و سفیدپوستان این کشور از امکانات درمانی بسیار بیشتری برخوردار هستند.
به گفته وی، بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی به حدی است که آمریکا به هم‌پیمان خود کشور کانادا تا قبل از اتمام واکسیناسیون در کشور خود اجازه فروش واکسن نمی‌داد و پس از اطمینان از واکسینه مردم خود به این کشور واکسن صادر کرد.
وی با بیان اینکه ساخت واکسن داخلی کرونا از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: طبق قرار بین ایران و شرکت کواس، این شرکت باید تاکنون 16.8 میلیون دوز واکسن به ایران باید تحویل می‌داد که تاکنون فقط 2 میلیون دوز تحویل ما شده‌ است.
تراکم بالا و تجمع زیاد عامل چرخش ویروس کرونا در قم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مهم‌ترین معضلات کنترل کرونا در این استان، گفت: تراکم جمعیت، تجمعات بالا و تردد زیاد سبب شده تا قم بشدت در معرض اوج‌گیری و چرخش ویروس باشد.
محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: در پیک چهارم حداکثر بیماران بستری در قم به 600 نفر رسید و از این نظر پیک چهارم در قم برخلاف سایر استان‌های کشور در حقیقت ادامه پیک سوم بود.
به گفته وی، عملکرد قم در پیک به اصطلاح چهارم بسیار مطلوب بود و تدابیر اندیشیده در این استان اجازه چرخش بیشتر این ویروس را نداد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از آخر خردادماه و یا ابتدای تیرماه واکسن ایرانی کو برکت به‌صورت رسمی وارد چرخه درمان و واکسیناسیون عمومی خواهد شد.
ادامه روند نزولی کرونا در قم
رئیس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه اظهار کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در قم روند کاملا نزولی به خود گرفته، ولی هنوز این استان از مرحله پیک چهارم گذر نکرده است.
سیامک محبی ادامه داد: قم از نظر میزان بستری به ازای هر صدهزار نفر در رتبه بیست و یکم کشور قرار گرفته است و امید می‌رود رنگ‌بندی کرونایی این استان به‌زودی تغییر یابد.
به گفته وی، طی یک هفته 6 هزار و 312 مورد تست کرونا در این استان انجام گرفته که 943 مورد از این بین مثبت گزارش شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد موارد مثبت کرونا در هفته جاری در مقایسه با یک هفته قبل از آن حدود 12 درصد کاهش یافته است.
محبی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی 156 هزار تست کرونا تاکنون انجام و 25 هزار بیمار قطعی کرونایی شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 48 هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم حدود 70 درصد برآورد می‌شود.
رونمایی از خودرو حمل واکسن در قم
در سفر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به قم، 2 خودرو ویژه حمل واکسن رونمایی شد.
این 2 خودرو به‌منظور حمل واکسن کرونا و نیاز مبرم به زنجیره سرما برای استان قم خریداری شده است.
آیین آغاز عملیات بازسازی و تجهیز مرکز زنجیره سرما در قم
همچنین در این سفر عملیات اجرایی ساخت یکی از پیشرفته‌ترین مراکز نگهداری واکسن توسط معاون بهداشتی وزارت بهداشت در قم آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین با اشاره به تجهیز این مرکز با به‌روزترین یخچال‌ها، گفت: در این مرکز یخچال‌هایی با دمای منفی 20 تا منفی 80 درجه سانتی‌گراد زنجیره سرمای نگهداری از واکسن را تشکیل می‌دهند.
محمدرضا قدیر با اشاره به اعتبار 2 میلیارد تومانی برای اجرای این زنجیره سرما در فضایی به متراژ 100 مترمربع، گفت: انتظار داریم ظرف 2 تا سه ماه آینده این مرکز با توان نگهداری واکسن مورد نیاز استان به بهره‌برداری برسد.
بازدید معاون وزیر بهداشت از مرکز بهداشتی درمانی قمرود
معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور که به قم سفر کرده است، با حضور در بخش قمرود از نزدیک روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روستایی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی ضمن خدا قوت به کادر بهداشت و درمان روستایی از امکانات این مرکز و خدمات ارائه شده ابراز رضایت کرد.
نگرانی از بالا بودن آمار مرگ‌ومیر و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در قم
چهل و هفتمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی بیماری کرونا روز دوشنبه با حضور معاون سیاسی استاندار قم برگزار و نسبت به بالا بودن آمار مرگ‌ومیر و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در این استان اظهار نگرانی شد.
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار قم در این جلسه گفت: پیک چهارم کرونا با شدت آغاز شد و متاسفانه خسارات بسیار جانکاهی به‌واسطه از دست رفتن تعدادی از هم‌وطنان در کشور به‌جای گذاشت.
بیژن سلیمان پور افزود: در حال حاضر این بیماری تا حدودی به ثبات رسیده است و نمودارها میل به پایین آمدن و نزولی شدن دارند.
وی با بیان این‌که کرونا نشان داد اصلا قابل پیش‌بینی نیست و آسیب‌های زیادی دارد، ادامه داد: کرونا قطعا درمان دارد و درمانش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات است.
وی همچنین با اشاره به تبلیغ دشمنان و ستون پنجم برای جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات به بهانه کرونا، گفت: اصحاب رسانه کمک کنند تا به مردم اطمینان خاطر بدهیم که تمام اصول بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای رعایت می‌شود.
سلیمان پور ابراز امیدواری کرد: پیش از فرارسیدن روز انتخابات، وضعیت قم زرد یا آبی شود.
وی با اشاره به واکسیناسیون کادر اجرایی انتخابات و اصحاب رسانه، بیان کرد: این مساله در مقطع کنونی قابلیت اجرایی ندارد و جزو مفروضاتی بود که اگر اتفاق می‌افتاد بهتر بود؛ با توجه به این‌که 12 روز به انتخابات مانده است، هماهنگی بین بخشی برای این مساله امکان‌پذیر نیست.
به گفته وی، از سوی دیگر تزریق واکسن از فاز دوم ایمنی ایجاد می‌کند که با توجه به فرصت کم تا انتخابات، از منظر پزشکی نیز فایده‌ای ندارد.
سلیمان پور با بیان این‌که قم از نظر تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، پایین‌تر از میانه جدول کشور قرار دارد، افزود: اصحاب رسانه باید نسبت به لزوم واکسن و مسائل پیرامونی آن تفهیم شوند تا نسبت به فرهنگ‌سازی واکسیناسیون در جامعه اطلاع‌رسانی کنند.
آغاز دز دوم واکسیناسیون کرونا
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: وضعیت نارنجی در قم حاکم است و طی 10 روز گذشته تعداد بستری‌ها 200 نفر بوده و کاهش نیافته است.
سید هاشم صدر افزود: بالا بودن آمار فوتی و پایین نیامدن آمار بستری نگران‌کننده است و نشان می هد این ویروس همچنان در جامعه است و چرخش دارد.
به گفته وی، 6 مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح استان راه‌اندازی شده که یک مرکز خودرویی و پنج مرکز تجمعی است.
وی بیان کرد: از امروز فقط کسانی که باید نوبت دوم واکسن را دریافت کنند، باید به مرکز شماره یک واکسیناسیون واقع در میدان روح‌الله مراجعه کنند؛ با در دسترس قرار گرفتن واکسن‌های داخلی، همه مراکز واکسیناسیون استان فعال خواهند شد و خدمات ارائه می‌دهند.
صدر با بیان این‌که از لحاظ آمار واکسیناسیون در کشور عقب نیستیم، افزود: انتظار می‌رفت مردم قم استقبال بهتری از واکسن داشته باشند و امیدواریم شرایط طوری مهیا شود که همگام با سراسر کشور، پیش رویم.
وی با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی برای لزوم انجام واکسیناسیون انجام شده است، اضافه کرد: فیلم‌ها و کلیپ‌هایی از کادر درمان که واکسینه شده بودند ساخته شد؛ ولی نگرش نسبت به واکسن در قم با سایر استان‌ها متفاوت است.
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز گفت: در حال حاضر واکسن هراسی در جامعه پررنگ است و توان مضاعفی برای اقناع‌سازی افکار عمومی نیاز داریم.
محمدجواد محرابی افزود: انتظار می‌رود علت‌یابی دقیقی از چرایی استقبال نکردن مردم قم از واکسیناسیون صورت گیرد.
رضا صالحی مدیر روابط عمومی استانداری قم نیز گفت: کارگروه فضای مجازی با محوریت خانه مطبوعات تشکیل شده و موضوعاتی که در زمینه کرونا و انتخابات نیاز به اطلاع‌رسانی داشته را منعکس کردیم.
استان قم که از 18 فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از 14 اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.
ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید19» می‌شود و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.
برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/310724/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم

مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 قم

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت

قتل پدر با اجیر کردن 2 مرد؛ دختر جوان: پدرم نمیگذاشت در یک خانه مجردی زندگی کنیم

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

اختصاص 38 هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

صفحه نخست روزنامه‌های قم چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

برگزاری اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا

27 رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

صفحه نخست روزنامه‌های قم، پنجم اردیبهشت

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

دم‌کرده این گیاه تپش قلب و فشار خون را پایین می‌آورد

اضطراب زیادی دارید؟ این ویتامین ها را بخورید

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)

امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور

پیش‌بینی جدید از بارش باران در ایران

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

اختصاص 38 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

با این راهکارهای طلایی قند خون تان را پایین بیاورید تا به دیابت مبتلا نشوید

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد