عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

ورود 14واحدصنعتی به مدار تولید تا صدور 1236 فقره مجوز صنفی درقم اقتصادی

ورود 14واحدصنعتی به مدار تولید تا صدور 1236 فقره مجوز صنفی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- قرارگرفتن 14 واحد صنعتی راکد به مدار تولید، اتصال اداره کل غله به خط راه آهن،‌ صدور 1236 فقره مجوز صنفی، آغاز طرح مطالعاتی گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم قم و بازگشت 65 زندانی به آغوش جامعه از اخبار هفته گذشته قم بود.

صدور 1236 فقره مجوز صنفی ،‌اجرای طرح آموزش کسب‌وکارهای کشاورزی در روستاهای قم ،ورود 52 دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی، قم دهمین استان از نظر کسب نماد اعتماد ، آسفالت 50 درصد معابر قم ، سنجش سلامت 26 هزار نوآموز، انتشار 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی حمل‌ونقل عمومی،آغاز مجدد فعالیت سینماهای استان ،غیرقابل قبول نبودن تعطیلی حتی یک واحد صنعتی درقم،تولید روزانه شش هزار متر مکعب آب توسط سامانه آب‌شیرین کن و دریافت شش هزار متقاضی وام ودیعه مسکن از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
قرارگرفتن 14 واحد صنعتی راکد به مدار تولید
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، 14 واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، به مدار تولید بازگشت.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در این مدت تعداد 14 واحد صنعتی راکد و غیر فعال در زمینه تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی، با ایجاد اشتغال برای 113 تن و سرمایه ثابت یکهزار و 23 میلیارد ریال، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌است.
وی ادامه داد: گسترش تولید و اشتغال در بخش‌ صنعت با رعایت اصول زیست محیطی، یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه اقتصادی استان قم به‌شمار می‌آید و در این رابطه فعال سازی واحدهای راکد از مولفه‌های مهم و موثر در اجرای موفق این برنامه‌ است.
دریافت شش هزار متقاضی وام ودیعه مسکن
مدیرکل راه‌وشهرسازی قم گفت: وام کمک ودیعه مسکن مستاجران از سوی ستاد وزارت راه‌ و شهرسازی ابلاغ‌ و راهبری می‌شود و تاکنون تعداد شش هزار و230 متقاضی وام ودیعه دریافت کرده‌اند.
حسن صبوری اظهار داشت: طرح مسکن اقدام ملی دردولت جدید متوقف نمی‌شود و تمام تعهدهای استان در موعد اعلام شده و در پروسه زمانی 2 تا 3 سال از شروع ساخت و با واریز به‌موقع آورده متقاضیان به‌آنها تحویل داده خواهد شد.
وی در خصوص ارائه تسهیلات دولتی و بانکی بیان داشت: تامین زمین رایگان برای تمامی طرح‌های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت است و تزریق وام 2 هزار و 500 میلیارد ریالی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به‌استان‌ها هستیم، از جمله این اقدام‌ها است. 
غیرقابل قبول نبودن تعطیلی حتی یک واحد صنعتی درقم
استاندار قم با اشاره به لزوم احیای واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال گفت:‌ نباید اجازه دهیم حتی یک واحد صنعتی دراین استان تعطیل شود.
بهرام سرمست استاندار هفته گذشته ضمن افتتاح و کلنگ زنی از چند واحد صنعتی در منطقه ویژه سلفچگان قم در بیست و دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود:‌ درحال حاضر 10واحد راکد و غیر فعال در این منطقه شناسایی و برای رفع مشکلات و راه اندازی مجدد آنها پیگیریهای بسیار مهمی درسطح مختلف استانی و ملی صورت گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.
صدور 1236 فقره مجوز صنفی
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، یک هزار و 235 فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی در استان صادر شده‌است.
محمود سیجانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این تعداد مجوز موجب اشتغالزایی برای بیش از سه‌هزار تن در حوزه اصناف قم شده‌است و اقدام‌های لازم برای افزایش سطح اشتغال استان با استفاده از ظرفیت‌های این بخش تا پایان سال انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون در مجموع تعداد 38هزار و 510 واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که 22هزار و 854 مورد آن توزیعی و خدماتی و 15هزار و 656 واحد آن تولیدی و فنی است. 
آسفالت 50 درصد معابر قم
معاون فنی‌وعمرانی شهرداری قم با اشاره به‌توزیع بالغ‌ بر یک‌میلیون و 500 تُن آسفالت درمعابر سطح شهر طی 6 سال گذشته، گفت: دراین مدت به‌طور متوسط بالغ‌بر 50 درصد معابر شهر قم آسفالت یا روکش شده‌است.
عباس حلوایی‌زاده درگفت‌وگویی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌طور متوسط 250 هزار تُن درسال روکش آسفالت صورت گرفته است، تصریح کرد: دربرخی سال‌ها این تُناژ به 300 هزار تُن نیز رسیده، و این درحالی بوده که درگذشته به‌طور متوسط کمتر از 200 هزار تُن بوده‌است.
سنجش سلامت 26 هزار نوآموز قمی سنجش
رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در سال جاری 28 هزار و 60 نوبت‌گیری در طرح سنجش سلامت نوآموزان انجام شده و تاکنون 26 هزار و 155 نوآموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند.
مهدی آقاکوچکی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این طرح در 15 پایگاه نواحی مختلف آموزش‌وپرورش شهر قم و 2 پایگاه در شهرهای کهک و جعفریه اجرا ‌شد.
وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند، شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.
اجرای طرح آموزش کسب‌وکارهای کشاورزی در روستاهای قم
معاون آموزشی و فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: طرح آموزش‌های ترویجی و کسب‌وکار روستایی با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی در مناطق روستایی و محروم استان، اجرا می‌شود.
مجید پهلوانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم طرح آموزش‌های ترویجی و کسب‌وکار روستایی را با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و به کمک مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و مراکز مهارت آموزی به نام طرح آموزش‌های مهارتی شهید سلیمانی در مناطق روستایی و محروم استان آغاز اجرا می‌کند.
وی افزود: این آموزش‌ها که از مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود شامل رشته‌های کشاورزی از جمله گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، گلخانه و مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای روستایی بوده و کاملا رایگان برای روستائیان و ساکنین مناطق محرم استان برگزار خواهد شد.
آغاز طرح مطالعاتی گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم
مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم ازآغاز مرحله جدید طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی با اقلیم شهر قم با استفاده از کارشناسان داخلی خبر داد.
پیام جوادیان هفته گذشته با اشاره به‌اجرای طرح مطالعاتی گونه‌های سازگار با آب‌وهوای شهر قم اظهار داشت: طی 2 دوره سه‌ساله بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی از سال 90 توسط سازمان پارک‌ها با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام و بیش از 100 گونه گیاهی مورد مطالعه قرار گرفت.
وی افزود: با پایان گرفتن دوره دوم سه‌ساله، سازمان پارک‌ها درنظر دارد، مرحله جدید را درمرکز تحقیقات، آموزش‌وتولید گل‌وگیاه سازمان با توان داخلی کارشناسان خود ادامه دهد.
ورود 52 دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم
شهردار قم گفت: با اعتباری بیش از 215 میلیارد تومان، 52 دستگاه اتوبوس نو خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم اضافه می‌شود.
سید مرتضی سقاییان‌نژاد، با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌گرفته برای رفع دغدغه‌های شهرداری قم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزود: اهتمام در خدمات‌رسانی مناسب و توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری می‌باشد که همواره تلاش شده‌است، گام‌های اثرگذاری برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات این بخش برداشته شود.
وی با ارایه گزارشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام ‌شده برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در تامین اتوبوس نو در کشور وجود دارد، دومین مرحله از خرید اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری قم درسال‌های اخیر انجام شد.
تولید روزانه شش هزار متر مکعب آب توسط سامانه آب‌شیرین کن
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ظرفیت بالای سامانه آب شیرین کن قم برای پاسخگویی به نیاز مردم استان در بخش آب شرب گفت: این سامانه توان تولید 6 هزار متر مکعب آب شیرین و با کیفیت در هر شبانه روز را دارد.
علی جان صادق پور هفته گذشته در جریان بازدید مدیرکل سازمان بازرسی قم از سامانه آب‌شیرین‌کن استان به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه پرداخت و گفت: در حال حاضر توان تولید 6 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را داریم این در حالی است که تنها حدود یک هزار و 500 مترمکعب آب توسط شهروندان برداشت می‌شود.
بازگشت 65 زندانی قم به آغوش جامعه
همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، 65 نفر از زندانیان استان قم با حضور رییس کل دادگستری و مسئولان دیگر استانی در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی قم آزاد شدند و به آغوش جامعه بازگشتند.
رئیس کل دادگستری استان در این خصوص، بیان داشت: در بازدیدی که از زندانهای قم انجام شد مقدمات اعطای مرخصی پایان حبس 65 نفر از زندانیان فراهم و این افراد از زندان آزاد شدند.
آغاز مجدد فعالیت سینماهای قم
رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به تغییر رنگ کرونایی این استان از قرمز به نارنجی هیچ مانعی برای از سرگیری مجدد سینماها در استان وجود ندارد.
محمدکاظم رضوانی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سینماهای استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ظرفیت 50 درصدی از امروز تا اطلاع ثانوی بلامانع است.
وی گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، فروش بلیت متناسب با 50 درصد ظرفیت سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش برای عوامل و همچنین تماشاگران سینما، فروش بلیت به‌صورت الکترونیکی و ضدعفونی کردن مستمر سالن‌های نمایش ازجمله مهم‌ترین مسائل بهداشتی است که باید در سینماها رعایت شود.
اتصال اداره کل غله قم به راه آهن
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: پیگیر اتصال خط ریل راه‌آهن به این اداره کل هستیم، مکاتبات در این زمینه انجام شده است و ان‌شاءالله به زودی انجام می‌شود.
سعید محمدی دِه‌نایبی هفته گذشته در حاشیه بازدید فرماندار قم از سیلوی بِتُنی 110هزار تُنی شهید آصف نخعی و مجتمع انبار غله قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قول مسئولان، این کار ظرف سه ماه آینده انجام می‌شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دغدغه اصلی ما در این اداره کل؛ تامین، حمل و توزیع کالاهای اساسی در سطح استان است که همیشه به این فکر هستیم که مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان به وجود نیاید.
انتشار 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی حمل‌ونقل عمومی
در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که روز دوشنبه هفته گذشته با حضور شهردار قم و اعضای شورای شهر ترتیب یافت، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها به مبلغ 100میلیارد تومان بودجه 1400 کشور جهت تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوسرانی قم تصویب شد.
قم دهمین استان از نظر کسب نماد اعتماد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی را یکی از عوامل مهم توسعه تـجارت الکترونیکی دانست و گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران، قم دهمین استان کشور از نظر کسب نماد اعتماد الکترونیکی است.
جواد غلام‌پور هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تهران با 38 هزار واحد تجارت الکترونیکی دارای این نماد بااختلاف در صدر قرار دارد، افزود: پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی،‌البرز، مازندران، گیلان و خوزستان وقم در رده دهم جدول پراکندگی استانی واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سال 1389 تا پایان سال 1399 قرار دارد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/328717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان