پنجشنبه ۴ تير ۱۴۰۵

ورزشی

تیغ لیگ برتر زیر گلوی سه تیم!

تیغ لیگ برتر زیر گلوی سه تیم!
عصر قم - ورزش ۳ /تقویم فصل بعد مسابقات برنامه ریزی سه تیم لیگ برتری را با چالش جدی مواجه می‌کند. با بسته شدن پرونده پر حرف و حدیث لیگ بیست و پنجم، سازمان لیگ به صورت ...
  بزرگنمايي:

عصر قم - ورزش 3 /تقویم فصل بعد مسابقات برنامه ریزی سه تیم لیگ برتری را با چالش جدی مواجه می‌کند.
 با بسته شدن پرونده پر حرف و حدیث لیگ بیست و پنجم، سازمان لیگ به صورت رسمی خبر داد که دوره بعدی لیگ برتر از تاریخ جمعه 16 مرداد آغاز می‌شود. ضمن اینکه فعالیت نقل و انتقالات باشگاه‌ها از اول تیر شروع شده است.
بر اساس تصمیم فدراسیون فوتبال، مسابقات فصل آینده با 18 تیم برگزار می‌شود. با توجه به این ساختار، علاوه بر دو تیم صعودکننده از لیگ دسته اول، تکلیف سومین تیم نیز از طریق مسابقه پلی‌آف بین تیم سوم جدول لیگ یک و مس رفسنجان مشخص خواهد شد.
نکته نگران‌کننده برای این سه تیم، کمبود زمان است؛ چرا که پرونده لیگ دسته اول در تاریخ 25 تیر بسته می‌شود و تکلیف نهایی تیم سوم (برنده پلی‌آف) نیز در تاریخ 31 تیر مشخص خواهد شد. با احتساب فاصله بسیار کم تا شروع فصل جدید (16 مرداد)، تیم‌های تازه صعود کرده عملا هیچ فرصتی برای تعطیلات پس از فصل ندارند و باید بلافاصله پس از جشن صعود، وارد اردوهای پیش‌فصل فشرده شوند.
البته بزرگترین دغدغه این تیم‌ها در بحث نقل و انتقالات است. در حالی که سایر تیم‌های لیگ برتری از ابتدای تیرماه در حال بستن تیم خود هستند، سه تیم صعودکننده با تاخیر در شناخت وضعیت خود، عملا بازارهای اصلی نقل و انتقالات را از دست خواهند داد.
در این میان، وضعیت برای تیم‌ نساجی که صعودش قطعی شده، کمی متفاوت است و می‌تواند از همین حالا برای فصل آینده برنامه‌ریزی کند اما دو تیم دیگر که باید تا روزهای پایانی تیرماه برای صعود بجنگند، در بحث نقل و انتقالات، بیشترین آسیب را از این تقویم فشرده خواهند دید.


نظرات شما