عصر قم

آخرين مطالب

دولت آینده با حمایت سازمانهای مردم نهاد مراکز «خانه امن» را توسعه دهد معاونت امور زنان و خانواده

دولت آینده با حمایت سازمانهای مردم نهاد مراکز «خانه امن» را توسعه دهد
  بزرگنمايي:

عصر قم - بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور

بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه بیش از 90 مرکز خانه امن با همکاری سازمانهای مردم نهاد و بهزیستی مشغول به کار هستند، گفت: امیدوارم زمینه برای توسعه این مراکز فراهم شود و دولت آینده هم با همین نگاه این مراکز را توسعه دهد و از بخش غیر دولتی و سازمان مردم نهاد حمایت کند، این فرصت فراهم باشد که به شکل اساسی با آسیب ها در حوزه های مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند .
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور طی بازدید خود از دو خانه امن "راه نوین" و "آتنا" و یک مرکز اورژانس اجتماعی به همراه وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بخش مهم و ارزشمند کار سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی در موضوع زنان و کودکان و آسیب ها است؛ چه زنان و کودکان در معرض آسیب و چه آسیب دیده، این یک واقعیت در جامعه ما است که سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی کارهای خوبی را با هم پیمانی خوب و اعتماد خوبی که با سازمانهای مردم نهاد وجود دارد، انجام داده‌اند .
وی با اشاره به مرکز خانه امن "راه نوین"، گفت: در اینجا سرمایه اجتماعی واقعا مردم هستند و سازمانهای مردم نهادی که عاشقانه و فداکارانه می‌آیند و با انگیزه معنوی که دارند اثر بخشی کارشان از دولت بالاتر است. محور بحث‌ مراکزی که در زمنیه زنان در معرض آسیب کار می‌کنند، همیشه توان افزایی و آگاهی بخشی و ایجاد جریان خوب امید و اعتماد سازی با مردم محلی است که بیش از 90 مرکز با همکاری سازمان مردم نهاد و سازمان بهزیستی کار می‌کنند و این خیلی با ارزش است. همچنین این مراکز با اورژانس اجتماعی پیوند دارند .
ابتکار افزود: قطعا بخشی از این مراکز باید حاکمیتی باشند و بخشی باید از حمایت قوه قضاییه و اگر مداخله لازم باشد از نیرو انتظامی برخوردار باشند، اما بخشی از کار هم به مردم واسپاری شده که خیلی مهم است که این بخش بیشتر جنبه توان افزایی و آموزش و کاهش آسیب ها و افزایش مهارت ها و مهارت زندگی دارد .
وی با اشاره به خانه امن آتنا، فعالیت در زمینه خانه‌های امن را کاری مهم، ارزشمند و پر دردسر دانست و تصریح کرد: این مجموعه موفق، ازحدود دو سال قبل فعالیت می کند ولی از قبل هم فعالیت‌های ارزنده ای داشت که مورد حمایت سازمان بهزیستی است که خیلی خوب است چون توانسته کار خود را توسعه دهد.
وی ادامه داد: کار این خانه امن بسیار تخصصی است و مددکارهای تخصصی در حوزه روانشناسی و حقوقی و ... دارد. مساله اول آنها بازگشت به خانواده در صورت امکان است که از تلاش و کار ارزشمند آنها تشکر می‌کنم. خانه امن آتنا از جمله ایستگاه‌هایی است که در شرایط موجود جامعه نیاز به چنین ایستگاه‌هایی داریم. شاید مدتی این نیاز انکار می‌شد اما برای جلوگیری از آسیب‌ها نیاز به کمک، مددکاری و مشاوره این ایستگاه‌ها داریم. امیدوارم دولت بعد، مسئولین و دست اندرکاران به وجود چنین ایستگاه هایی توجه داشته باشند .
وی ادامه داد: امیدوارم خیرینی که در این زمینه گام بر می‌دارند موفق باشند، کار مهم و ارزشمند و پر دردسری است. کار آسانی نیست چراکه سر و کله زن با افراد آسیب دیده‌ای است که پیچیدگی زیادی دارد. معاونت زنان دوره تخصصی با همکاری سازمان بهزیستی در ماه های اخیر برای تشکل‌هایی که علاقمند هستند در حوزه زنان آسیب دیده کار کنند برگزار کرد که تشکل‌ها تجربه خانه آتنا را آنجا از نزدیک دیدند و اتفاق خوبی بود. امیدوارم این دوره‌ها ادامه پیدا کند و تشکلهایی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند با نگاه علمی وارد موضوع شوند و تجربه تشکل‌های دیگر را ببینند .
در بخش دیگر این بازدید، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان آسیب دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند و راه بازگشت به خانواده و جامعه را انتخاب کنند می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال پس از حرفه آموزی در مراکز استفاده کنند، این وام از محل وام اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی به مبلغ 100 میلیون تومان است که از محل بند ب تبصره 16 اختصاص پیدا می‌کند و به صورت قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند برایشان در نظر گرفته و وسیله ای شود تا زنان آسیب دیده اجتماعی راه جدیدی را در بستر خانواده و جامعه تجربه کنند .
اورژانس اجتماعی یکی از شبکه های بسیار موفق مداخله در بحران های اجتماعی
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، دربازدید از خط 123 اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی یکی ازشبکه های بسیار موفق و یکی از ساختارهای شکل گرفته و اصولی مداخله در بحران های اجتماعی در کشور است که در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر دنیا براساس گزارش‌ها و بازدیدهای که داشتیم ازیک ساختار نسبتا پیشرفته و موثر برخوردار است که بسیار اهمیت دارد.
ابتکار افزود: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، از ابتدای دولت دوازدهم یکی از راهبردهای کاری خود را حمایت از اورژانس اجتماعی به دلیل آشنایی با آن قرار داد.
وی با اشاره به اینکه از دوره آقای خاتمی تشکیل این مجموعه با موانع و مشکلاتی روبرو بود بیان داشت: اما با این حال به توجه به اهمیت مسئله معتقد بودیم که چقدر این مجموعه می تواند نقش آفرین باشد.
وی با بیان اینکه حدود 43 مرکز اورژانس اجتماعی کشوردرطول این دوره چهارساله را از نزدیک بازدید کرده است خاطر نشان کرد: ساختار این مجموعه، بسیار ساختار خوب است ولی متاسفانه مشکلاتی مثل مشکل استخدامی دارد که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است ولی با موانعی مواجه شدند که خوشبختانه لایحه‌ای را ارایه دادند که انشالله این لایحه موانع را برطرف خواهد کرد.
ابتکار با تاکید براینکه این ساختار باید تقویت و حفظ شود گفت: زحماتی که در دوره دولت دوازدهم برای اورژانس اجتماعی انجام شده بسیار ارزشمند است ما هم در معاونت زنان و خانواده، علاوه بر نشست های تخصصی، جلساتی برای حمایت از تشویق کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی برگزار کردیم که خیلی مهم است چراکه باید به خود مراقبیتی و خود شکوفایی کارشناسان توجه داشته باشیم چون آنها درخط اول مواجهه با آسیب ها هستند و اگر قوی باشند، به طورقطع آثارو نتایج خوبی خواهد داشت. وی افزود: این که مجموعه توانسته کاررا برروی نت بیاورد واز فرصت‌هایی که اینترنت فراهم کرده استفاده کند خیلی ارزشمند است چراکه باید از فناوری‌ها استفاده کرد تا خدمات در بهترین شکل خود به مردم ارائه شود.
اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی
وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه، ما شاهد بودیم که معاون رییس جمهوردرامورزنان و خانواده در سفرهای استانی خود به اورژانس اجتماعی توجه ویژه ای داشتند ودر مراکز اورژانس اجتماعی و در مراکز مربوط به زنان و خانواده حضور داشتند گفت : این معاونت، موجب امید و انگیزه دادن به همکاران ما در بخش دولتی و غیردولتی بودند و همیشه راهنمای مجموعه سازمان بهزیستی در حوزه زنان و خانواده بوده وهستند.
وی افزود: زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب و تغییر مسیر دهند برای بازگشت به جامعه وخانواده می توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال بعد ازحرفه آموزی که در اینگونه مراکز خواهد داشت استفاده ‌کنند.
وی از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل بند "ب" تبصره 16 به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدارخبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم که این امروسیله ای باشد برای اینکه کمک کند تا زنان آسیب‌های اجتماعی بتوانند راه جدیدی را برای زندگی در درون خانواده و در بستر جامعه تجربه کنند.

عصر قم


عصر قم


عصر قم


عصر قم


عصر قم


عصر قم


عصر قم


منبع: ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/317300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود