عصر قم

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

لزوم روشنگری برای مقابله با تبلیغات دشمن/مشارکت حداکثری باشد سیاسی

لزوم روشنگری برای مقابله با تبلیغات دشمن/مشارکت حداکثری باشد
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- بی تدبیری‌های داخلی باعث شده دشمنان سعی در ایجاد نا امیدی در بین مردم کنند و به همین دلیل روشنگری درباره موضوعات مختلف کشور در شرایط فعلی ضروری است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- مجید نعمتی: شرایط انتخابات 1400 به گونه‌ای رقم خورده است که بی تدبیری‌های داخلی و وضعیت بد اقتصادی از یک سو و تبلیغات و هجمه‌های دشمنان این مرز و بوم از سوی دیگر باعث شده است که تردیدهایی در دل برخی از مردم برای شرکت در انتخابات شکل گیرد. قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی همواره مروج و تبیین کننده ارزش‌ها در میان مردم کشور بوده است. از همین رو چهره‌ها و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی قم با ارائه سخنانی، به ضرورت شرکت در انتخابات پرداخته‌اند.
ناامیدی دشمنان با شرکت در انتخابات
حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در این رابطه می‌گوید: هر روز صبح وقتی که تلویزیون را روشن می‌کنیم، بعد از اذان صبح و بعد از نماز، دعای عهد را می‌شنویم؛ بعد از هر نماز واجب، دعای فرج را می‌شنویم و در زمان‌های مختلف در شبانه روز از طریق رسانه حدیث شریف کسا را می‌خوانیم. دعای هفتم صحیفه سجادیه، دعای کمیل، دعای ندبه، دعای توسل، زیارت آل یاسین و مناجات‌های گوناگون را از طریق رسانه می‌شنویم. یعنی ما پیرو امام زمان و اهل بیت علیهم السلام هستیم.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: این مطالب را به این دلیل عرض کردم که مملکت ما، مملکت امام زمان ( عج ) است و مربوط به شخص خاصی نیست. دشمن تمام همّ و غم خود را گذاشته است بر اینکه مردم را نسبت به اصل نظام که وابسته به اهل بیت علیهم السلام است، سست کند.

عصر قم


وی افزود: همه ما اعتقاد به امام زمان داریم. بیایید مملکت امام زمان را یاری کنیم؛ بیایید آنهایی که دشمن امام زمان علیه السلام هستند و آنهایی که هم و غمشان را بر این گذاشته‌اند که نام امام زمان محو شود را مأیوس و ناامید کنیم. حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی چیزی است که شاید حضرات معصومین علیهم السلام از ما می‌خواهند چون دشمن ایران، دشمن امام زمان علیه السلام است.
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع نیز درباره حضور مردم در انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام داشتند، توصیه کردند که همه مردم نسبت به مشارکت حداکثری، تواصی به حق کنند. در واقع حضرت آقا فرمودند که همه مردم دو تکلیف دارند؛ یکی تکلیف حضور در انتخابات و دوم اینکه همه همکاران، خانواده، دوستان و مرتبطان خود را دعوت به حضور در انتخابات کنند.
بیش از 90 درصد قدرت اجرایی در کشور متعلق به رئیس جمهور است
کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: دعوت دیگران به مشارکت، امروز برای ما مصداق اصلی نصرت و یاری ولیّ است؛ همه ما موظفیم ولیّ جامعه را که به نوعی با او بیعت کرده‌ایم، یاری کنیم. امروز مطالبه حضرت آقا از ما تلاش برای دعوت دوستان و آشنایان و همکاران و اطرافیان برای مشارکت حداکثری است.
وی افزود: امروز از جهات مختلف، صحنه بسیار حساسی است مخصوصاً از دو جهت؛ یکی به دلیل اینکه رئیس جمهور در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین قدرت را در تعیین سرنوشت و تغییر سرنوشت وضعیت زندگی ما دارد. رهبر انقلاب در سخنرانی امسال فرمودند که آنچه رؤسای قوا و فرماندهان نیروهای نظامی از اختیارات دارند، طبق قانون در مقابل اختیارات و قدرت رئیس جمهور کمی بیش از صفر و یا چند درصد است. بنابراین اگر ما بتوانیم در انتخاب رئیس‌جمهور، خوب و مؤثر حضور پیدا کنیم، در واقع بیش از 90 درصد وضعیت کشور را مستقیماً اثر گذاشتیم.
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به جهت دوم گفت: نکته دوم این است که به خاطر برخی مشکلات که در این سال‌ها به اوج رسید و مسائلی که در ذهن و وضعیت زندگی مردم تأثیر منفی داشت، عده‌ای از مرتبطان و همکاران ما ممکن است که در جمع مرددان باشند یعنی کسانی که برایشان این سوال پیش آمده است که آیا شرکت در انتخابات با شرکت نکردن فرقی در تغییر اوضاع دارد یا نه.
ایجاد عزم برای مشارکت از طریق ارتباط‌گیری با افراد مردد
وی ادامه داد: تکلیفی که به نظر می‌رسد اولویت دارد این است که خودمان را مکلف بدانیم که در بین اطرافیان، کسانی که در حالت تردید هستند را مصمم کنیم که قطعاً تأثیر حضور در انتخابات برای تغییر اوضاع، خیلی بیشتر از شرکت نکردن است. فرض می‌کنیم که در فهرست مخاطبین تلفن خود یا در بین همکاران و همسایگان، فهرست چند صدنفره وجود دارد، نگاهی به فهرست می‌کنیم و با اولویت کسانی که تصمیم به مشارکت ندارند، باید برنامه‌ریزی کنیم که آنها را جذب به مشارکت کنیم.

عصر قم


این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: وضعیت فکری و روحی این افراد مشابه یکدیگر نیست. یک نفر را می‌توان با استدلال و برهان قانع کرد ولی شخص دیگر را باید با گفتگوی دوستانه جذب کرد و همین که درد دلش را بیان کند، تخلیه می‌شود و آرام می‌شود. شخصی را می‌توان با موعظه و یادآوری ارزش‌ها دعوت به انتخابات کرد. بعد از فهرست کردن اطرافیان، باید برای هر یک از آنها یک روشی را طراحی و با این روش ارتباط‌گیری کرد.
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: نکته مهم در این ارتباط گیری ها این است که قرار نیست با ژست هدایت و ارشاد و تحکم جلو برویم بلکه باید صحبت کنیم و نظر آنها را در مورد اوضاع فعلی و چگونگی مؤثر بودن در جامعه بخواهیم. ما تا روز انتخابات فرصت داریم هر تعدادی را که می‌توانیم از این فهرست، مصمم به حضور در انتخابات کنیم.
وی افزود: به این نکته باید توجه داشت که ما تنها کسانی نیستیم که با این اشخاص در ارتباط‌اند بلکه به محض اینکه از ما جدا شوند، در شبکه‌های اجتماعی هزاران مبدا ورود اطلاعات در اختیار است که ممکن است نظر او را تغییر دهد پس باید از همین الان تا روز انتخابات این ارتباط را استمرار دهیم تا مطمئن شویم او هر نکته و دغدغه‌ای دارد، در گفتگو و تعامل با ما حل کند.
دوام انقلاب وابسته به حضور مردم است
کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: مسئله آخر این است که از این به بعد هر سخنرانی و مناظره و فیلم تبلیغاتی که دیدیم این نکته به ذهن بیاید که ما در این صحنه تبلیغات چند نفر را مجاب کرده‌ایم که مشارکت کنند. فرصت باقیمانده را باید قدر بدانیم. این باور رهبر معظم انقلاب است که اگر مردم در میدان حضور نداشتند، این انقلاب یک سال هم دوام نمی‌آورد. انشاالله با حضور حداکثری خودمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کنیم و به برکت این حرکت بتوانیم تغییر جدی در وضعیت امروز و فردای جامعه ایجاد کنیم.
مهدی سلحشور نیز درباره ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: امروز قرارگاه حسین بن علی علیه السلام، ایران است. اگر جمهوری اسلامی ایران آسیب ببیند، بیت الله الحرام ، قرآن و حرم های اهل بیت علیهم السلام آسیب می‌بیند؛ این جمله از حاج قاسم عزیز است.
مداح اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: امروز در موقعیت ویژه و حساسی قرار داریم؛ دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند که این انتخابات درخور شأن ملت ایران برگزار نشود و در کمین‌اند به هر بهانه‌ای مثل وضعیت بد اقتصادی، بی تدبیری‌هایی که در این سال‌ها دیدیم، کرونا ، گرانی و… انتخابات را سرد و بی روح و بی رمق کنند. اگر اینچنین شود، دولت بعدی از هر جناحی که باشد با یک رأی حداقلی برآمده از مشارکت پایین مردم، پشتوانه قوی نخواهد داشت و آن وضعیت، به ضرر کشور خواهد بود و همان چیزی است که حاج قاسم از آن می‌ترسید.
ما اهل کوفه نیستیم
وی افزود: دشمن کمر همت بسته است که این اتفاق بیفتد و وقت آن است که ما اثبات کنیم که واقعاً اهل کوفه نیستیم و واقعاً کشور خود را دوست داریم و با یک همت بلند از این گردنه به سلامت عبور کنیم. هیئتی‌ها و امام حسینی‌ها، اربعینی ها و منتظران امام زمان، این روزها نمی‌توانیم به تنها رأی دادن فکر کرد بلکه هر هیئتی باید چندین نفر را همراه خودش بیاورد و با این هجمه سنگین دشمن مقابله کند.

عصر قم


سلحشور ادامه داد: وظیفه داریم با افرادی که به هر دلیلی تصمیم نگرفته‌اند که در انتخابات شرکت کنند، صحبت کنیم و نسبت به شرایط موجود توجیه کنیم و به آنها بگوییم که حضورشان چقدر ارزشمند است و نبودن آنها چقدر می‌تواند به مملکت ضرر بزند. باید اطرافیان را راضی کنیم و شرایط را برایشان کاملاً توضیح دهیم.
مداح اهل بیت علیهم السلام افزود: از دوستان و فامیل و همکاران و همسایگان و اطرافیان بخواهیم که محکم پای صندوق‌های رأی بیایند و تردید نکنند که این استقامت شأن و هر رأی شأن، مشت محکم بر دهان دشمن است. ما داخل کشور قطعاً دارای اختلاف سلیقه هستیم اما اصل شرکت در انتخابات، مشت محکم زدن است بر دهان دشمنان.
وی در پایان گفت: ملت ما، امت ما، اربعینی ها و امام حسینی‌ها ثابت می‌کنند که پای ضربه زدن به دشمن که پیش بیاید، همه باهم یک صدا هستند و در کنار یکدیگر می‌ایستند؛ امسال تنها رأی نمی‌دهیم و با جمعی رأی دادن، قطعاً روح حاج قاسم عزیز را شاد خواهیم کرد.
با توجه به هجمه‌های خارجی و ضعف مدیریت در داخل کشور، علاوه بر اینکه اصل شرکت در انتخابات ضروری است، انتخاب یک مدیر و رئیس جمهور کارآمد به دست پرتوان مردم غیور ایران اسلامی نیز واجب و لازم است تا در سال‌های آینده، مردم و کشور را به جایگاه درخور بازگرداند و مسیر پیشرفت این مرز و بوم را هموار سازد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/311839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد