عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

تلاش برای احیای واحدهای تولیدی راکد درقم تا لزوم حمایت از کارآفرینی اقتصادی

تلاش برای احیای واحدهای تولیدی راکد درقم تا لزوم حمایت از کارآفرینی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - اولویت سازمان صنعت درقم احیای واحدهای تولیدی راکد ،بحرانی شدن پدیده ریزگرد درقم ،برخورد قاطع دستگاه قضایی قم با متصرفان غیرقانونی اراضی ،عملیاتی شدن طرح تحول کشتی قم،نگران کننده شدن افزایش میزان مصرف آب از جمله اخبار هفته گذشته قم است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز اقامتی ،آزادی 45 زندانی به مناسبت دهه کرامت ،دعوت هفت کشتی گیر قم به اردوی تیم‌های ملی ،مقام اول قمی‌ها در پرداخت صدقات درکشور ،ثبت‌نام 23 هزار شهروند قمی در مرحله جدید اقدام ملی مسکن، رسیدگی به 99 درصد پرونده‌های رسوبی در قم ،لزوم حمایت از کارآفرینی و تولید در قم،دوگانه سوز شدن 3900 خودروی عمومی ،انتصاب فرمانداران شهرستان‌های جدید جعفرآباد و کهک از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.
اولویت سازمان صنعت درقم احیای واحدهای تولیدی راکد
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از مهمترین برنامه‌های دارای اولویت این سازمان در سالجاری،‌ احیای واحدهای تولیدی راکد استان و بازگرداندن آن‌ها به چرخه فعالیت است.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ تاکید کرد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، 6 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در زمینه تولید صنایع نساجی،‌ غذایی و فلزی، با ایجاد اشتغال برای 68 تن و سرمایه ثابت 714 میلیارد ریال،‌ فعال شده و به‌چرخه تولید بازگشته‌است.
لزوم حمایت از کارآفرینی و تولید در قم
استاندار قم ضرورت توجه به‌امر تولید را ضروری دانست و گفت: تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند که کارآفرینی و تولید را پشتیبانی و حمایت کنند.
بهرام سرمست در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یک واحد تولید فرش ماشینی درمنطقه صنعتی نیزار قم درگفت و گو با خبرنگاران افزود: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال نیز که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست، وظیفه و مسئولیت ما دو چندان شده، از این رو در سطح استان نه تنها واحدی تعطیل نشده بلکه هر هفته یک واحد تعطیل و راکد را به‌مدار تولید بر می‌گردانیم و یک واحد را که از واحدهای موفق است و طرح توسعه انجام داده را هم به‌افتتاح می‌رسانیم.
آزادی 45 زندانی به مناسبت دهه کرامت
روابط عمومی دادگستری کل قم اعلام کرد: مسئولان قضایی استان دستور آزادی 45 نفر از زندانیان غیرامنیتی و واجد شرایط را در دهه کرامت صادر کردند.
حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری، حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم و معاونان دادستان به همراه بیش از 70 نفر از قضات شعب بازپرسی، دادیاری و اجرای احکام کیفری و ناظر زندان از بازداشتگاه ساحلی، زندان مرکزی قم، اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی و زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت استان بازدید و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کردند.
بر اساس این گزارش،‌ در این بازدیدها مسئولان قضایی استان و قضات دادسرای قم از نزدیک و به‌صورت چهره به چهره با تمامی زندانیان متقاضی دیدار و درخواست‌های آنان در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به‌صورت جداگانه بررسی کردند و دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.
دعوت هفت کشتی گیر قم به اردوی تیم های ملی
رئیس هیات کشتی قم با اشاره به دعوت هفت کشتی گیر از این استان در اردوهای تیم ملی گفت: قم در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان دارای 2 نماینده و در اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان دارای پنج نماینده است.
هادی علیایی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در دوازدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ، علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی دو فرنگی کار قمی دعوت شده‌اند.
رئیس هیات کشتی قم افزود: همچنین در چهارمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، پنج تن از ورزشکاران این استان به این اردو دعوت شدند.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز اقامتی قم
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به تعطیلی 16 ماهه مراکز اقامتی استان به دلیل شیوع کرونا، گفت: تمامی مراکز اقامتی قم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، آماده پذیرایی از مسافران و زائران هستند.
مهدی نصر هفته گذشته درگفت و گویی اظهار کرد:از شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا در ایران بیش از یک سال و چهار ماه می‌گذرد ودر این مدت بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی قم تعطیل شدند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری قم افزود: تعطیلی تمام هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه مسافرهای استان به دلیلی شیوع کرونا، ضربه سختی به صنعت گردشگری استان وارد کرد.
انجام یکهزار و 495 بازرسی از نانوایی‌های قم
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، یکهزار و 495 مورد بازرسی از نحوه فعالیت نانوایی‌های استان انجام شد.
احمد رضا سمیعی نسب هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تاکید بر این که عملکرد نانوایی‌ها به صورت مستمر در کانون توجه بازرسان سازمان صنعت استان قرار دارد، بیان کرد: در همین رابطه در جریان بازرسی‌های صورت گرفته 202 مورد پرونده تخلف به ارزش یک‌میلیارد و 368 میلیون ریال توسط بازرسان سازمان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شد.
مقام اول قمی‌ها در پرداخت صدقات در کشور
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: کمیته امداد این استان در سال 99 با وجود کرونا و مشکلات مالی مردم، با جذب بیش از 162 میلیارد ریال صدقه، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.
اکبر میرشکار با قدردانی از مردم و خیران این شهر، افزود: سرانه مشارکت هر فرد قمی در سال 99 در واریز صدقه را بیش از 120 ریال بوده‌است.
وی اضافه کرد: به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم که به خاطر کرونا و تحریم به وجود آمده، درخواست‌های نیازمندان از کمیته امداد افزایش‌ یافته است.
ثبت‌نام 23 هزار شهروند قمی در مرحله جدید اقدام ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در ثبت‌نام مرحله جدید طرح اقدام ملی مسکن که از هجدهم خردادماه آغاز شد، حدود 23 هزار متقاضی موفق به ثبت‌نام در سامانه شدند.
حسن صبوری در این زمینه افزود: این متقاضیان باید در اسرع وقت مدارک خود را در سامانه مسکن اقدام ملی به نشانی https://tem.mrud.ir/ بارگذاری کنند.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام جدید، تکمیل ظرفیت ثبت‌نام مرحله اول شهر قم و تعداد سهم اختصاصی یک هزار و 755 واحد است که بعد از پالایش و بررسی احراز شرایط متقاضیان، افراد بر اساس سهم تعیین شده به پروژه‌ها معرفی و متصل خواهند شد.
ضرورت ایجاد پارک جنگلی برای مقابله با ریزگردها درحاشیه قنوات قم
امام جمعه شهر قنوات قم با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست منطقه،‌ گفت: برای مقابله با ریزگردها و کمک به حل مسائل زیست محیطی،‌ در حاشیه شهر قنوات پارک جنگلی ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: توجه ویژه به موضوع محیط زیست و همچنین ساماندهی مناسب پسماندها باید مورد توجه جدی مسئولان مدیریت شهری باشد تا شهروندان بیش از گذشته شاهد محیطی سالم و پاک در محیط پیرامون خود باشند.
عملیاتی شدن طرح تحول کشتی قم
رئیس هیات کشتی قم با اشاره به عملیاتی شدن طرح تحول در این رشته ورزشی گفت: استعدادیابی،‌ سرمایه گذاری هدفمند در رده‌سنی پایه، ارتقای کمی و کیفی و همچنین طراحی و اجرای خلاقانه ترین لیگ کشتی کشور، از جمله اقدام های این هیات در قالب طرح تحول است.
هادی علیایی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: عمده‌ برنامه‌های این هیات بر اساس طرح تحول کشتی قم معطوف به استعدادیابی و سرمایه‌گذاری هدفمند در رده‌سنی پایه است.
وی ادامه داد: به همین منظور مسابقات لیگ کشتی در ردهای سنی پایه به سبکی نو در این استان طراحی شده است که می توان آن را خلاقانه ترین لیگ کشتی در کشوردانست.
نگران کننده شدن افزایش میزان مصرف آب در قم
مدیرعامل شرکت آبفا قم، گفت: در مدت سپری شده از سالجاری میزان مصرف آب در قم نسبت به سال‌های قبل، بسیار افزایش یافته که این میزان با توجه به سختی‌های تامین آب برای استان، نگران کننده‌است.
علی جان صادق‌پور هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، بیان کرد: امسال با رشد 13درصدی میزان مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شدیم و ادامه یافتن این روند مشکل جدی بر سر تامین آب مورد نیاز قم ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: کل آب مصرفی قم در سال گذشته حدود 97 میلیون متر مکعب بوده‌است که پیش بینی ما این است که امسال این میزان با توجه به رشد مصرف به بیش از 120 میلیون متر مکعب رسد.
رسیدگی به 99 درصد پرونده‌های رسوبی در قم
رئیس کل دادگستری قم گفت: زمان دادرسی پرونده‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرده و به 99 درصد پرونده‌های رسوبی که طی سال‌های قبل در این استان ثبت شده بود، رسیدگی شده‌است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری درجمع خبرنگاران، افزود: درحال حاضر در دستگاه قضایی استان قم موضوعی به‌عنوان اطاله دادرسی نداریم و همه پرونده‌ها به‌روز است.
وی اضافه کرد: حتی بعضی پرونده‌ها که قانون اجازه می‌دهد، در دادگاه‌های تجدیدنظر بدون تعیین وقت رسیدگی می‌شود و قاضی رای صادر می‌کنند.
انتصاب فرمانداران شهرستان‌های جدید جعفرآباد و کهک قم
با حکم استاندار قم سرپرست فرمانداری شهرستان‌های جدید جعفریه و کهک قم منصوب شدند.
ذبیح الله عبداللهی به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد معرفی شد.
همچنین امیرعباس بقایی نیز به‌عنوان سرپرست فرمانداری کهک منصوب شد.
دوگانه سوز شدن 3900 خودروی عمومی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای اجرای طرح دو گانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی درکشور، سه هزار و 900 خودروی مشمول طرح درقم به‌صورت رایگان 2گانه سوز شده‌است.
سید محمود طاهری با اشاره به‌تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستمر و تداوم اجرای طرح ملی، ثبت‌نام و تبدیل رایگان خودروهای بنزین سوز به‌ سی.‌ان.‌جی در استان اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون بالغ بر چهار هزار و 300 دستگاه خودرو عمومی ثبت نام نموده که سه هزار و 939 دستگاه از خودروهای مذکور به‌سیستم دوگانه سوز سی‌.ان.جی تبدیل شده‌است.
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی قم بیان کرد: مالکان خودروهای مشمول که تاکنون جهت استفاده از طرح مذکور اقدم نکرده‌اند می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه GCR.NIOPDC.IR برای گازسوز کردن وسلیه نقیله خود اقدام کنند.
بحرانی شدن پدیده ریزگرد درقم
مدیرکل محیط زیست قم گفت: عدم تخصیص حقابه‌ها از عوامل مهم در افزایش کانون‌های گرد و خاک و ریزگرد نمکی در این استان و بحرانی‌تر شدن این پدیده زیست محیطی است.
سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: کاهش بارندگی در سال آبی گذشته و خشکسالی بی‌سابقه 50 سال گذشته وضعیت بحران گرد و غبار در قم را بغرنج تر کرده‌است.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم
سه پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم، هفته گذشته طی مراسمی با حضور استاندار قم افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح دیگر بااعتبار500 میلیارد ریال آغاز شد.
استاندار قم در این مراسم با بیان اینکه مسائل زیست محیطی همواره یکی از دغدغه های مهم بشر بوده است افزود: با بازگشت و توجه به محیط زیست از دخل و تصرف به آن پشیمان خواهیم شد.
بهرام سرمست با تاکید بر لحاظ نمودن تعادل و مدیریت دانش و تجربه در مواجهه با محیط زیست خاطرنشان کرد: باید ضمن رعایت دغدغه‌های زیست محیطی به الگوهای مدرن هم پایبند بود و همانطور که حامی صنعت هستیم حامی محیط زیست نیز باشیم.
برخورد قاطع دستگاه قضایی قم با متصرفان غیرقانونی اراضی
دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری پنج نفر از اراذل‌واوباش حادثه حمله به یگان و ناوگان شهرداری، تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با تصرفات غیرقانونی اراضی، قانون‌شکنان و اخلالگران حقوق عمومی برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب هفته گذشته در این زمینه افزود: بر اساس گزارش‌های متعدد ضابطان و شکایات مردمی در مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه قلعه صدری و حضور افراد شرور و عدم تمکین نسبت به قوانین شهرداری پس از اخطارهای متعدد و تذکرات قانونی، دستورات قضایی برای برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز صادر شد و عملیات اجرایی آن صورت گرفت.
عوامل اجرایی رفع تصرف شهرداری قم که با حضور نماینده نیروی انتظامی درحال رفع تصرف در اراضی کشاورزی بودند، توسط سودجویان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفتند و 2 خودروی شهرداری نیز به آتش کشیده‌شد.
تلاش برای رفع موانع تولید
استاندار قم گفت: تا پایان دولت دوازدهم، همچون گذشته همه تلاش خود را برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید به کار خواهیم گرفت.
بهرام سرمست درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم افزود: 38 چالش و مانع پیش روی تولید که در سطح ملی احصاء و تدوین شده است، برای تصویب نهایی و رفع ایرادات، در اختیار استان ها و دستگاههای اجرایی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید با دقت این چالش ها و راهکارهای برطرف ساختن آنها را بررسی کنند، گفت: این راهکارها گام مؤثری برای رفع موانع تولید بوده و هرکدام از آن موارد اجرا و عملیاتی شود، تأثیرگذار خواهد بود.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/313509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

هشدار نارنجی هواشناسی در قم صادر شد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

لاغری در عرض دو هفته

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری