عصرقم- محمد خدادی با اشاره به
نقش رسانهها در ترویج فرهنگ اهلبیت (ع) به ویژه سیره رضوی اظهار کرد:
رسانه قدرت تولید، تبیین و نشر محتوا داشته و در عین حال میتواند
گفتمانساز هم باشد، سیره ائمه(ع) تا زمانی که تبیین و ترویج نشود در
اولویت جامعه قرار نگرفته و مصداقی برای زندگی جاری جامعه نخواهد بود زیرا
مردم نمیدانند که این سیره در چه بخشهایی از زندگی آنها تاثیرگذار است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت
فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاخصهایی همانند رضایتمندی، موفقیت،
پیشرفت و... برگرفته از ماهیت انسانها است اما اینکه ذهن افراد الهی باشد
تا در مسیر صحیح حرکت کنند امر مهم و درستی است؛ در این شرایط رفتار، اعمال
و شاخصهایی که منجر به تعالی میشود باید مدنظر قرار گیرد زیرا تعالی بشر
ریشه در افکار او دارد.
وی افزود: ایامی همچون دهه کرامت فرصت
خوبی است که رسانهها فرهنگ و سیره اهلبیت(ع) را بازخوانی کنند، به دنبال
آن در تبیین، ترویج و نشر و همچنین گفتمانسازی فرهنگ و سیره اهلبیت(ع)
رسانه میتواند نقش مهم و در عین حال گفتمانساز را ایفا کند.
خدادی در مورد تاثیر استفاده از مدل
مناظره که امام رضا(ع) داشت، اظهار کرد: مناظره یعنی بستر قرار دادن دو
دیدگاه در منظر مردم و برای مردم، کسی مناظره را ترویج میکند که بداند
گفتمان قوی و تسلط بر مفاهیم و دیدگاههای خود دارد، این قدرت نهادینه در
بهترین حالت باید مورد قضاوت مردم قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: هرجا که گفتمان تضاربی و
پاسخ به سوال وجود داشته باشد بسیاری از مسایل و ابهامات پاسخ داده می شود
و این بهترین فرصت برای کشف واقعیتها است، در این لحظه است که باور مردم
به اقناع تبدیل میشود و به دنبال آن اقناع به اطلاعات و اطلاعات به باور و
باور به اقناع تبدیل میشود و وقتی کسی قانع شود به بخشی از موضوع تبدیل
خواهد شد.
http://www.Qom-Online.ir/fa/News/312171/دهه-کرامت-فرصت-مناسبی-برای-بازخوانی-سیره-ائمه-(ع)-از-سوی-رسانهها-است