عصر قم

آخرين مطالب

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود اجتماعی

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: 21 فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه افتتاح حساب 100 حضرت امام است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: در تقویم ایران دهه آخر فروردین، به عنوان دهه افتتاح حساب 100 حضرت امام برای ساخت مسکن محرومین نامگذاری شده است.
حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی و اولیه هر فردی داشتن سرپناه و مسکن است و انسان، نیازمند خانه و مسکن است تا بتوانند به حیات و زندگی خود با آرامش و امنیت ادامه دهند.
وی اضافه کرد: امام راحل با دوراندیشی خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع مهم مسکن توجه داشتند و 2 ماه بعد از انقلاب اسلامی، در 21 فروردین سال 58 حسابی را به نام خودشان تحت عنوان حساب 100 افتتاح کردند تا با کمک خیرین و نیکوکاران برای محرومین و نیازمندان، مسکن ساخته شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: اکنون بعد از 45 سال از تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شاهدیم که این نهاد مردمی و انقلابی کارنامه درخشانی در زمینه ساخت مسکن داشته است.
وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در حوزه عمرانی روستایی برای 211 روستای استان قم طرح هادی تهیه و اجرا کرده و در 2 سال گذشته نیز در 80 روستای استان قم طرح هادی اجرا و بر اساس نیازهای هر روستا این طرح بازنگری شده که این امر در راستای عمران و آبادی روستاها موثر بوده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اضافه کرد: از سال 84 تاکنون 9450 واحد مسکونی روستایی در استان قم مقاوم سازی شده و این بدان معنا است که نیمی از خانه های روستایی استان قم مقاوم سازی شدند که این امر مانع از بروز تلفات زیاد در حوادث طبیعی بوده است.
حجت الاسلام میرعمادی گفت: یکی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم واگذاری زمین برای افراد فاقد زمین در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است که در سال گذشته 500 قطعه زمین روستایی به افراد فاقد زمین و جوانانی که نیازمند زمین با کاربری های مختلف از جمله برای ایجاد اشتغال بودند واگذار شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 1600 سند روستایی در استان قم صادر و به مردم روستاها تحویل شد که این امر بسیار قابل اهمیت است که در سال جاری نیز این اقدام ادامه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم عنوان کرد: بنیاد مسکن تلاش دارد تا با دادن تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان این امکانات را به آنان بدهد تا مسکن خود با بازسازی و نوسازی کنند.
وی افزود: در دولت سیزدهم وام روستایی 350 میلیون تومان با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله است که این امر خدمت بزرگی برای تحقق ساخت یک میلیون مسکن در کشور است.
حجت الاسلام میرعمادی اضافه کرد: امسال سال تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که بنیاد مسکن مصمم است تا در این زمینه جهش خوبی ایجاد کند و با واگذاری زمین در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، این امر را به مردم واگذار کند و مردم خود بتوانند مطابق خواست خود مسکن مورد نیازشان را بسازند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم امسال در هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری به متقاضیان تحویل می دهد که البته انتظار می رود، دستگاه های خدمات رسان نسبت به فراهم کردن زیرساخت های لازم مسکن های ساخته شده اقدام کنند، چرا که مسکن بدون زیر ساخت مورد نیاز مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.
حجت الاسلام میرعمادی گفت: از سال 95 تا سال گذشته از سوی حساب 100 حضرت امام، مبلغی بالغ بر 64 میلیارد و 520 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و نیازمندان کمک شد.
وی بیان کرد: 122 قطعه زمین رایگان به خانواده های دارای دو معلول از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم داده شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اضافه کرد: امیدواریم با کمک خیرین و نیکوکاران بتوانیم مسکن لازم برای اقشار محروم جامعه احداث شود که برای این اقدام کمک به حساب 100 حضرت امام بهترین اقدام است.
وی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی غیر دولتی است بودجه دولتی ندارد و با کمک خیرین و خود متقاضیان مسکن مورد نیاز را می سازد و همگان وظیفه دارند برای مسکن اقشار محروم و ضعیف جامعه اقدام کنند.
حجت الاسلام میرعمادی ابراز کرد: در بخش شهری 14 هزار واحد مسکن تاکنون تحویل مردم قم شده و در سایت 17 هکتاری و 22 هکتاری نیز 4 هزار واحد مسکونی ساخته شده که بخشی از آن در حال تکمیل و بخشی نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کد خبر 6082793

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/597573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

جزئیات لحظه پیدا شدن "یسنا" توسط امدادگر هلال احمر

رادان: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است

اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند

دادستان کلاله: تحقیقات تا زمان دستگیری همه عوامل دخیل در مفقودی "یسنا" ادامه دارد

محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد

جلوگیری از 3 هزار سقط عمد جنین سالم در کشور

حقایقی درباره تأثیر دارو‌های غضروف ساز

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

(تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی

آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند

دوست چه کسی است؟

اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم

اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم

توضیحات هلال احمر در خصوص پیدا شدن "یسنا" کودک چهار ساله گلستانی

ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

بارش برف در قله توچال تهران

هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات

اولین تصاویر از "یسنا" در آغوش مادرش

25 زندانی در قم به آغوش خانواده بازگشتند

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد

تأثیر تغییرات هورمونی بر ساییدگی زانو

مراقبت‌های بعد از تعویض مفصل زانو

تو بگو ماه کجاست؟

ماجرای مفقود شدن«یسنا» دختر 4 ساله گلستانی

سقوط کمد جان کودک را گرفت

پایانی خوش برای ماجرای گم شدن دختر 4 ساله؛ "یسنا" زنده پیدا شد

برخوردِ با ترک فعل روسای شهرستان‌ها درخصوص خدمات دهیِ سلامت به والدین شهدا

نهادینه‌سازی ایثار اجتماعی راه حل رفع موانع مختلف است

والدین شهدا تجلی صبر و استقامت و الگوی ایثار و از خودگذشتگی هستند

شاعرانه/هزار جان مقدس فدای روی تو باد

مردم قم با پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

رقابت بیش از 12 هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی؛ افزایش 12درصدی ظرفیت برای امسال

دستورالعمل‌ بهداشتی حج 1403 اعلام شد

وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور

علائم فشار خون بالا را بشناسید

سخنان جالب نویسنده کتاب افسانه‌ی عادی بودن

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

مردم قم با پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند

غضروف خاصیت بازسازی دارد؟

رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند

طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت

آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است

داستانک/ زیبایی یا زشتی؟

خواندن چند بیت شنیدنی از غزل زیبای سعدی

مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک