عصر قم

آخرين مطالب

زنانی مقاوم که برای پیشبرد اقتصاد کشور موانع را کنار می زنند معاونت امور زنان و خانواده

زنانی مقاوم که برای پیشبرد اقتصاد کشور موانع را کنار می زنند
  بزرگنمايي:

عصر قم - از برگزیدگان نهمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی تقدیر شد.

از برگزیدگان نهمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی تقدیر شد.
20 بانوی کارآفرین و تولید کننده شهری و روستایی نهمین دوره این انتخاب که بیشترین آرای جوامع محلی را کسب کرده اند، از 12 استان کشور هستند و انتخاب آنها از طریق رای دهی بر روی سامانه ای در سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده صورت گرفته است .
معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در مراسم قدردانی از برگزیدگان نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی، با تاکید بر اینکه از دو سال پیش معرفی زنان کارآفرین برتر با رای مردمی شروع شد، اظهار داشت: زنانی که برای پیشبرد اقتصاد کشور و مقابله با تحریم ها هم راستا با سیاست های رییس جمهوری برای شکستن حصر اقتصادی کشور و سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری گام برداشته اند و این زنان مقاوم موفق شدند که کسب و کار خود را پیش ببرند و معیشت خانواده را با وجود همه موانع پیش ببرند .
وی با بیان اینکه از همه این زنان برتر که بیش از هفتصد نفر هستند قدردانی می کنم، برای ادامه این روند ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم دولت های بعد هم ادامه دهنده باشند .
کارنامه موفق دولت دوازدهم در حوزه زنان کارآفرین و سرپرست خانوار
معاون رئیس جمهوری در مورد عملکرد این معاونت خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های معاونت در جهت تحقق عدالت جنسیتی بوده است یعنی تفاوتی در عمل میان زنان و مردان نباشد. همچنین برای تحقق عدالت و رفع هر نوع تبعیض تا رفع مشکلات و موانع تلاش کردیم .
ارائه الگوی توان افزایی اقتصاد زنان از دیگر طرح هایی است که ابتکار به آن اشاره و تصریح کرد: الگوی توان افزایی اقتصاد زنان را در دو طرح ملی برای زنان سرپرست خانوار اجرا کردیم که با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد کارآفرین این طرح اجرا شد. در همین راستا سعی کردیم سازمان های مردم نهاد را توانمند کنیم تا بهتر کار کنند .
وی افزود: در کنار این، طرح بزرگ توان افزایی زنان روستایی و استاندارسازی محصولات کشاورزی تولیدی آنان را با جهاد کشاورزی اجرا کردیم که در این راستا حدود 50 هزار زن روستایی موفق شدند آموزش هایی را کسب کنند و حدود 500 مورد کالای برندسازی و استاندار به بازار عرضه شد .
معاون رئیس جمهوری به توسعه نقش زنان تولیدکننده در بازارهای مجازی و دسترسی به این بازارها اشاره کرد و توضیح داد: برای رسیدن به این هدف، موافقت نامه هایی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شرکت پست و وزارت ارتباطات به امضا رساندیم و آموزش های لازم ارائه شد که جواب داده و ادامه دارد .
وی تاکید کرد: زنانی که می خواهند در شبکه های بازاریابی مجازی شرکت کنند خود را معرفی کنند و این فرصت را از دست ندهند .
ابتکار در ادامه سخنان خود به حمایت از کمپین های زنان نسل تحریم و همچنین کارهای مهمی که در معرفی زنان توانمند صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: کمپین زنان نسل تحریم کمپین مجازی است که با قابلیت زنان ایرانی سر و کار دارد. اکنون هم نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای گیری مردم انجام می شود تا با معرفی این زنان الگوهای مناسب معرفی شود .
با حضور در پای صندوق رای مطالبات را به کرسی بنشانیم
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران مبتنی بر رای خاص مردم در همه ابعاد اداره می شود، درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اذعان داشت: انتخابات پیش وی، انتخابات مهمی برای همه کشور و مردم ایران است و سرنوشت ما را مشخص می کند .
وی افزود: به یمن انقلاب اسلامی ایران و شهدایی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خالصانه برای سربلندی و خوشبختی مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و زنان شهید که بتازگی کنگره 17 هزار زن شهید و جانباز برگزار شد، باید در انتخابات شرکت کرد .
ابتکار تصریح کرد: شکست حصر اقتصادی و تحریم ها جز با حضور و مشارکت و همراهی مردم در کنار دولت و البته لطف خداوند امکان پذیر نبود. حضور مردمی که سلیقه خود را به کرسی نشاندند، حضوری که با همه دلسردی هایی که عناصر داخلی هم در آن نقش دارند کمرنگ نشد و مردم هر جا که دیدند اتفاقی افتاده به صحنه آمده اند تا خلاف مطالبات آنان اتفاقاتی نیافتد .
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه انتخابات پیش رو از این جهت اهمیت مضاعف دارد که در آستانه تحولات بین المللی هستیم، تاکید کرد: انشالله همه پای کار بیایند و سلیقه و خواست خود را به کرسی بنشانند زیرا هیچوقت نباید اجازه دهند دیگران برای کشور تصمیم بگیرند بلکه خود بیایند و برای آینده تصمیم بگیرند .
وی یادآور شد: یقینا زنان کارآفرین نقش کلیدی برای به کرسی نشاندن سلیقه و خواست و اراده مردم دارند و امیدواریم هر یک از شما، جامعه اطراف خود را برای شرکت در انتخابات دعوت کند و اجازه ندهد مردم سالاری که دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی و خون شهدا و مردم ایران است آسیب ببیند و سلیقه دیگرانی که فکر می کنند می توانند از این روش ها استفاده کنند به کرسی بنشیند .
ابتکار تاکید کرد: انشالله در 28 خرداد شاهد حرکت عظیم از مردم باشیم و شما زنان کارآفرین که همواره پیشگام بودید حرکت کنید و کسانی را برای هدایت سکان دولت بنشانید که مسایل کارآفرینی و اقتصاد کلان کشور را خوب درک کنند و برای آن فکر و برنامه داشته باشند .
نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم که از 19 فروردین ماه آغاز شده بود، با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد و به زودی از برگزیدگان قدردانی می شود .
این انتخابات از اسفند 1397 با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند .
زینب الله دوست، نرگس شفایی و اعظم پارسا از شهر مشهد استان خراسان رضوی، طاهره اصلانی از شهر پلدختر استان لرستان، سحر یوسفوند از شهر بوشهر استان بوشهر، راشین رستمی از شهر روانسر استان کرمانشاه، مهسا قنبرزاده و ملیحه نظیری سارخانلو از شهر اردبیل استان اردبیل، صبریه مرادعلی نیا از شهر پهله و زینب جابری از شهر دهلران استان ایلام، فاطمه مشرقی مقدم از شهر بیرجند استان خراسان جنوبی، ثریا زائراومالی از شهر نکا استان مازندران، ناهید اقبالی از شهر کرج استان البرز، شادی پیروزی از شهر رشت استان گیلان و آسیه موسوی از شهر تربت حیدریه استان خراسان رضوی کارآفرینان برگزیده شهری این دوره هستند .
همچنین زرین تاج کامل پورجید از روستای جید استان اردبیل، سارا پارسیانی از روستای چقربش قارداش استان گلستان، فاطمه غلامی از روستای حاضرمیل استان ایلام، لیلا حامیان رودسری از روستای ویشکاننک استان گیلان و طیبه رحمانی نعیم آبادی از روستای سلیمان آباد زرند استان کرمان به عنوان کارآفرینان برگزیده روستایی با رای مردمی انتخاب شدند .
در مجموع یک هزار و 858 نفر توسط این زنان کارآفرین مشغول به کار شدند که از این میان یک هزار و 138 نفر به صورت مستقیم و 720 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال یافته اند .
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود .
منبع: ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/311542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم