عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

الحاق 1350هکتار زمین به شهرکهای صنعتی تاتامین گندم و آرد مورد نیاز قم سیاسی

الحاق 1350هکتار زمین به شهرکهای صنعتی تاتامین گندم و آرد مورد نیاز قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - الحاق 1350 هکتار زمین به‌شهرک‌های صنعتی قم ،کسب رتبه چهارم جذب تسهیلات روستایی ،تکمیل تدریجی بوستان یکهزار هکتاری قم طی چندسال آینده و تامین گندم و آرد مورد نیاز قم از جمله خبرهای هفته گذشته قم بود.

اطعام 45 هزار تن در حرم حضرت معصومه(س) در عید غدیر ، 321 فرزند یتیم سادات تحت پوشش کمیته امداد قم ، افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه شهری درقم ، آبرسانی به هفت روستای قم ، تامین گندم و آرد مورد نیاز قم ، اهدای 20 میلیارد ریال جهیزیه به‌مددجویان کمیته امداد قم ، ارائه 352 خدمت توسط دفاتر پیشخوان ، وجود 2 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و ساختار مطلوب فضای مجازی در 80 درصد مدارس از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
الحاق 1350 هکتار زمین به‌شهرک‌های صنعتی قم
استاندار قم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در رابطه با توسعه و الحاق اراضی به‌شهرک‌های صنعتی استان کارهای بسیار اساسی صورت گرفته است گفت: جمعا یک هزار و 350 هکتار الحاقات داشتیم که برای شهرک‌های صنعتی رقم کمی نیست.
بهرام سرمست درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: برای شهرک‌های صنعتی استان اقدام‌های زیربنایی و اساسی صورت گرفته، که ممکن است الان دیده نشود ولی در آینده دیده خواهد شد و برای صنعتگران نیز به‌عنوان یک زیرساخت اساسی مورد توجه است.
وی ایجاد زیرساخت‌های برق، آب و گاز را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در مورد این مسائل واقعا تلاش‌های زیادی انجام شده است و با توجه به‌شرایطی که در رابطه با برق در کشور داریم، دنبال این موضوع بودیم که بر اساس تفاهم نامه‌ها، در اولویت اعتباری استان قرار دهیم.
تامین گندم و آرد مورد نیاز قم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با وجود ذخیره‌سازی حجم مناسبی از گندم در استان مشکلی بابت تولید آرد و نان باکیفیت مورد نیاز مردم نداریم.
سعید محمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه 50 هزار تن گندم وارد قم شد که این میزان از محل گندم‌ وارداتی و گندم‌ استان خوزستان و گلستان بوده‌است و باتوجه به تامین گندم کیفی، خوشبختانه در حال حاضر مشکلی بابت تولید آرد و نان باکیفیت در استان نداریم.
وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم درقم طی سالجاری نیز افزود: امسال 9 هزار و 400 تن گندم در استان خرید تضمینی شده‌است، همچنین برنامه حمل 23 هزار تن گندم به قم تعیین شده که در آینده نزدیک وارد استان خواهد شد.
اطعام 45 هزار تن در حرم حضرت معصومه در عید غدیر
به‌همت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی و همچنین مدیریت امور خیران و هدایا و نذورات، حرم حضرت معصومه (س) 45 هزار تَن از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در روز عید سعید غدیرخم اطعام شدند.
به گزارش روابط عمومی آستان حضرت معصومه (س) از این تعداد بیش از 20 هزار غذای گرم در وعده‌های ظهر قبل از عید، شب و ظهر عید میان زائران حرم کریمه اهل بیت (س) توزیع، که بیشترین توزیع غذا با بیش از 13 هزار پُرس در ظهر عید سعید غدیر انجام گرفت و بخشی از این غذاها نیز در شام عید غدیر توزیع شد. 
همچنین برای تهیه 25 هزار پُرس غذای گرم از طرف حرم حضرت معصومه مواد اولیه شامل برنج، گوشت، لپه، روغن و رُب گوجه فرنگی تامین، و توسط 550 خادم حرم در منازلشان پخت و به‌گستره شهر توزیع شد.
در این طرح 240 خانواده از طلبه‌ها، 100 مسجد و 110 خانواده تحت حمایت گروه‌های جهادی مشارکت کردند.
ارائه 352 خدمت توسط دفاتر پیشخوان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از ارائه 352 خدمت 26 دستگاه‌ اجرایی دولتی و شرکت غیر دولتی این استان از سوی 76 دفتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد.
جواد غلام پور هفته گذشته اظهار داشت: تاکنون 352 خدمات دستگاه‌های اجرایی، 26 دستگاه شامل پُست، مخابرات، ثبت احوال، ثبت اسناد، امورمالیاتی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، بیمه سلامت، ورزش و جوانان، شهرداری ، آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، گاز، جهاد کشاورزی، محیط زیست، دامپزشکی، میراث فرهنگی، حمل و نقل جاده‌ای، مرکز بهداشت، تاکسیرانی و صندوق بازنشستگی به‌دفاتر پیشخوان استان واگذار شده است.
وی با اشاره به‌هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی استان به‌دفاتر پیشخوان، افزود: خدمات دستگاه‌های آب منطقه‌ای، راه آهن و راه و شهرسازی در اولویت واگذاری به‌دفاتر پیشخوان قرار دارند.
321 فرزند یتیم سادات تحت پوشش کمیته امداد قم
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم با بیان اینکه 321 فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد قم سادات هستند گفت: این فرزندان نیازمند حمایت‌های بیشتر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشند.
اکبر میرشکار با اعلام اینکه اکنون 27 هزار و 61 حامی از حدود پنج هزار و 601 فرزند نیازمند زیر 18 سال حمایت می کنند اظهار داشت: یک هزار و 694 هزار تَن از آنها یتیم و سه هزار و 843 تَن نیز محسنین هستند که در بین این افراد 321 فرزند یتیم و محسنین سادات وجود دارد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون شرایط اقتصادی کشور برای مردم به‌ویژه این خانواده‌ها سخت و دشوار شده است از این رو خواستار حمایت بیشتر از این فرزندان هستیم.
افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه شهری درقم
هفتمین آئین هفتگی افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری قم روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور استاندار این استان برگزار و در آن چهار طرح از جمله تله سیژ(کابل راه) بوستان علوی افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
افتتاح تله سیژ بوستان علوی، عملیات بازگشایی و تجهیز شهربازی بوستان فدک(72تن) ، عملیات اجرایی پروژه تفریحی زیپ لاین و پل معلق بوستان کوثر و همچنین بهره برداری از شبکه روشنایی بوستان علوی و بوستان غدیر از جمله طرح هایی است که در این آئین افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها شروع شد.
آبرسانی به هفت روستای قم
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی قم با اشاره به اینکه 25 روستای این استان با مشکل جدی آب مواجه هستند، گفت: از ابتدای سال جاری آبرسانی به هفت روستا به اتمام رسیده و آبرسانی به بقیه روستاها در دست اقدام است.
سرهنگ محمود داودآبادی هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کم آبی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه در گرمای تابستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان اولویتی مهم در موضوع آبرسانی به روستاها ورود کرده و رفع این مشکل را جزو ماموریت های خود قرار داده است.
وی ادامه داد: با رصد و مطالعاتی که در استان قم انجام دادیم بالغ بر 25 روستا با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند که مشکل برخی روستاها فرسودگی شبکه انتقال آب و برخی دیگر از جمله روستاهای جاده قدیم قم - تهران نبود شبکه است.
اهدای 20 میلیارد ریال جهیزیه به‌مددجویان کمیته امداد قم
در آستانه عید غدیرخم کمیته امداد امام (ره) قم 91 سری جهیزیه ازدواج به‌ارزش 20 میلیارد ریال را به‌نوعروسان و دامادهای مددجو و غیرمددجو اهدا کرد.
مدیرکل کمیته امداد قم اظهار داشت: مرحله نخست این طرح در دهه کرامت برگزار و 157 سری جهیزیه و هدیه ازدواج به‌نوعروسان و دامادهای تحت حمایت اهدا شد.
اکبر میرشکار با بیان اینکه 57 سری جهیزیه نیز به‌ارزش 320 میلیون ریال به‌نوعروسان و افرادی که ازدواج مجدد داشته‌اند تعلق‌گرفته است افزود: این جهیزیه شامل یک دستگاه یخچال ‌فریزر 13 فوت، یک دستگاه اجاق‌گاز پنج شعله، یک دستگاه ماشین لباسشویی هفت کیلوگرمی، یک دستگاه تلویزیون LED 32 اینچ، یک دستگاه جاروبرقی و یک‌تخته فرش 12 متری است.
وجود 2 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: 2 هزار و 16 هکتار از بافت شهری قم را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل داده که از نظر مباحث و عناصر کلیدی توسعه با عقب ماندگی‌های جدی روبه‌رو است.
غلامرضا جانقربان هفته گذشته در جمع خبرنگاران، افزود: از 13 هزار هکتار بافت شهری قم هزار و 580 هکتار از آن را بافت های فرسوده و 315 هکتار را نیز بافت های تاریخی تشکیل داده است.
وی یادآور شد: بی کیفیت بودن، ریزدانگی، فقر، استحکام اندک ساختمان و نقص در معابر شهری از ویژگی ها و مشکلات مهم سکونتگاه های غیررسمی شهر قم است.
به گفته وی، در محله محروم اسماعیل آباد قم 148 خانوار با حدود هزار تن جمعیت سکونت دارند که با برنامه ریزی های انجام شده تمام این خانوارها به منطقه ای در شهرک پردیسان منتقل خواهند شد.
وی با اشاره به تهیه طرح بازآفرینی و بهسازی و توسعه محلات 300 هکتار از سکونتگاه های غیررسمی شهر قم ابراز داشت: محلات دروازه ری، باغ پنبه، بازار نو و کهنه، خاکفرج، محلات شهیدان زاد، فهیمی و زنگارکی، کوچه آهنی، و امامزاده ابراهیم از محلات هدف در این طرح است.
ساختار مطلوب فضای مجازی در 80 درصد مدارس قم
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: بیش از 80 درصد مدارس این استان امکانات نسبتا مطلوبی در ساختار فضای مجازی دارند.
حمیدرضا شیخ‌الاسلام هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به غیرحضوری شدن آموزش در مدارس استان، زیرساخت‌های فضای مجازی رشد کمی و کیفی قابل‌توجهی یافته است.
وی اضافه کرد: مصمم هستیم ساختار فضای مجازی مدارس را روزبه‌روز مطلوب‌تر نماییم و استفاده بهینه‌تری از فضای مجازی داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان این‌که کمک اولیا به مدرسه اجباری نیست، درعین‌حال خاطرنشان کرد: اگر اولیا کمک نمی‌کردند امروز زیرساخت محکم در بخش‌های مختلف مدارس سطح استان نداشتیم.
شیخ‌الاسلام تصریح کرد: از آغاز ثبت‌نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده تاکنون، چند مدیر مدرسه در مساله اخذ وجه از اولیا توبیخ شده‌اند.
کسب رتبه چهارم جذب تسهیلات روستایی
استاندار قم با اشاره به عملکرد مطلوب این استان در حوزه جذب تسهیلات روستایی گفت: قم موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در این زمینه شده است.
بهرام سرمست در نشست با مدیران عامل بانک های استان، افزود: اگرچه حجم تسهیلات حمایتی از روستاییان و بخش کشاورزی نسبت به صنعت کمتر است؛ اما قم عملکرد خوبی در این زمینه داشته است و رتبه چهارم کشوری را در راستای ارائه تسهیلات از محل موضوع جزء 4 بند و تبصره 16 قانون بودجه کشور کسب کرده ایم.
استاندار قم خدمت به روستاییان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: تلاش مدیران برای رفع دغدغه های بخش روستایی در ارزیابی عملکرد ایشان لحاظ می شود.
سرمست در ادامه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی کرونا جهت حمایت از مشاغل آسیب دیده از این شیوع این ویروس گفت: بانک های عامل باید نسبت به جذب این اعتبارات از مرکز اهتمام ویژه داشته باشند.
تکمیل تدریجی بوستان یکهزار هکتاری قم طی چندسال آینده
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی و جانمایی بوستان یکهزار هکتاری قم از طی 6 سال گذشته آغاز و به تدریج تکمیل می شود و تاکنون 5 لکه این بوستان به بهره برداری رسیده است.
عباس حلوائی زاده هفته گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری ایمن و مسیرویژه پیاده روی از ویژگی های بوستان هزار هکتاری شهرداری است، ادامه داد: بوستان کوثر در 20 هکتار، باغ پرندگان در 45 هکتار، بوستان شهدای گمنام و بوستان کوهسار از لکه های بهره برداری رسیده این بوستان یکهزار هکتاری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز داشت: طی ماه های گذشته برای بررسی علمی و همه جانبه پروژه های بیشنهادی جدید کمیته تصویب طرح های شهرداری قم راه اندازی شده و در قالب این کمیته تمام مباحث مربوط به پروژه مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.
به گفته وی، سالانه 230 هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع می شود که از نظر متراژ بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار مترمربع می شود.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/320595/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان