- نوشته شده توسط:
عصر قم
-
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
عصر قم - رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سی و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش، گفت: با وجود تلاشهای گسترده در ستاد و استانها، هنوز تفکر برنامهای و عمل به برنامه در سطوح منطقه و مدرسه کمرنگ است و این مسأله موجب میشود آموزش و پرورش در جشنوارهها و نظامهای ملی ارزیابی عملکرد، نتایج مطلوبی کسب نکند.
عصر قم - رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سی و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش، گفت: با وجود تلاشهای گسترده در ستاد و استانها، هنوز تفکر برنامهای و عمل به برنامه در سطوح منطقه و مدرسه کمرنگ است و این مسأله موجب میشود آموزش و پرورش در جشنوارهها و نظامهای ملی ارزیابی عملکرد، نتایج مطلوبی کسب نکند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد سلیمی عصر امروز سهشنبه 28 مرداد ماه در سی و هشتمین اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش، اظهار کرد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاههای اجرایی موظفند نظام مدیریت عملکرد را استقرار دهند و سازمان اداری و استخدامی نیز مکلف است اجرای آن را در همه دستگاهها نظارت کرده و گزارش آن را به رئیسجمهور و مجلس ارائه کند .
وی با بیان اینکه «مدیریت عملکرد یک راهبرد جامع برای تحقق موفقیت پایدار سازمان است» اظهار کرد: اهداف کلیدی این نظام شامل تحقق اهداف آموزش و پرورش، بهبود فرآیندها با شناسایی موانع، عدالت در تخصیص منابع و ایجاد انگیزه در معلمان و مدیران است .
رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، تصریح کرد: در حال حاضر، 513 شاخص در سطح ستاد، 246 شاخص در سطح استان و 246 شاخص در سطح منطقه تدوین شده و همچنین 45 شاخص مدرسهای در حوزه پرورشی وجود دارد، اما مشکل اصلی آن است که اغلب این شاخصها به مدارس خاص یا سرآمد سپرده میشوند و مدارس عادی و دولتی از آن بیبهره میمانند .
وی تصریح کرد: حوزه های مختلف در وزارتخانه برنامههای استراتژیک دارند و استانها نیز تا حدی برنامهمحور هستند، اما هرچه از ستاد فاصله میگیریم، عمل به برنامهها کمرنگتر میشود؛ در حالیکه اجرای دقیق برنامهها و داشتن تفکر برنامهای باید در همه سطوح تا مدرسه تقویت شود .
سلیمی تأکید کرد: سازمان اداری و استخدامی نیز در حال حرکت به سمت پرداخت مبتنی بر عملکرد است و این امر ضرورت استقرار واقعی نظام مدیریت عملکرد در آموزش و پرورش را دوچندان میکند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقای بهرهوری و دستیابی به نتایج مطلوب در ارزیابیهای ملی، باید همه مدارس کشور از برنامهمحوری و شاخصهای عملکردی بهرهمند شوند تا عدالت آموزشی و مدیریتی به معنای واقعی تحقق یابد.
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...