عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت:

پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال تا افتتاح چند طرح صنعتی درقم اقتصادی

پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال تا افتتاح چند طرح صنعتی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار قم به‌شبکه ملی اطلاعات ،92 درصد صنایع قم کوچک و متوسط است،گردشگری پایدار رکن اصلی اقتصاد قم، افتتاح چند طرح صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به‌نیازمندان از اخبار هفته گذشته قم بود.

فراهم شدن امکان ارائه آموزش‌های تخصصی به کشاورزان ، دستور آزادی 51 زندانی ، اعزام ‌1100 دستگاه ناوگان باری از قم به‌بندر امام ،لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش‌های کشاورزی و خانگی ،نوسازی بافت فرسوده قم درحد شعار، انتخاب رئیس هیات فوتبال قم ،حمایت از واحدهای تولیدی موفق از اولویت‌های مسئولان،رشد 7.6 درصدی پهنای باند مصرفی ،ابقای شهردار قم ، بهره‌برداری از فاز نخست مترو ابر پروژه مدیریت شهری از دیگر اخبار هفته گذشته قم است. 
92 درصد صنایع قم کوچک و متوسط است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 92 درصد صنایع قم کوچک و متوسط است و در توسعه صنعتی این استان نقش بسزایی دارند.
محمود سیجانی هفته گذشته درحاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چند طرح تولیدی صنعتی درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: صنایع کوچک از صنایع تاثیرگذار در توسعه صنعتی استان‌ها هستند، برای همین در موضوع اختصاص منابع نیز اولویت با این بخش است.
وی با بیان اینکه در احیا و راه اندازی واحدهای راکد نیز صنایع کوچک قطعا با تسهیلات و شرایط بهتر راه‌اندازی می شوند، گفت: به‌همین علت این موضوع مورد توجه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز است.
اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار قم به‌شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از ارایه آمار ارتباطی روستاهای استان در سامانه درگاه یکپارچه اطلاعات روستایی (دیار) خبر داد و افزود: تمام 131 روستای بالای 20 خانوار به‌شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل است.
جواد غلام پور با اشاره به‌راه اندازی نسخه عمومی سامانه یکپارچه اطلاعات روستایی(دیار) اظهار داشت: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به‌سایت http://diiar.ir از آخرین وضعیت ارتباطی روستای مدنظر خود مطلع شوند.
لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی دربخش‌های کشاورزی و خانگی قم
استاندارقم با بیان اینکه در زمینه مصرف صحیح منابع انرژی مسئولیت همگانی داریم گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی و خانگی ضروری است.
بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه مصرف آب دربخش کشاورزی و خانگی از ‌استانداردها بسیار بالاتر است افزود: باید در راستا اصلاح الگوی مصرف اقدام‌های فرهنگی لازم صورت پذیرد.
نوسازی بافت فرسوده درقم درحد شعار
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوع‌های بسیار مهم در قم است، این موضوع متاسفانه شعاری بوده و در عمل موفق نبوده‌است.
حسین اسلامی با اشاره به‌افتتاح طرح‌های شهرداری در طرح قم در مسیر تحول اظهار داشت: اولویت‌های مدیریت شهری در دوره گذشته طرح‌های سخت‌افزاری بود که روزبه‌روز افتتاح شد و باید به‌سمت طرح‌های نرم‌افزاری حرکت کنیم.
افتتاح چند طرح صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت
همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک چند طرح صنعتی هفته گذشته با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار قم در شهرک‌های صنعتی این استان به بهره‌برداری رسید.
در سفر علی رسولیان به قم فاز سوم مجتمع های کارگاهی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) قم شامل 18 واحد کارگاهی مختص مصنوعات چوبی صنایع کوچک واقع در کیلومتر 2 جاده قم گرمسار با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
گفتنی است همزمان با این افتتاح پروژه های زیرساختی این شهرک شامل شبکه 20 کیلوولت برق، شبکه توزیع گاز، آب، پیاده رو سازی به ارزش 82 میلیارد ریال وارد مدار خدمت رسانی به واحدهای صنعتی شد.
کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه 109 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه با اعتبار ریالی 136 میلیاردی تومانی نیز در بخشی از برنامه های معاون وزیر صنعت در قم به زمین زده شد.
گردشگری پایدار رکن اصلی اقتصاد قم
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: گردشگری پایدار، رکن اصلی و کلید توسعه اقتصادی استان است.
علیرضا ارجمندی هفته گذشته در گفت وگویی بیان کرد: هم‌اکنون گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان است. اما با توجه به ظرفیـت‌هـای موجود، گردشگری مـی‌توانـد سهم بیشتری در اقتصـاد اسـتان داشتـه باشـد.
وی ادامه داد: گردشگری بایـد بـر اساس برنامه‌ریزی دقیق توسعه یابد، لذا این موضوع بدون مطالعات و پژوهش‌های علمی ممکن نیست.
هدف‌گذاری تولید 27 هزار و 516 تن گوشت درقم
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته 27 هزار و 516 تن گوشت قرمز طی سالجاری در استان تولید خواهد شد.
عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان تولید گوشت قرمز در استان با مشارکت فعال بهره برداران این بخش در سه گونه دامی گاو، گوسفند و شتر محقق می‌شود. 
وی افزود: در همین رابطه امسال، 22 هزار و 109 تن گوشت گاو، چهار هزار و 876 تن گوشت گوسفند و 531 تن گوشت شتر در استان قم تولید خواهد شد. 
بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم ابر پروژه مدیریت شهری
استاندار قم گفت: با تأمین واگن‌های قطار شهری امیدواریم دریکی دوماه آینده شاهد بهره‌برداری از خط یک مترو شهری قم به‌عنوان یکی از ابر پروژه‌های مدیریت شهری باشیم.
بهرام سرمست هفته گذشته درمراسم افتتاح طرح‌های خدمات شهری، فرهنگی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه مترو، بیان داشت: در این زمینه با بهره گیری از ظرفیت های ملی پیگیر موضوع تأمین واگن از شهرداری‌های مختلف هستیم تا بزودی، پروژه مترو را در راستای خدمت به زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) به بهره برداری برسانیم.
انتخاب رئیس هیات فوتبال قم
مجمع انتخابی هیات فوتبال قم پس از وقفه‌ای چندین ماهه و کش و قوس های فراوان روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی برگزار و قدرت الله باقری به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.
این مجمع انتخاباتی که در پشت درهای بسته هتل المپیک قم برگزار شد، قدرت الله باقری، محسن رمضان بیگی،‌اکبر روح پرور، بیگدلی و یدالله یامولا به عنوان کاندیدا اعلام شده بود که در نهایت قدرت الله باقری با 10 رای به ریاست این هیات به مدت چهار سال انتخاب شد.
محسن رمضان بیگی در این مجمع موفق به کسب 4 رای شد ضمن اینکه اکبر روح پرور و دکتر بیگدلی قبل از رای گیری انصراف خود را اعلام کردند.
ابقای شهردار قم
روابط عمومی شهرداری قم روز هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سید مرتضی سقائیان نژاد، برای سومین بار از شورای اسلامی شهر قم رای اعتماد گرفت و شهردار ماند.
در این اطلاعیه آمده است: در جلسه علنی صبح شنبه شورای اسلامی شهر قم، سید مرتضی سقائیان نژاد برای سومین بار از سوی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار شناخته شد.
اطلاعیه حاکی است: وی که با 18 سال سابقه، پیشکوست‌ترین شهردار کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، در سال 94 و با تصمیم شورای شهر چهارم برای شهرداری قم برگزیده شد؛ سقائیان نژاد، دو سال بعد و با تشکیل پنجمین شورای شهر نیز در سمت خود با 13 رای ابقا شد.
رشد 7.6 درصدی پهنای باند مصرفی قم
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم از رشد 7.6 برابری پهنای باند مصرفی درسال 1400 نسبت به‌خردادماه 1396 خبرداد.
جواد غلام پور با تاکید برضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح به‌ویژه درایام شیوع اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان موجب شده تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی استان 220 گیگابیت بر ثانیه است و پهنای باند مصرفی درسال 1400 در بیشترین حالت به 160 گیگابیت برثانیه رسیده است که درمقایسه با سال 1396 که 21 گیگابیت برثانیه بوده رشد 7.6 درصدی داشته است.
حمایت از واحدهای تولیدی موفق از اولویت‌های مسئولان
استاندار قم با بیان اینکه قدم‌های جدی و موثری در راستای حمایت از واحدهای صنعتی استان برداشته شده که الحاق زمین از جمله آن است، گفت: حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی قم به‌ویژه واحدهای موفق از اولویت‌های استانداری است و از کارآفرینان و صنعتگران حمایت می‌کنیم.
بهرام سرمست هفته گذشته درحاشیه بازدید از شهرک‌ صنعتی شکوهیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به‌اینکه به‌لحاظ جغرافیایی در شعاع 120 کیلومتری پایتخت قرار داریم، متقاضیان سرمایه‌گذاری زیادی برای این استان وجود دارد.
وی افزود: به‌همین علت نیاز داشت که اراضی ملی و اراضی که متعلق به‌ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است را در قالب تفاهم‌نامه‌ و بر اساس مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌شهرک‌های صنعتی الحاق کنیم.
پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به‌نیازمندان قمی
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) قم گفت: درچهار ماه نخست سال جاری بیش از 25 میلیارد ریال وام اشتغال به‌نیازمندان قمی پرداخت شد و 112 خانوار تحت حمایت نیز خودکفا شدند.
مهرداد مصلح با اشاره به‌اینکه مدیران این نهاد در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تمام ظرفیت‌ها و تلاش خود را برای اشتغال نیازمندان به‌کار گرفتند اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 107 فقره تسهیلات اشتغال بهکمتقاضیان نیازمند واجد شرایط با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی با بیان اینکه 53 فقره وام از طرح‌های سال‌جاری و تکمیلی سال گذشته از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده‌است، گفت: 10 فقره تسهیلات نیز با مشارکت بانک مهر ایران و 44 وام نیز از محل منابع امدادی پرداخت شد.
فراهم شدن امکان ارائه آموزش‌های تخصصی به کشاورزان قمی
کارشناس بخش کشاورزی قم با تاکید بر اهمیت ارتقای مهارت‌های تخصصی در میان بهره‌برداران این بخش، گفت: با فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی کشاورزی در قم، امکان ارائه آموزش‌های تخصصی به کشاورزان استان به خوبی فراهم شده‌است.
فرهاد عباسی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قم یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه کشاورزی به خصوص بخش دامپروری به شمار می‌آید و به همین دلیل هرگونه سرمایه‌گذاری در ارتقای مهارت بهره‌برداران، از اهمیت ویژه‌ای برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی استان برخوردار است.
دستور آزادی 51 زندانی درقم
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: هم‌زمان با ماه محرم و عزای سالار شهیدان، دستور آزادی 51 زندانی از سوی مسئولان قضایی این استان صادر شد.
رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قم هفته گذشته به همراه جمعی از قضات از مجموعه زندان قم بازدید و دستور آزادی 51 نفر از زندانیان غیرامنیتی و واجد شرایط را صادر کردند.
اعزام ‌1100 دستگاه ناوگان باری از قم به‌بندر امام
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای قم گفت: به‌منظور حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی استان،از 17خرداد تا 17 مردادماه سال‌جاری یکهزار و 100 دستگاه ناوگان باری، از قم به‌بندر امام خمینی (ره) اعزام شد.
محمد حسن کلهری اظهار داشت: با توجه به‌دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان متبوع، به‌منظور حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مانند کنجاله سویا، جو و ذرت استان، از نیمه دوم خرداد ماه 1400، اعزام ناوگان باری از مبدا قم به‌مقصد بندر امام آغاز شد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/323020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو