مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد: ماجرای «کوروش کمپانی» محصول سالها عدم ساماندهی انسانرسانههاست
اجتماعی
بزرگنمايي:
عصر قم - آخرین خبر / مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ماجرای «کوروش کمپانی» محصول سالها عدم ساماندهی انسانرسانههاست گفت: «کوروش کمپانی» ضرورت ساماندهی انسان رسانهها را برجسته کرد.
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با ماجرای کلاه برداری معروف «کوروش کمپانی» با اشاره به نقش سلبریتیها و کنشگران فضای مجازی در ایجاد اعتماد مالباختگان به گرداندگان این شرکت اظهار داشت: در پی کلاهبرداری بزرگ شرکت کوروش کمپانی و سوءاستفاده دست اندرکاران این مجموعه از اعتماد عمومی ایجاد شده توسط برخی چهرههای مشهور در فضای مجازی، اهمیت و ضرورت تسریع ساماندهی و ملزمسازی انسان رسانه به رعایت حقوق شهروندان در تبلیغات و اطلاع رسانیها بیش از پیش احساس میشود.
بازار
وی افزود: بدون شک ماجرای کلاهبرداری اخیر کلاه برداری از بیش از 200 هزار نفر شهروند فریب خورده شرکت مدعی واردات زیر قیمت رسمی تلفنهای همراه هوشمند یک برند معروف آمریکایی را میتوان محصول کم توجهی دولتهای گذشته به موضوع سازماندهی فعالان و کنشگران تاثیرگذار فضای مجازی است اما خوشبختانه با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم مبنی بر صیانت از حقوق عموم مردم خصوصاً کاربران فضای مجازی در عرصههای نوین تجاری و اقتصادی در طی ماههای گذشته مسئله ساماندهی کنشگران اثرگذار فضای مجازی یا به عبارت بهتر انسان رسانه به طور جدی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی انسان رسانهها توسط این اداره کل گفت: پیرو رهنمودهای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی در حال شروع فرایند ساماندهی انسان رسانهها هستیم البته در طی ماههای گذشته این اداره کل به واسطه ظرفیتهای قانونی خود توانسته است در همکاری مشترک با نهادهای قضایی و انتظامی اقدامات ایجابی قابل توجهی را در حوزه ساماندهی فضای مجازی خصوصاً حوزه اصناف مرتبط با سبک زندگی و بهداشت و درمان به سرانجام برساند.
محمدیان اظهار داشت: به طور مثال با توجه به افزایش نامتعارف عملهای زیبایی در کشور ما شاهد رشد قارچ گونه صفحات وابسته به انسان رسانههای مدعی تخصص در انجام عملها زیبایی هستیم در حال که بخش قابل توجهی از این افراد فاقد صلاحیت و تخصصهای حداقلی پزشکی هستند اما کاربران با اعتماد به تعداد بالای دنبال کنندگان صفحات آنها زیر تیغ این دست افراد میروند گرفتار دهها چالش بهداشتی و درمانی میشوند.در پایان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از تکرار ماجراهایی مانند پرونده کلاهبرداری «کوروش کمپانی» اظهار داشت: ماجرایهایی تلخی مانند پرونده کلاهبرداری کوروش کمپانی به اعتماد عمومی نسبت به رسانهها و جامعه هنری کشور لطمه وارد میکند در حالی که رسانهها و هنرمندان سرمایه مهم هر کشوری محسوب میشوند از این رو در قالب طرح ساماندهی انسان رسانهها، در سایه آگاهسازی و همچنین افزایش تعهد کنشگران فضای مجازی نسبت به حقوق و مصالح افکار عمومی به دنبال حفظ و افزایش اعتماد عمومی نسبت به سرمایههای معنوی کشور از جمله هنرمندان و رسانهها هستیم.
-
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰
-
۱۱ بازديد
-
-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/591033/