عصر قم

آخرين مطالب

جبهه پایداری 4 سال منتقد قالیباف بود، چه شد ناگهان با او به ائتلاف رسید؟ /پایداری تهران بر پایداری قم غلبه کرده /شورای وحدت استقلال خود را حفظ کرد اجتماعی

جبهه پایداری 4 سال منتقد قالیباف بود، چه شد ناگهان با او به ائتلاف رسید؟ /پایداری تهران بر پایداری قم غلبه کرده /شورای وحدت استقلال خود را حفظ کرد
  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ارائه لیست انتخاباتی مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف در نگاه فعالان سیاسی بسیار عجیب بود زیرا پایداری‌ها و طیف نزدیک به قالیباف به نوعی رقیبان سرسخت یکدیگر در عالم سیاست ایران محسوب می‌شدند و حالا مشخص نیست چه زمینه‌هایی باعث ایجاد ائتلاف این دو گروه سیاسی شده است. آنگونه که نامه نیوز روایت کرده، سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «من هم از شنیدن خبر ائتلاف جبهه پایداری با شورای ائتلاف تعجب کردم زیرا پایداری چهارسال است که منتقد شورای ائتلاف بوده و نحوه عملکرد منتخبان شورای ائتلاف معترض بوده است اما حالا می‌آید و در لیست مشترک با شورای ائتلاف قرار می‌گیرد، لیستی که فقط پنج سهمیه از آن را در اختیار گرفته است. اگر واقعا جبهه پایداری با شورای ائتلاف، ائتلاف کند، زیر سؤال می‌رود و نمی‌تواند پاسخگوی ادعایی باشد که در همه این سال‌ها سر می‌داده است. به نظر اگر پایداری با شورای ائتلاف همراه شود، پرونده سیاسی‌اش بسته می‌شود». او ادامه داد: «جبهه پایداری که مدعی گام دوم انقلاب بود و همیشه می‌گفت باید بر اصول انقلاب اسلامی پایبند باشیم، چه شد که ناگهان کنار طیف آقای قالیباف ایستاد؟» این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم این روزهای جبهه پایداری را می‌شود با اختلاف‌نظری که میان دو طیف قم و تهران این تشکیلات سیاسی در جریان انتخابات مجلس 98 به وجود آمد، مقایسه کرد، گفت: «شاید همین‌طور باشد. من فکر می‌کنم در ماه‌های گذشته تفکر و خط‌مشی پایداری قم در حال جلو رفتن بود اما ناگهان گویا پایداری تهران نظر خود را غالب کرد. با این شرایط به نظر من اکنون باید به شورای وحدت خیلی احترام گذاشت زیرا استقلال خودش را حفظ کرد». نقوی حسینی در پایان گفت: «اگر پایداری با شریان به ائتلاف می‌رسید قابل پذیرش بود زیرا هر دو نوع نگاه نسبتا نزدیکی به معنای انقلاب اسلامی دارند و از قضا هر دو هم حامی دولت‌اند. در واقع ائتلاف این دو می‌توانست موضوعیت داشته باشد اما پیوستن پایداری به جریان آقای قالیباف با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست. ببینید من کسی بوده‌ام که همیشه بر ضرورت وحدت حداکثری میان اصولگرایان تأکید کرده‌ام اما وحدت زمانی معنی پیدا می‌کند که همه گروه‌ها داخل در وحدت باشند و اکنون که شورای وحدت، شریان و رزما داخل در ائتلاف نیستند، وحدت معنی نمی‌یابد و ائتلاف و وحدت پایداری با شورای ائتلاف دیگر مایه ستایش نیست بلکه نشان از قدرت‌طلبی دارد و مایه نکوهش است». 27218 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1876900

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ارائه لیست انتخاباتی مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف در نگاه فعالان سیاسی بسیار عجیب بود زیرا پایداری‌ها و طیف نزدیک به قالیباف به نوعی رقیبان سرسخت یکدیگر در عالم سیاست ایران محسوب می‌شدند و حالا مشخص نیست چه زمینه‌هایی باعث ایجاد ائتلاف این دو گروه سیاسی شده است.
آنگونه که نامه نیوز روایت کرده، سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «من هم از شنیدن خبر ائتلاف جبهه پایداری با شورای ائتلاف تعجب کردم زیرا پایداری چهارسال است که منتقد شورای ائتلاف بوده و نحوه عملکرد منتخبان شورای ائتلاف معترض بوده است اما حالا می‌آید و در لیست مشترک با شورای ائتلاف قرار می‌گیرد، لیستی که فقط پنج سهمیه از آن را در اختیار گرفته است.
اگر واقعا جبهه پایداری با شورای ائتلاف، ائتلاف کند، زیر سؤال می‌رود و نمی‌تواند پاسخگوی ادعایی باشد که در همه این سال‌ها سر می‌داده است. به نظر اگر پایداری با شورای ائتلاف همراه شود، پرونده سیاسی‌اش بسته می‌شود».
او ادامه داد: «جبهه پایداری که مدعی گام دوم انقلاب بود و همیشه می‌گفت باید بر اصول انقلاب اسلامی پایبند باشیم، چه شد که ناگهان کنار طیف آقای قالیباف ایستاد؟»
این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم این روزهای جبهه پایداری را می‌شود با اختلاف‌نظری که میان دو طیف قم و تهران این تشکیلات سیاسی در جریان انتخابات مجلس 98 به وجود آمد، مقایسه کرد، گفت: «شاید همین‌طور باشد. من فکر می‌کنم در ماه‌های گذشته تفکر و خط‌مشی پایداری قم در حال جلو رفتن بود اما ناگهان گویا پایداری تهران نظر خود را غالب کرد. با این شرایط به نظر من اکنون باید به شورای وحدت خیلی احترام گذاشت زیرا استقلال خودش را حفظ کرد».
نقوی حسینی در پایان گفت: «اگر پایداری با شریان به ائتلاف می‌رسید قابل پذیرش بود زیرا هر دو نوع نگاه نسبتا نزدیکی به معنای انقلاب اسلامی دارند و از قضا هر دو هم حامی دولت‌اند. در واقع ائتلاف این دو می‌توانست موضوعیت داشته باشد اما پیوستن پایداری به جریان آقای قالیباف با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست. ببینید من کسی بوده‌ام که همیشه بر ضرورت وحدت حداکثری میان اصولگرایان تأکید کرده‌ام اما وحدت زمانی معنی پیدا می‌کند که همه گروه‌ها داخل در وحدت باشند و اکنون که شورای وحدت، شریان و رزما داخل در ائتلاف نیستند، وحدت معنی نمی‌یابد و ائتلاف و وحدت پایداری با شورای ائتلاف دیگر مایه ستایش نیست بلکه نشان از قدرت‌طلبی دارد و مایه نکوهش است».
27218
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1876900

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/591928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر ارشاد: وزارت ارشاد باید در تولید پادکست و محتوای جدید هم وارد شود

سقوط قیمتی خودروهای چینی در پی حادثه اتوبان قم

خودکفایی مدارس مسئله‌ای که باید نهادینه شود/ احداث 200 کیلووات انرژی خورشیدی در مدارس قم

بارش باران در جاده‌های 10 استان

گزارش اصغری از وضعیت هوا؛ تهران همچنان بارانی، بارش به مشهد می‌رسد

توصیه‌های پلیس به حجاج ایرانی

رئیس سازمان فضایی: اگر شرایط فراهم باشد تا 5 سال آینده شاهد پرتاب انسان به فضا در ایران خواهیم بود

بخش زیادی از تاریخ این سرزمین به مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا بازمی‌گردد

برخورد صاعقه جان مرد 75 ساله را گرفت

درخواست طلاق به خاطر تتوهای زن جوان

این کارها شما را لاغر نمی‌کنند/ 5 اشتباه رایج برای کاهش وزن

چرا شاهنامه آخرش خوش است؟

پلیس راهور: بیش از 420 هزار موتورسیکلت‌ جریمه شدند

پایان وحشت آفرینی دزدان چاقوکش

استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است

برگزاری کارگاه فیلمسازی با موضوع "مستند خلاق" در کیش

مامور پلیسِ ویدئوی جنجالی بازداشت شد

ناراحتی های پوستی در کودکان

جزئیات پرونده چای دبش از زبان محسنی‌ اژه‌ ای

آخرین خبر از تصمیمات دولت درباره قیمت بنزین

حکیم ابوالقاسم فردوسی کیست؟

ماندگاری حوزه علمیه قم مدیون وجود نورانی حضرت معصومه (س) است

طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تصحیح شد

اصرار مجلس بر طرح ساماندهی کارکنان دولت

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بیش از 20 استان

فوران وحشتناک آتشفشان ایبو در اندونزی

قتل زن تنها به‌ خاطر سرقت یک مشت طلا

اینفوگرافی/ توصیه‌هایی برای مبتلایان به «سندرم خستگی مزمن»

شاعرانه/چنین گفت رستم به اسفندیار

شهربازی نوستالژی قم بازگشایی شد + فیلم

در امتداد تاریکی؛ فرار از لجنزار تباهی

دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان تخلف تعزیراتی است؟

سرقت با لباس پلیس در ایستگاه‌های مترو

طرح 400 هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود

مهم ترین دلیل گرفتگی عروق

توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد درباره اقدامات انجام شده برای قیمت کتاب

صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

حادثه عجیب برای مرد میانسال در میدان آزادی

ماجرای بازداشت پلیس خاطی

جنایت در خیابان گاندی؛ متهم، زن مورد علاقه‌اش را به قتل رساند

علت انسداد قلب چیست؟

آیا سربازان غایب می‌توانند از مشوق‌های سرباز ماهر بهره‌مند شوند؟

فلسفه وجودی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان

بنیاد گیلان، دستگاه برتر در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شد

آیین تجلیل از دختران شاهد به مناسبت روز دختر در همدان

تهدید یک امام جماعت بخاطر حرف زدن علیه همجنس بازان /دادگاه، تبلیغات انتخاباتی خاتمی را جمع کرد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

حکایتی دلنشین از اردشیر رستمی

تایید حکم قصاص کارتن‌خواب سارق به جرم قتل مامور پلیس

عواملی که بارداری را به تاخیر می اندازد!