پرچالشترین پروژه عمرانی شهر قم در سال 1402 چه بود؟ + فیلم
اجتماعی
بزرگنمايي:
عصر قم - معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، فاز پنج عمار یاسر و تونل غدیر را پرچالشترین پروژه عمرانی سال 1402 میداند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، پروژه فاز پنج عمار یاسر که در شورای اسلامی شهر قم جعفر طیار نام گذاری شد، عیدی مدیریت شهری به مردم قم در روزهای آغازین سال 1403 بود. عیدی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان که میدان معلم را ابتدا به خیابان رسالت و در مرحله بعد به میدان سپاه متصل میکند.
شهرداری قم در سال 1402 انبوهی از پروژههای عمرانی کوچک و بزرگ را در مناطق مختلف شهری اجرا کرد اما عباس حلوایی زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: پرچالش ترین پروژه در این سال فاز پنج عمار یاسر و ادامه تونل غدیر بود.
وی در این زمینه افزود: فارغ از حجم کار زیادی که این پروژه داشت، نوع اجرا به گونهای بود که کار را با مشکلات بسیاری رو به رو میکرد، نحوه اجرای پروژه و تلاش برای هر چه سریعتر تمام کردن آن، کار را با چالشهای بسیاری همراه کرده بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه 300 حلقه شمع در این پروژه اجرا شده است و 2500 تن میلگرد مصرفی است گفت: هزینه اجرای بسیار بالایی در این پروژه داشتیم و گذشته از تأمین منابع مالی و تأمین مصالح، کار اجرایی آن بسیار سخت بود.
حلوایی زاده اضافه کرد: تمام توان ما در مسیر اجرای پروژه در زمان خودش به کار رفت و همزمان با تکمیل تملکها در حال اجرای پروژه بودیم. به طوری که با بازگشایی حتی یک پلاک اجرای شمعها دوباره شروع میشد.
وی ادامه داد: تجهیز کارگاه به صورت مکرر انجام میشد و کار به گونهای پیش میرفت تا تردد مردم قطع نشود و تأسیسات زیربنایی در حفاریها آسیب نبیند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه هماهنگی با شرکت زیرساخت در این پروژه بسیار مشکل بود گفت: این شرکتها بودجه اجرای پروژه را پیش بینی نکرده بودند و تأمین منابع مالی در کنار هماهنگی برای جا به جایی تأسیسات پروژه مشکلات خودش را داشت.
به گفته حلوایی زاده، در ایام ماه مبارک رمضان، در آلودگی هوا، در تعطیلات و در هر شرایطی عوامل اجرایی در تونل غدیر مشغول کار بودند و در روزها و ساعاتی که همه شهر تعطیل بود، این پروژه فعالیت خود را متوقف نمیکرد.
وی ادامه داد: در تقاطع معلم دو سقف در منفی 11 متر ارتفاع. سقفها اجرا شد تا همسطح پروژه برای تردد آزاد شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه حجم سنگینی عملیات خاکبرداری اتفاق افتاد افزود: همزمان با خاکبرداری دیواره سازی را انجام میدادیم. تعدد ماشین آلات سنگین داخل تونل موجب شد کار در این شرایط بسیار مشکل باشد. استاندارد کاری این بود که ابتدا خاکبرداری به اتمام برسد بعد عملیات دیواره سازی آغاز شود اما میخواستیم پروژه در حداقل زمان اجرایی شود.
حلوایی زاده اظهار کرد: مردم در سطح پروژه تردد میکردند اما حجم عظیم کار عمرانی داخل پروژه دیده نمیشد و تمام تلاش ما این بود که با بازگشایی هر چه سریعتر، حلاوت این پروژه را به مردم بچشانیم.
کد خبر 742571
-
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰:۰۶
-
۱۸ بازديد
-
-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/596476/