سه شنبه ۲ تير ۱۴۰۵

فرهنگی

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

پیام رهبر انقلاب منشوری راهبردی برای مسئولان نظام و دستگاه دیپلماسی است

پیام رهبر انقلاب منشوری راهبردی برای مسئولان نظام و دستگاه دیپلماسی است
عصر قم - شیراز- آیت الله کلانتری گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر خود ضمن تبیین دقیق جایگاه و مسئولیت نهادهای قانونی کشور، بر حفظ حقوق ملت ایران، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت تأکید کردند.
  بزرگنمايي:

عصر قم - شیراز- آیت الله کلانتری گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر خود ضمن تبیین دقیق جایگاه و مسئولیت نهادهای قانونی کشور، بر حفظ حقوق ملت ایران، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت تأکید کردند.

آیت‌الله کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب درباره تفاهم صورت گرفته با آمریکا، این پیام را منشوری راهبردی برای مسئولان، دستگاه دیپلماسی و همه ارکان تصمیم‌گیر کشور دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این پیام، ضمن تبیین دقیق جایگاه و مسئولیت نهادهای قانونی کشور، بر حفظ حقوق ملت ایران، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت تأکید کردند.
وی افزود: این پیام نشان‌دهنده اوج حکمت، تدبیر و مسئولیت‌پذیری در نظام اسلامی است. رهبر معظم انقلاب ضمن بیان نظر کارشناسی و دیدگاه خویش، به سازوکارهای قانونی کشور و تعهدی که مسئولان ذی‌ربط پذیرفته‌اند توجه کرده و بر اساس همین مسئولیت‌پذیری اجازه انجام این اقدام را صادر کرده‌اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: این رویکرد نشان می‌دهد که در نظام اسلامی، تصمیمات مهم ملی در چارچوب مشورت، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اتخاذ می‌شود و هر مجموعه‌ای که مسئولیتی را می‌پذیرد باید در برابر نتایج آن نیز پاسخگو باشد.
آیت‌الله کلانتری در پاسخ به این سؤال که برخی تحلیلگران شرایط جدید را آزمونی برای ولایت‌مداری مسئولان و اعضای شورای عالی امنیت ملی می‌دانند، اظهار داشت: بدون تردید امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سنجش تعهد مسئولان به منافع ملی، اصول انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. البته این آزمون نباید بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی جامعه، تخریب افراد یا اتهام‌زنی به مسئولان باشد؛ بلکه همه باید در فضایی منطقی، همراه با همدلی و انسجام ملی، به وظایف خود عمل کنند.
رئیس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس تأکید کرد: ولایت‌مداری تنها در شعار خلاصه نمی‌شود، بلکه در پایبندی عملی به تعهدات، حفظ منافع ملت، هوشیاری در برابر دشمن و عمل دقیق به شروط و ملاحظات تعیین‌شده جلوه پیدا می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره رمز موفقیت مسئولان در این مقطع حساس گفت: مهم‌ترین عامل سربلندی مسئولان، صداقت با مردم، پایبندی کامل به تعهدات اعلام‌شده، حفظ عزت ملی، پرهیز از خوش‌بینی افراطی نسبت به طرف مقابل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور است. هر اندازه مسئولان با روحیه جهادی، دقت کارشناسی و احساس مسئولیت بیشتری عمل کنند، امکان موفقیت و تحقق اهداف ملی افزایش خواهد یافت.
وی خطاب به مسئولان و اعضای تیم مذاکره‌کننده تصریح کرد: امروز وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی و اعضای شورای عالی امنیت ملی، پیگیری دقیق تحقق تمامی شروط، تعهدات و حقوق ملت ایران است. نباید هیچ‌گونه کوتاهی در رصد اقدامات طرف مقابل، مطالبه حقوق قانونی کشور و دفاع از منافع ملی صورت گیرد. مردم و نظام اسلامی انتظار دارند که همه مسئولان با نهایت دقت و حساسیت از حقوق ملت صیانت کنند.
وی در پایان با اشاره به سابقه بدعهدی‌های آمریکا خاطرنشان کرد: تجربه‌های گذشته نشان داده است که اعتماد به وعده‌های آمریکا بدون دریافت تضمین‌های لازم می‌تواند خسارت‌آفرین باشد. از این رو مسئولان موظف‌اند با هوشیاری کامل، هرگونه بدعهدی یا خلف وعده احتمالی را به سرعت پیگیری کرده و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. حفظ عزت، استقلال و منافع ملت ایران باید در همه شرایط اولویت نخست مسئولان باشد.


نظرات شما