عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

فعال شدن 50 واحد صنعتی تا درآمد 98 میلیارد تومانی گمرکات قم اقتصادی

فعال شدن 50 واحد صنعتی تا درآمد 98 میلیارد تومانی گمرکات قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - درآمد 98 میلیاردتومانی گمرکات، افتتاح طرح‌های بزرگ کشاورزی قم درسالجاری، فعال شدن 50 واحد صنعتی،چالش کمبود آب در 21 روستا و یک شهر قم ،مقاوم سازی 30 درصد مدارس،رشد 50 درصدی مرسولات ثبتی پست از اخبار هفته گذشته قم بود.

افتتاح مجتمع کارآفرین درقم، آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی 22 هکتاری شهرک پردیسان ، افزایش 10 درصدی ازدواج درقم ، ساماندهی بنگاه های املاک ، ورود به عرصه تیم‌داری انتظار از هیات فوتبال،حفر و بهسازی 11 حلقه چاه آب ، نفوذ 117 درصدی نرخ نفوذ اینترنت سیار و ثابت ،تدارک کودهای یارانه‌ای برای کشت پاییزه قم ،انجام 651 خدمت دستگاه‌های اجرایی از بستر دولت الکترونیک از دیگر اخبار هفته گذشته قم است. 
درآمد 98 میلیاردتومانی گمرکات قم
مدیرکل گمرکات قم گفت: درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه به 98 میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.
اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در بخش صادرات مقدار76هزار و 761تن انواع کالا از قبیل سرب، انواع هیدروکربن، مفتول مسی، انواع گرانول و کفش و صندل به ارزش 76 میلیون دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش54 درصد و از نظر وزن 101 درصد رشد داشته‌است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بخش واردات، افزود: طی مدت یاد شده مقدار 19هزار و 844تن کالا از قبیل اجزا و قطعات ماشین لباسشویی، اجزا و قطعات یخچال، اجزا وقطعات موتور سیکلت و قطعات دوچرخه از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش 87میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت درصد و از نظر ارزش یک درصد رشد داشته‌است.
فعال شدن 50 واحد صنعتی قم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده در سالجاری 154 پروژه نیمه تمام در قم به بهره‌برداری خواهد رسید که از ابتدای سال 50 واحد به سرمایه‌گذاری 742 میلیارد تومانی و اشتغال یکهزار و 300 نفری عملیاتی شد.
محمود سیجانیدر حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: تا پایان سال جاری 90 واحد صنعتی قم طرح‌های توسعه‌ای خود را نهایی خواهند کرد که از ابتدای سالجاری تاکنون 38 واحد طرح های توسعه‌ای خود را عملیاتی کرده‌اند.
وی گفت: همچنین احیای 38 واحد راکد صنعتی نیز تا پایان سالجاری عملیاتی می‌شود و از ابتدای امسال 16 واحد با سرمایه کذاری 113 میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشته‌است.
افتتاح طرح‌های بزرگ کشاورزی قم درسالجاری
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: براساس برنامه تدوین شده، طرح‌های بزرگ اقتصادی در حوزه کشاورزی و بخش‌های وابسته به آن طی سال‌جاری در قم به‌بهره‌برداری خواهد رسید.
عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: برای تکمیل طرح‌های مورد نظر که تاثیر بسزایی در افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی قم خواهد داشت، درکنار اعتبارات دولتی، از سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به نحو مطلوب استفاده خواهد شد.
وی همچنین افزود:‌ با بهره‌برداری از طرح‌های مورد نظر، فرصت‌های متعدد شغلی در بخش‌کشاورزی قم به وجود خواهد آمد و تعداد قابل توجهی از افراد دارای مدرک دانشگاهی در حوزه کشاورزی، خواهند توانست در زمینه‌های مرتبط با تحصیلات خود فعالیت کنند.
وی ادامه داد: ایجاد واحدهای پرورش انواع ماهیان خوراکی و زینتی، احداث واحدهای پرورش دام و طیور، اجرای گسترده سامانه‌های نوین آبیاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی از جمله طرح‌های مهم مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قم در سال‌جاری است.
ورود به عرصه تیم‌داری انتظار از هیات فوتبال قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به ضرورت نگاه تحولی در هیات ورزشی فوتبال استان گفت: انتظار ما از هیات فوتبال قم این است که با بسیج امکانات و استفاده از تمام ظرفیت های موجود ، برنامه ریزی برای ورود به عرصه تیم داری در لیگ های مختلف را در دستور کار قرار دهد.
رسول منعم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید یکی از سیاست‌های هیات فوتبال که به تازگی هیات رئیسه آن نیز تعیین شده، ورود به عرصه تیم داری به ویژه در رشته فوتبال است.
افتتاح مجتمع کارآفرین درقم
با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مجتمع کارآفرین در رابطه با صنعت کفش و دمپایی عصر هفته گذشته در قم افتتاح و به بهره برداری رسید.
این‌مجتمع که به همت فعالان و تولید کنندگان کفش مورد بهره برداری قرار گرفت با زیربنای 15 هزار متر مربع در خدمت فعالان این عرصه خواهد بود و زمینه مطلوبی جهت معرفی تولیدات این صنعت به وجود می آورد.
فعالان کفش قم بیش از 80 درصد صادرات کفش کشور را در اختیار دارد و این صنعت موجب اشتغالزایی ویژه ای دراین استان شده است.
آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی 22 هکتاری شهرک پردیسان
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: عملیات آماده‌سازی سایت 22 هکتاری پردیسان قم آغاز شد و به‌زودی عملیات ساخت بیش از 700 واحد مسکونی طرح مسکن اقدام ملی متقاضیان در این اراضی نیز کلید خواهد خورد.
حسن صبوری هفته گذشته اظهار داشت: طرح مسکن اقدام ملی با هدف خانه‌دار کردن اقشار مختلف و نیازمند مسکن کشور از حدود 2 سال گذشته به‌اجرا گذاشته شد.
وی افزود: سهم قم در مرحله نخست ثبت نام چهار هزار و 400 واحد مسکونی است که از این تعداد چهار هزار واحد به‌شهر قم و مابقی نیز به‌شهرهای دیگر استان اختصاص داشت.
مقاوم سازی 30 درصد مدارس قم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: درهشت سال گذشته،حدود 30 درصد از مدارس این استان مشمول تخریب و بازسازی، احداث و یا مقاوم‌سازی شد.
محسن پورگلیان درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت در 100 مدرسه محوطه‌سازی صورت گرفته و در این راستا بیش از 100 هزار مترمربع از حیاط مدارس آسفالت شده است.
وی اضافه کرد: در این سال‌ها، بیش از 200 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با زیربنای 277 هزار مترمربع احداث شد که شامل یک هزار و 500 کلاس درس می‌باشد.
رشد 50 درصدی مرسولات ثبتی پست
مدیرکل پست استان قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد قبول در بخش مرسولات ثبتی رخ داده و با توجه به روند جهشی ثبت مرسولات درسال گذشته نسبت به سال 98 این رشد 50 درصدی آمار بی سابقه‌ای را در پست استان رقم زده است.
ابوالفضل باقری منش هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به روند ادامه کرونا و افزایش ترافیک کاری شبکه پستی در بخش قبول و توزیع مرسولات پستی اظهار کرد: شبکه پستی کشور از ابتدای شیوع کرونا با هدف کمک به تحقق پویش در خانه بمانیم بدون تعطیلی در کنار مردم قرار گرفت تا نیاز آنها را با توجه به محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در سطح استان و کشور مرتفع سازد.
تدارک کودهای یارانه‌ای برای کشت پاییزه قم
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: اقدام‌های لازم به منظور تامین، تدارک و ذخیره سازی مناسب و کافی کودهای یارانه‌ای برای کشت پاییزه سال‌جاری در استان انجام شده‌است.
حسین زند درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به ویژه درگیری با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده و مطابق برنامه‌زمان‌بندی برای آغاز کشت پاییزه، بیش از پنج هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در استان ذخیره سازی شده‌است .
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم اضافه کرد: با توجه به تامین، تدارک و ذخیره مناسب کودهای یارانه‌ای، کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در خصوص تامین کود، فصل کشت پاییزه را به خوبی و با اطمینان لازم آغاز کنند.
انجام 651 خدمت دستگاه‌های اجرایی قم از بستر دولت الکترونیک
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم روند توسعه دولت الکترونیک در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: 651 خدمت 54 دستگاه اجرایی قم از بستر دولت الکترونیک انجام می‌گیرد که 145 خدمت از ابتدای سال جاری اضافه شده‌است.
جواد غلامپور هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، اقدامات دبیرخانه توسعه دولت الکترونیک را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این خصوص اجرایی نمودن طرح پژوهشی وضعیت توسعه دولت الکترونیک، اتصال کلیه دستگاه های استان به NIX و واگذاری 352 خدمات دستگاه های اجرایی استان به دفاتر پیشخوان عملیاتی شده است.
وی با اشاره به طرح های اشتغال زایی انجام شده، ابراز داشت: ارایه 6 وام در قالب طرح اشتغال پایدار با اعتبار 9 میلیارد ریال، 58 میلیارد ریال در قالب تسهیلات وجوه اداره شده، ایجاد تفاهم نامه با پارک فاوا برای بهره مندی از شبکه تاد در سال جاری، ایجاد نخستین کارخانه نوآوری و حمایت از یک هزار و 288 کسب و کار دارای نماد الکترونیکی در استان قم، نهایی شده‌است.
افزایش 10 درصدی ازدواج درقم
مشاور استاندار قم در امور بانوان گفت: از سال 96 شاهد نزولی شدن سیر طلاق در قم هستیم و سال گذشته نیز واقعه ازدواج در سطح استان، 10 درصد افزایش یافت.
صدیقه صدیق تقی زاده در جمع خبرنگاران، افزود: سند ارتقاء وضعیت زنان که اواخر سال 98 به تصویب رسید، نقشه راه جدی و هدفمند و مبنای برنامه‌ریزی استان برای بهبود شاخص‌های حوزه بانوان و خانواده شده است.
وی گفت: این سند 6 محور دارد و محور نخست آن، تحکیم و تعالی بنیان خانواده است که اقدامات زیادی برای تحقق این هدف صورت گرفته است.
ساماندهی بنگاه های املاک قم
رئیس کل دادگستری قم، با تاکید بر اهمیت عملیاتی کردن طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک گفت: اجرایی شدن این طرح، علاوه بر ساماندهی فعالیت بنگاه‌های املاک در این استان، تأثیر به سزایی در کاهش دعاوی حقوقی و ورودی پرونده ها به مراجع قضایی خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری هفته گذشته درگفت و گویی افزود: اجرای طرح ساماندهی بنگاه های املاک در بخشنامه های صادره قوه قضاییه و همچنین مصوبات شورای قضایی استان مورد تاکید قرار گرفته‌است.
حفر و بهسازی 11 حلقه چاه آب درقم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به‌اقدام‌های صورت گرفته دربخش آب از جمله حفر و بهسازی 11 حلقه چاه به‌منظور عبور از تنش آبی گفت: این اقدام‌ها منجر به‌جلوگیری از هدر رفت بیش از 6 هزار مترمکعب آب دراستان شد.
علی جان صادق پور با ارائه گزارشی از اقدام‌های شرکت آب و فاضلاب استان در سه ماه نخست امسال در بخش آب، اظهار داشت: در این مدت بیش از 15 هزار و 346 متر توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر قم و شهرهای تابعه استان با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد ریال صورت گرفته‌است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با انجام اصلاح شبکه توزیع آب در شهر قم و شهرها و روستاهای تابعه از هدر رفت بیش از 2 هزار مترمکعب آب در ماه جلوگیری شد.
نفوذ 117 درصدی نرخ نفوذ اینترنت سیار و ثابت درقم
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به ضریب نفوذ 117 درصدی اینترنت ثابت و سیار دراین استان گفت: قم درتوسعه اینترنت ثابت و سیار دروضعیت خوبی قرار دارد و از ضریب‌نفوذ 13.83 درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت ‌و ضریب‌نفوذ 103.13 درصدی مشترکان پهن باند سیار برخوردار است.
جواد غلام پور هفته گذشته با اشاره به‌انتشار گزارش آخرین وضعیت استان‌ها درشاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) تا پایان مردادماه سال جاری اظهار داشت: قم با امتیاز 7.33 رتبه ششم شاخص IDI را به‌خود اختصاص داده‌است که با توجه به‌اینکه میانگین کشوری در این شاخص 6.98 است، امتیاز استان 0.35 از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.
وی با اشاره به‌جایگاه مناسب استان درشاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دارا بودن امتیاز 7.33 بیان داشت: قم در توسعه اینترنت ثابت و سیار در وضعیت خوبی قرار دارد و از ضریب نفوذ 13.83 درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و ضریب نفوذ 103.13 درصدی مشترکان پهن باند سیار برخوردار است.
چالش کمبود آب در 21 روستا و یک شهر قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه هم اکنون 21 روستا و یک شهر در استان قم با چالش کمبود آب مواجه هستند، گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه، به 20 روستای استان، 2هزار مترمکعب آبرسانی توسط تانکر انجام شده‌است.
علی جان صادق پور درگفت و گویی،‌ افزود: تامین آب استان با چالش‌های متنوعی از جمله کاهش نزولات آسمانی، افزایش مصرف آب، و کاهش کیفیت آب چاه‌های استان مواجه است.
وی ادامه داد: افزایش متوسط دمای هوا، افزایش مصرف مشترکان و عدم رعایت حد استاندارد مصرف به ویژه در حوزه روستایی، کاهش بارندگی و افت سفره‌های زیرزمینی و آبدهی چاه‌ها، کاهش کیفیت آب چاه‌های آب شرب به دلیل کاهش بارندگی و افزایش برداشت، افزایش مهاجرت معکوس به روستاها و کمبود منابع تأمین در حوزه روستایی از جمله چالش‌های مهم تامین آب در قم است.
35 درصد مصرف گاز در قم توسط بخش خانگی
مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: درحال حاضر 35 درصد از مصرف گاز استان توسط بخش خانگی صورت می‌گیرد و میزان مصرف این بخش متناسب با تعداد مشترکان است.
علیرضا نصیری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که شرکت گاز استان قم جزو استان‌هایی است که مصرفش از شاخص تعریف شده بالاتر نیست، افزود: در استان قم مشکلی در تامین انرژی گاز وجود ندارد، ولی انتظار داریم هم استانی‌ها در روند مصرف گاز بهینه مصرف کنند.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/326390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی