عصر قم

آخرين مطالب

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم:

جهاد دانشگاهی مظهر امید آفرینی در جامعه است سیاسی

جهاد دانشگاهی مظهر امید آفرینی در جامعه است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به حرکت جهاد دانشگاهی در جهت رفع نیازهای کشور گفت: جهاد دانشگاهی مظهر امید آفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رستمی صبح سه شنبه در تشریح مهم‌ترین دستاوردهای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی مظهر امیدآفرینی در جامعه است و مسیر فعالیت‌های خود را در جهت رفع نیازهای کشور با اتکا به خود و ایجاد امیدآفرینی در جامعه طی کرده است، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم نیز در راستای همین هدف و همچنین ماهیت دانشگاه علمی و کاربردی از دو بخش علمی و کاربردی تمام توان خود را به کار گرفته است که حس امید به آینده را در بین دانشجویان خود ایجاد کند. امکان رسیدن به درآمد و شغل پایدار با تحصیل در این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای شاخص این مرکز است، این مهم با وارد شدن این مرکز به فعالیت‌های اجتماعی، بازار کار، ارتباط مستمر با صنعت مرتبط و.... به دست آمده است.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم افزود: هم اکنون این مرکز با حدود 20 مجموعه تفاهم نامه معرفی نیروی تکنسین و تخصصی امضا کرده است و 3 پروژه استانی را در دستور کار خود دارد که از ظرفیت اساتید و دانشجویان در این بخش‌ها استفاده می‌کند. البته برگزاری دوره‌های تکمیلی در قالب تک پودمان و تک درس نیز در راستای توانمندسازی دانشجویان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه طراحی و بسته بندی هم از ظرفیت‌هایی است که این مرکز برای امیدآفرینی در بین دانشجویان خود ایجاد کرده است که دو هسته نوآور متشکل از دو تیم دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی هم اکنون در این مرکز مستقر هستند.
رستمی در خصوص میزان تعامل مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با سایر نهادهای علمی و دستگاه‌های استان و میزان تأثیرگذاری این مرکز نیز تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی به عنوان بخش دانشگاهی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با الگوبرداری از منش و فرهنگ و مدیریت جهادی این نهاد انقلابی و تعامل با سایر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در استان و کشور، ارتباطات خود را به عنوان یک دانشگاه برقرار کرده است، در حال حاضر این نهاد با دانشگاه‌های قم، آزاد اسلامی، صدا و سیما و پردیس فارابی دانشگاه تهران دارای تفاهم نامه‌های همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که قرار است از ظرفیت‌های طرفین در جهت بهبود ظرفیت‌ها استفاده شود.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در برنامه‌های این مرکز قرار گرفته است که نمونه آن همکاری در راه اندازی پویش قربان تا غدیر است که با همکاری شهرداری قم با استفاده از ظرفیت دانشجویی شکل گرفته است.
وی افزود: یکی از تأثیرات مهم این همکاری‌ها به خصوص با بخش‌های غیردانشگاهی، ایجاد یک حس اطمینان به فضاهای دانشگاهی و دانشجویی در بین آن سازمان‌ها و بخش‌های غیردانشگاهی است.
محمد رستمی ادامه داد: همواره نگاه بیرونی به فضای دانشگاهی، نگاه ویژه‌ای نبوده است و وقتی صحبت از کار دانشجویی می‌شود، همگان بر این تصور هستند که کار دانشجویی، یعنی کار بدون تعهد و ضعیف، اما این تعاملات و همکاری مراکز غیردانشگاهی می‌تواند این نگاه را تا حدود زیادی تغییر دهد که این اتفاق در ابتدای کار است و تأثیرات خود را نیز گذاشته است.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم تصریح کرد: در تعاملات با سازمان‌ها و مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی با محوریت دانشجو، یک حس اعتماد به نفس واقعی در بین دانشجویان ایجاد می‌کند و آمادگی‌های لازم را برای ورود به عرصه اجتماعی و بازار کار و تعاملات اجتماعی نیز فراهم می‌سازد.
وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های آینده مرکز علمی کاربردی در پاسخگویی به نیازهای استان گفت: یکی مهمترین طرح‌های آینده این مرکز نقش آفرینی در پاسخگویی به نیازهای استان با گرفتن یک مأموریت ویژه در استان است. در بخش‌های گذشته تا حدودی به این مهم پرداخته شد که آماده کردن نیروی انسانی توانمند و با اعتماد به نفس واقعی همواره در دستور کار این مرکز بوده و هست اما این نیروی انسانی می‌بایست در راستای نیازهای استان و تبع آن نیازهای کشور آماده شود.
محمد رستمی ادامه داد: این مرکز باید در دو سال آینده، مأموریت ویژه‌ای را در سطح استان از طریق دستگاه‌های حاکمیتی دریافت نماید. البته ذکر این نکته ضروری است که این مأموریت در راستای ماهیت و فعالیت‌های یک دانشگاه باید باشد. نیازسنجی رشته‌های جدید، بهبود سرفصل‌های رشته‌های موجود بر اساس شرایط روز جامعه و جهان، مرکز نوآوری، تعاملات همکاری با صنعت و دانشگاه‌های دیگر استان، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و.... همگی در این مسیر ایجاد شده‌اند.
وی افزود: در این بخش باید به این نکته اشاره کنم که در این مدتی که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، مأموریتی که از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم به این مرکز سپرده شد، برگزاری کلاس‌های غیرحضوری بر روی بستر سامانه آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی است که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/319937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه