عصر قم

آخرين مطالب

افزایش حجم مراجعه بیماران کرونایی تا کمبود تخت بیمارستانی در قم سیاسی

افزایش حجم مراجعه بیماران کرونایی تا کمبود تخت بیمارستانی در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- پیش‌بینی افزایش تعداد بستری‌های کرونایی به یکهزار نفر، هشدار درخصوص کمبود تخت بیمارستانی درقم ،‌چند برابر شدن حجم مراجعه به مراکز درمانی ، رعایت نشدن معیارهای منطقه قرمز کرونایی از اخبار کرونایی یک هفته گذشته دراستان قم بود.

تداوم روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا ،جوانان و افراد کم سن و سال قمی در معرض کرونا، لزوم سرآمد بودن قم در واکسیناسیون کرونا ، آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید در قم، تزریق واکسن کرونا به 300 راننده تاکسی‌ ، ثبت نام بیماران سرطانی برای دریافت واکسن، واکسینه شدن زندانیان و قرار گرفتن قم در لیست پنج استان برتر کشور از جهت تست سریع کرونا از دیگر اخبار کرونایی هفته گذشته قم است.
هشدار درخصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی درقم
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان کرونایی و رسیدن آمار بستری‌ها به 700 تَن در قم، در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی در این استان هشدار داد.
علی ابرازه هفته گذشته درحاشیه‌ بازدید از مراکز واکسیناسیون در قم‌، افزود: باید مدیریت تخت‌ها و آماده‌باش مراکز بیمارستان‌ها را جدی‌تر دنبال کنیم تا با کمبود تخت مواجه نشویم.
نزدیک شدن تعداد بستری‌های کرونایی در قم به‌ یکهزار نفر
رییس کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه به‌زودی شاهد افزایش بستری‌های کرونایی قم به ‌یک هزار نفر خواهیم بود، گفت: با این روند لزوم احداث بیمارستان صحرایی در قم احساس می‌شود.
احسان شریفی پور اظهار داشت: روند اشغال تخت در این پیک از بیماری، از پیک‌های دوم تا چهارم بزرگ‌تر است و با این روند، در کمتر از یک هفته، از هزار بیمار بستری فراتر خواهیم رفت.
وی ادامه داد: این حجم از بستری بیمار، بیشتر از ظرفیت‌های فعلی استان است و باید همشهریان در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند.
وی گفت: با این وضعیت، نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی احساس می‌شود پس لازم است در سطح استان پیش‌بینی‌های لازم به عمل آید و این در حالی است که هم‌اکنون با کمبود کادر درمان مواجه هستیم.
چند برابر شدن حجم مراجعه به‌ بیمارستان‌ها
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به چند برابر شدن حجم مراجع به مراکز درمانی گفت:‌هماهنگی لازم میان تمام مراکز درمانی قم صورت گرفته تا کادر درمان مورد نیاز مراکز تامین شود.
محمود پرهام افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ظرفیت‌های پذیرش ایجاد شده در بیمارستان‌ها بتوانند وارد چرخه ارائه خدمت شوند تا به‌مردم با سرعت بیشتری خدمات رسانی شود.
رعایت نشدن هیچ یک از معیارهای منطقه قرمز کرونایی درقم ‌
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در این استان، گفت: هیچ یک از معیارهای مربوط به‌منطقه قرمز کرونایی در قم رعایت نمی‌شود، ما فقط تخت‌های بیمارستانی را زیاد می‌کنیم، بدنه نحیف بهداشت و درمان پاسخگو نیست.
محمدرضا قدیر هفته گذشته در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به‌ بحران در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: ما هنوز به ‌قله پیک پنجم کرونا در قم نرسیدیم.
وی با اشاره به ‌وجود حدود 700 بیمار بستری در مراکز درمانی قم، افزود: 120 بیمار نیز بدحال هستند و روزانه بین 100 تا 120 مورد جدید را نیز بستری می‌کنیم.
وی یادآور شد: در پیک قبلی تعداد بیماران بستری حداکثر به 600 نفر رسید، ولی الان با این وضع شاید به بیمارستان صحرایی نیاز داشته باشیم.
لزوم سرآمدن بودن قم در واکسیناسیون کرونا
استاندار قم با اشاره به ‌اهمیت پیشتازی قم در موضوع واکسیناسیون کرونا، گفت: این امر را باید در عمل ببینیم و آیده‌آل و مطلوب ما نیز همین است، تکلیفی را برای دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ می‌کنیم، تا این استان در بحث واکسیناسیون هم مانند سایر مباحث دیگر سرآمد و الگو باشد.
بهرام سرمست در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به ‌بحران قم در تالار کرامت استانداری، اظهار داشت: با توجه به‌افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان، نظارت‌های بهداشتی بیشتر شود تا رعایت پروتکل‌ها از سوی شهروندان بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه مراکز تجمعی واکسیناسیون را به‌سرعت در دستور کار قرار بدهد، گفت: سه مرکز تجمعی را در شهرک پردیسان، نیروگاه و همچنین برای فرهنگیان و استادان حوزه ایجاد کند.
آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از پنجم مرداد ماه در استان‌ قم، جمعیت 58-55 ساله برای ثبت‌نام دریافت واکسن کرونا به سامانه www.salamat.gov.ir مراجعه و طبق نوبت‌دهی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.
این گزارش حاکیست، همچنین کماکان واکسیناسیون باقیمانده گروه‌های سنی بالاتر ادامه دارد.
بر اساس این گزارش،‌ هم‌اکنون چهار مرکز تجمعی تزریق واکسن کرونا شامل مرکز شماره 1: خیابان معلم ـ میدان روح‏ اله (ساعت 8:30 الی 20)، مرکز شماره 2: بلوار نیایش – مصلی (ساعت 8:30 الی 20)، مرکز شماره 3: انتهای خیابان امام موسی صدر – نمایشگاه دائمی استان (ساعت 8:30 الی 20) و مرکز خودرویی: بلوار حاج قاسم سلیمانی – پارکینگ مصلای قدس (ساعت 18 الی 21) در سطح استان فعال می‌‏باشد.
مردم بدون ثبت‌نام به‌ مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند
دبیر کمیته علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند واکسیناسیون در قم به‌خوبی در حال انجام است، اما مردم باید در سامانه پیامکی ثبت‌نام و بعد از دریافت پیامک نوبت‌دهی به‌ مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
عاطفه عابدینی در بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون استان، اظهار داشت: قم نیز همانند بسیاری از استان‌ها درگیر نوع جدید کرونا است و اکنون با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و تعداد بستری‌ها مواجه شده‌ست.
مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی قم درموج‌های کرونا
کمیته کشوری واکنش سریع کووید 19 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای بحران کرونا تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی قم توانسته موج‌های قبلی را به‌خوبی مدیریت کند.
حمید سوری هفته گذشته در جریان سفر به استان قم، افزود: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق اوضاع کرونا و به اشتراک‌گذاری تجارب قبلی در استان قم حضور پیدا کرده است.
تداوم روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در قم
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان این‌که هنوز به قله پیک بیماری در استان نرسیدیم، افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های قم رو به افزایش است و در حال حاضر با حدود 650 بیمار بستری تعداد مبتلایان به کرونا ویروس بستری در مراکز درمانی از پیک قبلی بیشتر است.
محمدرضا قدیر با بیان این‌که قدرت سرایت ویروس در پیک جدید بسیار زیاد است، اضافه کرد: با توجه به این‌که سن ابتلا در این مرحله کاهش یافته است، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام گیرد و تجمعات به حداقل برسد.
وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون افراد گروه هدف از طریق وزارت بهداشت در استان، خواستار کاهش سن گروه هدف از 58 به 50 سال در استان قم شد.
قم جزو پنج استان برتر کشور در تست سریع کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ابتلا به بیماری در قم، اظهار داشت: وضعیت بیماری استان افزایشی است، کل کشور درگیر بیماری و ویروس دلتا است و عمده شهرهای کشور قرمز و نارنجی هستند.
سیامک محبی هفته گذشته افزود: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 48 درصد گزارش‌شده است، وضعیت استان از میانگین کشور کم‌تر نیست و عادی انگاری‌ها هم افزایش‌یافته است.
وی بیان کرد: میانگین بستری‌ها 500 تا 600 نفر است و یک‌پنجم بیماران ما بدحال هستند؛ این امر حامل پیام است و آن این‌که افراد زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که وارد فاز خطرناک شدند.
واکسیناسیون زندانیان
مدیرکل زندان‌های قم گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم عملیات واکسیناسیون زندانیان قم انجام شد.
علی‌اصغر رنجبر در گفت و گویی اظهار داشت: در اجرای دستور و تاکیدهای رییس سازمان زندان‌های کشور موضوع واکسیناسیون زندانیان با جدیت در دستورکار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم، واکسن کرونا به‌زندانیان زندان‌های قم تزریق شد.
ثبت نام بیماران سرطانی درقم برای دریافت واکسن کرونا
دانشگاه علوم پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیماران سرطانی می‌توانند برای دریافت واکسن کووید 19 با مراجعه به مراکز منتخب ثبت‌نام کنند.
بیماران سرطانی در صورتی‌که در هر یک از مراکز شیمی‌درمانی بقیه‌الله(عج)، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی صدرا(فرجاد)، بیمارستان شهید بهشتی(ره) و یا بیمارستان ولی‌عصر(عج) تحت درمان هستند یا قبلا در مراکز مذکور درمان شده‌اند برای ثبت‌نام واکسن طبق برنامه اقدام فرمایید.
بر اساس این اطلاعیه، بیماران سرطانی می‌توانند به بیمارستان شهید بهشتی(ره)، بخش شیمی‌درمانی سرپایی، بیمارستان ولی‌عصر(عج)، بخش شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی، مرکز بقیه‌الله(عج) به بخش شیمی‌درمانی و مرکز صدرا، دفتر سوپروایزر مراجعه نمایند.
این اطلاعیه حاکی است: بیماران سرطانی پس از ثبت‌نام باید منتظر دریافت پیامک واکسن باشند.
لزوم قرار گرفتن گروه‌های سنی بیشتری در قم در اولویت طرح واکسیناسیون
استاندار قم با اشاره به‌اینکه واکسیناسیون کرونا مطابق سند ملی واکسیناسیون کرونا در حال انجام است گفت: امر واکسیناسیون باید در میان گروه‌های مختلف سِنی بیشتری در این استان توسعه پیدا کند.
بهرام سرمست هفته گذشته در بازدید از مرکز واکسیناسیون کرونا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا در قم بر اساس سند ملی آغاز و مرحله نخست واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز به‌اتمام رسیده و مرحله دوم هم درحال انجام است.
وی در ادامه افزود: درخواست ما از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که گروه‌های 55 سال به‌بالا و حتی 50 سال به‌بالا را نیز در دستور کار قرار بدهند.
جوانان و افراد کم سن و سال قمی در معرض کرونا
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ‌بازدید رییس این دانشگاه از بیمارستان امیرالمومنین(ع) از درگیری گسترده افراد کم سن و سال و جوانان در این استان با بیماری کرونا خبر داد.
محمدرضا قدیر هفته گذشته در بازدیدی 3 ساعته و میدانی از شرایط بیماران کرونایی بیمارستان فوق در جریان آخرین وضعیت درمانی آنان قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در این بازدید وضعیت بخش‌ های مختلف اعم از تریاژ، اورژانس، بستری، آی. سی. یو و همچنین بخش‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین حضور بیماران با سن کم و جوانان مبتلا به کرونا، از نکته‌های حائز اهمیت در این بیمارستان بود، که نشان از درگیری گسترده جوانان در موج پنجم کرونا دارد.
آیت‌الله علوی‌گرگانی واکسن ایرانی کرونا دریافت کرد
آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید عصر یکشنبه با حضور در یکی از مراکز درمانی و انتظار در نوبت، دُز اول واکسن ایرانی برکت را دریافت کرد.
وی هفته گذشته با حضور در مرکز واکسیناسیون کرونا(شماره یک) واقع در میدان روح الله بعد از گرفتن نوبت همچون شهروندان دیگر دُز اول واکسن ایرانی برکت را دریافت نمود.
تزریق واکسن به 300 راننده تاکسی‌
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم گفت: با همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی و به همت معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر استان، 300 نفر از رانندگان تاکسی قم واکسن کرونا دریافت کردند.
محمدرضا بهرامی در گفت و گویی اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونایی، روزانه تعداد زیادی مسافر توسط رانندگان جابجا می‌شود که با وجود این انتشار خطرناک ویروس کرونا و همچنین ابتلا و فوت برخی رانندگان حمل و نقل عمومی بر اثر ویروس کرونا، در اولویت قرار گرفتن این افراد برای دریافت واکسن، نقش موثری در کاهش ابتلای این بیماری ایفا خواهد کرد.
به گفته‌ وی با پیگیری‌ها و اهتمام ویژه استاندار و تلاش‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان برای اخذ مجوز واکسیناسیون رانندگان حمل‌ونقل عمومی، این طرح در استان آغاز شد.
تحقق حداکثری واکسیناسیون در دستور کار
استاندار قم با تاکید بر ضرورت تحقق واکسیناسیون حداکثری در استان گفت: باید با پیگیری از ستاد ملی کرونا، جامعه هدف واکسیناسیون گسترده‌تر شود.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کمیته استانی واکسن طی سخنانی اطلاع رسانی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون کووید 19 را خواستار شد و گفت: باید از همه ظرفیت های رسانه ای در این زمینه بهره گرفته شود.
وی با اشاره به سهم استان قم برای واکسیناسیون اظهار کرد: تحقق حداکثری واکسیناسیون در استان قم در دستور کار مسئولان می‌باشد. 
فوت 11 تَن به علت کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز جمعه گذشته اعلام کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 11 تَن به علت کرونا در استان قم فوت شدند.
محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-19 در این استان افزود: در 24 ساعت منتهی به 8 مردادماه جاری، 139 تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «قرمز» است، بیان کرد: 709 بیمار به علت بیماری کووید-19 در مرکزهای درمانی قم بستری هستند که 151 نفر بدحال هستند.
وضعیت کرونایی استان قم که از 27 خردادماه پس از 40 روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از 23 تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.
ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید19» می‌شود و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.
برچسب‌ها
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/320624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو