عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای گذشته،

روند افزایشی تولید لوازم خانگی تا عبور صادرات قم از مرز 38 میلیون دلار اقتصادی

روند افزایشی تولید لوازم خانگی تا عبور صادرات قم از مرز 38 میلیون دلار
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - عبور صادرات قم از 38میلیون دلار، شهرک الغدیر قم بهترین مکان برای سرمایه گذاری ،روند افزایشی تولید لوازم خانگی در قم ،اختصاص 120 میلیارد ریال برای اصلاح ساختار مرغداری‌های قم وبهره برداری و کلنگ زنی 20 طرح امداد و نجات از اخبار هفته گذشته قم بود.

تامین آب چالش اساسی استان قم ،صدور 621 فقره مجوز صنفی ، تکمیل زنجیره تولید در قم نیازمند یک واحد خودروسازی ،افتتاح خط تولید واشکوت ، ، رونمایی از نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC داخلی ،افتتاح کارخانه نوآوری به‌زودی درقم ،لزوم فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای گسترش نواحی صنعتی ،آزادی 44 نفر از زندانیان قم هم‌زمان با هفته قوه قضاییه، احداث نخستین بوتیک هتل قم ، یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی منوریل قم،کسب مدال در رشته کشتی ساحلی از دیگر اخبار هفته گذشته است.
عبور صادرات قم از 38میلیون دلار
مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در سه ماهه نخست سالجاری به 38 میلیون و 462هزار و 536 دلار رسید. 
اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: درهمین رابطه 45هزار و 250 تن کالا از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از رشد 153 درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: ارزش صادرات بسته‌های پستی و مطبوعات از گمرکات استان قم نیز در این مدت به حدود 90 هزار دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 99، صد در صد رشد داشته‌است. 
روند افزایشی تولید لوازم خانگی در قم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس برنامه‌های اقتصادی استان، تعداد واحدهای تولید کننده لوازم خانگی در قم افزایش یافته و سطح تولید این محصولات روند رو به رشدی خواهد داشت.
محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: تولید لوازم خانگی در قم از جمله اولویت‌های سازمان صنعت استان است چرا که تولید این محصولات اشتغال زیادی ایجاد می‌کند و همچنین به عنوان صنعت پیشران موجب شکل‌گیری خیلی از صنایع پایین دستی می‌شود.
تکمیل زنجیره تولید در قم نیازمند یک واحد خودروسازی
استاندار قم با اشاره به‌ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این استان برای تولید خودرو گفت: برای تکمیل زنجیره تولید در قم به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم.
بهرام سرمست درآیین راه اندازی خط تولید واشکوت درشهرک صنعتی محمود آباد قم اظهار داشت: قم به‌لحاظ همجوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد. 
افتتاح خط تولید واشکوت
خط تولید واشکوت(مورد استفاده در کاتالیست خودرو) به مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در شرکت مبدل خودروی پاک قم به بهره‌برداری رسید.
شرکت مدبل خودروی پاک نخستین واحد تولیدی کشور است که موفق به تولید این محصول راهبردی در صنعت خودروسازی شده‌ و با داخلی سازی آن صرفه‌جویی ارزی و ارزش افزوده اقتصادی قابل توجهی نصیب کشور کرده‌است.
شرکت مبدل خودروی پاک، تولید کننده مونولیت مورد استفاده در کاتالیست خودرو (تولید هسته کاتالیست خودرو با هدف کاهش آلایندگی‌های گاز خروجی موتور صورت می‌گیرد) با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار عدد محصول در تولید سال با سرمایه گذاری ثابت 300 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 31 تن در زمینی به مساحت حدود 20 هزار متر مربع در شهرک صنعتی محمود آباد قم قرار دارد.
احداث نخستین بوتیک هتل قم
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: نخستین بوتیک هتل قم با حجم سرمایه‌گذاری 180 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این استان در حال احداث است.
علیرضا ارجمندی هفته گذشته در بازدید از روند ساخت اولین هتل بوتیک استان در گفت و گویی اظهار کرد: این هتل بوتیک با بازسازی و تغییر کاربری بخشی از خانه تاریخی سلامتی‌ها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
وی با بیان این‌که بخشی از خانه تاریخی سلامت‌های قم بازسازی و باقی آن تحت نظارت شورای‌فنی میراث‌فرهنگی قم به هتل بوتیک تبدیل می‌شود، افزود: این طرح، یک هزار و 793 متر مربع زیربنا دارد و برای 17 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.
بهره‌برداری و کلنگ زنی 20 طرح امداد و نجات
با حضورکریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار قم آیین کلنگ زنی، افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های امدادی،درمانی،حمایتی،آموزشی و فرهنگی در مجتمع هلال احمر این استان برگزار شد.
مدیرکل جمعیت هلال احمر قم در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: این طرح‌ها عمدتا در 15 ماه گذشته و به‌همت خیران سلامت با اعتبار دو هزار میلیارد ریال انجام شده‌است.
محمدرضا بهرامی رونمایی از خودروهای امدادی، محوطه سازی پایگاه امداد و نجات بخش سلفچگان و بازسازی سازه‌های امدادی و آموزشی را از دیگر طرح‌ها خواند و گفت: آغاز عملیات اجرایی ساختمان و پایگاه امداد و نجات شهرستان جعفریه، افتتاح 6 خانه هلال و 6 کانون طلاب و همچنین راه اندازی استودیوی آموزش کمک‌های اولیه نیز از جمله دیگر طرح‌ها می‌باشند.
رونمایی از میز شینه تمام اتوماتیک CNC داخلی
نخستین نمونه میز شینه تمام اتوماتیک CNC داخلی که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان قم طراحی و تولید شده است، هفته گذشته طی آئینی رونمایی شد.
در این آئین که در شهرک صنعتی شکوهیه و با حضور اسماعیل قادری فرد رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از نخستین نمونه داخلی ماشین با فناوری بسیار بالای پانچ و برش شینه مسی CNC با مدل صنعتی HBC-CP.CNC200 رونمایی شد. این دستگاه تنها در سه کشور جهان تولید می‌شود.
صدور 621 فقره مجوز صنفی درقم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری،‌ 621 فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با ایجاد اشتغال برای یک هزار و 553 تن در استان صادر شد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: به طور میانگین به ازای هر پروانه کسب برای 2.5 تن شغل ایجاد می‌شود، همچنین میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف استان به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود.
افتتاح کارخانه نوآوری به‌زودی درقم
یس پارک علم و فناوری قم با اشاره به امضای تفاهم سه جانبه برای ساخت کارخانه نوآوری استان گفت: احداث این کارخانه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت دانشگاه ادیان آغاز شده و هم اکنون مراحل نهایی ساخت آن در حال انجام است.
سید حسین اخوان علوی‌ هفته گذشته درآئین رونمایی از نخستین نمونه میز شینه تمام اتوماتیک CNC داخلی در سالن همایش های شهرک صنعتی شکوهیه قم، با بیان اینکه اواخر دهه 70 پارک های علم و و فناروی در کشور شکل گرفته است افزود: زیست بوم فناوری استان قم در سال 91 تاسیس شده و امروز با گذشت حدود 9 سال از فعالیت این پارک، زیست بوم فناوری این استان با بهره برداری از کارخانه نوآوری تکمیل می شود.
لزوم فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای گسترش نواحی صنعتی
استاندار قم با اشاره به‌در دستور کار قرار داشتن توسعه نواحی صنعتی در این استان بویژه در 2 شهرستان جدید کهک و جعفریه گفت: باید زیرساخت‌های لازم را برای این اقدام فراهم کنیم.
بهرام سرمست در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تالار کرامت استانداری قم همچنین افزود: به‌تازگی در راستای توسعه زمین‌های قابل واگذاری به‌شهرک‌های صنعتی استان مصوبه ای را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مبنی بر الحاق 87 هکتار به‌شهرک صنعتی شکوهیه داشتیم که آن را در پاسخ به‌تقاضاهای جدید پیگیری کردیم.
وی طرح احداث کارخانه چادر مشکی با کمک ستاد اجرایی فرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: پیگیری‌هایی که برای تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان چه در رابطه با برق و همچنین آب صورت گرفته، نتیجه بخش بوده است.
آزادی 44 نفر از زندانیان قم
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: هم‌زمان با هفته قوه قضاییه و در سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، دستور آزادی 44 نفر از زندانیان واجد شرایط در بازدید مسئولان قضایی و قضات دادسرای قم از مجموعه زندان استان قم، صادر شد.
در این جلسه از طرح پایش و غربالگری زندانیان، دادستان قم و معاونان دادستان به همراه بیش از 70 نفر از قضات شعب بازپرسی، دادیاری، اجرای احکام کیفری و ناظر زندان از بازداشتگاه ساحلی، زندان مرکزی قم، اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی، زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت استان بازدید کردند.
رایگان شدن مصرف برق 20 درصد از مشترکین
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برق بیش از 20 درصد از مشترکین در این استان رایگان است و این دسته از مشترکین مجاز هستند در ماه‌های خرداد تا شهریور ماهانه تا 200 کیلووات به‌صورت رایگان برق مصرف کنند.
سید محمدرضا غفوری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ناحیه بندی کل مناطق کشور و قرارگیری استان قم در منطقه سه گرمسیری، افزود: مشترکین بر اساس میزان مصرف برق به سه دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم‌مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند.
وی به افزایش 17 درصدی نرخ برق برای مشترکین خوش مصرف و پرمصرف از ابتدای امسال خبر داد و اضافه کرد: 60 درصد از مشترکین برق استان قم جزو مشترکین خوش مصرف هستند و مصارف ماهیانه این دسته از مشترکین در ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور بین 200تا 1000 کیلووات می‌باشد.
اختصاص 120 میلیارد ریال برای اصلاح ساختار مرغداری‌های قم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: طی‌ سال‌های گذشته طرح اصلاح ساختار واحدهای مرغداری استان به جد در دستور کار قرار گرفته و تاکنون برای عملیاتی ساختن آن بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌است.
علی اصغر همت درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بهسازی و نوسازی واحدهای مرغداری فعال درقم موجب ارتقاء شاخص های بهره‌وری و افزایش عملکرد و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها در راستای کاهش تلفات و کنترل سلامت طیور پرورشی در مرغداری‌های استان شده‌است.
یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی منوریل قم
مدیرکل سازمان بازرسی قم گفت: هزینه راه‌اندازی پروژه منوریل این استان، حداقل یکهزار تا یک هزار و 350 میلیارد تومان برآورد شده‌است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود طالبی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از طرح منوریل، افزود: جمع کردن منوریل به این سادگی نیست و مسئولان استانی نیز سر دو راهی مانده‌اند.
اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
تامین آب چالش اساسی استان قم
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به افزایش نسبی دما و کاهش بارندگی و لزوم اصلاح الگوی مصرف در بین شهروندان گفت: تامین پایدار منابع آبی یکی از چالش های مهم و اساسی پیش روی این استان است.
بیژن سلیمانپور درجلسه شورای اطلاع رسانی استان قم، افزود: موضوع آب چالش بزرگ کشورهای خاورمیانه تا سالهای آینده خواهد بود و بحران آب در غرب آسیا فاجعه آمیز است.
شهرک الغدیر قم بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری
استاندار قم با اشاره به آماده شدن زیرساخت های شهرک صنعتی الغدیر قم گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، این شهرک بهترین مکان برای جذب سرمایه گذاران سراسر کشور است.
بهرام سرمست هفته گذشته در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهرک‌صنعتی الغدیر قم با اشاره به ظرفیت های خاص این استان گفت: قم نقطه مواصلاتی 17 استان کشور است که به دلیل قرارگرفتن در شعاع 120 کیلومتری تهران، توان جذب سرمایه گذار از سراسر کشور در صنایع مختلف را دارد.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت شهرک های صنعتی استان برای جذب سرمایه گذار ادامه داد: شهرک های صنعتی استان از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند و این امر ظرفیت ویژه ای را برای قم فراهم کرده است.
کسب مدال در رشته کشتی ساحلی
رئیس هیات کشتی قم گفت: کشتی گیر این استان با کسب مدال نقره رقابت‌های کشتی ساحلی ،قهرمانی کشور در انزلی، توانست نخستین مدال تاریخ قم در این رشته ورزشی را به ثبت برساند.
هادی علیایی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیم کشتی ساحلی استان قم در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مسابقات قهرمانی کشور در بندر انزلی حضور داشت، افزود: محمدجواد پوربابا از قم در وزن منفی90 کیلوگرم این رقابت موفق به کسب مدال نقره شد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/314838/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت

کنکور 1403 در قم با حضور بیش از 17 هزار داوطلب

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

کنکور سراسری سال1403 در قم آغاز شد

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا