عصر قم

آخرين مطالب

اختصاص 2579 صندوق الکترونیک ویژه انتخابات شورا‌ها در قم / طلاب جهادی این بار برای انتخابات پای کار آمدند سیاسی

اختصاص 2579 صندوق الکترونیک ویژه انتخابات شورا‌ها در قم / طلاب جهادی این بار برای انتخابات پای کار آمدند
  بزرگنمايي:

عصر قم -

عصر قم


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هرچه که به انتخابت شوراها در قم نزدیک‌تر می شویم، جنب و جوش نامزدها در تبلیغات برای ربودن گوی سبقت از یک دیگر بیشتر می‌شود اما آن چه که مهم است، انتخاب آگاهانه شهروندان برای نشاندن شخص اصلح به مدت چهار سال بر روی کرسی ششمین دوره انتخابات شوراها است؛ انتخابی که ریشه در آبادانی و پیشرفت شهر دارد.
اما در تکاپوی انتخاباتی نامزدهای شورا همه چیز برای برگزاری انتخابات پرشور در قم مهیا شده است.
اختصاص 2 هزار و 579 صندوق الکترونیک ویژه انتخابات شورا‌ها انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و 339 داوطلب برای نشستن بر روی یکی از 13 کرسی این شورا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
به تازگی جلسه توجیهی ناظران، سرناظران و ناظرمسئولان هیئت نظارت شهرستان قم برگزار شد.
در این جلسه 170 نفر از ناظران، سرناظران و ناظرمسئولان هیئت نظارت استان قم با نحوه اخذ رای، نظارت و نحوه احراز هویت رای دهندگان در صندوق‌های الکترونیکی آشنا شدند.
مهدیخانلو ،دبیرهیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان قم گفت: امسال حدود 1400 ناظر، سرناظر و ناظر مسئول در انتخابات استان قم فعالیت می کنند.
به گفته دبیرهیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان قم،امسال در داخل شهر قم، حداقل 2 هزار و 579 صندوق الکترونیک اخذ رای خواهیم داشت.

عصر قم

امنیت و صیانت از آراء مردم، تسریع در شمارش و اعلام نتیجه در مدت زمان کوتاه، کاهش خطای عوامل انسانی با بهره‌گیری از سیستم تمام الکترونیک به طور کامل برطرف خواهد شد.
در فرآیند رای گیری الکترونیک، پس از وارد کردن کُد ملی در دستگاه احراز هویت و استعلام لازم، کد استعلام برای فرد صادر و سپس فرد کُد نامزد مورد نظر خود را درج می‌کند و پس از اتمام رای گیری دکمه پایان را فشار می‌دهد.
گفتنی است در این سیستم، امکان اصلاح، بازگشت به وضعیت نخست و دادن رای ممتنع نیز پیش بینی شده است.
طلاب جهادی این بار پا در صحنه انتخاباتی گذاشتند
گروه‌های جهادی پس از موفقیت در برنامه‌های محروم از محرومیت زدایی مبارزه با کرونا و تبلیغ در مناطق محروم این بار در عرصه کمک به مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد وارد گود شدند.
گروه‌های جهادی با برپایی ایستگاه‌های انتخابات در جای‌جای شهر قم و برخی از مناطق مختلف کشور و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برپایی تریبون آزاد نمایش فیلم‌های روشنگری و تبلیغ چهره به چهره و پاسخگویی به ابهامات و شبهات در موضوع انتخابات برای کمک به امر مشارکت حداکثری در انتخابات وارد میدان شدند.

عصر قم

همه فعالیت‌های این گروه‌های جهادی مردمی و بدون کمک‌های ارگان‌ها و سازمان‌ها و منابع دولتی است و در این ایستگاه‌های انتخابات بدون تبلیغ به فرد خاصی فقط در جهت تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات برای رسیدن به مشارکت حداکثری تلاش می‌کنند ساعات کار این دستگاه‌ها هر روز از ساعت 19 تا پایان شب خواهد بود که این ایستگاه‌ها تا روز انتخابات برپا خواهد بود.
انحصارگرایی در ارائه لیست شورا بی اخلاقی است
حجت الاسلام سید علی موسوی،دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم با انتقاد از شیوه لیست بندی برخی گروه‌ها برای شورای شهر گفت: انحصارگرایی در ارائه لیست خلاف اخلاق سیاسی و اسلامی است.
او با اعلام این که لیست هم افزایی جوانان انقلابی قم برای انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر نهایی شده است، افزود: ما در پی ایجاد انحصار نیستیم،از نظر ما الزاماً این طور نیست که حتماً باید جوانان وارد لیست شود بلکه از حضور افراد صاحب تجربه و اشخاص دارای سوابق مفید نیز استقبال می‌شود.
این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان این که مسئله اصلی ما در مجمع، صرفاً انتخاب افراد شایسته است، تاکید کرد: در انتخاب داوطلبان، خارج از هرگونه توصیه و سهم خواهی و خارج از هرگونه حکمیت و زد و بند، صرفاً بر اساس صلاحیت‌های واقعی افراد در حوزه مدیریت شهری که به واقع مورد نیاز است، افراد انتخاب شدند.
دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم با بیان این که هنگام بسته شدن این لیست کمیته گزینشی به صورت مجزا و خارج از شورای مرکزی، مسئولیت تعیین افراد را برعهده داشتند، افزود: به جهت دوری نمودن از هرگونه حاشیه، افراد متخصصی را از خارج مجمع، دعوت به همکاری کردیم تا هیچ گونه شائبه جانبداری و سهم خواهی از افراد و گروه‌های مختلف مطرح نباشد.
او ادامه افزود: مجمع هم افزایی چنانچه فردی را اصلح تشخیص دهد، هیچ ملاحظه‌ای برای مطرح کردن آن فرد در لیست ندارد.

عصر قم

موسوی گفت:متأسفانه از سوی دیگر، بعضی از افرادی که احساس می‌کنند قیم این شهر هستند، لیست‌هایی را می‌بندند و در ادامه افرادی را که در لیست آنان قرار ندارند، با فشار و بعضاً تطمیع از گردونه انتخابات به سمت انصراف می‌کشانند و آنان را از حضور در لیست‌های دیگر نیز منع می‌کنند.
او ادامه داد:این که از سوی بعضی افراد و گروه‌ها گفته شود که فقط لیست ما، محور باشد و اینکه اگر لیست دیگری نفر مورد نظر ما را به عنوان اصلح شناخت و در لیست خود قرار داد، ما آنان را مورد اعتراض و هجمه قرار دهیم، قطعاً رفتار درستی نیست و اینکه تعهد‌های مختلف از افراد گرفته شود نیز رفتار اخلاقی سیاسی و اسلامی نیست.
رئیس جامعه مدرسین : اقتدار واقعی حضور ملت در صحنه است
آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد:امکانات دفاعی برای اقتدار یک کشور بسیار مهم است، ولی اقتدار واقعی حضور ملت در صحنه است اگر این دو توامان باشد، اقتدار و اراده یک ملت را به رخ جهانیان می‌کشد.
با اشاره به این که حضور حداکثری در انتخابات هم برای دوستان و هم برای دشمنان انقلاب اسلامی دارای پیام است افزود: دشمنان بدانند که مردم ما در همه صحنه‌ها در میدان حضور دارند و دوستداران بدانند که مردم هیچ گاه نمی‌پسندند غایب از میدان باشند.
رئیس جامعه مدرسین به دفاع جانانه ملت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند احساس می‌کنند یک جهاد مقدسی پیش رو دارند که باید خود را برای حضور در آن آماده کنند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: آن چه برای ملت ما و کسانی که در دنیا ناظر رفتار ما هستند مهم است حضور حداکثری است که چشم جهانیان را خیره کند.
او یاس و ناامیدی و بی تفاوتی را از آفت‌های هر انقلابی دانست و تاکید کرد: همه بدانند با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی این ملت بار مشکلات، سختی‌ها، ناملایمات و دشمنی دشمنان را با تمام گوشت و پوست استخوان لمس کرده است، اما بنا نیست این مشکلات اهداف متعالی‌تر را که به خاطرش انقلاب کرده فراموش کند بنابراین آحاد جامعه ما در روز 28 خرداد پرشکوه شرکت می‌کنند.

عصر قم

رئیس جامعه مدرسین انتخاب آگاهانه را پایه گذار پیشرفت دانست و افزود: در انتخاب ریاست جمهوری باید دقت داشت چرا که او می‌تواند با اختیارات گسترده‌ای که در دست دارد در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصاد بسیار تاثیرگزار باشد.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: حضور حداکثری نشانه اقتدار کشور و ملت و پاسخی است به یاوه گویی‌های دشمنان است.
او حضور حداکثری مردم را مانند زره پولادینی دانست که می‌تواند کشور را در مقابل دشمن حفظ کند.
رئیس جامعه مدرسین با اشاره به این که ایران اسلامی دشمنان زیادی دارد افزود: با انتخابات پیشرفت حاصل می‌شود پس مردم نقش خود را کوچک نشمارند اگر نقشی نداشتند دشمنان این همه تلاش برای دلسرد کردن آنان انجام نمی‌داد پس هر رای مردم تیری است که بر قلب دشمن می‌نشیند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که حضور ما در انتخابات باعث کند شدن حربه دشمن است گفت: ما زمانی در مذاکرات موفق می‌شویم که اعلام شود حضور مردم در انتخابات بسیار گسترده و باشکوه بوده تا دشمن ناخواسته در مقابل اراده ملت ایران دست را به علامت تسلیم بالا ببرد.
او تاکید کرد: شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف و پیام آن این است که من حق دارم سرنوشتم را خودم تعیین کنم و در مقابل خون شهیدا و امام شهدا و پیشرفت کشور مکلف هستم.
انتهای پیام/ش

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/311127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان