عصر قم

آخرين مطالب

تاکید مراجع تقلید قم بر برخورد با مفسدان اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی روحانیت

تاکید مراجع تقلید قم بر برخورد با مفسدان اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی
  بزرگنمايي:

عصر قم -

عصر قم


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد. دیدارهای وزیر اطلاعات در قم بدون حضور خبرنگاران محلی برگزار شد.
آیت‌الله مکارم: توفیق دولت سیزدهم در گرو حل مشکلات اقتصادی است

عصر قم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار با وی گفت: امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع ناامنی نداریم اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس جمهوری در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است.
این مرجع تقلید اضافه کرد: انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست.
وی ادامه داد: برای این که مشکلات اقتصادی حل شود باید جلوی افراد فاسد و مفسد گرفته شود، سه گروه هستند که کار اقتصاد مملکت را خراب می کنند، گروهی همان افراد قاچاقچی هستند که از طریق قاچاق اجناس و کالا و بعضا زد و بند با برخی از مسئولان، کار خود را به پیش می برند.
این مرجع تقلید افزود: دسته دیگر رانت خواران اند که اجازه نمی دهند اقتصاد کشور سامان پیدا کند؛ آنان از دولت تسهیلات بسیار خوبی می گیرند و بعد هم به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ همان کالا و اجناسی که با قیمت پایین خریده بودند را با قیمت بالا در بازار به فروش می رسانند؛ این که چطور می شود جلوی شان را گرفت خود جای بحث است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی از تجار و کسبه بی انصاف دسته سومی هستند که اجازه نمی دهند آرامش به بازار و سفره مردم باز گردد؛ این دسته به وقت گرانی اجناس، کالاها را گران می فروشند اما وقتی به هر دلیل کالاها و اجناس ارزان شود، حاضر نیستند به قیمت ارزان بفروشند، واقعا اینها خود اسباب فساد در بازار هستند و باید در این خصوص فکری کرد.
وی بر لزوم توجه به علل به جای پرداختن به معلول در ساماندهی و حل مسائل اقتصادی تاکید کرد و افزود: اگر تنها بیاییم به همین مجازات اقتصادی اکتفا کنیم، مغازه ها را ببندیم و جریمه کنیم، با این امور، مشکل اقتصادی حل نمی شود، ریشه‌ها را باید درست کرد.
به گفته این مرجع تقلید، باید با شجاعت روابط افراد فاسد و مفسد را قطع کرد و در مقابل آنها ایستاد، در این صورت است که مسائل اقتصادی تحول و سامان پیدا می کند، و مردم هم نتیجه اقدامات و عملکرد دولت را خواهند دید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر رسانه ملی و دیگر رسانه ها به مسائل و مشکلات اقتصادی شد و تاکید کردد: به طور حتم کرونا مساله مهمی است اما نباید با پیش کشیدن کرونا مسائل اقتصادی را فراموش کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمی دانست و بیان کرد:خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه های علمیه، بیش از دیگر شهرهاست؛ دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند.
وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دولتمردان و رئیس جمهوری اظهار داشت: با برنامه ریزی، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهی مردم مشکلات حل شود. مسائل خارجی بوده و هست، اگر ما مشکلات داخلی را حل کنیم دشمنان خارجی نمی توانند ضربه بزنند، کما اینکه تا بحال هم نتوانسته اند. شما اشراف خوبی نسبت به مسائل این حوزه داشته و دارید.
آیت‌الله علوی گرگانی: دولت وضعیت اقتصادی را سامان دهد

عصر قم

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با وزیر اطلاعات با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی، گفت: اقتصاد کشورمان مشکلات زیادی دارد و مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند اقتصاد کشور را سامان ببخشد.
وی برطرف کردن مشکلات جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم در اضطراب قرار دارند و از دولت انتظار داریم موضوع ناامن بودن اقتصاد را مورد توجه قرار دهد.
این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: امنیت نظام بسیار مهم است و دشمن هر لحظه برای کشورمان نقشه می ریزد که باید به مقابله با آن بپردازیم.
وی مقابله با برنامه های شوم دشمن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دشمن تلاش می کند نظم و نظام کشورمان را از بین ببرد و مردم در ناامنی قرار بگیرند که نقش و رسالت شما در این زمینه بسیار مهم است.
آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر دشمن بر کشوری مسلط شود آرام نمی نشنید و دست و پا می زند تا ناامنی ایجاد کند، از شما می خواهیم که موضوع نفوذی ها را مورد توجه قرار دهید که در هر لباسی وجود دارند.
قدردانی آیت‌الله نوری همدانی از ایثارگری سربازان گمنام امام زمان(عج)

عصر قم

در ادامه دیدارهای وزیر اطلاعات در قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با وی از ایثارگری سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کرد.
آیت الله نوری همدانی در این دیدار ضمن تقدیر از ایثارگری های سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع) بر اهمیت تلاش‌های این وزارتخانه تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار وزیر اطلاعات ضمن اشاره به وضعیت منطقه و نقشه های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشریح برنامه های این وزارت خانه پرداخت.
دیدار وزیر اطلاعات با آیت الله العظمی سبحانی

عصر قم

حجت الاسلام والمسلمین خطیب در ادامه دیدارهای خود در قم با حضور در دفتر آیت الله جعفر سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
رییس جامعه مدرسین: وزارت اطلاعات نقش کلیدی در مانع‌زدایی از تولید دارد

عصر قم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار با وزیر اطلاعات با تاکید بر جایگاه وزارت اطلاعات در تامین امنیت اقتصادی بر نقش کلیدی این وزارتخانه در مانع‌زدایی از تولید تاکید کرد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد، به نقش مردمی و بسیار مهم و کلیدی این وزارت خانه در تأمین امنیت برای رونق تولید و مانع زدایی در مسیر آن، اشاره نمود و اظهار داشت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد درخشش و اقدامات خوب این وزارتخانه بوده ایم به حدی که تعجب دشمنان را برانگیخته است.
حجت الاسلام‌والمسلمین خطیب نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات دولت در بحث سلامت و تامین واکسن و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت و خنثی‌سازی توطئه‌ها را ارائه کرد.
برخی به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسولان هستند

عصر قم

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار با وزیر اطاعات تاکید کرد: : این دولت نشان داده که اهل خدمت به مردم برای رضای خدا است و مردم باید مراقب باشند چراکه افرادی از روی جهل و یابصورت سازمان یافته و وابسته به گروه‌های شکست خورده معاند به دنبال شکاف میان مردم و مسولان هستند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به وظیفه و اصحاب فرهنگ و رسانه در یاری رساندن به دولت و مقابله با دشمنان افزود: در تاریخ موارد زیادی داریم که مردم با حاکم عادل همراهی نکردند و شخصیتی مانند امیرالمؤمنین(ع) در غربت خانه نشین شدند.
وی با تاکید بر لزوم معرفت افزایی مسوولان و مدیران در مسائل دینی و اعتقادی، اظهار کرد: به ویژه افرادی که در مسئولیت‌های مهم قرار می‌گیرند نیاز به تقویت اعتقادات و مباحث دینی دارند و نباید از این مسائل غافل شوند.
به گفته نماینده مجلس خبرگان رهبری، اینکه دولت مردان برای زیارت حضرت معصومه(ع) و دیدار با مراجع و علما اهتمام دارند بسیار ارزشمند است و امیدواریم این دولت منسجم بتواند در خط مستقیم حرکت کند و عمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند راه را به او نشان می‌دهد، افزود: اگر چه که مؤمن باید در هر کاری که می‌کند تخصص پیدا کند اما اگر تلاش خود را انجام دهیم و تقوای الهی را در کارهای خود رعایت کنیم خداوند راه‌های ناشناخته را برای ما باز و کارهای ناممکن را ممکن می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه هرکس نصرت و کمک خدا را می‌خواهد باید خدا و دین خدا را یاری کند، گفت: باید نسبت به رعایت تقوا به عنوان یک ارزش و نسبت به یاری دین خدا به عنوان یک وظیفه عمل کرد زیرا این دو عامل در گشایش کارها بسیار مؤثر است و کمک و یاری خداوند را برای ما به دنبال دارد.
تعامل با کشورهای همسایه از سیاست های مهم دولت سیزدهم است
وزیر اطلاعات نیز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به رویکردهای مهم کابینه دولت سیزدهم، گفت: تعامل و ارتباطات با کشورهای همسایه از سیاست های مهم دولت است.
حجت الاسلام خطیب با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس جمهور همه دولت را برای حل مسأله واکسن بسیج کرده است.
وی واردات واکسن‌های ویژه دانش آموزان و دانشجویان را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با تزریق این واکسن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها هر چه زودتر حضوری شوند و تلاش مضاعف دولت بر این است که تا پایان سال مراسم‌، اجتماعات و کسب و کارها به حالت عادی برگردد.
وزیر اطلاعات در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.
برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) سید اسماعیل خطیب قم وزارت اطلاعات

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/328591/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان