عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

قرارگاه حوزوی انقلاب از 29 خردادماه صدای رسای مردم ایران است سیاسی

قرارگاه حوزوی انقلاب از 29 خردادماه صدای رسای مردم ایران است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به‌تشکیل قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی گفت: این قرارگاه از 29 خردادماه صدای رسای مردم ایران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه فوق که درحال حاضر مردم را به حضور باشکوه درانتخابات دعوت می‌کند ، از 29 خردادماه برای نگه داشتن ظرفیت‌های مردمی سراسر کشور برای نقد کردن وعده‌های معیشتی دولت منتخب فعال خواهد بود.
وی با بیان اینکه در راس این وعده‌ها، وعده شکل گیری یک دولت مردمی مقتدر و متعهد به‌آرمان‌های اساسی انقلاب و مردم قرار دارد، گفت: این قرارگاه به‌انتخاب برترین‌ها و بهترین‌ها از میان جوانان کشور برای اداره کشور به‌منتخب مردم کمک می‌کند.
وی در ادامه احیای نظارت عمومی و مردمی بر رفتار شخص رئیس جمهوری و 6 هزار مدیر میانی را نیز از دیگر ویژگی‌های قرارگاه مذکور خواند و گفت: اگر دولت منتخب مردم در مسیر مبارزه با فساد دچار موانعی در داخل و خارج کشور است، این قرارگاه خود را به‌حرکت در مسیر مبارزه با جریانی که نفعش در حضور مفسدان و نفوذی‌ها در کشور است، متعهد می‌داند.
شعبان زاده همچنین افزود: این قرارگاه دولت منتخب را در مسیر مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی و بنیادینی که مردم تقاضا دارند و همچنین نابسمانی‌هایی که در حوزه بورس و اقتصاد بر مردم ناجوانمردانه تحمیل شده، شتاب می‌دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: قرارگاه حوزوی انقلاب چند ستاد مردمی ملی با نام‌های ملت امام حسین (ع)، مردم ایران، تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی با حضور بیش از 400 هسته تبلیغی جهادی در کشور و روحانیانی که به‌طور انفرادی از طریق قرارگاه به‌سراسر کشور اعزام می شوند، دارد.
وی اضافه کرد: لشکر سایبری سه هزار و 500 نفری که هم اکنون مردم را دعوت به‌مشارکت حداکثری در انتخابات می‌کند نیز از دیگر ستادهای این قرارگاه است که از 29 خرداد با محوریت و پیشگامی قرارگاه حوزوی انقلاب صدای رسای مردم خواهند بود.
شعبان زاده گفت: برای این قرارگاه هیچ فرقی ندارد که چه کسی منتخب مردم می‌شود از این رو بیانیه‌ای را خطاب به‌همه کاندیداهایی که الان در میدان رقابت انتخاباتی هستند منتشر کرده‌است.
وی تصریح کرد: به‌نمایندگی از مردم ایران از بدخلقی‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی شد، به‌شدت معترض و منتقد هستیم.
وی افزود: بداخلاقی‌هایی که توسط برخی از کاندیداهای خاص شد نه مسائل مردم بود، نه حکایت از فرهنگ عمومی مردم داشت و نه در راستای تامین اولویت‌های مردم بود.
شعبان زاده ادامه داد: از 29 خرداد بر پایه این بیانیه و ظرفیت‌های مردمی کشور به‌طور متحد، یکپارچه و منسجم با همه کسانی که از میان مردم دلشان برای آینده ایران می تپد صدای مردم را قدرتمندانه، منظم و منسجم در سطوح مختلف به‌دولت منتخب خواهیم رساند.
وی گفت: اگر قرارگاه بتواند این ماموریت بزرگ را تعقیب کند، قطعا چهار سال آینده مشکل مشارکت نخواهیم داشت، مردم موقعی امیدوار می شوند که از میان خودشان جمعی قیام نموده و رای آنها را نقد کنند.
رئیس قرارگاه حوزوی انقلاب نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مقدمات این قرارگاه از سال‌ها پیش فراهم شده بود ولی به‌لحاظ سخت افزاری و عملیاتی از تابستان 99 به‌منظور پی‌جویی تحقق اهداف انقلاب اسلامی توسط حوزه‌های علمیه و همچنین پیگیری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حوزه انقلابی آغاز به‌کار کرد.
حجت الاسلام محمد مهدی محسنی افزود: این قرارگاه هدف اولیه و کوتاه مدت خود را پی‌گیری گفتمان سازی برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار داد.
وی گفت: دلیل جدی و میدانی ما برای شکل‌گیری قرارگاه حوزوی انقلاب تجمیع و سامان‌دهی کانون‌ها و تشکل‌های مردمی و جهادی بوده که در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله، شیوع بیماری کرونا و حتی مسائل انقلاب اسلامی مانند اف. ای. تی.اف، برجام، سند 2030 و مسائل دیگر همکاری داشتند.
وی افزود: تشکیل این قرارگاه مورد توجه و تحسین مسئولان و بزرگان حوزه از جمله آیات سید هاشم حسینی بوشهری و علیرضا اعرافی قرار گرفته است.
محسنی با بیان اینکه اکنون در ابتدای راه هستیم و دولت حزب اللهی و منتخب مردم نیز که شکل بگیرد، کارمان به‌اتمام نرسیده و مسائل فراوان داریم، ماموریت این قرارگاه را قرار دادن روحانیت به‌عنوان صدای مردم در پیگیری تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: درست است که مسائل و مشکل‌ها و نارسایی‌ها و بدبینی‌ها و دل زدگی‌هایی به‌روحانیت ایجاد شده، ولی همچنان مردم به‌نهاد روحانیت اعتماد ویژه ای دارند.
وی یادآور شد: کار اصلی ما پی‌جویی انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری مردم، تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و ارائه شاخص‌ها و معیارهای انتخاب اصلح می‌باشد.
رئیس قرارگاه حوزوی انقلاب با اشاره به‌برنامه‌های آینده این قرارگاه گفت: پس از انتخابات که دولت متخب مستقر شود، کار ما بیشتر خواهد شد، و مردم را در استیفای حقوق خود نمایندگی می کنیم.
وی در تبیین کارهای عمده‌ای که در این راستا صورت می‌گیرد بیان داشت: تلاش داریم تا یک مشارکت و معاضدت جدی و میدانی را با منتخب مردم در تعیین مدیران، مسئولان و وزیران و مدیران میانی داشته باشیم.
وی یادآور شد: حدود 6 هزار مدیر میدانی در کل کشور نیاز داریم، که روحانیت بواسطه اعتماد و همچنین تخصص و کارشناسی که دارد، در این زمینه انجام وظیفه می‌کند.
محسنی با بیان اینکه پیشنهادهایی را از مراکز مختلف حوزوی و جامعه نخبگانی دریافت کرده و به‌دولت ارائه می‌کنیم، افزود: ما نظارت‌ها و و مراقبت‌های ویژه خود را خواهیم داشت، چرا که نامزدها و کاندیداها حرف‌هایی زدند و شعارهایی دادند و برنامه‌ها و وعده‌هایی داشتند، از این رو مطالبه‌های مردمی که در این خصوص وجود دارد را دنبال خواهیم کرد.
رئیس قرارگاه حوزوی انقلاب در ادامه خاطرنشان کرد: این قرارگاه مردم را در مبارزه با انحراف‌های مختلف مانند اشرافی گری، باند گرایی، قبیله گرایی که ممکن است در مسائل آینده حکمرانی و دستگاه های حاکمیتی ایجاد شود، نمایندگی خواهد کرد.
وی شناسایی و سامان دهی ظرفیت‌.های مردمی برای اصلاحات اساسی و بنیادین به‌ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ را نیز از جمله محورهای این قرارگاه ذکر کرد و گفت: سعی می‌کنیم، یک جریان مطالبه گر محترمانه و صمیمانه در عین حال قاطعانه به‌نمایندگی از مردم داشته باشیم.
وی گفت: ما یک نظارت متعهدانه ای را برای انجام مسئولیت‌های دولت، شورای شهر و حتی مجلس شورای اسلامی آغاز می‌کنیم، البته نه به این شکل که قرارگاه بخواهد این کار را بکند، بلکه مردم را به‌صحنه می‌آوریم‌.
محسنی در پایان بیان کرد: خدمتگزار و تسهیل گر کانون‌های مردمی، تشکل‌های انقلابی و نهادهایی که امور فرهنگی را دنبال می‌کنند و وظیفه دارند که این امور را دنبال نمایند، هستیم.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 حوزه علمیه قم
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/311679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

تقویم روز و اوقات شرعی سه‌شنبه 28 فروردین 1403 افق قم

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم

اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم

اجرای طرح ناظران افتخاری در قم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

حمایت دانشگاهیان قم از عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»

لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم

واگذاری 80 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

80 مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند

میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم اجرا شد

معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال 1402

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

بلاتکلیفی همچنان گریبان گیر نماینده قم در فوتسال

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

اردوی تیم ملی والیبال نشسته با حضور 2 نماینده از قم برگزار می شود

طرح ملی «ناظران افتخاری» در قم اجرا می‌شود

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

پله فرار تونل غدیر قم سال 1403 احداث می‌شود

تولد نوزادان در قم افزایش یافت

سرانه 31 مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم

اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

بودجه 1000 میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال 1403

به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم

بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال 1403

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

شکنجه بی‌ رحمانه همسر با یک دلیل که باورکردنی نیست

دستگیری قاتلی که همه از او می ترسند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403